همه چیز درباره فشار خون و دستگاه های فشار سنج

0
رپورتاژ

خلاصه مطلب:

در واقع همه افراد فشار خون دارند! فشار خون بالا بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود و راه‌های درمان و پایین  آوردن سریع فشار خون نیز مختلف هستند.

 

فشارخون چیست؟!

در واقع همه افراد فشار خون دارند! خون برای گردش موثر در عروق بدن از نیرو و فشاری برخوردار است که آن را به نقاط مختلف بدن می رساند. این افزایش فشار خون است که بیماری تلقی می شود. افزایش فشار خون می تواند اعضای مختلفی از جمله قلب، عروق خونی ، کلیه ها و مغز را تحت تاثیر قرار دهد. فشار خون در حالت طبیعی باید کمتر از ۱۲۰/۸۰ باشد. در صورتی که فشار خون بین ۱۲۰/۸۰ تا ۱۳۹/۸۹۹ باشد، شخص در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار دارد و فشار خون ۱۴۰/۹۰ و بالاتر نشان دهنده ابتلا به بیماری پرفشاری خون است .

عوامل افزایش فشار خون؟!

 

  • سن : در مطالعات مختلف نشان داده شده است که سیر پیشرونده افزایش فشار خون با افزایش سن ارتباط دارد.
  • ژنتیک : به خوبی اثبات شده است که عوامل ژنتیکی که به ارث می رسند با افزایش فشار خون ارتباط دارند.
  • نژاد : سفید پوستان, نژاد هند و اروپایی بیشتر دچار افزایش فشار خون می شوند.
  • عوامل محیطی : مانند چاقی، الکل، نمک زیاد و استرس نیز موثر هستند
  • بیماری کلیوی : به دلیل احتباس آب و نمک در بدن موجب بالا رفتن فشار خون می شود.
  • بیماریهای غدد درون ریز : (مانند سندرم کوشینگ، هایپرپلازی آدرنال و فئوکرومو سایتوما)
  • داروها و سموم : افزایش فشار خون می تواند عارضه جانبی استروئیدها، الکل، کوکائین، سیکلوسپورین و اریتروپوئیتین باشد.

 

 

راه های کنترل فشار خون؟!

فشار خون بالا بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود و بنابراین راه‌های درمان و پایین آوردن سریع فشار خون نیز مختلف هستند. اقدامات درمانی برای فشار خون بالا عبارتند از: بهبود عادات زندگی(خوردن غذاهای کم نمک و کم چرب), ترک سیگار, کاهش وزن, ورزش کردن, عدم مصرف الکل,  دارودرمانی : انواع دارو برای فشار خون بالا وجود دارند و پزشک شما سعی می‌کند، دارویی تجویز کند که مناسب شرایط شما است. اگر دستگاه فشارسنج با دقت بالایی برای اندازه‌گیری فشارخون نداشته باشید یا طرز استفاده از دستگاه فشارخون دیجیتالی بازویی را ندانید باعث طولانی شدن روند درمان و بروز مشکلاتی در بیمار می‌شود. در این مقاله نکات مهم و تمام اطلاعاتی که در مورد فشارسنج‌ها و انواع آن ها نیاز دارید را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه فشارسنج چیست؟

دقیق ترین دستگاه فشارخون که به آن فشارسنج پزشکی هم می‌گویند، دستگاهی است که برای اندازه گیری فشار خون استفاده می‌شود و انواع محتلف ان فشارسنج جیوه ای, فشارسنج عقربه ای یا آنالوگ , فشارسنج دیجیتال

فشارسنج خون جیوه ای:

فشارسنج های جیوه ای اولین دستگاه فشارسنج خون و بهترین دستگاه فشار خون هستند که معمولا در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند و شامل انواع فشارسنج های جیوه ای رو میزی، پایه دار و دیواری هستند. مانومتر این نوع فشارسنج، جیوه ای می باشد و دستگاه دارای یک ستون درجه بندی شده است که در انتهای آن، یک مخزن جیوه قرار دارد. بر اساس جا به جایی جیوه در ستون، می توان میزان فشار خون اندازه گیری شده را بیان کرد.

 

 

دستگاه فشارسنج خون آنالوگ یا عقربه ای

دستگاه فشارسنج های عقربه ای به طور گسترده در مراکز درمانی و منزل، مورد استفاده قرار می گیرد و شامل انواع دستگاه فشارسنج های عقربه ای ساده، رومیزی، پایه دار و دیواری می باشند که مدل های عقربه ای پایه دار، رو میزی و دیواری برای استفاده در تعداد دفعات بالا در بیمارستان ها انتخاب مناسبی است. استفاده از فشارسنج های عقربه ای، نیازمند تخصص پزشکی نمی باشد و با آموزشی آسان و اصولی میسر است. این دستگاه دارای کاف فشار سنج، پوآر (پمپ باد)، لوله های لاستیکی و مانومتر عقربه ای می باشد که میزان فشار خون از طریق آن خوانده می شود.

فشارسنج دیجیتال:

سنجش فشار خون در منزل، یکی از الزامات، مخصوصا در افراد دارای بیماری های زمینه ای و سنین میانسالی به بعد می باشد. نو آوری در فشارسنج ها و ظهور فشارسنج دیجیتال، گامی بسیار مفید و ارزنده در کنترل فشار خون در منزل و بیمارستان ها بود. فشارسنج های دیجیتال شامل انواع دیجیتال بازویی و مچی هستند. طرز استفاده از آن ها نیازمند مهارت خاصی نیست و فرد به تنهایی می تواند فشار خون را نیز اندازه گیری کند. در این دستگاه، از طریق کاف که توسط یک منبع فشار هوا تغذیه می شود، فشار مورد نیاز برای تشخیص فشار خون تامین می شود و عدد فشار خون بر روی صفحه نمایشگر دیجیتالی نمایش داده می شود. برندهای مطرح فشارسنج های دیجیتال:  امرون, بلوئر, اسمارت پلاس, ایزی لایف, آلونزو, آکیومد, رزمکس و غیره را معرفی کرد.

قیمت فشارسنج ها

فشارسنج دیجیتالی دارای برندها و مدل‌های متنوعی همچون فشارسنج دیجیتالی بازویی و مچی سخنگو است که بر همین اساس قیمت‌های متفاوتی هم دارد؛ اما در هنگام خرید فشارسنج دیجیتالی بازویی علاوه بر قیمت باید به مواردی چون دقت دستگاه، میزان حافظه‌ی دستگاه برای ثبت و ذخیره اطلاعات، میزان باطری، کاف دستگاه و ضمانت‌نامه نیز باید دقت داشت و آن‌ها را بررسی نمود.

فروشگاه اینترنتی تامین شو با سال ها تجربه در زمینه فروش تجهیزات پزشکی و انواع فشارسنج ها به شما در انتخاب بهترین دستگاه کنترل فشار خون کمک می کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5