خرید خانه در استانبول

0

رپورتاژ

استانبول یکی از بزرگ ترین، مهم ترین، توریستی ترین و گران ترین شهرهای کشور ترکیه است که از امکانات خوبی برخوردار می باشد و زندگی در آن کیفیت بالایی دارد. امروزه خرید خانه و ملک در این شهر به یکی از مطمئن ترین و سریع ترین راه های مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه تبدیل شده است.

پاسپورت ترکیه رتبه 39 در جهان را دارد و با آن می توان به 71 کشور بدون ویزا، سفر کرد. ایرانی های زیادی، کشور ترکیه را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می کنند زیرا هم از نظر مسافت به ایران نزدیک است و هم فرهنگ مردم آن با ایرانیان مشابه می باشد. در سال های اخیر کشور ترکیه از نظر اقتصادی رشد زیادی داشته و در بین 10 اقتصاد رو به رشد دنیا قرار گرفته است.

بهترین مناطق برای خرید خانه در استانبول

ملک و خانه در استانبول دارای قیمت های مختلفی می باشد و مهم ترین عامل در تعیین قیمت، محله و منطقه ای می باشد که ملک در آن قرار گرفته است.

گران ترین و بهترین مناطق در استانبول که بالاترین قیمت ملک را به ازای هر متر مربع دارند، عبارتند از:

– بوغازایچی

– بشیکتاش

– ببک

– ساریر

– کادیکوی

– باکرکوی

– لونت

– محدوده بسفر

ارزان ترین مناطق در استانبول که پایین ترین قیمت ملک را به ازای هر متر مربع دارند، عبارتند از:

– اسنیورت

– پندیک

– چاتالجا

– سلطان ‌بیلی

– اسنلر

– بیلیک دوزو

– سیلیوری

– آرناووت کوی

– سلطان‌ غازی

– سنجاق تپه

نحوه پیدا کردن خانه در استانبول

برای خرید خانه در استانبول، بعد از بررسی نکات عمده و کلی ملک، باید جزئیات کلیدی مربوط به آن را نیز بررسی نمایید و تمام جوانب را در نظر بگیرید تا دچار پشیمانی نشوید و در نهایت از خرید خود راضی باشید.

– اول از هر کاری توانایی مالی خود را در نظر بگیرید و مشخص کنید که می خواهید چه مبلغی برای خرید ملک اختصاص دهید.

– هدفتان از خرید ملک را مشخص کنید، اینکه می خواهید در آن سکونت نمایید یا آن را برای سرمایه گذاری می خواهید.

– یک مشاور املاک و مستغلات و یا یک وکیل قابل اعتماد و با تجربه در بازار املاک در ترکیه پیدا و انتخاب کنید.

– منطقه ای که مدنظرتان است را انتخاب کنید و امکانات آن را بررسی نمایید.

– بعد از اینکه از انتخاب خود مطمئن شدید، نسبت به خرید ملک اقدام کنید.

– اگر عجله دارید و زمان زیادی برای خرید ملک ندارید، بهتر است آپارتمان های آماده تحویل خریداری کنید تا تحویل آپارتمان به تاخیر نیوفتد و وقت شما هدر نرود.

– اگر می خواهید خانه ای با قیمت پایین تر و ارزان تر بخرید، یا باید به محله های اطراف استانبول مراجعه کنید و یا باید پروژه های در دست ساخت در استانبول را انتخاب نمایید. برای خرید خانه در پروژه های در دست ساخت، شما می ‌توانید 40 تا 50 درصد مبلغ را به صورت نقدی و بقیه مبلغ را به صورت اقساطی به صورت ماهیانه تا 1 یا 2 سال به فروشنده بپردازید. دقت کنید که این پروژه ها تحت ضمانت دولت ترکیه باشند و سپس اقدام به خرید و سرمایه گذاری نمایید.

– واحدهای داخل مجتمع های مسکونی و سایت ها از نظر امنیت، امکانات اجتماعی و سبک زندگی متفاوت هستند و می توانند گزینه های خوبی برای خرید باشند.

مزایای خرید خانه در استانبول

کشور ترکیه و شهر استانبول دارای جذابیت ها و ویژگی های خاص زیادی است که همین ویژگی ها و مزیت ها، باعث می شوند افراد به خرید ملک و خانه در این کشور جذب شوند. همچنین خرید خانه در استانبول مزایای زیادی دارد و برای خریدار، فرصت های خیلی خوبی را ایجاد می کند. این ویژگی ها و مزیت ها عبارتند از:

– هزینه های جاری و هزینه های زندگی نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر و مناسب تر است.

– انواع مختلف ملک اعم از آپارتمان، خانه ویلایی، مجتمع مسکونی، زمین زراعی و ویلای ساحلی برای خرید و فروش وجود دارد.

– می توان مبلغ خانه را به صورت قسطی پرداخت کرد و موقع اتمام قسط ها، سند را دریافت نمود.

– کارهای اداری و مربوط به خرید ملک خیلی سریع و راحت انجام می شود و معطلی ندارد.

– خرید خانه بهترین فرصت برای سرمایه گذاری، اخذ اقامت و اخذ شهروندی کشور ترکیه است.

خرید خانه در استانبول و اخذ اقامت و شهروندی

همانطور که گفته شد، شما با خرید خانه در استانبول می توانید خیلی راحت و سریع اقامت و شهروندی کشور ترکیه را اخذ نمایید. مهم‌ترین مزیت و امتیاز زندگی در ترکیه و خرید خانه در این کشور، دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه برای شما، همسر و فرزندان زیر 18 سالتان می باشد.

خانه و ملکی که خریداری می کنید، باید حداقل 250 هزار دلار ارزش داشته باشد تا اقامت و حق شهروندی کشور ترکیه به شما تعلق بگیرد. مزیت دیگر خرید ملک در استانبول و ترکیه، انجام بهتر و راحت تر کارهای حقیقی و حقوقی می باشد. شما می توانید با ویزاکارت و یا مسترکارت خود، از کشورهای خارجی خیلی راحت و سریع و بدون نیاز به دلال یا صراف، پول های خود را نقل و انتقال دهید.

مزیت دیگر اخذ اقامت و شهروندی کشور ترکیه از طریق خرید ملک و خانه، دریافت ویزای شینگن و ویزای کانادا و آمریکا است. از مزیت ها و امتیازهای دیگر می توان به برخورداری از بیمه ‌های درمانی و پزشکی (با پوشش کامل در بیمارستان‌ های دولتی و خصوصی دارای امکانات تخصصی) و برخورداری فرزندان از آموزش رایگان (در بهترین مدارس و دانشگاه ‌ها) اشاره کرد.

مدارک لازم برای خرید خانه در استانبول

برای خرید خانه در استانبول و انتقال سند به مدارکی نیاز دارید که این مدارک لازم و مورد نیاز عبارت هستند از:

– پاسپورت و کارت شناسایی که به ترکی ترجمه‌ رسمی شده باشد.

– افتتاح حساب بانکی

– 4 قطعه عکس شش در چهار

– شماره مالیاتی

– ارائه اصل و ترجمه تائید شده وکالت نامه (در صورت خرید وکالتی)

– ارائه مدارک مترجم رسمی توسط خود مترجم

قوانین و شرایط خرید خانه در استانبول

خرید خانه در استانبول، همانطور که در بالا گفته شد، یکی از ساده ترین و سریع ترین روش های مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور است. شما می توانید ظرف مدت 3 الی 5 ماه بعد از خرید ملک، اقامت خود را دریافت کنید. خرید خانه در استانبول و شاید بتوان گفت کلا خرید خانه در ترکیه در عین راحتی و سریع بودن، دارای قوانین و شرایطی نیز می باشد که باید حتما به آنها توجه شود و با توجه به آنها کار خرید و فروش انجام گردد.

– تمام ایرانی ها باید از قوانین ترکیه و تبصره 35 قانون املاک و اراضی 2644 پیروی کنند.

– اگر می خواهید سند ملک را همان اول دریافت کنید باید حتما خانه را نقدی خریداری نمایید اما اگر می خواهید ملک را قسطی بخرید، بعد از اتمام قسط ها و تکمیل شدن وجه، سند به شما تحویل داده می شود.

– شما تا 3 سال حق فروش خانه را ندارید.

– 3 مالک قبلی ملک، نباید خارجی باشند.

– شما به عنوان مهاجر خارجی، فقط می توانید تا 30 هکتار زمین و ملک بخرید.

– در هر ناحیه و منطقه، فقط 10 درصد از زمین به اتباع خارجی تعلق می گیرد.

– اگر به جای خانه و ملک، زمین می خرید، باید ظرف 2 سال بنای خود را بسازید.

– برای اخذ اقامت از طریق خرید خانه در استانبول، باید یک خانه به ارزش حداقل 250 هزار دلار خریداری کنید یا می توانید به جای یک ملک، چند ملک بخرید و آ‌نها را اجاره دهید.

– بعد از نوشتن قرارداد بین شما به عنوان خریدار و فروشنده ملک، شما باید مبلغی به عنوان دپوزیت (رهن) به صاحب ملک بپردازید. مبلغ دپوزیت هر ملک با دیگری متفاوت است، اما به طور کلی 10 درصد قیمت ملک به عنوان دپوزیت اخذ می شود.

– برای امضای قرارداد و انتقال سند مالکیت حتما به اداره ثبت اسناد رسمی مراجعه کنید. اگر به زبان ترکی تسلط ندارید، حضور مترجم رسمی و مورد تایید اداره ثبت اسناد الزامی است.

– شما باید حدود 4 درصد از ارزش کل ملک را به عنوان مالیات و هزینه های جانبی پرداخت کنید.

قیمت خرید خانه در استانبول

قیمت خانه و ملک در استانبول با توجه به محله و منطقه انتخابی متفاوت است و هر منطقه قیمت خاص خود را دارد ولی به طور کلی قیمت خرید خانه در استانبول از 200 هزار لیر شروع می شود. شما با 200 هزار لیر می توانید یک خانه 50 متری در منطقه متوسط استانبول خریداری کنید و با 300 هزار لیر که حدودا 900 میلیون تومان می شود، می توانید در غرب استانبول یک خانه 70 متری بخرید.

علاوه بر منطقه، موارد دیگری هستند که در تعیین قیمت خانه در استانبول نقش دارند، این عوامل عبارتند از: فاصله با مرکز شهر، فاصله از وسایل حمل و نقل اصلی (فرودگاه، خطوط مترو، متروبوس، خیابان ها و جاده های مهم)، موقعیت ملک در مجاورت پروژه های مهم (کانال استانبول، فرودگاه استانبول و مراکز تجاری استانبول) و فاصله از مکان های توریستی (دریاچه ها، پارک های عمومی، مساجد معروف، کاخ ها، قلعه های باستانی، موزه ها و سایر مکان های تفریحی).

جهت دریافت اقامت ترکیه و اخذ مشاوره بمنظور مهاجرت و تحصیل در کشورهای مختلف اروپایی و ترکیه با همکاران من در شرکت ناب هاوس بزرگ ترین هلدینگ مهاجرت ایران به آدرس سایت Https://www.naab-house.com تماس بگرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.