هرآنچه درباره آمبولانس خصوصی باید بدانیم

0

رپورتاژ

انتقال بیماران همیشه یکی از مهمترین مسائل حوزه پزشکی است. همه ما با نام آمبولانس برای انتقال بیماران آشنا هستیم، یکی از روش‌های انتقال بیماران انتقال بوسیله آمبولانس خصوصی است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از آمبولانس‌های خصوصی شامل: انواع خدمات، مزایا، تفاوت با 115، انواع امبولانس‌ها، نحوه عملکرد و سایر مواردی از این قبیل در اختیار شما عزیزان قرار داده شود.

آمبولانس خصوصی به چه آمبولانس‌هایی گفته می‌شود؟

به مجموعه‌هایی که به طور خصوصی با داشتن امکانات پیشرفته و کافی و مجوزهای لازم اقدام به ارائه خدمات درمانی مانند انتقال بیمار می‌کنند، مراکز اورژانس خصوصی گفته می‌شوند.

تفاوت امبولانس خصوصی با آمبولانس دولتی (115) چیست؟

آمبولانس ها به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند:

  • آمبولانس دولتی: همان اورژانس 115 می‌باشد. بر اساس قانون مسئول رسیدگی به موارد اورژانس و فوریت‌های پزشکی است و در سراسر کشور پوشش جاده‌ای و شهری مناسبی دارد، به طوری که 100 درصد‌ آزادراه‌ها،‌ 80 درصد بزرگراه‌ها، 70 درصد راه‌های اصلی و 10 درصد راه‌های فرعی را پوشش داده و دارای 2056 پایگاه شهری و جاده است. از سوی دیگر تجهیزات آمبولانس 115 کامل بوده و نیروها و تکنسین‌های آن از تخصص کافی برخوردار هستند. زیر نظر مستقیم دانشگاه علوم پزشکی و درمانی قرار دارد.
  • آمبولانس خصوصی: آمبولانس‌هایی هستند که تحت مراکز خصوصی بوده و در زمینه حمل و نقل بیماران در سطح شهر و یا خارج از شهر مشغول می باشند. شما میتوانید با مراجعه به سایت اورژانس آرمان سلامت شهر در رابطه با ارائه‌ی خدمات و انواع آمبولانس خصوصی بیشتر آشنا شوید. شرح وظایف، ماموریت و فرایندهای کاری متفاوت از آمبولانس‌های دولتی را دارا هستند، بنابراین مقایسه این دو سازمان باتوجه به تفاوت‌های ساختاری و عملکردی صحیح نیست. نیروهای مسلح و سایر نهادها که از آمبولانس برخوردار می‌باشند.تنها وظیفه آن حمل بیمار از مراکز خود به بیمارستان‌ها در صورت بروز مشکل می‌باشد. آمبولانس‌های مختص به هر بیمارستان وظیفه جابجایی بیمار برای ادامه مراحل درمانی با دستور دکتر معالج را بر عهده دارند.

مراکز آمبولانس خصوصی، شماره های تلفن مختص خود را دارند که 24 ساعته می توانید تماس بگیرید. شماره تلفن 115 ، که شماره اورژانس سراسر کشور میباشد.

«مهمترین تفاوت کلیدی بین آمبولانس‌های خصوصی و دولتی این است که آمبولانس‌های دولتی موظف به ارائه خدمات رایگان به شهروندان می‌باشند در حالی که مراکز خصوصی جهت ارائه خدمات براساس تعرفه هزینه دریافت می‌نماید».

انواع خدمات مراکز اورژانش خصوصی

اکثر مراکز اورژانس خصوصی علاوه بر انتقال بیماران داخل شهری خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهند. به عنوان مثال برخی از انواع خدمات مجموعه امبولانس خصوصی آرمان به شرح زیر می‌باشد که میتوان از این خدمات به عنوان خدمات اصلی مراکز اورژانس خصوصی در ایران یاد کرد:

  • اعزام انواع آمبولانس زمینی و هوایی
  • انواع خدمات درمانی در منزل
  • آمبولانس خصوصی بین شهری
  • انتقال پزشکی به صورت شبانه روزی
  • خدمات همراه بیمار
  • آمبولانس های استقرار

انواع انتقالها در مراکز خصوصی

یکی از مهم ترین خدمات یک اورژانس خصوصی دارا بودن انواع وسایل نقلیه مجهز برای انتقال بیماران است که میتوان در سه دسته کلی زیر آنها را جای داد:

  1. آمبولانس هوایی
  2. آمبولانس دریایی
  3. آمبولانس زمینی

نحوه عملکرد و دریافت خدمات از مراکز آمبولانس خصوصی

دریافت خدمات از این مراکز به این صورت است که به عنوان مثال برای درخواست آمبولانس با تماس با مرکز مورد نظر، درخواست شما ثبت و با توجه به اولویت و شرایط بیمار شما در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت مرکز آمبولانس خصوصی آرمان که یکی از مراکز اورژانس خصوصی مجهز و با کادر مجرب در تهران است مراجعه نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5