سیاست‌های حریم خصوصی آیفون اپل، تبلیغات‌دهندگان را به سوی اندروید کوچ داده

کاهش شدید تبلیغات روی دستگاه‌های iOS و انتقادات اپلیکیشن‌هایی مانند فیسبوک

0

انتشار ویژگی App Tracking Transparency اپل باعث رفتن تبلیغات به سوی پلتفرم اندروید شده است.

این ویژگی به عنوان یک بخش اساسی از سیستم‌عامل iOS 14.5 منتشر شد و به اپل و کاربران اجازه کنترل بی‌سابقه‌ای روی ردیابی داده‌ای اپلیکیشن‌ها می‌دهد.

اپل در وب‌سایت خود می‌نویسد: «ویژگی App Tracking Transparency به شما اجازه می‌دهد بررسی و کنترل کنید کدام اپلیکیشن‌ها اجازه ردگیری شما به دیگر برنامه‌ها برای تبلیغات یا اشتراک‌گذاری اطلاعات را می‌دهند.»

اپل حریم خصوصی آیفون را یک ویژگی اساسی iOS می‌بیند

حریم خصوصی کاربران برای اپل بسیار مهم و یک ویژگی اساسی در آیفون و آیپد است. به همین دلیل، قابلیت ردیابی اپلیکیشن‌ها در iOS به طور پیش‌فرض خاموش است. در نتیجه، کاربرانی که با ردیابی فعالیت‌هایشان توسط اپلیکیشن‌ها مشکلی ندارند؛ می‌توانند اجازه ردیابی را به این برنامه‌ها بدهند.

گزارش‌های اولیه نشان می‌داد ۹۶ درصد از کاربران iOS اجازه ردیابی فعالیت‌ها و داده‌ها را به اپلیکیشن‌ها نمی‌دهند. این دقیقا همان سناریویی است که فیسبوک از آن ترسیده است. گزارش‌های اخیر نیز نشان می‌دهد بیش از ۷۵ درصد کاربران iOS اجازه هیچ‌گونه ردیابی اطلاعات و فعالیت‌ها را به اپلیکیشن‌ها نمی‌دهند.

صرف‌نظر از این آمارها، واضح است که اکثر کاربران علاقه خاصی به دنبال شدن توسط اپلیکیشن‌ها ندارند و اگر بتوانند، جلوی هرگونه ردیابی اپ‌ها را خواهند گرفت.

کوچ تبلیغ‌کنندگان به سوی اندروید

فریم‌ورک App Tracking Transparency اپل، جمع‌آوری اطلاعات کاربران را برای شرکت‌های تبلیغاتی سخت کرده است. در نتیجه، تبلیغ‌کنندگانی که سال‌ها است روی پلتفرم iOS فعالیت می‌کنند و تبلیغ می‌دهند؛ اکنون به دنبال اهداف خود روی پلتفرم اندروید هستند.

وال‌استریت‌ژورنال گزارش می‌دهد:

«تبلیغ‌کنندگان دیجیتالی می‌گویند بسیاری از داده‌های جزئی که تبلیغات موبایل روی دستگاه‌های آی‌او‌اس را موثر کرده و قیمت‌ها را توجیه می‌کرد؛ از دست رفته‌اند. در ماه‌های اخیر، خریداران تبلیغات روی iOS به روش‌های بسیار غیرهدف‌مند و کم موثرتر از گذشته مجبور به پرداخت هزینه‌های تبلیغات شدند.»

همه شرکت‌های فناوری تبلیغاتی می‌گویند فشارهای حریم خصوصی اپل در آیفون منجر به کاهش ۳۳ درصدی هزینه تبلیغات در دستگاه‌های iOS شده است. در همین حال، وال‌استریت‌ژورنال نشان می‌دهد یک آژانس تبلیغات دیجیتال به نام Tinuiti از ماه می تا کنون، هزینه تبلیغات خود روی دستگاه‌های اندرویدی را ۵۰ درصد افزایش داده است.

فیسبوک: اپل بیش از حریم خصوصی به سود فکر می‌کند

جای تعجب نیست که فیسبوک به صراحت از سیاست‌های App Tracking اپل انتقاد کند و به مخالفت با آن‌ها بپردازد. ماه دسامبر گذشته، فیسبوک گفت هدف اپل مجبور کردن مشاغل و شرکت‌ها برای استفاده از اشتراک و سایر پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای کسب درآمد بیشتر است. اپل به دنبال سود بیشتر است و می‌خواهد بسیاری از سرویس‌های رایگان را به اشتراکی تبدیل کرده یا آن‌ها را از بازار خارج کند.

فیسبوک اعتقاد دارد فریم‌ورک جدید اپل به کسب‌وکارهای کوچک آسیب وارد می‌کند؛ به‌ویژه کسب‌وکارهایی که در دوران پاندمی ویروس کرونا دارند برای زنده ماندن دست و پا می‌زنند. فیسبوک به یک مطالعه خود اشاره می‌کند و نتیجه می‌گیرد قوانین جدید اپل می‌تواند ۶۰ درصد فروش وب‌سایت‌های مشاغل کوچک را کاهش دهد.

اپل در مراسم WWDC 2020 سیاست‌های حریم خصوصی جدید خود را به همراه دستورالعمل‌های کاملی برای کسب‌وکارها و اپلیکیشن‌ها منتشر کرد اما این دستورالعمل‌ها را بالافاصله در iOS 14 وارد نکرده و چندین ماه به شرکت‌هایی مانند فیسبوک مهلت داد خود را ارتقا داده و سازگار شوند.

حتی اگر تبلیغ‌کنندگان به طور کامل سراغ دستگاه‌های اندرویدی بروند؛ دلیلی ندارد که باور کنیم اپل از سیاست‌های حریم خصوصی خود کوتاه آمده و یک رویه معکوس در پیش بگیرد. به نظر می‌رسد اپل در ارتقای حریم خصوصی آیفون بسیار جدی باشد و آن را یک هدف اساسی برای خودش بداند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…
منبع BGR
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.