سریال انقلاب – تحلیل، بررسی و خلاصه داستان – Revolution 2012

0

نویسندگان: اریک کریپکی، مونیکا برین، مت پیتز، دیوید رمبو.

کارگردانان: جان فیوریو (پایلوت)، چارلز بیسون، استیو بایوم.

بازیگران: بیلی بیورک (مایلز متیسن)، تریسی اسپیریداکوس (چارلی متیسن)، جیان کارلو اسپوزیتو (فرمانده تام نویل)، راک اورت (آرون پیتمن)، دیوید لاینز (سباستین مونرو)، گراهام راجرز (دنی متیسن)، جی دی پاردو (نیت)، الیزابت میچل (ریچل متیسن)، دانیلا الونزو (نورا کلیتون)، دیوید مونیر 0 ویل استراسر)، تیم گوئینی (بن متیسن)، آنالیزا فیلیپس (مگی فاستر)، ماریا هاول (کریس بیوموت)

خلاصه سریال:

انرژی الکتریسیته به طور ناگهای و به دلیلی نامشخص قطع می‌شود و زمین در تاریکی مطلق فرو می‌رود. پانزده سال پس از خاموشی، همه چیز تغییر کرده است. تمدن به چند قرن قبل بازگشته و دولت‌ها و ارتش‌ها فرو ریخته‌اند. مردم شهرها را ترک کرده‌اند و به صورت قبیله‌ای در روستاها زندگی را ادامه می‌دهند. ایالت متحده هم دچار فروپاشی شده و آمریکا توسط گروه‌های شبه‌نظامی منطقه‌ای اداره می‌شود. در دنیای جدید پول ارزشی ندارد و غذا و اسلحه، قدرت را تعیین می‌کنند. نیروهای شورشی هم برای احیای دوبارهٔ جمهوری آمریکا با گروه‌های شبه‌نظامی در حال نبردند. در این میان تمرکز داستان بر روی خانوادهٔ ماتیسن است که گذشتهٔ آنها به معمای خاموشی پیونده خورده و کلید بازگرداندن برق هم در دستان آنهاست. همین باعث شده تا نیروهای ژنرال مونرو که بخش اعظمی از آمریکا را تحت کنترل دارند، در جستجوی اعضای خانواده ماتیسن باشند. با مرور گذشتهٔ این خانواده هم از زمان چگونگی فروپاشی تمدن در طی دو دهه و به قدرت رسیدن ژنرال مونرو مطلع می‌شویم.


ماجرای تولید سریال انقلاب از جایی شروع شد که اریک کریپکی، خالق سریال موفق ماوراالصبیعه با طرح جدید خود به سراغ جی.جی. آبرامز رفت تا با همکاری یکدیگر دنیای انقلاب را شکل بدهند. در بهار 2012، شبکهٔ ان ابی سی موافقت خود را برای تولید این سریال اعلام کرد و پخش آن هم از شهریور ماه امسال آغاز خواهد شد. بازخوردهای مثبت سریال در همان قسمت‌های اول باعث شد که شبکه با سازندگانش برای تولید کامل قصل اول انقلاب در 20 قسمت به توافق برسد. تاکنون ده قسمت از سریان پخش شده و نیمهٔ دوم آن هم از ششم اردیبهشت آینده به روی آنتن خواهد رفت. مدت زمان پخش هر قسمت سریال هم 23 دقیقه است.


اریک کریپکی؛ بعد از نوشتن فیلمنامه و کارگردانی چند فیلم ناموفق و گمنام، خلق سریال ماوراءالطبیعه کریپکی را به شهرت رساند. کریپکی که فارغ‌التحصیل رشتهٔ هنرهای سینمایی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است، در سال‌های اخیر بیشتر درگیرطرح‌ها و پروژه‌های نافرجام بوده و انقلاب سریالی است که می‌تواند به بزرگ‌ترین پروژهٔ او تبدیل شود.

جی.جی. آبرامز؛ آبرامز و شرکت‌اش، «بد روبات» به برندی معتبر در دنیای تلویزیون و اخیرا سینما تبدیل شده‌اند. آبرامز همان طور که پیش از این در گمشدگان استارترک/پیشتازان فضا و ماموریت غیرممکن نشان داده، متخصص سرو شکل دادن به ایده‌های جذاب و بازسازی دیناهایی است که از قبل در سینما و تلویزیون تعریف شده‌اند. در انقلاب هم نقش او و همکار قدیمی‌اش برایان برک در بسط دادن به طرح اولیهٔ سریال، کاملا محسوس است.

جان فیوریو: بازیگر و کمدین دههٔ نود، با کارگردانی فیلم های الف، زادورا، مرد آهنی و کابوی ها علیه بیگانه‌ها به یکی از چهره‌های مورد علاقهٔ استودیوهای هالیوودی تبدیل شده است. فیوریو پس از سال‌ها دوباره به تلویزیون برگشته و علاوه بر کارگردانی اپیزود پایلوت انقلاب، درجمع تهیه کنندگان اجرایی سریان هم حضور دارد.


*خیلی از منتقدها و بینندگان سریال به تاثیرپذیری انقلاب از آثار موفق دیگری مانند گمشدگان، چریکو، مرده متحرک، (واکینگ دد) و بازی‌ها گرسنگی اشاره کرده‌اند.

*انقلاب برای جایزه انتخاب مردمی (People’s Choice Awards) محبوب‌ترین سریال درام جدید سال 2012 نامزد شده است.

* یکی از منابع الهام سریال، رمان علمی- تخیلی و آخرالزمانی آتش را بمیران نوشتهٔ اس.ام.استرلینگ است. در این کتاب هم تمام تکنولوژی‌های مدرن از کار افتاده و مردم در قرن بیست ویکم به شکلی بدوی زندگی خود را می‌گذرانند.

*در انقلاب پس از فروپاشی جمهوری ایالات متحده، آمریکا به شش بخش مختلف تجزیه شده و توسط گروه‌های شبه‌نظامی خودمختار اداره می‌شود. در واقعیت ایالات متحده پس از جنگ‌های استقلال آمریکا، بر پایهٔ 13 ایالت اولیه تشکیل شده بود.


*اگر سریع و کلی ادبیات علمی- تخیلی و به ویژه داستان‌های آینده‌نگر را مرور کنیم، متوجه می‌شویم که با نزدیک شدن به سال‌های پایانی جنگ سرد، تصویر کردن دنیای آخرالزمانی و زندگی در مرحلهٔ پساتمدن افزایش پیدا می‌کند. ادامهٔ این روند در سال‌های اخیر وارد سینما و تلویزیون شده و انقلاب هم یکی از نمونه‌های شاخص در همین زمینه است. بررسی آثار موفق مدیوم‌های مختلف (سینما، تلویزیون و جدیدا بازی‌های کامپبوتری) که داستان خود را در دنیایی آخرالزمانی و ما بعد تمدن روایت می‌کنند، فرصتی است برای عیب‌یابی تمدن موجود و یافتن شکاف‌هایی که می‌توانند در آینده به تهدیدی برای ساختار اجتماعی فعلی دنیا تبدیل شوند. البته انقلاب بیشتر از آن که تئوری و ایدهٔ جدیدی در بارهٔ وضعیت اجتماعی امروز دنیا داشته باشد، تصویرگر یک تمدن متلاشی شده است و برخلاف سریال‌هایی مانند گمشدگان و مرده متحرک به دنبال زیرذره‌بین قرار دادن رواط انسانی در موقعیت‌های نامتعارف نیست. اتفاقا اینجا داستان در بارهٔ گروهی است که می‌خواهند دنیا را به مسیر قبلی‌اش بازگردانند.

* چند عنصر مهم و اساسی دیگر هم در انقلاب کاملا قابل رویت است. در خیلی از آثار پادآرمان شهری شاخص مانند 1984، دنیای قشنگ نو، فارنهایت 451 و حتی سری فیلم‌های جنگ های ستاره‌ای، نابودگر و ماتریکس، همیشه فرد یا افرادی پیدا می‌شوند که در نهایت سیستم و نظم موجود را تغییر خواهند داد. عنصر دیگر هم معمولا تعریفی تازه است از عامل قدرت و سرمایه در دل داستان. که می‌تواند مانند فیلم‌های وسترن طلا باشد یا نفت، آب، عناصر ناشناخته و حتی زمان. اینجا هم قطع برق انسان‌های امروزی را به دو قرن قبل برگردانده. این شرایط عده‌ای را به قدرت رسانده و گروهی دیگری در تلاش‌اند که اوضاع را به حالت سابق بازگردانند. این داستان علاوه بر ایجاد بستری برای مطرح کردن ارجاعات مختلف به مسائل روز، امکان مرور چگونگی شکل‌گیری ایالات متحده و استقلال آمریکا را هم فراهم می‌کند.

* با این وجود، سازندگان سریال سعی کرده‌اند تا در درجهٔ اول مخاطب خود را سرگرم کنند و هنوز پتانسیل زیادی در داستان آزاد نشده. شخصیت‌های پرتعداد، توصیف شرایط و دنیای داستان، روابط بین کاراکترها و نیاز به منطق و باورپذیری، دردسرهای اصلی برای چنین سریالی است. پراکندگی اتفاقات و افشای تدریجی اطلاعات هم باعث شده تا خط اصلی داستان حداقل در شروع، کمی با مشکل جلو برود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5