خودروی مفهومی آئودی گرنداسفیر دنیای جت‌های شخصی چرخ‌دار را دگرگون می‌کند

یک اتاق سرگرمی لوکس و بسیار راحت متحرک

0

هنگامی که شرکت آئودی در ماه گذشته خودروی مفهومی Skysphere را معرفی کرد؛ تعجب کردیم که چرا این شرکت از سیستم رشد تلسکوپی پر قدرت خود برای انتقال قدرت استفاده نکرده است اما حالا مشخص شد این خودروساز رویاهای بزرگ‌تری در سر می‌پروراند.

آئودی این ماه از خودروی مفهومی جدید Grandsphere رونمایی کرد؛ ماشینی شبیه به جت‌های شخصی ولی چراخ‌دار و کابین‌های درجه یک لوکس تا نشان بدهد در آینده مسافران خودروهای سدان بزرگ برقی چگونه زندگی می‌کنند.

آئودی با معرفی سه خودروی مفهومی خانواده اسفیر (sphere) می‌خواهد نشان بدهد چگونه ۴ سطح خودران در نسل جدید خودروها می‌تواند روی داخل کابین و امکانات و تجربه رانندگی تاثیرگذار باشد.

پرچم‌دار این خانواده لوکس، کانسپت گرنداسفیر است که یک اسپرت چهار درب (دو درب جلو و دو درب عقب) است و داخل کابین بسیار راحت و تجملاتی برای اوقات فراغت دارد؛ یک فضای شخصی مشابه خودروهای لیموزین تشریفاتی!

تیم طراحی آئودی کاملا روی فضای کابین داخلی و شخصی‌سازی آن تمرکز کردند و همانند خودروی Skysphere به نظر می‌رسد ابتدا داخل کابین را طراحی و بعد سراغ بخش‌های فنی و بیرونی خودرو رفتند. در دنیای امروز، داخل کابین در اولویت قرار گرفته و جایگزین نگرانی‌های بزرگ نسل گذشته خودروها مانند پیشرانه و هندلینگ به عنوان اولین و اصلی‌ترین عنصر اساسی طراحی خودرو شده است.

ورودی‌های این خودرو باید مسافران را احرازهویت کنند و مسافر با نزدیک شدن به درب‌ها، به طور خودکار شناسایی و درب‌ها برای او باز می‌شوند. طراحی درب‌های به گونه‌ای است که انگار اصلا ستونی وسط خودرو نیست.

درون کابین خودروی آئودی گرنداسفیر بسیار لوکس و راحت است. شما می‌توانید از صندلی‌های بزرگ و راحت شخصی در عقب بهره ببرید و نمایشگرهای کاملا شخصی با نورپردازی متناسب داشته باشید. داخل کابین این خودرو بیشتر شبیه به یک سالن لوکس چهار چرخ است. یک پروژکتور داخلی استفاده شده تا امکان تماشای فیلم‌های دلخواه یا مطالعه اخبار برای سرنشینان فراهم شود.

اگر یک سرنشین در حال مطالعه اخبار یا تماشای ویدئو روی تبلت خود باشد؛ گرند اسفیر به طور خودکار متوجه شده و آن اخبار یا فیلم را روی پروژکتور داخلی نمایش می‌دهد. صندلی‌ها کاملا براساس هر فردی قابل سفارشی‌سازی و تنظیم هستند؛ حتی درجه دمایی مطلوب هر فرد شناسایی شده و براساس آن دمای صندلی تنظیم می‌شود.

این خودرو می‌تواند به طور دستی و با فرمان و پدال‌ها یا با خودران سطح ۴ رانندگی شود. وقتی آئودی گرند اسفیر را روی رانندگی خودکار سطح ۴ قرار می‌دهید؛ غربیلک فرمان در پشت داشبورد مخفی می‌شود؛ پدال‌ها نیز جمع شده و در مکان مخصوصی قرار می‌گیرند و همه‌چیز مسطح می‌شود تا بیشتر شبیه به اتاق نشیمن لوکس شود. این طراحی باعث آزادسازی فضای بیشتری در خودرو می‌شود تا راننده راحت‌تر بوده و داشبورد شبیه به یک میز پذیرایی شود.

جالب است که آئودی در این خودروی مفهومی خود دنبال حذف المان‌های دیجیتالی بوده است. در داخل کابین کمترین المان دیجیتالی را شاهد هستید و حتی از نمایشگرها نیز استفاده نشده است. محتواهای دیجیتالی توسط پروژکتورها روی سطح‌هایی صیقلی و مسطح از جنس چوب، فلز، پشم و منسوجات مصنوعی به نمایش درمی‌آیند. مسافران می‌توانند این پروژکتورهای سرگرمی را خاموش کرده تا بدون حواس‌پرتی دیجیتالی و در یک آرامش کامل به سر ببرند. صندلی‌های جلو تا ۶۰ درجه به عقب می‌روند

هر یک از این صندلی‌ها دارای بلندگوی اختصاصی است به‌طوری‌که صدای بلندگو به گوش سرنشین کناری نخواهد رسید. شما می‌توانید با استفاده از فرامین صوتی، حرکات دست و چشم، عینک واقعیت مجازی و پنل‌های لمسی با پروژکتورها و سیستم‌های سرگرمی در هر درب ارتباط برقرار کنید و محتوای اختصاصی خودتان را داشته باشید.

این خودرو با طول ۲۱۱ اینچ (۵۳۵ سانتی‌متر) تقریبا ۲ اینچ بزرگ‌تر از خودروی سدان A8 L کنونی این شرکت است. فاصله دو محور ۳۱۹ سانتی‌متر می‌شود تا کانسپت گرنداسفیر یک کاپوت کوتاه و اسپرت مانند شود.

جلوپنجره مشبک آن بیشتر فیزیکی و معمولی‌تر از مدل اسکای‌اسفیر است. عقب خودرو عضلانی و اسپرت مانند با چراغ‌های باریک و بلند ساخته شده است. چرخ‌های ۲۳ اینچی به احترام خودروی مفهومی Avus سال ۱۹۹۱ قرار گرفته است.

روی گرنداسفیر باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی بین دو محور محرک نصب شده تا موتورهای عقب و جلو را روشن کند و حداکثر قدرت ۷۱۱ اسب بخار و گشتاور ۹۶۰ نیوتن متری تولید کند. با این مشخصات، در ۴ ثانیه از سرعت صفر کیلومتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. با یک بار شارژ کامل این باتری می‌تواند مسافتی ۷۵۰ کیلومتری را طی کند و از شارژر ۸۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند تا در مدت زمانی ۲۵ دقیقه‌ای ۸۰ درصد آن شارژ شود.

آئودی گفته است سه گانه اسفیر خود را تا سال ۲۰۲۲ تکمیل می‌کند ولی کارشناسان اعتقاد دارند این خودروها تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار نمی‌شوند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…
منبع newatlas
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.