سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی و ایده های موجود

0

رپورتاژ

سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی از هوشمندانه ترین ایده هایی است که می توانید انجام دهید. فرقی نمی کند یک نوزاد باشید و یا یک فرد کهنسال، همه افراد در زندگی خود یک یا چندین بار از خدمات حوزه سلامت استفاده می کنند. شرکت های بسیاری در این زمینه وجود دارند از جملهUnitedHealth Group (NYSE: UNH)، Cigna (NYSE: CI) و Anthem Inc. (NYSE: ANTM) که زمانی در حد یک استارتاپ بودند اما امروزه ارزش شرکت های بهداشتی و درمانی آنها میلیاردها دلار است.

سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی چگونه است؟

دکتر ماکان آریا پارسا مدیر و کارآفرین جوان ایرانی معتقد است که سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی شامل زمینه های مختلفی است. بخش مراقبت‌های بهداشتی از صنایع مختلف از جمله داروسازی و تولید تجهیزات گرفته تا بیمه‌های سلامت و بیمارستان‌ها تشکیل شده است. این موارد هر کدام دارای پویایی‌های متفاوتی هستند. سرمایه گذاری در این بخش تحت تاثیر متغیرهای بسیاری قرار خواهد داشت که مستلزم شناخت سرمایه گذار نسبت به آنها است. با این حال امروزه افراد می توانند از سرمایه گذاری در این گونه صنایع سود ببرند.

از سوی دیگر سلامت و ایمنی عمومی در حال حاضر در خط مقدم و جزئی از اهداف دولت ها و انسان ها قرار دارد. از آنجایی که پیش بینی می شود هزینه های مراقبت های بهداشتی تا سال 2028 به تریلیون‌ها دلار برسد، شتاب دادن به نوآوری می‌تواند زمینه خوبی برای سرمایه گذاران باشد. تمرکز بر نوآوری و بهبود صنعت، فرصت‌های جذابی را برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی به صورت استراتژیک فراهم می‌کند. این فرصت ها، موقعیت خوبی برای کسانی است که به دنبال تنوع بخشیدن به پرتفوی خود در بخش مراقبت‌های بهداشتی هستند. همانطور که همه‌گیری COVID-19 نشان داده است، صنعت مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به سرعت پیشرفت کند.

راهنمای سرمایه گذاری در استارتاپ پزشکی

اگر در مورد سرمایه گذاری در استارت آپ پزشکی ابهامی دارید، لازم است حتما از یک راهنما استفاده کنید. چراکه هرچند سرمایه گذاری در این زمینه بسیار مطلوب و مناسب است، اما بسیاری از آنها به نتیجه نمی رسند. در مورد نکاتی که می توانند به شما کمک کنند تا سرمایه گذاری صحیحی در زمینه های موفقیت آمیز این حوزه داشته باشید، باید گفت:

  • بازاریابی: بسیار مهم است که در سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی، به دنبال مواردی باشید که در آن ها همچنان نیاز و تقاضا وجود دارد. همچنین میزان تقاضای موجود نیز می تواند در موفقیت سرمایه گذاری کسب و کارهای حوزه سلامتی موثر باشد. از سوی دیگر باید بدانید که تقریبا در حدود 90 درصد از استارتاپ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند، در 5 سال اول شکست می خورند و ممکن است نتوانند خدمات و محصولات خود را به بازار ارائه کنند.
  • ایده های جدید: یکی از موارد دیگری که می تواند در انتخاب زمینه مناسب برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی مفید باشد، توجه به ایده های جدید است. به عنوان مثال موضوعاتی وجود دارند، مانند ایمپلنت های متصل به بیماران قلبی که تحقق آن می تواند شیوه درمان نارسایی قلبی و مسائل مربوط به آن را در سراسر جهان متحول نماید.
  • فناوری و نوآوری: یکی دیگر از جنبه هایی که باید در سرمایه گذاری در استارت آپ پزشکی به آن توجه کرد، بررسی استارتاپ هایی است که پشتیبانی لجستیکی، فناوری یا نوآوری را ارائه می‌کنند. شما می توانید حتی برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری خود در حوزه پزشکی نیز به این ایده فکر کنید.

ایده های پولساز پزشکی

ایده های پولساز پزشکی برای سرمایه گذاری

حال راجع به سرمایه گذاری در استارت آپ پزشکی و زمینه های پولساز آن می توان به برخی از موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • داروسازی: شرکت های داروسازی و بیوتکنولوژی، هر دو “داروها” را تولید می کنند، اما در نحوه تولید آن با هم تفاوت دارند. شما می توانید این صنعت را یک مورد خوب برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی درنظر گرفته، در روند تحقیقات و ساخت محصول جدید به آنها کمک کنید و از مزایای آن منتفع شوید. توجه داشته باشید که این مورد زمینه ای است که تا حد زیادی تحت تاثیر داده های کارآزمایی بالینی قرار دارد و شگفتی در مورد نتایج داده ها می تواند قیمت سهام را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. همچنین در این مورد، سهم بازار، هشدارهای سازمان غذا و دارو یا از دست دادن حق ثبت اختراع بر سرمایه گذاری ها تاثیر می گذارد. بنابراین سرمایه گذاری در آن نیاز به نظارت دارد.
  • سرمایه گذاری در زمینه تولید تجهیزات پزشکی: این مورد نیز از ایده های پولساز پزشکی است که پتانسیل های زیادی در خود دارد. جالب است بدانید که گردش مالی این حوزه در حدود 117 میلیارد دلار در سال 2020 بوده است. از تجهیزات پزشکی که تولید آنها در ایران می تواند حائز اهمیت باشد، باید به گلوکومتر، ICD، دریچه قلب مصنوعی، CVC، کانترهای اورولوژی و غیره اشاره نمود.
  • سرمایه گذاری در ساخت مراکز درمانی: شما می توانید در ساخت مراکز درمانی سرمایه گذاری کنید. این کار می تواند در مقیاس بزرگ در ساختمان بیمارستان ها و یا ساخت کلینیک برای پزشکان انجام شود. بسته به اینکه چه نوع قراردادی بسته اید، می توانید از این طریق نیز کسب درآمد نمایید.

معرفی چند ایده های استارت آپ پزشکی

در مقیاس کوچک تر، از جمله ایده های استارت آپ پزشکی می توان به برخی موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • داروخانه مجازی: از ایده های استارتاپی جذاب برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی، راه اندازی یک داروخانه اینترنتی است. ایده داروخانه آنلاین حول محور ارائه داروهای نسخه‌ای و داروهای بدون نسخه بدون نسخه (OTC) است که از طریق پست ارسال می شود. در کنار این نوع داروها، شما می توانید انواعی از لوازم بهداشتی و آرایشی، ویتامین ها، مکمل ها، تقویت کننده‌ها، کرم‌ها و غیره را نیز در سراسر کشور بفروشید.
  • مشاوره آنلاین پزشکی: استارتاپ های پزشکی می توانند با فراهم کردن بستری مناسب، امکان ارائه مشاوره پزشکی را برای بیماران فراهم کنند. امروزه با دسترسی مناسب افراد به اینترنت، می توان این ایده را یک موضوع عملیاتی دانست.
  • تشخیص سرطان: در موارد تخصصی نیز می توان زمینه های خوبی را برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی پیدا کرد. یکی از این موارد تشخیص زودهنگام سرطان است که می تواند با توسعه آزمایشات خونی انجام شود.
  • استارتاپ بیوتکنولوژی: برخی از زمینه ها جهت سرمایه گذاری در استارت آپ پزشکی شامل ایده های متفاوت اما جذابی هستند. به عنوان مثال می توان به شرکت هایی اشاره کرد که با دریافت DNA، می توانند استعداد های ژنتیکی، اصل و نسب و وضعیت آنها را تعیین کنند.

مراحل راه اندازی کسب و کار در مهندسی پزشکی

مراحل راه اندازی کسب و کار در مهندسی پزشکی چیست؟

ماکان آریا پارسا اعتقاد دارد که مهندسی پزشکی، از جمله رشته های دانشگاهی جذابی است که سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه سلامتی درگیر در این زمینه می تواند بسیار جذاب باشد. متخصصین این نوع رشته ها می توانند به کمک علم الکترونیک و مکانیک، در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و یا تعمیر و کپی آنها فعالیت کنند. مراحل راه اندازی یک حرفه در این زمینه به شرح زیر است:

  • تحقیق: اولین پیش نیاز آن است که بازار هدف مرتبط با رشته های خود را کامل شناخته و از طریق آن به نیازها، چشم اندازها، خطرات و یا سود آن پی ببرید.
  • تعیین استراتژی و جذب سرمایه: شما باید بتوانید در گام بعدی، با توجه به اطلاعات بدست آمده یک استراتژی برای کسب و کار خود درنظر بگیرید. سپس با توجه به محصولی که درنظر دارید، باید یک سطح معین از سرمایه را جذب کنید.
  • ثبت کسب و کار: شما باید برای فعالیت در صنایع پزشکی در سازمان صنایع و معادن مجوزهای لازم را اخذ نمایید.
  • مسیر و اهداف: حال بایستی مسیر و اهداف خود را کاملا روشن کنید و استراتژی خود را بسنجید.
  • مکان و مواد اولیه: شما باید برای کسب و کار خود یک بستر مناسب به همراه مواد مورد نیاز فراهم کنید تا فعالیت شما آغاز شود.
  • استخدام: در نهایت باید افراد توانمندی را در مجموعه خود بیاورید تا با دانش و تجربه خود بتوانند محصول نهایی را تهیه کنند.
  • بازاریابی: شما باید در این حین با روش های سنتی و نوین به تبلیغات محصول و کسب و کار خود بپردازید. این کار می تواند منجر به ارائه خدمات، کسب درآمد و فروش بیشتر شود.

 

برای آَشنایی بیشتر با شخصیت ماکان آریا پارسا و سوابق ارزشمند ایشان می توانید این لینک را دنبال نمایید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.