این بلندگوی ۱۸۰۰ دلاری، صدای سه بعدی کنسرت‌ها را به خانه شما می‌آورد

Cell Alpha اولین بلندگوی Syng به رهبری مهندس سابق اپل است

0

اگر فکر می‌کنید بلندگوی HomePod با قیمت ۳۵۰ دلار گران است: در نظرتان تجدیدنظر کنید؛ چون بلندگوی مهندس سابق اپل به نام Cell Alpha قیمتی ۱۸۰۰ دلار دارد.

«کریستوفر استرینگر»؛ طراح و مهندسی که نزدیک به ۲۲ سال (از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۷) برای شرکت اپل کار کرده و در سال ۲۰۱۷ این شرکت را برای خلق نوع جدیدی از تجربه صوتی ترک کرد؛ می‌گوید: «این تصور وجود دارد که مردم دیگر به صدا اهمیت نمی‌دهند؛ ولی این باور چندان درست نیست.» مردم همیشه جذب تجربه‌های شگفت‌انگیز می‌شوند. هدف شرکت Syng عمومی کردن صدا و از بین بردن مرزهای میان خالق و شنونده است.

اما آیا هر چقدر بلندگوی Cell Alpha خوب و با کیفیت باشد؛ ارزش قیمتی ۱۸۰۰ دلاری برای یک سرگرمی خانگی را دارد؟ «استیون لوی» از سایت وایرد این بلندگو را از نزدیک بررسی کرده و می‌گوید: «بسیار بهتر از دو بلندگوی عالی و خوب است. بلندگوی ۵۰۰ دلاری Sonos Five در برابر آن یک فناوری قدیمی به نظر می‌رسد. این بلندگو صدای بسیار باکیفیتی دارد و دیگر به بلندگوی دیگری نیاز نخواهید داشت.»

نوآوری بزرگ شرکت Syng این است که اولین بلندگو با پشتیبانی از صدای triphonic برای پر کردن یک اتاق را ساخته است.

Cell Alpha اولین بلندگوی موسیقی این شرکت است و ایده اصلی آن استفاده از سه یا چند کانال صوتی برای دستیابی به صدای فراگیر سه بعدی است. در این بلندگو از فناوری مشابه Spatial Audio محصولات AirPods Pro و Max استفاده شده است.

فناوری Spatial Audio باعث می‌شود هنگام تماشای فیلم، صداها از جهت‌های مختلفی به سوی گوش شما منتشر شوند. هدفون می‌تواند موقعیت سر شما را ردیابی کرده و به هنگام حرکت سر، هر صدای منتشر شده در همان مسیر سر به گوش برسد. این فناوری تجربه نشستن در سالن کنسرت یا سینما را در خانه شما تداعی می‌کند.

Cell Alpha برای خالقان موسیقی و محتوای صوتی

«استرینگر» معتقد است در موسیقی، فقط صدای triphonic تنها استانداردی است که تجربه‌ای نزدیک به سالن کنسرت را پیاده‌سازی می‌کند. این مهندس سابق اپل می‌گوید: «باید این اتفاق می‌افتاد و به یک استاندارد ویژه و پایداری برای شنیدن صدای واقعی سه بعدی دست پیدا می‌کردیم.»

برای بلندگوی Cell Alpha یک اپلیکیشن موبایل عرضه شده است که با کمک آن می‌توانید یک موسیقی را ضبط کرده؛ هر نوازنده و صدای ساز را جدا کرده و روی یک کانال پخش کنید تا به نظر برسد نوازنده ویولون نزدیک شما نشسته است ولی ویولنسل در اشپزخانه است.

این بلندگو می‌تواند صدای triphonic را شبیه به کنسرت‌های هولوگرافی برای شما پخش کند. در این کنسرت‌ها، شما در حال تماشای ویدئویی از یک نوازنده ویولون هستید ولی صدایی که می‌شنوید؛ با صداهای محیط اطراف شما هم ترکیب شده است.

«استرینگر» معتقد است بلندگوی Cell Alpha بیشترین کمک را به خالقان موسیقی‌های خانگی خواهد کرد و دست آن‌ها را برای پیاده‌سازی انواع خلاقیت‌های صوتی و موسیقی باز می‌کند. آن‌ها دیگر نیازی به استودیو و فضای کافی برای ضبط موسیقی ندارند و می‌توانند سطح کیفیت خود را بالاتر ببرند.

باز به پرسش ابتدایی خود برمی‌گردیم: آیا ۱۸۰۰ دلار برای یک بلندگوی خانگی زیاد نیست؟ بله قطعا قیمت بسیار بالایی است ولی این بلندگو برای افرادی است که می‌خواهند تجربه واقعی یک صدای سه بعدی و فراگیر را داشته باشند.

بلندگوی Cell Alpha تازه می‌خواهد وارد بازار شود و اولین محصول تجاری‌سازی شده و گسترده شرکت Syng است. قطعا در آینده شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…
منبع inputmag
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.