طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

0

رپورتاژ

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، باید به صورتی باشد که بیماران از حضور در آن احساس آرامش کرده و از میزان استرسی که دارند کاسته شود. از آنجایی که برخی افراد به هنگام رفتن به مطب های دندان پزشکی ممکن است با استرس و نگرانی‌های زیادی مواجه شوند، طراحی اصولی و صحیح در این محیط می‌تواند تاثیر خوبی روانی بر بیماران داشته باشد. وقتی بیمار از نظر روانی در شرایط نرمالی و ایده آلی قرار دارد، دندان پزشک نیز می تواند به راحتی به کار خود ادامه داده و ترمیم دندان ها را به خوبی انجام دهد.

دکوراسیون دندانپزشکی باید با مشورت طراحان حرفه‌ای صورت گیرد. باید بر طبق اصول و ضوابطی که در معماری داخلی وجود دارد، انجام شود. دندانپزشکانی که برای کار خود و بیماران خود احترام زیادی قائل هستند سعی می کنند به معماری داخلی مطب خود اهمیت زیادی بدهند. در ادامه به بررسی نکات لازم خواهیم پرداخت.

استانداردهای طراحی مطب دندانپزشکی

در راستای طراحی داخلی مطب دندان‌پزشکی یکی از عوامل بسیار مهمی که تاثیرگذار می باشد، بازدید از مکان مورد نظر می باشد. به دلیل این ‌که طراحی عموماً بسته به محیطی است که قرار است، به‌‌ عنوان مطب ارائه خدمات داشته باشد. به همین جهت طراح مورد نظر باید آشنایی به سزایی در رابطه با فضاهای مطب ‌های دندان‌پزشکی داشته باشد تا از این جهت بتواند فضای لازمی که برای یونیت دندان ‌پزشکی مورد نیاز می باشد را در نظر بگیرد.

از این جهت اهمیت ویژه‌ای به فضاهای مورد نیاز وسایل دندان‌پزشکی دهد. به همین جهت مهم ‌ترین چیزی که در استاندارد اولیه‌ای که در طراحی داخلی مطب دندان‌پزشکی باید رعایت شود. بازدید از فضای مورد نظر و استفاده بهینه از آن می ‌باشد. به صورتی که بتوان تمامی ابزار و لوازم مطب را به‌ صورت بهینه در آن جای داد و فضای متنوع و خوبی طراحی کرد. ممکن است. شما نیز در راستای طراحی مطب خود نیاز به آگاهی‌ داشته باشید و بخواهید از این جهت محیطی منحصر به فرد برای مطب خود ایجاد کنید.

رنگ آمیزی و نورپردازی روشن و پر انرژی

به نظر می رسد که افزودن یک رنگ جدیدو با طیفی روشن برای ایجاد یک تغییر چشمگیر در طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان ها کارآمد باشد. دیوارهای سفید روشن که با رنگهای تازه و جسورانه مورد توجه قرار می گیرند ، هم اکنون در مطب های دندانپزشکی رواج دارد. برای مثال رنگ های روشنی چون نارنجی، انواع آبی ها، قرمز و سبز جزو دسته رنگ هایی هستند که در طراحی داخلی کلینیک های دندانپزشکی طرفداران زیادی دارد. همسو با رنگ آمیزی دیواره ها، نورپردازی نیز در دکوراسیون این فضا دارای اهمیت فراوان می باشد. وسایل جانبی که روشن ساختن مناطق خاص مانند سالن انتظار و سایر بخش ها می پردازد، جنبشی ترغیبی را در سراسر فضا ایجاد می کند. با این وجود، هنگامی نور و رنگ به خوبی کنارهم قرار گیرند، فضایی پویا و فراموش نشدنی را ایجاد می‌کنند.

تجهیزات دندانپزشکی را با دقت انتخاب کنید

شما می‌توانید از تجهیزات رنگی برای بهبود رنگ بندی مطب و پر انرژی‌تر کردن فضا استفاده کنید. مثلا ترالی دندانپزشکی یکی از این موارد است. ترالی‌های دندانپزشکی دارای تنوع رنگ بالایی هستند که می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب به مطب خود زیبایی دوچندانی دهید.

طراحی و دکوراسیون اتاق معاینه مطب دندانپزشکی

برای اینکه یک مطب دندان پزشکی در شرایط ایده‌آل قرار بگیرد بهتر است که طراحی متناسب با کاربری آن مطب ارائه شود تا به این طریق بیمار احساس راحتی بیشتری داشته باشد و از هرگونه تنش جلوگیری شود.

سقف مهمترین بخش برای بیمار است

سقف اتاق معاینه در طراحی مطب شاید چندان به چشم نیاید اما یکی از عواملی است که در مطب دندان پزشکی بسیار باید به آن توجه کنید. همه ما تجربه گذراندن ساعت‌های طولانی در اتاق معاینه آن‌ هم درحالی‌که تمام مدت نگاهمان به سقفی سرد و خالی از تزیینات بوده است را داشته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم از عناصر مختلف برای تزیین سقف‌ها استفاده کنید و فضا را خاص تر جلوه دهید تا مراجعه کننده حس بهتری داشته باشد.

روش‌های مختلفی هستند که می‌توانند در طراحی سقف به شما کمک کنند . شما می‌توانید از تصاویر زیبا, طراحی‌های مختلف و عناصر جذاب در سقف استفاده کنید. این کار به بیمار حس آرامش بیشتری می‌دهد و گذر زمان را سریع‌تر می‌کند.

طرح بندی دیوارها را جذاب کنید

برای جذاب‌تر کردن فضای مطب دندان‌پزشکی می‌توانید از عناصر دکوراتیو مرتبط با دندان‌پزشکی در دیوار ها استفاده کنید. استفاده ازطرح‌هایی روی شیشه از عکس‌های مینیمال تجهیزات هم می‌تواند ایده جالبی باشد. این عناصر در دیوارها هم به فضای شما هویت می‌دهند و نوع کاربری مطب را مشخص می‌کنند و هم دکور‌هایی زیبا برای خارج کردن فضا از سادگی هستند.

نقش پنجره در دکوراسیون مطب دندانپزشکی

داشتن پنجره‌های بزرگ و استفاده از نور طبیعی و مناظر خارج از مطب عنصر بسیار خوبی برای مطب دندانپزشکی است . از فضاهای دلگیر و بسته دوری کنید. هنگام انتخاب مطب به پنجره‌ها و نمای آن توجه کنید. اگر فضای خارج از مطب منظره‌ی مناسبی ندارد می‌توانید با طراحی‌های جذاب کنار پنجره‌ها فضا را دلنشین‌تر جلوه دهید.

سخن پایانی

درباره نحوه چینش و ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی می‌توانید با افراد خبره مشورت کنید. آنها به شما طرح‌ها و پیشنهادات جالبی ارائه می‌دهند. اما در پایان این خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید. سعی کردیم در این مطلب نکات ضروری را به شما یادآوری کنیم تا با دید بهتری اقدام به قیمت تجهیزات دندانپزشکی و طراحی مطب خود نمایید.

 

فروشگاه خرید تجهیزات دندانپزشکی پیشوردنت https://pishrodent.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5