یک مورد عجیب در یوتیوب: جذابیت ویدئوهای بسیار طولانی و پوچ که به صورت عمدی هیچ چیز پخش نمی‌کنند!

0

در شرایطی که بسیاری از یوتوبرهای ایرانی در آرزوی آپلود بی دردسر یک ویدئوی با وضوح بالا مثلا نیم ساعته یا کمتر هستند و تازه این ویدئوها در نهایت آن چنان که باید دیده نمی‌شوند، در فرنگ وضعیت به کلی متفاوت است. تصور کنید که کسانی ویدئوهایی بدون هیچ محتوایی مثلا صفحه مشکی به مدت چند ساعت آپلود کنند و تازه ویدئویشان، بازدید خوبی پیدا کند!

عنوان یکی از این ویدئوها این استب: “24 ساعت + صفحه نمایش سیاه خالص با کیفیت HD!” هیچ چیز دیگری واقعا در ویدئو نیست و  به طور دقیق 24 ساعت، یک دقیقه، 27 ثانیه – صفحه سیاه و سکوت خواهید دید. این مانند خاموش کردن رایانه است، بدون اینکه رایانه خود را خاموش کنید!

اما در کمال شگفتی این ویدیو 40.2 میلیون بازدید داشته است.

اولین باری که آن را تماشا کردم، حدس زدم که یک جوک یا فلسفه‌ای در آن نهفته است. اما هیچ چیز پیدا نکردم. بعد با خودم فکر کردم چرا این همه بازدید داشته. حالا فرض کنیم که هر کس مدت خیلی کوناهی آن را دیده باشد.

به نظر می رسید که اکثر نظر دهندگان موافق بودند و در مورد این مفهوم در کامنتها شوخی می‌کردند.

مثلا آنها نوشته بودند “ای کاش این را در سینما هم نشان می‌دادند؟” یکی دیگر نوشته: «داستان، شخصیت ها، بازی یک شاهکار است! به خصوص در ساعت 1:23:53، فیلم به اوج می‌رسد!»

Uinthlees YT آن را “یک شاهکار کامل” با “لحظه های بسیار شگفت انگیز و تکان دهنده” نامیده و Buzzcut Boy نوشته که آنها هر شب قبل از رفتن به رختخواب آن را تماشا می کنند: “من آنقدر این ویدیو را تماشا کرده ‌م که حتی وقتی چشمانم را می بندم آن را می بینم ، مثل اینکه پلک ‌ایم صفحه کوچکی هستند که این ویدئوی استادانه  را پخش می‌کنند.”

اما اکنون، پس از صرف ساعت‌های طولانی برای تماشای ویدیوهای طولانی مانند «۲۴ ساعت + صفحه نمایش سیاه خالص با کیفیت HD!» فکر می کنم هدف واقعی آنها را کشف کرده‌ام. آنها نه تنها شوخی نیستند، بلکه برخی از مفیدترین و کاربرپسندترین چیزها در یوتیوب هستند.

البته این طور ویدئوهای بی مفهوم طولانی از قدیم در یوتیوب وجود داشتند. اولین موردی که یادم می‌آید 10 ساعت تماشای بزها بود که آهنگ «می‌دانستم مشکل داری» تیلور سوئیفت روی آن گذاشته شده بود ، اما فکر می‌کنم  اولین ویدئوی طولانی مورد علاقه من زمانی بود که ناتان گراهام از کانال بازی Unspeakable ویدیویی به نام «بازی MINECRAFT FOR» را آپلود کرد. 24 ساعت مستقیم!” در نهایت مشخص شد که فقط چند دقیقه بازی و حدود 23 ساعت فیلم لوپ از خواب گراهام است. نتیجه: 14 میلیون بازدید شوخی خوبی بود!

ژانرهای مفیدتری از ویدئوهای به اصطلاح مگا در یوتیوب وجود دارد. شما می توانید 24 ساعت اهیب آتش ببینید که ویدئوی پس زمینه خوبی در زمستان است. محتوای حیرت‌آوری برای سگ‌ها وجود دارد که بیشتر شامل 20 ساعت موسیقی آرامش‌بخش و عکس‌های طبیعت است.

یکی از این ویدیوها، تصویری از یک جزیره سرسبز، تا ساحل را نشان می‌دهد و من دوست دارم سگ‌هایم را تصور کنم که مرتباً اینجا می‌روند.

همچنین تعداد زیادی کانال گربه‌ای فوق‌العاده طولانی نیز وجود دارند، اما به نظرم کمتر محبوب هستند .دارد. داره که چندتاش الان من هستم.

معقول‌ترین ویدیوهای طولانی ویدیوهای موسیقی هستند. بیست ساعت موسیقی اسپا، 12 ساعت جاز، 14 ساعت کاور آاجرای مجدد) از آهنگ های محبوب.

با این حال، من هنوز نمی توانم توضیح دهم که چرا ویدئوی “24 ساعت + صفحه نمایش سیاه خالص با کیفیت HD!” توسط کاربری به نام نوح که به خود لقب”مرد صفحه سیاه” می‌نامد، آپلود شده و چرا کانال او 65000 مشترک دارد و ویدئوهایش بیش از 150 میلیون بازدید داشته.

ویدئوهای این طوری صفحه مشکی زیاد است و حتی ویدئوی 44 ساعته یا ویدئوی سرخ هم می‌شود پیدا کرد.

اما به نظر می‌رسد هر بیننده‌ای مورد استفاده خاص خود را از این ویدئوها دارد. متداول ترین روش استفاده از این ویدئوها به عنوان راهی برای روشن نگه داشتن دستگاه است. یکی از کامنت‌کنندگان نوشت: «من این کار را یک شبه پخش می‌کنم تا لپ‌تاپم هنگام دانلود بازی‌ها خاموش نشود. یکی دیگر گفت: “من باید این را روی گوشی‌ام پخش کنم زیرا خراب است و اگر خاموش شود دوباره روشن نمی شود.”

حالا شرایط کاربران فرنگی با ما فرق می‌کند. ما مسلما دستگاهمان را تعمیر می‌کردیم یا تنظیماتش را درست می‌کردیم. به علاوه از اوج تخیل ما هم دور است که بشود چند ساعت ویدئوی یوتیوب را باکیفیت اچ دی دید و این وسط ارتباط «باواسطهـ ما بارها قطع نشود!

کامنت‌گذار دیگری نوشته: «من از این ویدئو استفاده می‌کنم تا بتوانم موسیقی را در یک برگه دیگر در شب باز کنم و آن را باز کنم تا صفحه‌نمایش با موسیقی روی آن در اتاق من آنقدر روشنی نیندازد.»

حالا مشخص نیست که ایشان چرا دنبال یک برنامه دارک مود یا حالت دارم مود ویندوز نمی‌روند یا کاغذ دیواری تمام مشکی برای ویندوز انتخاب نمی‌کنند!

یکی دیگر نوشته: “من هر شب از این استفاده می کنم، یک پادکست می گذارم و به این کار را ادامه می دهم.” دیگری نوشت: “ببرای جلوگیری از سوختن صفحه نمایش مفید است.”

کاربردهای دیگری را هم می‌توان حدس زد: می‌توانید از یک صفحه سیاه برای بررسی نور پس‌زمینه رایانه‌تان یا جستجوی پیکسل‌های مرده استفاده کنید.البته راه‌های دیگری هم وجود دارد و ویدئوهای کوتاه‌تری برای این کار!

یا اینکه نوجوان‌ها ممکن است برای فریب والدین ممکن است از این ویدئو استفاده کنند تا آنها تصور کنند کامپیوتر خاموش است تا بتوانید بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور بازی کنند.

کاربرد دیگر برای زمان بر اساس مدت زمان پخش ویدیو؛ یا برای تمیز کردن صفحه نمایش خود بدون خاموش کردن رایانه.

ظاهراً یک صفحه سیاه معجزه می کند، به هر جال وقتی شانس باشد؛ هر کاری بکنی با توجیه‌های بسیار شتایش می‌شود!

شاید مشکل از آموزش پایین کاربران نسل جدید است. یک زمانی سرگرمی ما عوض کردن دائم تم ویندوز و کاغذدیواری‌ها بود. اما ممکن است کاربران نوجوان بیشتر با گوشی موبایل دمخور باشند و اصلت چیزی از تنظیمات ویندوز یا پی سی سر در نیاوزند!

اگر تنبلی غوغا کند که دیگر هیچ! یک کاربر نوشته این ویدئو؛ “ویدیویی عالی برای پخش در تلویزیون در زمانی که خیلی خسته هستید و نمی‌توانید آن را خاموش کنید” است!

یوتیوبی که کتابخانه و آموزشگاه بزرگی است و می‌تواند شما را با موسیقی و گیم پلی‌ها سرگرم کند، این گوشه‌های عجیب را هم دارد.

حتی اکنون می‌دانم که چرا یک ویدیوی هفت روزه که فقط یک تایمر معکوس 168 ساعته است، 3.7 میلیون بازدید دارد. یکی از نظر دهندگان آن را اینگونه خلاصه کرد: «این تایمری است که برای زمانی که باید در رایانه خود در هنگام کار از خانه فعال بمانید به آن نیاز دارید. هیچ کس متوجه نمی شود که شما رفته اید زیرا این ویدیو همچنان پخش می شود. تا زمانی که کامپیوتر بیدار است، می توانم هر کجا که بخواهم باشم!»

علاج درد چیست؟ به نظر من یک دوره کوتاه محرومیت از اینترنت این جوانان را بیدار می‌کند که اتصال بی‌درسر به یوتیوب یعنی چه!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.