کلینیک فیزیوتراپی و توانبخشی دکتر احمدی

0

رپورتاژ

اهمیت فیزیوتراپی در بهبود سریعتر دیسک کمر

احتمالا شما هم در طول سالیان زندگی خود کم و بیش با مشکل کمر روبرو شده اید و شاید هم دچار بیماری های مربوط به این ناحیه مانند بیرون زدگی دیسک کمر باشید. یکی از مهمترین مراحل برای بهبودی و یا جلوگیری از پیشروی این بیماری، استفاده از خدمات فیزیوتراپی است.

به طور قطع مکمل درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی در کنار درمانهای روتین، استفاده و به کارگیری دستورات یک متخصص فیزیوتراپی است. قرار است در این مقاله به ارتباط بین این تخصص و بهبود مشکلات دیسک بیشتر بپردازیم.

  فیزیوتراپی چه کمکی به بهتر شدن وضعیت بیمار می کند؟

بهتر است در ابتدا با تعریف ساده ای از این تخصص آشنا شویم. زمانی که حیطه وظایف یک فیزیوتراپ را بدانیم به چگونگی کمک کردن وی به بیمار هم پی خواهیم برد.

این رشته تخصصی می تواند به بهبود کیفیت زندگی انسانها کمک کرده و همچنین از ایجاد آسیب دیدگی ها هم جلوگیری به عمل می آورد. بخشی از سیستم توانبخشی می تواند باشد و علاوه بر اینکه عملکرد اندام های حرکتی را حفظ و بهبود می بخشد، بیماری های مزمن را هم مدیریت کرده و به بیمار آموزش های لازم را برای کم کردن درد، می دهد.

در حقیقت یک فیزیوتراپ سعی می کند تا 3 هدف را دنبال کند:

. افزایش توانایی های یک بیمار

. در بیماری هایی که قدرت پیشروی دارند، کمک می کند تا بیمار توانایی های خود را حفظ کند.

. کمک به افرادی که قدرت حرکتی خود را از دست داده اند تا راههای جایگزین پیدا کرده و مستقل شود.

یک فیزیوتراپ خوب چه مشخصاتی دارد؟

یک فیزیوتراپ خوب سعی می کند با توجه به شرایط بیماری فرد و جنبه های عاطفی-روحی او، به وی کمک نماید تا کیفیت زندگی اش بالاتر رود.

یک فیزیوتراپ خوب با توجه به پیشینه بیمار و یافته های خود در رابطه با بیمار، برنامه درمانی را تدوین کرده و با توجه به اینکه چه مساله ای برای بیمار در اولویت قرار دارد، راهکار برای تسریع بهبودی یا کنترل بیماری ارائه می دهد.

متخصص فیزیوتراپ باید روابط اجتماعی خوب و قدرت بدنی بالایی داشته باشد تا به راحتی بتواند تمرینات مخصوصا کششی را بر روی بیمار پیاده‌سازی کند. صبوری و حس نزدیکی با بیمار از دیگر مشخصات یک فیزیوتراپ حرفه ای است.


فیزیوتراپی در رابطه با چه بیماری هایی کاربرد دارد؟

. بیماری هایی که در حوزه اعصاب و نورولوژی هستند.

. بیماری های قلبی و عروقی

. بیماری های مربوط به خودایمنی بدن مانند روماتیسم ها و اختلالاتی از این دست

. آسیب دیدگی در حین ورزش

. انواع مشکلات ارتوپدی مانند شکستگی ها

. بیماری های مربوط به زنان

ما می خواهیم به طور اختصاصی با شایع ترین مشکلات حرکتی و اسکلتی یعنی دیسک کمر و سیاتیک بیشتر آشنا شویم. دو مشکلی که با کمک تمرینات فیزیوتراپی می توان از پیشرفت و درد زیاد آنها جلوگیری کرد.

سیاتیک و دردهای سیاتیکی

منظور از سیاتیک عصبی بلند است که از نیمه پایینی کمر و لگن به طرف هر دو پا منشعب می شود. دردهای سیاتیکی معمولا یک طرفه هستند و زمانی که یکی از دیسک های کمر دچار بیرون زدگی و یا آسیب های مختصر دیگر باشد و یا تنگی کانال نخاعی وجود داشته باشد، به دلیل فشار بر روی این عصب، دردهای سیاتیکی هم بروز پیدا می کنند.

درد سیاتیکی به شکل بی حسی در پای درگیر، التهاب و درد خود را نشان می دهد.

در اکثر مواقع سعی می شود با کمک تمرینات مخصوص این درد کاهش پیدا کرده و رفع شود اما در موارد شدید شاید احتیاج به جراحی داشته باشیم.

دیسک کمر به چه عارضه ای گفته می شود؟

بر اثر بالا رفتن سن و یا وارد آمدن فشار زیاد به مهره های کمر، این عارضه بوجود می آید. بین 26 مهره ستون فقرات هر انسان، صفحات لغزنده و انعطاف پذیری به نام دیسک وجود دارد که مانع سایش مهره ها بر روی یکدیگر و همچنین انعطاف پذیری ستون فقرات می شود. تعداد این دیسک ها 4 عدد است.

اگر به هر دلیلی دیسک ها بیرون زدگی پیدا کنند و بر روی نخاع و رشته های عصبی اطراف آن فشار وارد کنند، درد در ناحیه کمر و پاها بوجود می آید و به این عارضه اصطلاحا دیسک کمر می گویند.

کمک به کاهش درد دیسک کمر با فیزیوتراپی

در عارضه های کمری فیزیوتراپ معمولا از روش های گرمایی و سرمایی برای بیمار استفاده می کند. گرم شدن کمر باعث سرازیر شدن گلبول های سفید به کمر شده و درد کمی کاهش پیدا می کند. سرد کردن هم می تواند جریان عصبی را کنترل کند و سبب کاهش درد شود.

علاوه بر این از اشعه لیزر و لامپ های مادون قرمز هم برای کاهش التهاب استفاده می شود. از تمرینات ماساژی و کششی که توسط فیزیوتراپ انجام می شود و همچنین حرکات ورزشی مخصوص هم برای کم کردن درد کمر استفاده می کنند.

سیاتیک و فیزیوتراپی

فیزیوتراپ سعی می کند که با کم کردن فشار بر روی عصب سیاتیک و آزادسازی آن درد را کاهش دهد و بعد از آن با کمک تمرینات مخصوص به تقویت عضلات کمر می پردازد تا دوباره این عصب دچار فشار و آسیب نشود.

فیزیوتراپ با مجموعه ای از تمرینات ورزشی و تحریکات اولتراسونیک و یا تحریکات الکترونیکی سعی در کاهش التهابات سیاتیکی می کند.

کلینیک فیزیوتراپی دکتر احمدی

یکی از کلینیک های ویژه و حرفه ای در رابطه با فیزیوتراپی و توانبخشی ، کلینیک دکتر احمدی در تهران است . در این کلینیک که کادری تماما حرفه ای و با تجربه در آن فعال هستند ، می توانید به درمان‌های تخصصی در رابطه با آسیب دیدگی های ورزشی ، بیماری های حرکتی- اسکلتی و هرگونه مشکلات دیگر در این رابطه بپردازید.

شما در این کلینیک می توانید با به روزترین دستاوردهای پزشکی به سلامتی نزدیکتر شوید.

توصیه نهایی

تجویز فیزیوتراپی باید براساس نوع آسیب و شدت آن صورت بگیرد. به همین دلیل است که تجویز آن باید یا توسط متخصص طب توانبخشی یا ارتوپدی و یا جراح ستون فقرات صورت بگیرد.

برای همه عارضه ها و بیماری ها نمی توان به یک روش عمل کرد. حرکات تمرینی اگر خودسرانه انجام شود نه تنها بهبودی حاصل نمی کند بلکه ممکن است ضایعات جدیدی بوجود آورده و یا روند معالجه را سخت تر کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5