اینستاگرام همچنان در کابوس تیک تاک: خواب «سیاهی» که اینستاگرام برای کاربرانش دیده است!

0

بر اساس خبرهای جدید اینستاگرام قصد دارد که پست‌های ویدیویی کوتاهتر از ۱۵ دقیقه را به صورت ریلز Reels نمایش بدهد.

آدام موسری در اکانت توییتر خود از این تعییرات خبر داده بود:

اما بسیاری از کاربران تا حالا هم متوجه تغییر طراحی اینستاگرام در بخش هوم پیج شده‌اند.

خود این خبر نباید برای کاربران و محتواسازان چندان هم باشد. ما با خودمان فکر می‌کنیم که چه اهمیتی دارد که ویدئوهای طولانی به صورت ریلز دیده شود. اتفاقا شاید اینکه ویدئوی عمودی تمام مساحت صفحه نمایش را بپوشاند دلپذیر هم باشد. یعنی ما این طوری از حداکثر مساحت ممکن صفحه نمایش می‌توانیم استفاده کنیم. اصلا چه بسا این کار کمک کند برخی از انواع محتواها مانند لایوهای دو نفری بهتر دیده شوند.

اما تغییرات اینستاگرام از این حد بیشتر است. صفحه هوم پیج کاربران نشان می‌دهد که اعمال تغییر جدید اصولا نوع کاربری خیلی‌ها را تعییر خواهد داد.

البته ممکن است اینستاگرام هنوز در حال آزمایش این ویژگی جدید باشد و همه چیز نهایی شده نباشد.

اگر تغییرات جدید برای شما هم اعمال شده باشد، نخستین چیز عجیب مشکی شدن هوم پیج شماست که بسیاری آن را نمی‌‌پسندند.

مشکل دوم این است که بخش استوری‌ها که در نوار بالای اینستاگرام در هنگام اسکرول به پایین هم همیشه حی و حاضر بود و همواره دیده می‌شد با نخستین اسکرول دیگر دیده نمی‌شود.

این یعنی اینکه کاربران دیگر خیلی کمتر از قبل استوری می‌بینند.

مشکل سوم این است سابق بر این وقتی اسکرول می‌کردید، قسمت مناسبی از کپشن هر پست و برخی کامنت‌ها را می‌دیدید و اگر نظرتان را جلب می‌کرد با دقت می‌خواندید، اما الان بخش کوتاهی از کپشن با رنگ سفید در پس‌زمینه مشکی دیده می‌شود. این باعث می‌شود که خیلی کمتر جلب توجه کنند. چون از نظر طراحی وبی رنگ مشکی در پس زمینه سفید بسیار راحت‌تر خوانده می‌شود.

تازه اگر کپشنی جلب توجه کرد و در طراحی جدید بخواهید آن را بخوانید، این کپشن بر روی عکس یا ویدئو ظاهر می‌شود و پیداست که خواندنش خیلی سخت می‌شود.

برای مثال به پست زیر دقت کنید. تقریبا کاربر روی هر جای تپ کند نمی‌تواند کپشن را بخواند. مگر اینکه پیج مورد نظر را مستقلا باز کند و بعد آخرین پست را باز کند! در واقع به سبب وجود هشتگ در اول کپشن این مشکل ایجاد شده. اما خب، مشکل در دیدن کپشن به صورت‌های مختلف یک مشکلی عمومی شده.

کامنت‌ها هم تنها در صورت تپ کردن روی آیکون کامنت دیده می‌شوند و دیگر چند کامنت منتخب دیده نمی‌شوند.

این در حالی است که بخش کپشن برای خیلی‌ها بسیار مهم است. اصلا برخی‌ها کپشن طولانی می‌نویسند و تازه فضا کم می‌آورند و در بخش کامنت هم ادامه کپشن را می‌نویسند.

پس با وضعیت جدید دیگر عرصه بر آنها تنگ می‌شود و دیگر کپشن‌هایشان نمودی نخواهد داشت.

طراحی جدید حتی باعث می‌شود که نام پیج و تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها به آسانی دیده نشوند. باز به خاطر اینکه با رنگ سفید در زمینه مشکی هستند. در ضمن اگر محتوای ویدئویی عمودی استفاده شده باشد که وضعیت بدتر می‌شود و نام پیج و بخش کوتاه کپشن بر روی ویدئو می‌افتد.

با این حساب کاربران ممکن است حتی ویدئویی و عکسی را ببینند، اما دقت نکنند که منتشر کننده ویدئو یا عکس دقیقا کدام پیج بوده.

کلا رابط کاربری جدید به وضوح کاربر را تشویق می‌کند که اسکرول بسیار سریع‌تر و سطحی‌تری انجام بدهد و به موازات این سرعت عمل دقت روی متن بسیار پایین‌تر می‌آید.

باز با تفسیر دیگر محتوایی که اینستاگرام با طراحی جدید برایش ارزش قائل شده ویدیوهای عمودی است و بس. همه اشکال دیگر محتوا مثل ویدیوهای افقی و عکس- نوشته یعنی نوشتن متن و انتشار متن‌ها به صورت عکس در قالب گالری عکس و حتی استوری‌ها تحت الشعاع قرار می‌گیرند.

تغییر ظاهرا جزئی اما در واقع بسیار اساسی و نشاندهنده تغییر راهبرد

تغییرات جدید اینستاگرام شاید خیلی جزئی به نظر برسند و با خودمان بگوییم در عرض چند روز به آن عادت خواهیم کرد. اما اینها حاکی از جو رقابت شدید اینستاگرام با تیک تاک و احساس خطر جدی متا از محبوبیت تیک تاک است.

معمولا شرکت‌های بزرگ هنگامی که پلتفرم انتشار محتوایشان مورد تهدید واقع شود یا حس کنند که به اندازه کافی از آن پول درنمی‌آورند، راهبردهای واکنشی عجیبی اتخاذ می‌کنند.

مثلا گوگل ترجیح داد که گوگل ریدر را کلا تعطیل کند و گوگل پلاس را تاسیس کند. گوگل ریدر با کمی فکر و مدرن‌سازی می توانست تبدیل به یک شبکه اجتماعی تولید و اشتراک محتوا شود و با پروموت کردن محتوای تبلیغی پولساز هم بشود. برای این کار معماری جدید، تولید اپلیکشن خلاقانه نیاز داشت. اما گوگل به سمت گوگل پلاس غش کرد و بعد وقتی دید که به صورت آنی تعداد کاربرانش به اندازه فیس بوک نشده، اصلا توسعه‌اش نداد و رهایش کرد تا بمیرد.

اما از این سو ما پرونده اینستاگرم را داریم. اپلیکیشنی که هیچ گامی در مسیر توسعه‌اش تصادفی نبوده و اگر کتاب بدون فیلتر ، داستان اینستاگرام، نوشته سارا فرایر را خوانده باشید می‌دانید که مراحل توسعه گام به گام و جلب هسته اولیه کاربران مشهور و سلبریتی‌ها و طراحی جزئیات آن و تلاش برای ایجاد نوعی اعتیاد آنلاین توسط آن، همه حاصل فکر و آزمایش‌های گام به گام بوده‌اند.

اما اینستاگرام هم تا حدی در گرداب حرص و تلاش برای تبدیل شدن به تیک تاک دوم فرو رفته است و نگاهش به رقبا خیلی بیشتر از تلاشش برای توسعه «چیزی نو» است.

اینستاگرام مدت‌ها قبل ایده استوری را اسنپ چت دزدید که این ادغام خیلی خوش‌خیم و موفق بود.

اما این بار می‌خواه فرمت نمایش تیک تاک را سرفت کند. آیا جنین کاری موفق خواهد بود؟ یا اینکه اینستاگرام را اصالت و نوآوری خالص بازمی‌دارد؟

شاید هم اینستاگرام متوجه شده که سطح کاربری کاربران خیلی پایین آمده و چقدر دیدن سریع ویدئوها برایشان مهم است و برای همین کمر به قتل متن و کپشن بسته است.

بعید است توسعه‌دهنده‌های اینستاگرام بدون فکر تغییرات جدید را نهایی کنند و در هر صورت اگر تست‌های آنها نشان‌دهنده رویکرد منفی کاربران باشد، دلیلی ندارد که موارد گفته شده را اصلاح نکنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.