چگونه گوگل پلی‌استور را روی ویندوز ۱۱ نصب کنیم

به روشی سریع و آسان از شر شبیه‌سازها خلاص شوید

0

ویندوز ۱۱ پس از هفته‌ها انتشار در نسخه بتا، سرانجام روز ۵ اکتبر به صورت رسمی برای عموم کاربران در دسترس قرار گرفت. ویندوز ۱۱ یک نسخه ارتقای بزرگ سیستم‌عاملی است و نوید ویژگی‌های جدیدی را می‌دهد.

یکی از قابل‌توجه‌ترین این ویژگی‌ها، اجرای بومی اپلیکیشن‌های اندرویدی است که به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های اندرویدی را بدون نیاز به نصب اپلیکیشن شخص ثالثی مانند شبیه‌سازها، اجرا کنید. این ویژگی هنوز در ویندوز ۱۱ در دسترس قرار نگرفته است ولی در Windows Insider Program قابل تست و ارزیابی است.

این ویژگی از Amazon App Store برای برنامه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و درون فروشگاه مایکروسافت استور تعبیه شده است. در حالی‌که فروشگاه برنامه‌های آمازون خوب و کاربردی است؛ فعلا منتخبی از اپلیکیشن‌های اندرویدی شامل ۵۰ اپ را در برمی‌گیرد. هنوز نمی‌توانید از گوگل پلی‌استور در ویندوز ۱۱ استفاده کنید و بسیاری از اپ‌هایی که وابسته به این فروشگاه هستند؛ در سیستم‌عامل جدید مایکروسافت کار نمی‌کنند.

بهترین راه‌حل این است که فروشگاه Google Play Store را روی ویندوز ۱۱ نصب کنید.

چگونه گوگل پلی استور را روی ویندوز ۱۱ نصب کنیم؟

نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱ شامل مراحل زیادی می‌شود. شما باید ابتدا ویندوز ۱۱ را برای نصب اجزای اصلی آماده کنید و در Windows Android Subsystem و هسته ویندوز تغییراتی بدهید که مخاطره‌آمیز هم هست.

شاید نیاز داشته باشید که فقط چند اپلیکیشن ساده اندرویدی را روی ویندوز ۱۱ نصب کنید و حتما به پلی‌استور نیازی نداشته باشید. در این صورت، بهتر از فایل APK این برنامه‌ها را روی Windows Android Subsystem تغییر نیافته نصب کنید.

به هر حال، برای نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱ باید حداقل نیازمندی‌های سخت‌افزاری سیستم را داشته باشید و نسخه بتای ویندوز ۱۱ را روی آن نصب کرده باشید. همین‌طور که اشاره شد، ما در این روش سراغ تغییر هسته با نسخه دیگری رفته و Windows Android Subsystem را نیز دستکاری می‌کنیم. بنابراین، خطر از دست رفتن اطلاعات شما وجود دارد یا حتی سخت‌افزاری شما به طور بالقوه در معرض خطر است. با رعایت و در نظر گرفتن این هشدارها، سراغ آموزش نصب گوگل پلی‌استوری روی ویندوز ۱۱ برویم:

۱- حذف Windows Android Subsystem و فعال‌سازی مود Developer

در ویندوز ۱۱ وارد اپلیکیشن Settings شوید روی برگه Apps در پنل سمت چپ بزنید.

روی Apps & features کلیک کنید. این اولین برگه در بخش Apps است.

صفحه را به سوی پایین اسکرول کنید تا در فهرست به Windows Subsytem for Android برسید.

روی منوی سه نقطه روبروی آن کلیک کرده و گزینه Uninstall را بزنید:

از پنل سمت چپ گزینه Privacy & security را انتخاب کنید.

در بخش Security روی برگه For developers کلیک کنید.

قابلیت Developer Mode را روشن و فعال کنید:

در پنجره ظاهر شده روی کلید Yes بزنید.

۲- دریافت Windows Subsystem برای اندروید از گیت‌هاب

وارد سایت Github شده و لاگین کنید. مطمئن شوید یک آدرس ایمیل معتبر و تاییده شده در گیت‌هاب دارید.

در گیت‌هاب وارد صفحه پروژه  LSPosed MagiskOnWSA شوید.

روی کلید Fork در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. این پروسه ممکن است چند ثانیه‌ای طول بکشد تا  یک نسخه فورک شده از حساب کاربری شما باز شود. اگر این‌طور نشد؛ با کلیک روی آیکون پروفایل خود وارد Your repositories شوید:

در این صفحه، روی برگه Actions بزنید. برای اجرای گردش کار باید بار نخست مجوز لازم را بدهید. روی کلید سبز رنگ کلیک کنید تا این مجوز را داده و بتوانید ادامه کار را دنبال کنید:

در نوار سمت چپ، روی ورک‌فلو Magisk کلیک کنید. بعد روی کلید Run workflow بزنید:

یک پنجره پاپ‌آپ باز می‌شود و لینک Magisk APK به طور خودکار ساخته خواهد شد. برای Gapps variant، عبارت pico یا نسخه دلخواه خود تایپ کنید و بعد روی کلید سبز رنگ Run workflow بزنید:

پردازش کار کمی طول کشیده و نشانگر وضعیت زرد رنگ خواهد بود. پس از تکمیل ورک‌فلو که احتمالا ۵ دقیقه‌ای طول بکشد؛ نشانگر به رنگ سبز درمی‌آید:

روی برچسب Magisk task کلیک کنید. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به برگه Artifacts برسید. نسخه آرم و x66 از WSA اصلاح شده برای شما آماده است. براساس نوع پردازنده دستگاه خود، یک نسخه را دانلود کنید:

پس از مدتی دانلود فایل تمام می‌شود. توجه کنید فایل دانلود شده حجمی کمتر از اندازه گفته شده دارد و حدودا ۸۰۰ مگابایت است. فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید.

وارد پوشه‌ای شوید که فایل دانلود شده را در آن از فشرده‌سازی خارج کنید. دنبال فایلی با نام Install بگردید. روی آن راست کلیک کرده و گزینه Run with PowerShell را بزنید. وقتی یک پنجره پاپ‌اپ امنیتی ظاهر شد؛ روی Open کلیک کنید و بعد Run را بزنید:

نصب خیلی سریع تمام می‌شود و PowerShell از شما درخواست می‌کند با شرایط و ضوابط اعلام شده، موافقت کنید. مطمئن شوید که این کار را در پنجره مربوطه انجام دادید. پس از اتمام این مراحل، Windows Subsystem برای اندروید را از منوی استارت باز کنید.

مود Developer را از تنظیمات Subsystem روشن کنید. روی Manage developer settings بزنید تا زیرسیستم شروع به اجرا کند. عیب‌یابی داده‌ها را زمانی که از شما خواسته شد؛ رد یا تایید کنید و هنگامی که درخواست دسترسی به Windows Firewall داد؛ روی Allow بزنید.

چند لحظه طول می‌کشد ولی اکنون باید گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱ شما نصب شده باشد. در باکس جست‌وجوی ویندوز، آن را یافته و کلیک کنید تا باز شود. شما نیاز به لاگین به این فروشگاه دارید تا بتوانید اپلیکیشن‌های مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

استفاده از گوگل پلی استور در ویندوز ۱۱

استفاده از گوگل پلی استور در ویندوز ۱۱ دقیقا مشابه استفاده از این اپلیکیشن فروشگاه روی گوشی‌های تلفن همراه است. باید یک برنامه را جست‌وجو و بعد دانلود کنید. توجه داشته باشید که این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است و احتمالا با مشکلات و باگ‌هایی همراه خواهد بود. مثلا، در دستگاهی که ما تست کردیم؛ متن برخی از اپلیکیشن‌ها روی پلی‌استور لرزان است.

با این حال، پتانسیل زیادی در این ویژگی نهفته است. چند ماه طول می‌کشد تا یک نسخه پایدار به سیستم‌های ویندوز ۱۱ برسد اما هنگامی که واقعا این ویژگی در ویندوز ۱۱ جا بیفتد؛ بهتر از هر شبیه‌ساز اندروید دیگری روی سیستم‌عامل مایکروسافت کار خواهد کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…
منبع androidauthority
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.