یک ویژگی شخصیتی ممکن است تعیین کند که کدام آلباتروس‌های نر از زوجشان جدا می‌شوند

0

به گفته محققان، اکثر آلباتروس‌ها تا آخر عمر جفت‌گیری می‌کنند، اما نرهای خجالتی که از رویارویی اجتناب می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که از بدون یار بمانند و اضافه کردند که این اولین باری است که نشان داده می‌شود شخصیت طلاق را در یک حیوان وحشی پیش‌بینی می‌کند.

آلباتروس‌های سرگردان که نیمکره جنوبی را طی می‌کنند و بزرگ‌ترین طول بال‌ها را در بین پرندگان با بیش از سه متر دارند، از تک‌همسرترین حیوانات هستند.

آن‌ها می‌توانند بیش از 50 سال زندگی کنند و در حالی که بیشتر زمان را را بکی یک همسر می‌گذرانند و  هر دو سال یک بار با یک شریک برای تولید مثل ملاقات می‌کنند.

Ruijiao Sun، نویسنده اصلی مطالعه جدیدی که در مجله Biology Letters منتشر شده ، می‌گوید که طلاق یک “رویداد فوق‌العاده نادر” است که در حدود 13 درصد مواقع رخ می‌دهد.

اما دانشجوی دکترا در مؤسسه اقیانوس‌شناسی Woods Hole در ایالات متحده دلیل جدایی را پیدا کرده‌اند: اگر آن‌ها متوجه شوند که موفقیت پرورش نوازاد آن‌ها با یک شریک خاص بسیار کم است، ممکن است به دنبال شریک دیگری بیفتند.

محققان برای اینکه بفهمند چگونه شخصیت یک پرنده بر احتمال طلاق آن‌ها تأثیر می‌گذارد، از یک پایگاه داده منحصر به فرد استفاده کردند.

از سال 1959، دانشمندان یک کلونی از آلباتروس‌های سرگردان را در جزیره Possession، در مجمع‌الجزایر Crozet در جنوب اقیانوس هند ردیابی کردند.

دانشمندانیک حلقه ضد زنگ با یک عدد روی پاث آلباتروس‌ها گذاشتند. می‌توان خیلی آهسته  به آنها نزدیک شد و سرشماری‌شان کرد.

این پرندگان “هر دو سال یکبار تولید مثل می‌کنند، زیرا یک سال کامل برای پرورش جوجه خود زمان می‌برد و انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند، بنابراین آن‌ها یک سال تعطیلی را پس از فارغ شدن از نوزادآوری را می‌گذرانند و آن زمان را با هم نمی‌گذرانند.

در بیش از یک دهه، محققان جسارت نزدیک به 2000 پرنده را با مشاهده واکنش آن‌ها به نزدیک شدن انسان به لانه خود اندازه‌گیری کردند.

آن‌ها دریافتند که آلباتروس‌های نر خجالتی تا دو برابر بیشتر از رقبای جسورتر خود در معرض طلاق بودند اما تفاوتی در زنان مشاهده نشد.

پس برای اولین بار ارتباط بین شخصیت و طلاق را در یک گونه وحشی نشان داده شد.

آلباتروس‌های سرگردان «فرایند معاشقه مفصلی» دارند، زیرا پرندگان بال‌های خود را بالا می‌برند، جیغ می‌کشند و به طور کلی در اطراف می‌رقصند. گاهی اوقات در طول این فرآیند، یک زوج مرد خارجی زورگو سعی می‌کنند وارد عمل شوند. این زمانی است که مردان خجالتی از رویارویی اجتناب می‌کنند و طلاق را می‌پذیرند.

به گفته محققان، با این حال عوامل دیگری نیز بر میزان طلاق تأثیر می‌گذارد.

تعداد آلباتروس‌های نر بیشتر از ماده است، زیرا ماده‌ها تمایل دارند در مناطقی که بیشتر در خطوط ماهیگیری گرفتار می‌شوند، علوفه بخرند.

این مطالعه نشان داد که مازاد نر‌ها به این معنی است که ماده‌ها به سرعت جفت جدیدی پیدا می‌کنند، اما ممکن است برای مردان بیش از چهار سال طول بکشد.

آلباتروس‌هایی که در یک رابطه طولانی‌مدت هستند، نسبت به افرادی که با یکدیگر جدید هستند، کمتر احتمال دارد طلاق بگیرند.

تحقیقات سال گذشته نشان داد که تغییرات آب و هوایی همچنین می‌تواند آلباتروس‌ها را به جدایی سوق دهد، زیرا پرندگان برای یافتن تعداد رو به کاهش ماهی مجبورند دورتر سفر کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5