پرورش و نگهداری و فروش گوسفند زنده

0

رپورتاژ

بیماری رایج در گوسفند زنده

نگهداری از گوسفند زنده نیاز به رعایت یکسری از اصول و قوانین دارد. با رعایت آنها می توانید محیطی بهداشتی برای گوسفندها مهیا کنید. خریداران گوسفند باید حتما قبل از خرید گوسفند از نگهداری مناسب گوسفند و بهداشتی بودن مرکز نگهداری و سالم بودن گوسفند اطمینان کسب نمایند. ما در این مقاله به صورت مختصر و جهت اطلاع خریداران گوسفند زنده با تعدادی از انواع بیماری ها و علایم آن آشنا می شویم.

گوسفند زنده

محل نگهداری گوسفند زنده

قبل از هرچیز باید محیطی بهداشتی برای دام فراهم کنید. محیطی که به دور از هرگونه آلودگی ها باشد.

فضایی که می خواهید دام را در آنجا نگهداری کنید باید ساختمانی محکم داشته باشد و از مصالحی استفاده کنید که بتوان به راحتی محیط را تمیز و سمپاشی کرد.

در محیط باید یک سری از اصول بهداشتی را رعایت کنید.

محل نگهداری باید سمپاشی، شعله افکنی و کودروبی شود.

باید از ورود حشرات وحیوانات موذی جلوگیری کنید.

حمام های مخصوص برای ضد آکنه و ضد قارچ فراهم کنید.

هر سال به طور مرتب دام ها را واکسینه کنید.

اگر متوجه شدید حتی یکی از گوسفندها بیمار است سریع او را از بقیه گوسفندها جدا کنید.

پشم چینی و سم چینی باید طبق برنامه و به صورت مرتب انجام شود.

اگر می خواهید میزان باروری گوسفند زنده افزایش یابد بهتر است به موقع گلزنی کنید.

محیطی جدا برای گوسفندهایی که زایمان می کنند یا سقط کردند، داشته باشید. ممکن است دچار عفونت یا بیماری شده باشند.

محیط شما باید تهویه و نور کافی داشته باشد. برای این منظور بهتر است از بازشوهای بزرگ استفاده کنید.

فضای نگهداری گوسفندها باید مرتب کودروبی شود زیرا موجب رشد باکتری و میکروب می شود.

اندازه فضا باید متناسب با تعداد دام باشد.

انواع بیماری در گوسفند زنده

برای اینکه بتوانید از گسترش بیماری ها جلوگیری کنید بهتر است ابتدا بیماری های گوسفند زنده را بشناسید تا به موقع از آنها پیشگیری کنید. برخی از بیماری ها ممکن است واگیر دار باشند و باعث بروز خسارت سنگینی شوند. در اینجا به چند نمونه از بیماری ها اشاره می کنیم.

بیماری آبستنی

گوسفند جزء پستانداران است. نحوه زایمان او شبیه به گاو و بز می باشد. برخی از بره ها چند قلوزا هستند و برخی یک بره به دنیا می آورند. این بیماری گوسفندهای چاق و چند قلو زا را تهدید می کند. برای جلوگیری از بیماری های آبستنی بهتر است پشم آنها را قبل از زایش بچینید.

سرماخوردگی

سرفه و سرماخوردگی در بین گوسفندزنده بسیار رایج است. علت بروز این بیماری امکان دارد به علت وجود نوعی انگل باشد که از مگس به وجود می آید. برای درمان این بیماری از داروهای لیلیور و ترامایسین استفاده می کنند.

بیماری لنگش

این بیماری مربوط به سم حیوان می باشد. در هنگام بروز این بیماری پوست انگشت دام ملتهب و قرمز می شود. زمانی که بین انگشتان گوسفند زخمی می شود باید هرچه سریع تر درمان شود در غیر این صورت با ورود باکتری دام به چنین بیماری مبتلا می شود. در هنگام کوتاه کردن سم ممکن است این اتفاق به وجود بیاید که باید بسیار دقت کنید.

 

دامکالا، مرکزی مجاز برای فروش گوسفند زنده

با توجه به وجود بیماری های رایج در بین گوسفندها بهتر است محیط دامداری بهداشتی و تمیز باشد. هنگام خریدن گوسفند زنده توجه داشته باشید تا از مراکز معتبر و بهداشتی خرید کنید.

سایت و دامداری دامکالا محیطی بهداشتی برای دام های خود فراهم کرده است. تمام دام ها تحت نظر دامپزشک هستند. اگر شما تمایل دارید که اقدام به خرید گوسفند زنده نمایید، شما می توانید با خیال راحت از سایت دامکالا گوسفند زنده سالم تهیه کنید. دامکالا همچنین این امکان را برای شما فراهم آورده است که خرید خود را به راحتی و بدون مشکل به صورت اینترنتی انجام دهید.

 

قیمت گوسفند زنده

قیمت گوسفند زنده از جمله عوامل مهم و تعیین کننده برای خریداران گوسفند به شمار می رود. در سایت دامکالا، با وجود داشتن کیفیت بسیار بالای گوشت گوسفند، همچنین دارای قیمت اقتصادی و مناسبی است. همچنین افرادی که اقدام به خرید گوسفند زنده از سایت دامکالا می نمایند هیچ هزینه اضافه ای بابت حمل یا ذبح گوسفند پرداخت نمیکنند و این امر باعث به صرفه بودن خرید گوسفند زنده می شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.