حالا می‌توانید همزمان و به صورت ترکیبی با عکس و متن در گوگل جستجو کنید

0

ما تا حالا یا می‌توانستیم عبارات متنی در گوگل را جستجو کنیم یا عکسی را جستجو کنیم تا گوگل به ما عکس‌های مشابه آن عکس و توضیحاتی که در صفحات مختلف در مورد عکس نوشته شده را نشان بدهد.

اما به تازگی گوگل خلاقیت جدیدی به خرج داده است:

گاهی یافتن کلمات کلیدی مناسب، دشوارترین جنبه یافتن مطلبی با گوگل است. اکنون گوگل ترتیبی داده تا بتوانیم با ترکیب عکس و متن جستجو کنیم.

به تازگی از اولین نسخه بتای این شیوه جستجو در اپلیکیشن‌های اندروید و iOS گوگل رونمایی شده. (یعنی فعلا وارد جستجوی وبی گوگل نشده است و شما با مرورگر نمی‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. بایستی اپلیکیشن‌های خود را به‌روز کنید.)

جستجوی چندگانه از لنز گوگل استفاده می‌کند. مراحل استفاده از آن خیلی ساده است.

-در اپلیکیشن گوگل روی آیکون دوربین یا لنز گوگل تپ کنید.

-بعد عکس مورد نظر را انتخاب کنید تا گوگل برایتان به سبک معمول جستجو کند.

-حالا برای افزودن جستجوی متنی، صفحه نتایج را به سمت بالا سوایپ کنید و روی دکمه + تپ کنید و متن مورد نظر را بیفزایید.

بگذارید مثال بزنم. فرض کنید شما دنبال یافتن عکس یک شخصیت در لباس خاصی با رنگ خاصی هستید. شما می‌توانید خیلی راحت با جستجوی ترکیبی به نتیجه برسید.

من در مورد دیوید بکهام سعی کردم که این کاربرد را آزمایش کنم:

بدیهی است که حاصل جستجو کاملا دقیق نیست. اما گوگل سعی خودش را کرده همان مدل تقریبی پالتوی دیوید بکهام را با رنگ آبی برای من پیدا کند.

سابق بر این راه سرراستی برای این کار وجود نداشت. شما قبلا مجبور بودید در صفحه نتایج جستجوی عکس گوگل آنقدر نگاه کنید که شانسی به عکس مورد نظر برسید. یا در قسمت متنی به امید اینکه کسی توضیحات کامل برای عکس نوشته باشد، همه چیز را متنی بنویسید.

اما حالا اگر کسی لباس برند خاصی را در رنگ خاصی ببینید، می‌تواند از جستجوی چندگانه گوگل استفاده کند. یا مثلا کاربر می‌تواند از یک ست ناهارخوری عکس بگیرد و عبارت «میز قهوه‌خوری» را اضافه کند و با جستجوی چندگانه به دنبال میز قهوه‌خوری متناسب با ست ناهارخوری بگردد.

گوگل همچنین مثال زده که می‌توان با این شیوه جستجو عکس یک گیاه را می‌توان همراه با عبارت «دستورالعمل‌های مراقبت» قرار داد و جستجوی چندگانه به اندازه کافی هوشمند است که گونه‌های گیاهی را شناسایی کند و نحوه مراقبت از آن را هم برایتان جستجو کند.

گوگل می‌گوید که جستجوی چندگانه به واسطه پیشرفت‌های هوش مصنوعی (AI)  امکان‌پذیر شده است. گوگل می‌گوید که کار توسعه جستجوی چندگانه تمان نشده و در حال حاضر این شرکت روی راه‌هایی برای ادغام جستجوی چندوجهی (MUM) در آینده کار می‌کند. MUM توانایی ترکیب چند جستجوی متنی و تصویری را با هم دارد.

Multisearch در حال حاضر به زبان انگلیسی فعال شده و بیشتر در حوزه یافتن کالا و خرید متمرکز شده. این شرکت نگفته است که انتظار دارد این ویژگی چه مدت در حالت بتا باقی بماند و چه زمانی در سایر زبان‌ها یا مناطق در دسترس خواهد بود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.