شامپو ضد ریزش مو و نکات مهم برای انتخاب بهترین آنها

0

رپورتاژ

آیا قصد خرید شامپو ضد ریزش مو را دارید و از تنوع بالای محصولات گیج شده‌اید؟ معیار شما برای انتخاب شامپو ضد ریزش مو چیست؟ آیا می‌دانید استفاده از شامپوی نامناسب موها را کدر و خشک می‌کند؟ اگر از شامپوی ضد ریزش متناسب با نوع و جنس موهایتان استفاده کنید، از شر بسیاری از مشکلات مانند ریزش مو خلاص شوید.

در ادامه، در مورد شامپوهای مناسب انواع مختلف پوست سر و مو و نکاتی برای انتخاب بهترین شامپو برای ریزش مو، صحبت می‌کنیم.

با نوع پوست سر خود آشنایی دارید؟

قبل از انتخاب بهترین شامپو ضد ریزش مو باید بدانید که پوست سر شما از چه نوعی است. شامپوها مواد پاک‌کننده‌ای هستند که چربی‌های اضافی، آلودگی و مواد اضافی را از پوست سر و موهای شما می‌زدایند. اگر پوست سرتان خارش‌دار، خشک یا چرب است، باید شامپویی متناسب با نوع پوست سر خود انتخاب کنید.

  1. انتخاب شامپو ضد ریزش مو برای پوست سر چرب

آیا از شستن روزانه موهای خود خسته شده‌اید؟ در ادامه به ذکر نکاتی در جهت انتخاب بهترین شامپو برای ریزش موی افرادی که پوست سر چربی دارند، می‌پردازیم:

  • همیشه به دنبال محصولاتی با برچسب‌های «حجم دهنده»، «تقویت‌کننده» و «متعادل‌کننده» باشید. این نوع شامپوها هیچگونه رطوبتی به پوست سر شما اضافه نمی‌کنند و در حذف سبوم یا چربی اضافی از پوست سر عملکرد بهتری دارند.
  • از مصرف شامپوهایی که مرطوب‌کننده، نرم‌کننده و آبرسان قوی هستند، خودداری کنید.
  • موهایتان را دو بار با دو شامپوی متفاوت بشویید.
  1. انتخاب شامپو ضد ریزش برای پوست سر خشک

اگر پوست سرتان خشک است، ممکن است دچار خارش شدید پوست سر، شوره، پوسته پوسته شدن و ریزش مو شوید. محصولات شیمیایی قوی، شرایط آب‌وهوایی و عدم رعایت بهداشت، خطر خشکی پوست سر را افزایش می‌دهد.

  • شامپو ضد ریزش مو را با توجه به خواص مرطوب‌کنندگی انتخاب کنید. این شامپوها اغلب با برچسب‌های نرم‌کننده، آبرسان و مرطوب‌کننده عرضه می‌شوند.

    • از مصرف شامپوهای حجم‌دهنده و حاوی سولفات خودداری کنید.
    • همیشه به دنبال محصولاتی با ترکیباتی مانند آلوئه‌ورا، پروتئین تخم مرغ، شی باتر و گلیسیرین باشید.

علاوه بر شناخت نوع پوست سر، قبل از انتخاب شامپوی مناسب موهای خود باید نوع موهای خود را نیز بشناسید.

با نوع موهای خود آشنایی دارید؟

هر فردی نوع و بافت موی متفاوتی دارد و هر شامپویی متناسب با نوع موی شما نیست. مواد شیمیایی به کار رفته در بسیاری از محصولات مراقبت از مو می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و آنها را خشک و کدر کند. در ادامه به معرفی شامپو ضد ریزش مو مناسب هر نوع مو می‌پردازیم:

      1. موهای خشک

اگر موهای خشکی دارید باید از شامپوهای کرمی و مرطوب‌کننده استفاده کنید. موی خشک مستعد وز شدن است و شامپوهای حاوی مواد مرطوب‌کننده به حفظ حالت موها و کاهش موخوره کمک می‌کند. بهتر است در کنار این شامپوها از نرم‌کننده نیز استفاده کنید.

نکته: از مصرف شامپوهای حاوی سولفات خودداری کنید، زیرا چربی طبیعی موها را از بین برده و باعث خشک شدن بیشتر موها می‌شوند.

      1. موهای چرب

وجود سبوم اضافی باعث چربی و کثیفی مو می‌شود. افراد با موی چرب باید از مصرف شامپوهای آبرسان، مرطوب‌کننده و کرمی که رطوبت و چربی بیشتری به پوست سر اضافه می‌کنند، خودداری کنند و به دنبال شامپوهای ضد ریزش مو متعادل‌کننده، حجم‌دهنده و حاوی ترکیباتی مانند سولفات و اسید سالیسیلیک باشند.

      1. موهای رنگ‌شده

موهای رنگ‌شده به آبرسانی بیشتری احتیاج دارند و باید از شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده و فقط هر چند روز یکبار استفاده شود، در غیر این صورت، رنگ مو به سرعت از بین می‌رود. همیشه به دنبال شامپوهای ضد ریزش مو فاقد سولفات باشید. برخی از این شامپوها دارای SPF هستند که به محافظت از موها در برابر نور خورشید و کم رنگ نشدن آنها کمک می‌کند. همچنین، به دنبال شامپوهای حاوی موادی مانند اسیدهای آمینه و عصاره سویا باشید که به حفظ رنگ مو کمک می‌کند.

      1. موهای نازک

موهای نازک بافتی ابریشمی و کم‌حجم داشته و مستعد چرب شدن هستند. اگر موهای نازکی دارید، باید از مصرف شامپوهای کرمی خودداری کنید و از شامپوهای حجم‌دهنده و غیرکرمی استفاده کنید.

      1. موهای فر

مراقبت از موهای فر کمی دشوارتر از موهای دیگر است. از شامپو ضد ریزشی استفاده کنید که حاوی پروتئین بالا باشد و باعث رطوبت‎رسانی عمیق ریشه مو شود. اگر فرهای شما وز شده است، باید از شامپویی با مرطوب‌کنندگی بالا استفاده کنید که به کاهش موخوره و خشکی کمک می‌کند.

شامپوها در کنار تمیزی پوست سر و موها باعث درخشندگی آن‌ها نیز می‌شوند. با این حال، قبل از انتخاب شامپو باید پارامترهای خاصی را در نظر بگیرید. بیایید در بخش بعدی در مورد این پارامترها صحبت کنیم.

هنگام انتخاب شامپو ضد ریزش مو به چه نکاتی توجه کنیم؟

در انتخاب شامپو ضد ریزش مو، باید به ترکیبات آن توجه کنید. برخی ترکیبات باعث التهاب پوست سر و نازکی و شکنندگی موها می‌شوند. برخی از این ترکیبات عبارت‌اند از:

      • الکل: درصد بالای الکل موجود در شامپو منجر به خشکی و کم‌آبی موها می‌شود، زیرا الکل چربی طبیعی موها را از بین می‌برد.
      • روغن معدنی و نفت: موادی مانند روغن معدنی و نفت که به عنوان نرم‌کننده از آن‌ها استفاده می‌شود، موهای شما را سنگین و خموده می‌کنند.
      • پارابن: سعی کنید از شامپوهای بدون پارابن استفاده کنید.
      • کلرید سدیم: کلرید سدیم به عنوان پرپشت‌کننده در شامپوها استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند موها و پوست سر شما را خشک کرده و باعث سوزش چشم و خارش پوست سر شود. غلظت بالای کلرید سدیم می‌تواند باعث ریزش مو شود.
      • عصاره های گیاهی مغذی و تقویت کننده

حضور عصاره های گیاهی مغذی جهت تقویت پیاز مو در شامپو میتواند برای جلوگیری و درمان ریزش موها موثر باشد.

      • پروپیلن گلیکول: نقش مرطوب‌کنندگی دارد و به نفوذ مواد مغذی به پوست سر شما کمک می‌کند. با این حال، می‌تواند پوست سر شما را تحریک و منجر به ریزش مو شود.
      • عطرها و رنگ‌های مصنوعی: اگر پوست یا موهای حساسی دارید، از مصرف شامپوهای حاوی عطر و رنگ‌های مصنوعی اجتناب کنید.

جمع‌بندی

این واقعیت که انتخاب شامپوی متناسب با نوع موی شما اولین قدم در روتین مراقبتی مو است، قابل انکار نیست. با دانستن ترکیبات، خواص و فرمول‌های مختلف شامپوها می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. نکاتی که باید هنگام انتخاب بهترین شامپوی ضد ریزش مو رعایت کنید شناخت جنس موهایتان و انتخاب شامپوی ضد ریزش موی متناسب با جنس موی شما از طرفی شامپوی ضد ریزش مو قدرت خود را از عصاره های گیاهی (در صورتی که در ترکیباتش وجود داشته باشد) و فرمولاسیونش خواهد گرفت.

منبع: مجله تولید کننده محصولات تخصصی مراقبت از مو برند مومیا | MUMMYA

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.