اندروید ۱۲: ویژگی‌های جدید و گوشی‌هایی که به آن به‌روزرسانی می‌شوند

بتای ۴ اندروید ۱۲ منتشر شد؛ سیستم‌عامل بعدی گوگل که دستخوش تغییرات طراحی و حریم خصوصی شده است

0

اندروید ۱۲ در مرحله بتا است اما با انتشار بتای ۴ در روز ۱۱ آگوست به انتشار رسمی نزدیک‌تر شده است. انتظار داریم نسخه نهایی اندروید ۱۲ در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شود.

جانشین اندروید ۱۱ از طراحی جدیدی بهره می‌برد و روی ویژگی‌های حریم خصوصی بیشتری تمرکز دارد. گوشی‌های جدید سامسونگ، موتورولا، شیائومی و دیگر برندهایی که در این بازه معرفی شوند؛ از اندروید ۱۲ بهره می‌برند و البته تمام گوشی‌های تولیدی سال ۲۰۲۲ با این سیستم‌عامل وارد بازار خواهند شد.

اندروید ۱۲ چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

تمرکز روی حریم خصوصی

گوگل از اندروید ۱۲ در مراسم Google I/O 2021 خود رونمایی کرد. گوگل در این مراسم تمرکز ویژه‌ای روی ویژگی‌های حریم خصوصی داشت و قابلیت‌های جدید آن در زمینه را بیان کرد. از جمله، پنل جدید حریم خصوصی که به وضوح مجوزهای یک اپلیکیشن برای هر نوع داده یا عملکرد دستگاه را پیش‌روی کاربر قرار می‌دهد.

این پنل در اندروید ۱۲ بتای ۲ ظاهر شده است و اکنون کاربرانی که اندروید ۱۲ آزمایشی را نصب کردند؛ به آن دسترسی دارند. این نسخه میکروفون و دوربین فعال و روشن شده را نیز نشان می‌دهد و شما بتوانید به صورت آنی و در لحظه متوجه شوید کدام اپلیکیشن‌ها دارند از این منابع استفاده می‌کنند. دکمه‌هایی نیز تعبیه شده است تا بتوانید سریعا دسترسی این اپلیکیشن‌ها به دوربین و میکروفون را غیرفعال کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های حریم خصوصی اندروید ۱۲ در ارتباط با کلیپ‌بورد است که به شما می‌گوید کدام برنامه محتوای ذخیره شده در کلیپ‌بورد را خوانده است. دقیقا همانند iOS، می‌توانید انتخاب کنید کدام اپلیکیشن‌ها از موقعیت مکانی دقیق شما استفاده می‌کنند و کدام اپلیکیشن‌ها به موقعیت مکانی تقریبی شما دسترسی دارند.

سازگاری رابط کاربری با طراحی‌های دلخواه شما

در اندروید ۱۲ وعده داده شده است که رابط کاربری با متریال و سبک طراحی شما سازگار شود: «قابل دسترسی برای همه نیازهای شما و برای هر نوع صفحه‌نمایش.»

وقتی شما یک پوسته را انتخاب می‌کنید؛ رنگ و سایر المان‌های طراحی رابط کاربری اندروید نیز تغییر پیدا می‌کنند و شما می‌توانید با انجام برخی تنظیمات و کنترل‌ها، بالاترین سازگاری و هم‌خوانی را در کل رابط کاربری ایجاد کنید.

گوگل وعده داده است با انیمیشن‌های جدیدتر، تجربه روان‌تری به دست بیاید و کاملا با فضای صفحه‌نمایش موجود سازگار باشند. به عنوان مثال، با خواندن و بررسی تمام اعلان‌ها در صفحه قفل شده، اندازه ساعت افزایش پیدا کرده و شما مطمئن می‌شوید که دیگر هیچ اعلانی برای خواندن باقی نمانده است.

وقتی تلفن همراه را به شارژر می‌زنید؛ یک انیمیشن دایره‌ای جدید نمایش داده می‌شود و وقتی شارژ گوشی کامل می‌شود؛ دایره در مرکز صفحه ظاهر خواهد شد. اگر از شارژ بی‌سیم استفاده کنید؛ این دایره از پایین صفحه شروع به حرکت کرده و همین‌طور که شارژ باتری کامل‌تر می‌شود؛ به سوی بالا حرکت خواهد کرد.

گوگل با پیاده‌سازی کنترل‌های تعاملی جدید، از جمله چک‌باکس و دکمه‌های رادیویی، به ابزارک‌ها توجه بیشتری کرده است. گوگل برای دستیابی به یک تم پویای جدید مدرن و هوشمند؛ برخی ویژگی‌های سفارشی‌سازی که در اندروید ۱۱ بود؛ مانند تغییر اندازه فونت و آیکون یا برخی رنگ‌ها و نماد وای‌فای را حذف کرده است تا تجربه ساده‌تر و لذت‌بخش‌تری برای کاربران رقم بخورد.

گوگل اسیستنت

گوگل می‌گوید که دستیار صوتی هوشمند او در اندروید ۱۲ مفیدتر می‌شود. در بتای ۱، این اپلیکیشن ادغام بیشتری با اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای دریافت دستوراتی مانند پخش موسیقی دارد. با میانبرهای تعبیه شده در ویزارد، می‌توانید متنوع‌ترین اقدامات در اپلیکیشن‌ها مانند سفارش نهار در یک اپ تحویل غذا را انجام دهید.

ویجت‌های شخص ثالث بیشتری هم بدون نیاز به باز کردن گوگل اسیستنت می‌توانند با آن جفت شده و اطلاعات مورد نیاز را استخراج کنند.

گیم در اندروید ۱۲

 

اندروید ۱۲ به کاربران اجازه می‌دهد یک بازی را اجرا کنند؛ اگر حتی هنوز به طور کامل دانلود نشده است. به علاوه، سیستم دارای پنلی با ابزارهایی است که برای بهبود تجربه کاربری و کارایی بازی به کاربر کمک می‌کنند.

گوگل توضیح می‌دهد که کاربران می‌توانند سریعا بازی را شروع کنند و با بهبود کیفیت بازی، حجم آن هم افزایش پیدا می‌کند و منجر به طولانی شدن دانلود بازی و خسته‌کننده می‌شود اما در اندروید ۱۲ کاربران می‌توانند از همان ابتدا شروع به بازی کنند.

پیکربندی جدید شبکه، قابلیت هایبرنیت اپلیکیشن‌ها و تغییرات دیگر

برای آسان شدن مدیریت ارتباطات و اتصالات، اندروید ۱۲ دارای داشبورد اینترنتی است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی میان اینترنت دیتا و وای‌فای سوئیچ کنید.

برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی گوشی، اندروید ۱۲ به شما اجازه می‌دهد از قابلیت هایبرنیت برای اپلیکیشن‌هایی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بهره ببرید. اپلیکیشن‌های پرکاربرد نیز ممکن است به طور خودکار به مود هایبرنیت بروند. به این ترتیب، فایل‌های موقت حذف شده و خطرات امنیتی کمتری متوجه گوشی و نرم‌افزارها است.

خبر خوب برای توسعه‌دهنده‌گان و البته کاربران این است که اندروید ۱۲ استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین گوگل‌پلی را آسان‌تر کرده است. ویژگی به نام setRequireUserAction نشان می‌دهد که آیا کاربر نیاز به نصب یک بسته نرم‌افزاری دارد یا خیر.

به این معنی که یک فروشگاه معتبر می‌تواند یک نرم‌افزار را بدون کسب مجوز، به‌روزرسانی کند. البته، کاربر باید مجوز نصب و به‌روزرسانی اپ‌ها از طریق منابع ناشناخته را داده باشد و اپلیکیشن مطابق با متد سیستم جدید، از API level 29 که در اندروید ۱۰ و بالاتر عرضه شده؛ استفاده کند.

برخی مشکلات گوگل فوتوز هم در اندروید جدید رفع شده است. اسکرین‌شات‌ها به طور خودکار به فضای کلاود منتقل نمی‌شوند و تصاویر را می‌توان بدون پاسخ‌گویی یک کاربر به اکشنی، پاک کرد.

اندروید ۱۲ بتای ۳ امکان چاپ یک صفحه کامل، از جمله حاشیه‌های پنهان را می‌دهد؛ مشابه چیزی که در گوشی‌های سامسونگ و همچنین در گوشی‌های آیفون شاهد بودیم. در نسخه جدید گوگل فتوز، چرخش خودکار تصاویر بهتر انجام می‌شود و ابزار جست‌وجو بهبود یافته است.

گوگل مدعی است ۲۲ درصد زمان درخواست پردازنده مرکزی برای سرویس‌های هسته در اندروید ۱۲ کاهش پیدا کرده است که باعث صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری می‌شود. وظایف سنگین در هسته نیز ۱۵ درصد کاهش پیدا کردند که باز روی بهبود مصرف انرژی تاثیرگذار است.

کدام گوشی‌ها اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند؟

به طور معمول، تمام گوشی‌هایی که در دو سال گذشته منتشر شدند؛ پس از عرضه رسمی اندروید ۱۲ از سوی گوگل، به تدریج به این سیستم‌عامل به‌روزرسانی می‌شوند ولی چند شرکت به استقبال نسخه جدید اندروید رفتند و برای گوشی‌های آینده خود از این نسخه استفاده می‌کنند.

سامسونگ بهترین سیاست به‌روزرسانی سیستم‌عامل را در میان همه اندرویدی‌ها دارد. قبلا تایید شده است که گوشی‌هایی از سری گلکسی A و گلکسی S مانند گلکسی A51، گلکسی A72، گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۲۰ به اندروید ۱۲ مجهز می‌شوند. حتی گوشی‌هایی مانند گلکسی A01 و گلمسی A11 نیز در این فهرست مشاهده می‌شوند؛ اگرچه شاید این آخرین به‌روزرسانی گوشی شما باشد.

همچنین سامسونگ تایید کرده است که در حال تدارک و آماده‌سازی رابط کاربری One UI 4 Beta برای تست روی رابط کاربری اندروید ۱۲ است و به‌زودی برای گوشی‌های خانواده گلکسی S21 عرضه خواهد شد.

برخی مدل‌های ارزان‌قیمت موتورولا مانند Moto G10 هیچ‌گونه ضمانتی برای ارتقا به اندروید ۱۲ ندارند ولی خوب گوشی مانند Moto G60 قطعا از این سیستم‌عامل استفاده می‌کند. باید منتظر بمانیم تا موتورولا درباره گوشی‌های قدیمی اظهارنظر کند.

شیائومی چندین مدل قدیمی مانند سری Mi 10، سری Mi 11، گوشی Redmi Note 9 و Redmi Note 10 و پوکو را به اندروید ۱۲ به‌روزرسانی می‌کند. براساس تجربه گذشته، مدل‌های میان‌رده شیائومی در مدت زمان طولانی‌تری به سیستم‌عامل جدید ارتقا پیدا می‌کنند.

فهرست گوشی‌هایی از که قبل دارای اندروید ۱۲ بتا هستند:

ایسوس زدفون ۸

گوگل پیکسل سری ۳ و ۴ و ۵

نوکیا X20

وان‌پلاس ۹ و ۹ پرو

اوپو Find X3 Pro

ریلمی GT

تی‌سی‌ال ۲۰ پرو فایوجی

تکنو Camon 17

ویوو iQOO 7 Legend

شیائومی سری ۱۱

زدتی‌ایی Axon 30 Ultra 5G

احتمالا همه این گوشی‌ها باید به نسخه نهایی اندروید ۱۲ نیز دسترسی داشته باشند و می‌دانیم که گوشی‌های پیکسل گوگل همیشه در اولویت هستند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…
منبع betechwise
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.