بهترین رژیم لاغری شکم چیست؟

0

رپورتاژ

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع رژیم لاغری شکم صحبت کنیم و ببینیم کدام یک از این رژیم ها مناسب و جزء بهترین رژیم های لاغری محسوب می شود. پس با ما همراه باشید. در حال حاضر افراد زیادی هستند که می خواهند لاغر شوند و به تناسب اندام برسند. تناسب اندام یکی از مسئله های مهم روز جامعه  محسوب می شود. اهمین این موضوع به حدی است که عمل های زیبایی و لاغری به روی کار آمده و به افراد کمک می کند تا به اندام دلخواه خود برسند . اما  کم زیان‌ترین رژیم لاغری که عوارض کمتری نیز دارد و شما را به اندام ایده آل خود می رساند رژیم غذایی است. همچنین کارشناسان این توصیه را دارند که ایم رژیم ها همراه به ورزش باعث ارتقا سلامتی و اثر بخشی رژیم می شود.

انواع رژیم لاغری

اگر می خواهید به اندام ایده آل خود برسید باید به تمام نکات قید شده در رژیم لاغری شکم توجه کنید و تمامی نکات را اعمال نمائید. عدم توجه به این نکات باعث می شود که به اندام دل خواه خود نرسید. پس با ما همراه باشید و بهترین رژیم لاغری شکم را مطالعه کنید.

رژیم لاغری پالئو

این رژیم به رژیم غارنشینی یا رژیم انسان های اولیه معروف است. کسانی که از این رژیم غذایی پیروی می کنند به این اصل اعتقاد داند که باید غذاهایی مصرف کند که اجداد شکارچی ما قبل از توسعه کشاورزی از آنها به عنوان غذای اصلی خود استفاده می کرده اند. دنبال کنندگان رژیم پالئو معتقدند که  بیشتر بیماری های مدرن و امروزی ناشی از مصرف غذاهای فرآوری شده، تراریخته و یا حتی لبنیات است.

کسانی که رژیم پالئو می گیرند باید غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها، مغزها و دانه ها را بیشتر مصرف کنند. غذاهای فرآوری شده، غلات و لبنیات نیز از ممنوعیات پالئو هستند.

یکی از معایب این رژیم می توان مصرف نکردن غلات، حبوبات، لبنیات می باشد که برای بدن مقوی است. اما مزایای خوبی نیز دارد مثل، استفاده از این رژیم غذایی در دراز مدت باعث کاهش وزن و سایز دور کمر می شود و از بیماری های قلبی مثل کلسترول بالا، قند خون بالا، فشار خون و تری گلیسرید نیز جلوگیری می کند.

رژیم کم کربوهیدارت

یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های کاهش وزن و لاغری ایجاد تغییر در میزان مصرف کربوهیدرات می باشد. در این نوع رژیم که جز بهترین رژیم لاغری شکم محسوب می شود مقدار مشخصی کربوهیدرات مصرف شده اما در اغلب بین 20 تا 150 گرم مصف کربوهیدرات در طول روز کاهش پیدا می کند.

هدف اصلی این رژیم غذایی سوختن چربی های اصافی بدن جهت تامین منبع اصلی انرژی بدن می باشد با این روش بدن مجبور می شود از چربی ها به جای کربوهیدارات جهت تامین انرژی خود استفاده کند.

افرادی که این رژیم را اجرا می کنند باید مصرف پروتئین و چربی خود را افزایش بدهند و مصرف کربوهیدارت ها را به شدت کاهش دهند. زمانی که کربوهیدارت کمتری وارد بدن شود، اسید های چرب به جای آن ها وارد جریان خود و کبد می شود. سپس این اسیدها در داخل کبد به کتون تبدیل می شوند. بدن در غیاب کربوهیدارت ها از اسید چرب و کتون به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده می کند. این رژیم مخصوصا در افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ دارند موثرتر است.مصرف رژیم های این چنینی به کاهش چربی شکم و پهلو کمک بسیار زیادی می کند از این رو یکی از بهترین روش های لاغری شکم محسوب می شود.

افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند معمولاً به حالتی به نام کتوز می رسند. این رژیم های کتوژنیک بیش از دو برابر رژیم کم چربی و محدود کالری منجر به کاهش وزن می شوند.

از معایب این رژیم این است که مناسب همه افراد نیست و با این روش ممکن است کلسترول خون این افراد بالا برود.

رژیم لاغری دوکان

رژیم دوکان نوعی رژیم تناسب اندام محسوب می شود. که در آن میزان کربوهیدرات کم و پروتین بالا استفاده می شود. این رژیم در 2 مرحله باعث کاهش وزن می شود و در 2 مرحله نیز باعث تثبیت و حفظ وزن می شود.

افرادی که رژیم لاغری سریع کم کربوهیدارت دوکان دارند در مرحله اول منابع پروتئین کم چرب یا بدون چربی را به همراه جوانه جو دو سر مصرف می کنند. این مرحله حدود  1 تا ۷ روز ادامه خواهد داشت.

در مرحله دوم سبزیجات غیر نشاسته ای به همراه جوانه جو دو سر مصرف می شود.

در مراحل بعدی نیز مقدار زیادی پروتئین و چربی و کربوهیدرات نیز افزوده می شود.

دنبال کردن این رژیم غذایی (بهترین رژیم لاغری ) باعث می شود که افراد طی یک دوره ۸ تا ۱۰ هفته ای به شرط دریافت روزانه حدود ۱۰۰۰ کالری+ ۱۰۰ گرم پروتئین به صورت روزانه، حدودا ۱۵ کیلوگرم وزن از دست برود.

رسیدن به تناسب اندام مسئله ای مهمی می باشد اما در کنار خواستن لاغری و تناسب اندام باید حتما به سلامتی بدن خود نیز توجه کافی را داشته باشد. همچنین در کنار رژیم غذایی حتما ورزش داشته باشید.

جمع بندی:

در این مقاله سعی کرده ایم که شما را با بهترین رژیم های لاغری شکم و پهلو آشنا کنیم. برای پیدا کردن بهترین رژیم لاغری می توانید به وبسایت نیازیتو مراجعه کنید آدرس این وبسایت niazito.com می باشد . در این سایت می توانید انواع رژیم های مناسب با بدن خود را بیابید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.