آیونیک ۵ اولین خودروی برقی هیوندای می‌تواند سایر خودروهای الکتریکی را هم شارژ کند

0

هیوندای به تازگی از اولین خودروی الکتریکی خود به نام Ioniq 5 رونمایی کرده است؛ یک SUV جمع و جور که جذاب‌تر و جادارتر از آن چیزی است که در تصاویر مشاهده می‌شود.

مدل ۵ نفره این خودرو روز دوشنبه معرفی شد و با بسته باتری در نظر گرفته شده برای آن می‌توان مسافتی ۳۰۰ مایلی طی کرد. هیواندای سال گذشته هم یک مدل خودروی الکتریکی از خودروی مفهومی EV 45 را بدون هیچ‌گونه لوگو و برندی از Hyundai رونمایی کرد.

چندی پیش هم از خودروی الکتریکی دیگری از خط تولید Ioniq با نام Ioniq 6 رونمایی کرد تا نشان دهد چقدر در تولید خودروهای برقی جدی است. این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ فقط اتومبیل‌های الکتریکی تولید کند.

آیونیک ۵، اولین خودروی الکتریکی هیوندای که آن را یک برند زیرشاخه خودش می‌نامد؛ دارای قدرت شارژ سریع و دو طرفه است و در گزینه‌های تک موتوره و دو موتوره ارائه می‌شود.

با شارژ سریع باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی این خودرو که در کف ماشین تعبیه شده است؛ می‌تواند در ۱۸ دقیقه ۸۰ درصد پر شود. همه مشتریان برند «آیونیک» می‌توانند از Electrify America network دو سال شارژ رایگان دریافت کنند. همین‌طور، برنامه‌هایی برای راه‌اندازی ۸۰۰ ایستگاه شارژ سریع فوق‌العاده در سراسر کشور تا پایان سال در نظر گرفته شده است. فعلا ۶۰۰ ایستگاه شارژ سریع در دسترس است.

باتری خودروی دیگر را شارژ کن!

ویژگی جالب خودروی هیوندای آیونیک ۵ این است که می‌تواند به یک استریک برق متحرک با دو شاخه تبدیل شود تا وسایلی مانند ابزارهای برقی، اسکوترهای الکترونیکی و وسایل دیگر را در درب عقب شارژ کند. حتی می‌توانید یک باتری مرده و کاملا خالی از شارژ را شروع به شارژ کنید. یک نقطه اتصال نزدیک درگاه شارژ خارجی و دیگری در داخل کابین و زیر صندلی‌های ردیف عقب است.

در همه نسخه‌های آیونیک ۵، چه تک موتوره یا دو موتوره یا پیکربندی‌های دیگر، حداکثر سرعت ۱۱۵ مایل در ساعت است. عملکرد مدل دو موتوره این خودرو، در ۵ ثانیه می‌تواند از شتاب صفر به ۶۰ مایل در ساعت برسد.

در داخل خودرو، دو صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی در جلو مشاهده می‌کنیم و یک کنسول مرکزی کشویی نیز نصب شده است که هیوندای آن را universal island می‌نامد. این می‌تواند یک کیف بزرگ را در خود جای دهد یا به عنوان یک سطح برای قرار دادن لپ‌تاپ عمل کند و ۵.۵ اینچ به عقب کشیده شود. صندلی‌های جلو هم طوری طراحی شدند که در هنگام شارژ باتری، قابل خم شده و استفاده از پایه‌هایی برای استراحت و قرار دادن پا روی آن‌ها هستند.

صندلی‌های عقب نیز می‌توانند جابه‌جا شده و به سمت پایین بروند تا فضای صندق عقب بیشتر شود. آیونیک ۵ با رنگ‌های سیاه مروارید، خاکستری متالیک، سفید جامد، مروارید سبز، آبی و مات خاکستری عرضه می‌شود.

هیوندای آیونیک ۵ تا پاییز ماه وارد بازار کره جنوبی نمی‌شود و هنوز خبری از قیمت نهایی آن نیست. معمولا، هیوندای در بازه زمانی بسیار نزدیک به عرضه عمومی یک خودرو، درباره قیمت پیکربندی‌های آن صحبت می‌کند اما مدیر اجرایی این شرکت گفته است آیونیک ۵ از قیمتی رقابتی سود می‌برد؛ مثلا شاید ۲۵ هزار دلار.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…
منبع Mashable
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.