یک اقدام خوب از سوی گوگل: دیگر اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند به سادگی قبل، فهرست دیگر اپلیکیشن‌ها نصب شده را در گوشی شما چک کنند!

0

فرض کنید که یک اپلیکیشن در گوشی اندرویدی خود نصب کرده باشید و این اپلیکیشن بتواند ببیند که چه اپلیکیشن‌های دیگری در گوشی نصب شده‌اند.

مثلا تصور کنید که یک اپلیکیشن بتواند نصب بودن اپلیکیشن‌های رقبای خود را نصب کند و حتی در صورت این کار خدماتش را به شما محدود کند. کاری که می‌دانید در مورد یک اپ ایرانی مشهور، زمانی انجام می‌داد.

با تصور کنید که یک اپلیکیشن ظاهرا بی‌ضرر بتواند ببیند که کاربران از چه اپلیکیشن‌هایی برای «دور زدن» استفاده می‌کنند و بعد گزارش‌دهی کند.

فرض کنید یک اپلیکیشن بتواند ببیند که کدام اپ‌های بانکی و یا اپ‌های سایت‌های خبری نصب شده‌اند. ممکن است آمار یک کاربر خاص برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ مهم نباشد، اما وقتی کلان‌داده‌ای با استفاده از این اطلاعات صورت بگیرد، منجر به نوعی رقابت غیرمنصفانه یا جاسوسی از شهروندان می‌شود.

خوشبختانه گوگل به این فکر افتاده است که این روند را محدود کند. بر اساس اخبار منتشر شده، طبق قوانین جدید گوگل این دسترسی محدود خواهد شد. این طوری علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شده‌اند، نگرانی کاربران از لو رفتن اطلاعات مربوط به «دیتینگ»‌هایشان، اطلاعات بانکی یا سوگیری‌های سیاسی‌شان کمتر می‌شود.

فی الواقع هر اپلیکیشن تحت اندروید 11 که تقاضای دسترسی به QUERY_ALL_PACKAGES را داشته باشد، از تاریخ 5 می ، چنانچه توجیه منطق برای لزوم دسترسی به این اطلاعات را نداشته باشد، در خطر تایید نشدن یا حذف از گوگل پلی قرار می‌گیرد.

بنابراین فقط اپلیکیشن‌هایی مانند فایل منجیرها، آنتی ویروس‌ها و نیز اپلیکیشن‌های بانکی که باید دسترسی به تراکنش‌های اپلیکیشن‌های دیگر داشته باشند، می‌توانند چنین درخواستی داشته باشند.

سال 2015 هم اپل به دلایل مشابه و نیز برای پیشگیری از اطلاع شرمت‌های آگهی‌پراکن به اطلاعات دیتای دانلودی کاربران، جلوی دسترسی‌های انیچنینی را گرفت. تا قبل از iOS 9 حتی اپ‌های توییتر و فیس‌بوک از API ارتباطی سوء استفاده می‌کردند و برای اینکه بتوانند کیفیت آگهی‌های اختصاصی و هدفمند یا ad targeting خود را بهتر کنند، دیتای دانلودی کاربر را مرور می‌کردند.

البته انتظار نمی‌رود که میزان سخت‌گیری گوگل به میزان اپل باشد.

قوانین اپ استور می‌گوید که توسعه‌دهندگان مجاز نیستند اطلاعات را از ابزارها با هدف شناسایی آنها گردآوری کنند و توسعه‌دهندگان مسئول درج هرگونه کد رهگیری در اپ‌های خود هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.