غذای باور نکردنی غذا با معجزه ایی به نام سس

0

رپورتاژ

حتما برای شما پیش آمده است که طعم یک غذا را به خاطر سپرده اید و همواره از دسپخت آشپز ان به نیکی یاد کرده اید. یکی از چاشنی هایی که مزه ی غذا را دلچسب و عالی می‌کند و دسپخت شما را متمایز از آشپز دیگری که دقیقا با مواد مشابه شما غذایی را طبخ کرده است، استفاده ی درست و بجا از انواع سس در کنار غذا است.

غذا خوردن یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که در طول روز انجام می‌دهیم. غذای خوب غذایی است که علاوه بر تامین انرژی، ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن، ظاهر و مزه ی مطلوب و مطبوعی داشته باشد.

سس ها علاوه بر اینکه مزه ی غذا را کامل می‌کنند، به بهتر احساس شدن طعم ها هم کمک کرده و باعث می گردد که دستپخت شما نیز به خاطره افرادی که دستپخت شما را تجربه کرده اند ضمیمه شود.

از انواع سس ها، به عنوان گارنیش در بشقاب غذا، می‌توان بهره برد. هر آشپز ماهری که به مزه و کیفیت غذایش اهمیت دهد، از تأثیر سس ها در غذاها غافل نیست.

دسر ها پیش غذا ها و مزه ها چگونه شما را متمایز می کند

بدون شک لذت بردن از غذا و طعم آن یکی از موهبت های الهی و هدیه خداوند به زندگی است. هر یک از ما به نوعی سعی میکنیم که علاوه بر بهره مندی از ارزش مواد تشکیل دهنمده هر غذا، از غذایی که میخوریم لذت کافی نیز ببریم.در این میان با بخش بندی غذا ها به استارتر و یا دسر و وعده اصلی و میان وعده نگاه لذت بردن از طعم ها جاری بوده و دسر ها و میان وعده های خوشمزه را با انواع دستور های مختلف می توان تهیه و مصرف نمود.

ما در وان تاچ فود مجموعه ایی بسیار ارزشمند از انواع دسرها و ‍پیش غذاها و میان وعده را از فرهنگ های غذایی محتلف همانند اقصی نقاط ایران و اروپا و آسیا جمع بندی  کرده و در دسترس استفاده شما عزیزان قرار داده ایم که در دسته های کلی میتوانید آن را همیشه با کمترین فاصله و در تلفن همراه خود داشته باشید.

شله زرد همراه همیشگی سفره ها غذا و نذری با 1TouchFood

در اینجا قصد ما این است که با انواع شله که نوعی غذا و در برخی موارد آن نظیر شله زرد که دسر سنتی است بیشتر آشنا شویم .

شله در معنی و لغت به آش برنج گفته می شود، نوعی از غذا که برنج را در آبگوشت به‌ طور هریسه می‌پزند. این غذا در نقاط مختلف آسیا پخته می‌شود و در هر منطقه به نامی شهرت دارد از جمله در هندوستان کانگی، در ژاپن کایو و در ویتنام شائو نامیده می‌شود. انواع بسیار گوناگونی از این گروه غذا وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شله زرد (دسر سنتی)، شله مشهدی (غذای محلی)، آش شله قلمکار می‌توان اشاره کرد.

شله زرد نیز که یکی از محبوب ترین خوراکی های مناسبتی است که به بهانه های مختلف تهیه می شود. این دسر شیرین و خوشمزه که در اعیاد مذهبی بصورت نذری تهیه میگردد حاصل ترکیب برنج، یک شیرین کننده و زعفران است که با تزیینی خاص از دارچین، خلال بادام و پسته جذابتی دو چندان می گیرند.

در زیر نکات دیگری از طبخ شله زرد این دسر سنتی ایرانی را با هم مرور میکنیم:

معمولاً در طرز تهیه شله زرد از برنج نیم دانه استفاده می شود. این برنج زودتر پخته می شود و فقط به ۲ الی ۳ ساعت خیس خوردن نیاز دارد.

توجه داشته باشید که میزان زعفران استفاده شده باید به اندازه ای باشد که شله زرد شما رنگ زرد مایل به نارنجی داشته باشد. پس در صورت لازم مقدار زعفران بیشتری به آن اضافه کنید.

بهتر است زعفران را قبل از اضافه کردن شکر به قابلمه بیفزایید. استفاده از روغن مایع در پخت شله زرد باعث شفاف شدن رنگ غذا می شود و از آب انداختن شله زرد جلوگیری می کند.

اگر قبل از اضافه کردن شکر به برنج حس کردید برنج کمی سفت شده است نگران نباشید، زیرا شکر ذوب می شود و برنج شما را رقیق میکند، پس دقت داشته باشید که به هیچ عنوان در این مرحله به برنج آب اضافه نکنید.

شما می توانید طبق سلیقه خود میزان شیرین بودن شله زرد را تغییر دهید و اندازه استفاده از شکر را کم یا زیاد کنید.

استفاده از پودر هل یا عرق هل می تواند طعم و عطر فوق‌العاده‌ای به شله زرد شما ببخشد. زعفران را به هیچ وجه مستقیم داخل شله ‌زرد نریزید و حتماً آن را دم کنید. در صورتی که برای پخت شله زرد از برنج کامل استفاده می کنید توجه داشته باشید که زمان پخت آن نسبت به برنج نیم دانه بیشتر است.

 

حالا که با یک دسر سنتی آشنا شدیم وقت آن است که با نگاهی به فرهنگ شیرینی پزی سنتی یک شیرینی و میان وعده بسیار خوشمزه ایرانی را نیز با هم مرور کنیم.

باسلوق سنتی شیرینی شب یلدا با 1TouchFood

باسلوق ها یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین شیرینی های ایران عزیزمان است. این شیرینی همانطور که می بینید و میدانید حالتی شبیه ژله دارد و بافت بسیار نرمی نیز دارد. این خوراکی بسیار شیرین و جذاب بوده و عموما کودکان و بزرگسالان تمایل شدیدی به خوردن آن در آجیل چهارشنبه سوری داشته اند. این دسر با چای بسیار خوشمزه و جذاب است.ا ین شیرینی در طعم و رنگ های متفاوتی تهیه می شوند.

در شهر مراغه این شیرینی ها را در پاییز تهیه و طبخ می شوند. شیرینی دیگری نیز در مراغه شبیه باسلوق وجود دارد با نام سجوق. این شیرینی هم همانند آن است. این شیرینی ها را با شیره انگور هم تهیه می کنند. این کار در استان مرکزی و همدان انجام می شود. شیره همدان هم که بسیار معروف و خوشمزه است.

 از نکات مهم و ترفندها در تهیه باسلوق خانگی میتوان به مواردی از قبیل مواردی که در زیر بیان شده است اشاره نمود:

می توانید به جای شکر از دوشاب استفاده کنید. باسلوق را بعد از اینکه از روی حرارت برداشتید سریعا به قالب منتقل کنید و داخل قالب خودتان بریزید.

سعی کنید از گلاب با کیفیت استفاده کنید. گلاب بو و عطر زیبایی را به باسلوق شما می دهد .درباره پودر نارگیل هم دقیقا اینچنین است. سعی کنید از پودر نارگیل مرغوب استفاده کنید.

برای تهیه باسلوق می توانید از هل هم استفاده کنید. هل عطر بینظیری دارد و واقعا باسلوق را خوشمزه تر می کنند.

امیدواریم با مطالعه و مرور دسته بندی های متنوع غذایی که ما برای شما در سایت آموزش آنلاین آشپزی قرار داده ایم رضایت خاطر شما را جلب کرده تا بتوانید یک زندگی با لذت بیشتری را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.