فیلم مگنولیا – معرفی و بررسی و نقد- Magnolia (1999)

0

به کارگردانی پل توماس اندرسون

نوشته پل توماس اندرسون

هنرپیشه‌ها:

جرمی بلکمن
تام کروز
ملیندا دیلون
سالن فیلیپ بیکر
فیلیپ سیمور هافمن
ریکی جی
ویلیام اچ میسی
آلفرد مولینا

سال تولید: 1999

فیلم با سه داستان نامرتبط از مرگ در شرایط همزمان آغاز می‌شود.

افسر جیم کورینگ به بررسی اختلال در آپارتمان یک زن می‌پردازد و جسدی را در کمد پیدا می‌کند. دیکسون، پسر محله‌ای، سعی می‌کند به او بگوید چه کسی این قتل را انجام داده است. جیم به آپارتمان کلودیا ویلسون می‌رود. همسایگان او پس از مشاجره او با پدرش جیمی گیتور که از او جدا شده بود و در حین خروپف کردن کوکائین موسیقی پخش کرد، با پلیس تماس گرفتند. جیم بی‌خبر از اعتیادش از او می‌خواهد که قرار بگذارد.

جیمی مجری برنامه مسابقه‌ای به نام بچه‌ها چه می‌دانند؟ و بر اثر سرطان می‌میرد جدیدترین کودک نابغه سریال، استنلی اسپکتور، توسط پدرش به خاطر دریافت جایزه مورد تعقیب قرار می‌گیرد و توسط بزرگتر‌ها تحقیر می‌شود، که او را از استفاده از حمام در طول یک استراحت تبلیغاتی باز می‌دارند. وقتی نمایش از سر گرفته می‌شود، خودش را خیس می‌کند. همانطور که نمایش ادامه دارد، جیمی مست مریض می‌شود و دستور می‌دهد که بعد از سقوط او، نمایش ادامه پیدا کند. پس از سرزنش پدر استنلی، استنلی فرار می‌کند.

دانی اسمیت، سابق بچه‌ها چه می‌دانند؟ قهرمان، نمایش را از یک بار تماشا می‌کند. والدین دانی تمام پول جایزه او را گرفتند. او به دلیل مشکلات عملکردی از کار خود اخراج شده است و عاشق یک متصدی بار مرد با بریس است. دانی وسواس زیادی برای گرفتن بریس دارد و فکر می‌کند که متصدی بار او را دوست خواهد داشت. او نقشه‌ای برای دزدیدن پول از رئیسش برای عمل جراحی می‌کشد.

تهیه‌کننده سابق سریال، ارل پارتریج نیز بر اثر سرطان در حال مرگ است. همسر جایزه ارل، لیندا، در حالی که پرستاری به نام فیل پارما از او مراقبت می‌کند، نسخه‌های او را جمع‌آوری می‌کند. ارل از فیل می‌خواهد که پسرش فرانک مکی را که یک سخنران انگیزشی و هنرمند پیکاپ است، پیدا کند. فرانک با روزنامه‌نگاری مصاحبه می‌کند که می‌داند فرانک پس از رفتن ارل از مادر در حال مرگش مراقبت می‌کند. فرانک از مصاحبه خارج می‌شود و پس از آن فیل سعی می‌کند با او تماس بگیرد.

لیندا به دیدن وکیل ارل می‌رود، به این امید که وصیت نامه ارل را تغییر دهد. او به خاطر پول ارل ازدواج کرد، اما اکنون او را دوست دارد و آن را نمی‌خواهد. وکیل به او پیشنهاد می‌کند که از وصیت نامه خودداری کند و پولی را که به فرانک می‌رسد را رد کند. لیندا توصیه او را رد می‌کند و فیل را به خاطر جستجوی فرانک سرزنش می‌کند، اما بعداً عذرخواهی می‌کند. او به یک پارکینگ خالی می‌رود و مشتی دارو همراه با الکل می‌خورد. دیکسون لیندا را نزدیک به مرگ در ماشینش پیدا می‌کند، او را دزدی می‌کند و با آمبولانس تماس می‌گیرد.

جیم هنگام تلاش برای دستگیری یک مظنون اسلحه خود را گم می‌کند. وقتی او با کلودیا ملاقات می‌کند، آن‌ها قول می‌دهند که با یکدیگر صادق باشند، بنابراین او به ناتوانی خود به عنوان یک پلیس اعتراف می‌کند و اعتراف می‌کند که از سه سال قبل که طلاق گرفته است، قرار ملاقاتی نداشته است. کلودیا می‌گوید که به خاطر مشکلاتش از او متنفر خواهد شد، اما جیم به او اطمینان می‌دهد که گذشته‌اش مهم نیست. آن‌ها می‌بوسند، اما او فرار می‌کند.

جیمی به خانه نزد همسرش رز می‌رود و اعتراف می‌کند که به او خیانت کرده است. او می‌پرسد که چرا کلودیا با او صحبت نمی‌کند و جیمی اعتراف می‌کند که کلودیا معتقد است او او را آزار داده است. رز می‌خواهد بداند که آیا حقیقت دارد یا نه، اما جیمی نمی‌تواند به یاد بیاورد. رز او را ترک می‌کند.

دانی از گاوصندوق کارفرمایش پول می‌گیرد. همانطور که او در حال دور شدن است، تصمیم می‌گیرد پول را پس بدهد اما نمی‌تواند دوباره وارد شود. در حالی که از یک تیر برق به پشت بام بالا می‌رود، جیم او را می‌بیند. ناگهان قورباغه‌ها از آسمان شروع به سقوط می‌کنند. دانی از تیرک کوبیده می‌شود و دندان‌هایش را به هم می‌زند. در حالی که جیمی قصد شلیک به خود را دارد، قورباغه‌ها از نورگیر او می‌افتند و باعث می‌شود که او به تلویزیون شلیک کند و باعث آتش سوزی در خانه شود. رز با ماشینش بیرون از آپارتمان کلودیا تصادف می‌کند، اما آن را داخل می‌کند و با دخترش آشتی می‌کند. ارل از خواب بیدار می‌شود و قبل از مرگ فرانک را در کنار خود می‌بیند. آمبولانس لیندا جلوی بیمارستان تصادف می‌کند. دانی توسط جیم نجات می‌یابد و تفنگ جیم از آسمان می‌افتد.

جیم به دونی کمک می‌کند تا پول را برگرداند. فرانک به بیمارستان می‌رود تا با لیندا باشد که بهبود می‌یابد. استنلی پدرش را بیدار می‌کند تا به او بگوید که باید با او مهربان باشد، اما پدرش به او می‌گوید که بخوابد. جیم به دیدن کلودیا می‌رود و به او می‌گوید که می‌خواهد همه چیز را بین آن‌ها درست کند. همانطور که جیم در حال توضیح دادن است، کلودیا لبخند می‌زند.

مونولوگ اول)

در ابتدای فیلم افسر نیروی پلیس لس‌آنجلس جیم کورینگ (سی ریلی) به ما معرفی می‌شود. او فردی تنهاست که کارهای روزمره‌اش را انجام می‌دهد. جیم حتی برای فرار از تنهایی به یکی از برنامه‌های دوست‌یابی زنگ می‌زند و شرایط خودش را برای آن‌ها شرح می‌دهد. در نمای بعد او را در ایستگاه پلیس می‌بینیم که تنها پشت میزی نشسته و بعد از دقایقی او را می‌بینیم که در کنار همکارهای دیگرش که همه به گروه‌های دو نفری تقسیم شده‌اند حرکت می‌کند و به ماشین‌اش نزدیک می‌شود.

صدای او را روی تصویر می‌شنویم.

افسر جیم کورینگ (سی ریلی):

«بذار یه چیزی رو بهت بگم. این کار جزو شغل‌های آسون به حساب نمی‌یاد. یه پیغام از بی‌سیم می‌گیری، یه پیغام بد … اینقدر بدِ که بوی گند می‌ده … ولی می‌دونی که شغل من اینه … و دوستش دارم. چون دوست دارم کارهای خوب انجام بدم … توی این زندگی و توی این دنیا … دوست دارم کارای خوب انجام بدم … دوست دارم به مردم کمک کنم. ممکنه روزی بیست تا پیغام بد از بی‌سیم بشنوم و فقط یک بار تو روز به یه نفر کمک کنم (در نمایی بسته چهره‌اش را می‌بینم که پشت فرمان ماشین‌اش نشسته و در حال رانندگی است و صدای روی تصویر با لبانش تطابق پیدا کرده و به صحبت ادامه می‌دهد) … و بتونم نجاتش بدم … یا یه مشکل رو تو یه موقعیت بد حل کنم … اون زمانِ که پلیسِ خوشحالم. باید بدونی که زندگی می‌گذره و ما باید سعی کنیم کارهای خوب انجام بدیم (تصویری باز از جلوی ماشین، جیم تنها نشسته و با خودش صحبت می‌کند) کارهای خوب انجام بدیم … و وقتی بتونیم چنین کاری انجام بدیم و … کاری کنیم که کس دیگه‌ای آسیب نبینه … خب … اون وقت … (تصویر سیاه می‌شود.)

مونولوگ دوم)

فرانک تی جی مک کی (تام کروز) به سختی قبول می‌کند در آخرین لحظاتِ مرگِ پدرش او را ملاقات کند. او نویسنده‌ای است که دارای شهرت فراوانی شده و دلیل آن فعالیت‌هایش علیه زنان می‌باشد. فرانک برنامه‌های تلویزیونیِ پرطرفداری دارد و در میان مردهایی که در رابطه‌هایشان دچار مشکل شده‌اند بسیار محبوب است. در این سکانس از لجبازی دست برداشته و بالاخره راضی شده است پدرش را برای آخرین بار ببیند. او به منزل پدرش می‌رود. جایی که پرستاری در انتظار اوست و فضا را برای آخرین خواستهٔ بیمارش محیا نموده است. فرانک صندلی را برداشته ودر نزدیکیِ پدرش -که از او نفرت دارد- و در دقایق آخر زندگیش دیگر قادر به سخن گفتن نیست می‌نشیند.

فرانک تی جی مک کی (تام کروز):

«افتضاح به نظر می‌رسی. حروم لقمه. این چیزیه که بهش علاقه داری، همیشه تکرارش می‌کنی، درسته؟ حروم لقمه! … اما تو یه حروم لقمه‌ای اِرل، می‌دونستی؟ شنیدنش آزار دهنده‌اس، مگه نه؟ خیلی درد داری آره؟ مادرم هم درد زیادی داشت … آخرش خیلی درد کشید … اینو می‌دونم چون اونجا بودم … تو از جو بیمارستان و مریضی خوشت نمی‌یومد، مگه نه؟ (مکث طولانی) ولی من اونجا بودم. من پیشش بودم … منتظر تماس تو بود … منتظر اومدنت بود … (گریه‌اش گرفته، سعی در کنترل خود دارد) من گریه نمی‌کنم … من گریه نمی‌کنم (با خشم) برای تو گریه نمی‌کنم … (پدرش که چشمانش را بسته کمی تکان می‌خورد) حروم لقمه می‌دونم که می‌تونی صدام رو بشنوی … می‌خوام بدونی که با تمام وجودم ازت متنفرم … می‌تونی همین الآن بمیری … امیدوارم حسابی درد بکشی … (از خشم به نفس‌نفس می‌افتد و بعد شروع به گریه می‌کند) چرا تماس نگرفتی؟ ازت متنفرم … خدا لعنتت کنه، پست فطرت … (کنترلش را از دست می‌دهد و با صدای بلند می‌گرید و کلماتش به‌سختی قابل تشخیص است) فقط خدا می‌دونه تو چقدر پَستی … نمیر پست فطرت … خدایا … نمیر پست فطرت.»


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.