چگونه به اطلاعات ذخیره شده روی هارددیسک قدیمی دسترسی پیدا کنیم

بدن اینکه کامپیوتر فعلی خود را به خطر بیندازیم

0

اگر یک هارددیسک قدیمی از ابتدا به یک کامپیوتر ویندوزی وصل شده باشد؛ دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی آن آسان است ولی همیشه این‌طور نیست و ممکن است سال‌ها سراغ هارددیسک قدیمی خود نرفته باشید یا دیگر امکان اتصال آن به پی‌سی نباشد. در این مقاله، چندین ترفند برای بیرون کشیدن اطلاعات یک هارددیسک قدیمی را آموزش می‌دهیم.

چگونه به اطلاعات یک هارددیسک قدیمی دسترسی پیدا کنیم؟

مراحل زیر برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۱ و ۱۰ بیان شده ولی روی نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز نیز کار می‌کنند:

۱- تصمیم بگیرید چگونه می‌خواهید هارددیسک قدیمی را به کامپیوتر خود وصل کنید؟ این بستگی زیادی به استاندارد ارتباطی هارددیسک قدیمی شما دارد. اگر کابل مناسب هارددیسک قدیمی را ندارید؛ این می‌تواند مشکل‌ترین قسمت کار باشد.

IDE/ATA/PATA: هارددیسک‌های داخلی از اواخر دهه ۱۹۸۰ تا دهه ۱۹۹۰ از کابل‌های IDE و پس از آن از کابل‌های ATA و PATA استفاده کردند. برای اتصال یک هارددیسک قدیمی به یک کامپیوتر مدرن امروزی، نیاز به یک آداپتور و مبدل IDE به USB دارید. پیش از خرید این آداپتور، حتما نسخه دقیق IDE هارددیسک اینترنال خود را شناسایی کنید؛ چون چندین نسخه IDE در طول یک دهه و نیم توسط شرکت‌های مختلف سخت‌افزاری روانه بازار شده است.

SATA: از اوایل دهه ۲۰۰۰، هارددیسک‌های داخلی به استاندارد SATA مهاجرت کردند و تا به امروز، رایج‌ترین کانکتور برای درایوهای داخلی است. می‌توانید یک هارددیسک قدیمی SATA را در داخل کیس به یک پی‌سی وصل کنید و البته آداپتورهای مبدل SATA به USB نیز روانه بازار شدند.

eSATA: این استاندارد در برخی از هارددیسک‌های خارجی حدود دهه ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ استفاده شد. اکثر کامپیوترهای مدرن امروزی دیگر از این درگاه پشتیبانی نمی‌کنند و باز شما باید در بازار یک آداپتور eSATA به USB تهیه کنید.

FireWire: این استاندارد از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ از سوی اپل مورد استفاده قرار می‌گرفت و برخی از هارددیسک‌های خارجی نیز از آن پشتیبانی کردند. برای کامپیوترهای امروزی باید یک آداپتور FireWire به USB خریداری کنید.

USB: رایج‌ترین استاندارد اتصال هارددیسک‌های خارجی یا اکسترنال به پی‌سی‌ها است و از اواخر دهه ۹۰ تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از هارددیسک‌های قدیمی از کانکتور USB Type-A استفاده کردند و برخی دیگر به ندرت شاهد بودیم که دارای کانکتور Micro-B SuperSpeed هستند (مانند تصویر زیر):

۲- هارددیسک قدیمی خود را به درگاه USB کامپیوتر وصل کنید. اگر نیاز به آداپتور پیدا کردید؛ باید یک سر آداپتور را به کانکتور هارددیسک و سر دیگر آن را به درگاه USB کامپیوتر بزنید. برخی از هارددیسک‌های قدیمی نیاز به اتصال برق جداگانه دارند.

۳- منتظر بمانید تا سیستم‌عامل ویندوز، هارددیسک شما را شناسایی کند. ممکن است چندین دقیقه طول بکشد تا درایو هارددیسک در ویندوز نمایش داده شود.

۴- اعلانی ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد می‌خواهید با هارددیسک چه کاری انجام دهید. برای مشاهده فایل‌ها و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی هارددیسک گزینه Open folder را بزنید.

اکنون می‌توانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید و به مرور آن‌ها بپردازید یا ازشان یک نسخه پشتیبان بگیرید. از اینجا به بعد مشابه اتصال یک حافظه فلش یا هارددیسک خارجی امروزی به کامپیوتر و لپ‌تاپ است.

چگونه فایل‌ها را از هارددیسک قدیمی به کامپیوتر جدید منتقل کنیم؟

کار خاصی نیاز نیست انجام بدهید و همانند هارددیسک‌های مدرن امروزی، می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌ها را گرفته و روی یک درایو کامپیوتر خود کپی کنید یا اینکه روی یک هارددیسک جدید بریزید.

اگر می‌خواهید محتویات یک هارددیسک قدیمی را به طور کامل منتقل کنید؛ بهتر است از ترفند کلون کردن هارددیسک در ویندوز استفاده کنید. این ترفند باعث می‌شود محتویات هارد قدیمی شما در ویندوز جدید امن‌تر و بهتر نگهداری شوند.

توجه مهم: هرگز سعی نکنید یک هارددیسک قدیمی که دارای سیستم‌عامل بوده و به عنوان درایو بوت استفاده شده را روی ویندوز جدید کلون کنید یا اینکه از یک هارددیسک قدیمی به عنوان درایو بوت روی کامپیوتر جدید استفاده کنید؛ چون هارددیسک قدیمی شما دارای اطلاعات و پیکربندی سخت‌افزار قدیمی شما است و بوت شدن آن می‌تواند به کامپیوتر جدید شما صدمه بزند.

آیا دسترسی به هارددیسک قدیمی روی کامپیوتر جدید خطرناک نیست؟

در اکثر اوقات، اتصال هارددیسک قدیمی به یک کامپیوتر جدید، عملیاتی امن است و خطری ایجاد نمی‌کند.

ممکن است هارددیسک‌های خارجی قدیمی دارای ویروس و بدافزارهایی باشند ولی غالبا برای فایل‌ها و اطلاعات و سخت‌افزار همان زمان نوشته شدند و اکنون روی کامپیوتر جدید قدرت سرایت یا خرابکاری ندارند. این بدافزارها و ویروس‌های قدیمی قطعا توسط نرم‌افزار امنیتی ضد ویروس شما شناسایی و از بین می‌روند یا روی سیستم‌عامل جدید شما اصلا قابلیت اجرا شدن ندارند.

از نظر فنی، امکان ندارد بدافزارهای قدیمی به یک کامپیوتر جدید آسیب بزنند و خطر آن‌ها بسیار کمتر از وب‌گردی با کامپیوتر جدید در سایت‌های ناشناخته است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…
منبع lifewire
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.