بررسی مهم ترین نکات مربوط به ارتودنسی دندان:

0

رپورتاژ

دندان ها از مهم ترین اعضای بدن هستند که مراقبت از آن ها یکی از مهم ترین فعالیت های روزانه افراد محسوب می شود، اما گاهی با بهترین مراقبت ها نیز نمی توان بی نظمی و کجی دندان ها را برطرف کرد، از طرفی بی نظمی دندان ها تاثیر بدی بر زیبایی افراد گذاشته و موجب کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود در این زمان راهکار دندانپزشکان ارتودنسی کردن دندان ها است. ارتودنسی دندان یکی از معروفترین روش های دندانپزشکی است که برای اصلاح بی نظمی دندان ها به کار می رود، البته این روش دندانپزشکی می تواند در رفع مشکلات دیگری نیز موثر باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

ارتودنسی دندان در تهران:

همانطور که پیش از این گفتیم یکی از موثرترین روش ها برای رفع اصلاح بی نظمی و کج بودن دندان ها ارتودنسی کردن آن ها است.

این شیوه ی درمانی می تواند در درمان بسیاری از مشکلات دندان ها مثل کج بودن شان، ناهنجاری های مربوط به فک بیمار، اصلاح طرح لبخند افراد، از بین بردن شکل نامتعارف دندان ها و… موثر باشد.

تشخیص انجام ارتودنسی دندان برای بیماران وظیفه ی دندانپزشکان متخصص در این زمینه است اما در صورتی که افراد به ارتودنسی نیاز داشته باشند و به دلایل مختلف از انجام آن سرباز زنند در آینده مشکلات بسیار بدی را تجربه خواهند کرد و علاوه بر اینکه زیبایی چهره ی خود را به خطر می اندازند در طولانی مدت نیز بسیاری از دندان هایشان را بر اثر پوسیدگی و … از دست می دهند.

دندان های نامنظم چه مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کنند؟

  • ایجاد ظاهری بسیار بد در چهره ی افراد
  • فشار آوردن به دندان های دیگر و در نهایت ایجاد پوسیدگی شدید برای دندان های کناری
  • ایجاد فشار زیاد به فک و لثه ی افراد
  • مشکلات مربوط به سردرد و میگرن
  • ایجاد مشکلات گوارشی برای افراد
  • ایجاد مشکلات روحی مانند کاهش اعتماد به نفس در اثر عدم زیبایی در چهره
  • ایجاد مشکل مربوط به هضم غذاها به دلیل سخت جویدن مواد غذایی مختلف
دندانپزشک حاذق

چه کسی می تواند تشخیص دهد که شما به ارتودنسی نیاز دارید یا خیر؟

دندانپزشکان متخصص که در زمینه ی ارتودنسی کردن دندان ها تجربه ی خوبی داشته باشند می توانند نیاز بیماران را در این زمینه تشخیص دهند؛ البته تمام پزشکان قبل از انجام ارتودنسی آزمایشات و تصویر برداری های لازم از دهان و فک بیمار را انجام داده و در نهایت تشخیص می دهند که بیمار به ارتودنسی نیاز دارد یا خیر.

چه کسانی به ارتودنسی دندان نیاز دارند؟

  • Crossbite: کراس بایت به معنی قرار گرفتن دندان ها بر روی هم در زمان بسته بودن دهان بیماران است، کراس بایت موجب می شود که در زمان جویدن غذا دندان ها بر روی یکدیگر قرار نگرفته و در نتیجه غذا به خوبی هضم نشود. در صورتی که، افراد دچار کراس بایت شده باشند و دندان های خود را ارتودنسی نکنند با گذشت زمان دندان هایشان دچار ساییدگی شده و در نهایت خرد می شوند.
  • Spacing: این عارضه به معنی فاصله زیاد بین دندان ها می باشد، در صورتی که افراد دچار spacing شوند به ارتودنسی نیاز دارند، عدم انجام ارتودنسی دندان ها در این مورد، موجب پوسیدگی شدید دندان ها و ایجاد التهاب شدید در لثه می شود.
  • Impacted: impacted به معنی دندان هایی است که به دلیل نداشتن جایگاه کافی در فک افراد یا دلایل دیگر به خوبی رشد نکرده و در واقع در دهان پنهان می شوند. این دندان ها به دندان های نهفته نیز معروفند. در این مورد نیز تنها راه رفع مشکل بیماران انجام ارتودنسی دندان است.
  • Teeth crowding: زمانی که فضای کافی برای رشد دندان ها در دهان وجود نداشته باشد افراد دچار teeth crowding می شوند، دندان های شلوغ شایع ترین مشکل بیمارانی هستند که به ارتودنسی نیاز دارند.

(البته این موارد تنها چند نمونه از مشکل افرادی است که به ارتودنسی نیاز دارند)

قیمت ارتودنسی دندان در تهران:

حقیقتا نمی توان قیمت دقیقی برای انجام ارتودنسی دندان تعیین کرد؛ زیرا همانطور که در موارد بالا خواندید مشکلات مختلفی وجود دارد که بر اثر آن ها افراد مختلف به ارتودنسی نیاز پیدا می کنند به همین دلیل هم نمی توان هزینه ی دقیقی  را در این مقاله عنوان کرد.

تعیین قیمت ارتودنسی به موارد مختلفی مثل سن بیمار، نوع و شدت مشکل دندان ها، بیمه ی درمانی بیمار، مهارت دندانپزشک، شرایط جغرافیایی و … بستگی دارد و در افراد مختلف نیز متفاوت است.

بهترین دکتر ارتودنسی دندان در تهران:

برای تعیین بهترین دکتر دندانپزشک در زمینه ی انجام خدمات مربوط به ارتودنسی کردن دندان ها باید به ویژگی های مهمی که دندانپزشکان مجرب دارای آن هستند اشاره کنیم:

  • مطلع کردن بیمار: یک دندانپزشک عالی باید با بیمار کاملا روراست بوده و او را از شرایطش آگاه کند.
  • گوش کردن: هر دندانپزشکی قبل از شروع کار باید به خوبی به حرف های بیمار خود گوش کرده تا از مشکلاتی که او تا به حال تجربه کرده مطلع شود.
  • ایجاد رابطه ای عالی با بیمار: دندانپزشکی یکی از کارهایی است که شاید افراد متعدد جامعه مثل کودکان نگاه خوبی به آن نداشته باشند و حتی به نحوی نیز از آن بترسند به همین دلیل هم دندانپزشکان باید بتوانند با بیمار خود ارتباط خوب و صمیمی داشته باشند.
  • محیطی کاملا استریل: فضای دندانپزشکی باید کاملا استریل و عاری از هرگونه میکروب باشد، اهمیت این موضوع بسیار زیاد بوده و عدم توجه به آن ممکن است موجب ایجاد بیماری های بسیار بدی در افراد مختلف شود.

یکی از دندانپزشکان ایرانی دکتر فرزانه فرخ نژاد- متخصص دندانپزشکی از آمریکا هستند ایشان یکی از افراد بسیار با مهارت در زمینه ی دندانپزشکی هستند که افراد به خوبی می توانند به ایشان اطمینان کرده و انجام خدمات دندانپزشکی خود را به دکتر فرزانه فرخ نژاد بسپرند.

رسیدگی به دندان ها

سخن آخر:

ارتودنسی دندان یکی از شایع ترین روش های دندانپزشکی است که ممکن است افراد مختلف برای رفع مشکلات خود به آن نیاز داشته باشند. خوشبختانه در اکثر مواقع این روش کاملا کاربردی بوده و مشکلات دندان افراد را حل می کند البته باید به خاطر داشته باشید که مراقبت از دندان ها بعد از انجام ارتودنسی نیز بسیار مهم است.

بهتر است همه ی افراد در سال حداقل 1 بار توسط پزشکی حاذق مانند خانم دکتر فرزانه فرخ نژاد- متخصص دندانپزشکی از آمریکا ویزیت شوند تا بتوانند از مشکلات احتمالی که برای دندان هایشان وجود دارد پیشگیری کنند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5