آیا گزارش‌هایی که از آسیب‌پذیری بدنه آی‌فون ۱۵ منتشر شده یا دکمه اکشن، یک بازار کیس یا قاب خوب برای آن ایجاد می‌کند؟

0
در ایران شمار کسانی که صرف‌نظر از مقاومت گوشی‌های موبایلشان فوری آن را در یک کیس محصور می‌کنند، بسیار بیشتر از کسانی است که گوشی را برهنه و بدون پوشش استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند که شرکت سازنده چقدر برای استحکام بدنه و صفحه گوشی، تلاش کرده باشد، در هر صورت به حکم شرایط اقتصادی بسیاری از ماها، هرگز لذت در دست گرفتن گوشی را به صورت خالص نداشته‌ایم و از زیبایی آن نتوانسته‌ایم بهره ببریم.
اما از سوی دیگر خود اپل دیگر محصولات محافظ تولید نمی‌کند، پس امسال فرصت بیشتری برای سازندگان قاب آیفون‌های شخص ثالث نسبت به گذشته وجود دارد. اما برای بسیاری از سازندگان، دکمه اکشن جدید در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس، مقداری مشکل‌سازی شده.

برخی شرکت‌های توانسته بودند به طریقی از وجود Action Button مطلع شوند و برخی تصور می‌کردند که اپل هنچنان به دکمه فیزیکی میوت قدیمی پایبند خواهد ماند. پس کیس‌های برخی دستشان مانده و کیس‌های بقیه بهتر فروش خواهند کرد.

برخی برند‌های معروف مانند Peak Design و Bellroy قاب‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را با بریدگی بالای دکمه Action، عرضه کرده‌اند و برخی کیس‌شان طوری است که دسترسی به گوشی را دشوار کرده، مگر اینکه با شدت تمام کیس را فشار بدهید.

برای جلب موج پرسود مشتریانی که گوشی‌های جدید را در روز عرضه می‌خرند و قاب می‌خواهند، قاب‌ساز باید با تکیه بر شایعات و گزارش‌ها ابعاد و ویژگی‌های گوشی جدید را مشخص کند یا حدس بزند و سپس قاب‌های آن را قبل از آیفون تولید کند. حتی اعلام می‌شود. اکثر سال‌ها، وقتی اپل تغییرات جزئی در ابعاد آیفون ایجاد می‌کند، به نفع کیس‌سازها تمام می‌شود. اما زمانی که یک تغییر سخت‌افزاری بزرگ اتفاق می‌افتد، پیش‌بینی دشوار می‌شود. در مورد آی‌فون حتی همین اکشن باتن هم کار را خراب کرده!

Peak Design در یک پست Reddit وضعیت را توضیح می‌دهد که: «ما در واقع جزئیات سه بعدی واقعی را از اپل نداریم و بنابراین برای اطلاع از طراحی به شایعات صنعتی متکی هستیم. در مورد دکمه اکشن جدید، شایعاتی در مودر نهایی شدن یا عدم تغییر وجود داشت و ما همچنین اطلاعات زیادی در مورد نحوه استفاده از یک دکمه اکشن نداشتیم. به دلیل این شایعات متناقض، ما مسیر امن‌تری را انتخاب کردیم و یک بریدگی طراحی کردیم که بسته به اینکه کدام شایعه حقیقت واقعی باشد، دسترسی خوبی به ویژگی دکمه یا سوئیچ می‌دهد.»

حساب کاربری که ادعا می‌کند  بنیانگذار Peak Design، پیتر درینگ است، در پست دیگری در Reddit جزئیات بیشتری را در مورد این مشکل توضیح داده است. می‌گوید: «ما تصمیم گرفتیم به جای دکمه از یک برش استفاده کنیم. چرا که: الف) زیرا نمی‌توانستیم مطمئن باشیم که آن‌ها از دکمه Action استفاده می‌کنند، و ب)‌امیدوار بودیم که بریدگی همچنان یک تجربه نسبتاً خوب ارائه دهد.. این شرکت ظاهراً ۳۰۰۰۰ کیس را ساخته و ارسال کرده،

البته بریدگی در مقایسه با یک دکمه مناسب روی کیس که روی دکمه اکشن به خوبی بنشیند، تجربه‌ای بسیار پایین‌تر را ارائه می‌دهد.

این ریسک بزرگی برای سازنده قاب است، اما پاداش آن می‌تواند بسیار زیاد باشد – شرکت‌های کوچک‌تری که توانایی پرداخت این ریسک را ندارند، ممکن است نتوانند قاب‌های خود را تا چند هفته پس از عرضه عمومی آی‌فون وارد بازار کنند.

و زمانی که شرط‌بندی اشتباه باشد، رفع آن می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد، چه از نظر پولی و چه از نظر زیست محیطی. پست‌های Reddit طرحی را برای بازآفرینی تولید Peak Design برای گنجاندن دکمه ارائه کرده‌اند، اما این طرح‌های به‌روز شده برای چهار تا شش هفته در دسترس نخواهند بود. در این میان، این شرکت در تلاش است برای کسانی که قبلاً یک کیس خریده‌اند، راه‌حلی ارائه دهد و احتمالاً باید آن‌ها را به آنها یک کارت هدیه بدهد.

برای خریداران احتمالی هوشمندانه این است که در خرید کیس عجله نکنند یا از طرح کامل آن مطلع باشند.

سازنده کیس Caudabe می‌گوید مشتریانی که یکی از کیس‌های Sheath یا Synthesis آن را تا ۲۷ سپتامبر سفارش داده‌اند، می‌توانند نسخه‌ای را با دکمه در اواخر اکتبر بدون هزینه اضافی دریافت کنند و کیسی را که قبلاً دریافت کرده‌اند نگه دارند.

اگر یک آیفون ۱۵ پرو یا پرو مکس خریده‌اید و به دنبال یک قاب خوب برای گوشی جدید خود هستید، در حال حاضر گزینه‌ها بسیار محدود هستند. این احتمال وجود دارد که کیس متناسب با سبک و بودجه شما از دکمه Action به خوبی پشتیبانی نکند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.