با این گجت‌ها، گنجینه فیلم‌های خود را همیشه در کنار آی‌فون یا آی‌پدتان داشته باشید

7

نویسنده مهمان: امیر کافه‌چی: یکی از سختی‌های سفر که احتمالاً همه بر سر آن اتفاق‌نظر داریم، سپری کردن طول مدت سفر‌ به شکلی است که حوصله‌تان سر نرود! خیلی‌ها هم نگرانی‌شان، سرگرم‌کردن بچه‌های کوچک‌شان است بدون اینکه مزاحمتی برای سایر مسافرین ایجاد کنند. تماشای فیلم یا گوش‌دادن به آهنگ، می‌تواند یک راه حل مناسب برای این مشکلات باشد و اگر صاحب آی‌فون و یا آی‌پد باشید، مسلماً کار جابجایی‌اش به نسبت‌ همراه داشتن یک نت‌بوک ساده‌تر خواهد بود. اما مشکل اینجاست که حافظه‌ی نه‌چندان حجیم این دستگاهها، امکان نگهداری تعداد زیادی از فایل‌های رسانه‌ای و فیلم‌های مختلف را به شما نمی‌دهد و اضافه و کم کردن محتویات جدید هم به‌طور پیوسته،‌ می‌تواند کار وقت‌گیری به‌حساب بیاید.

در این پست، بنابراین به معرفی چند درایو قابل‌حمل (پرتابل) می‌پردازیم که می‌توانند از طریق شبکه‌ی وایرلس به سادگی به آی‌فون یا آی‌پد شما وصل شوند و امکان تماشای فیلم با کیفیت مناسب را برای شما فراهم سازند. بیشتر این دستگاه‌ها، کوچک و قابل‌حمل هستند و می‌توانید به راحتی در جیب‌تان جا دهید. جدای از این، بیشتر آنها، به چند کاربر اجازه می‌دهند تا فیلم‌ها یا آهنگ‌های موردنظرشان را به‌صورت همزمان از روی درایو استریم (پخش همزمان) کنند.

AirStash : کوچک و پر از امکانات:
AirStash دستگاه بسیار سبکی است کارت‌های حافظه SD تا حداکثر 32 گیگابایت را می‌پذیرد، که این به نوبه‌ی خود، می‌تواند قابلیت مهمی به شمار ‌رود، چرا که جدای از قیمت ‌ 100دلاری دستگاه شما فقط به اندازه حافظه‌ی مورد نیازتان سرمایه‌گذاری می‌کنید. برای کاربران آی‌فون و آی‌پد ، درایو AirStashهمراه با اپلیکیشنی عرضه می‌شود که دسترسی به حافظه‌ی آن را امکان‌پذیر می‌کند. نکته‌ی مثبت دیگر AirStash، عمر طولانی باتری آن است، که از قول شرکت سازنده‌ی آن، جوابگوی پنج ساعت استفاده‌ی مستمر است. مزیت مهم AirStash آن است که تا هشت نفر به‌طور همزمان می‌توانند به آن وصل شوند تا به اسناد و فایل‎های روی آن دسترسی پیدا کنند. این تعداد البته برای تماشای فیلم یا گوش‌دادن به آهنگ کمتر است. AirStash برای آن‌دسته از عکاسانی که دوربینشان از کارت SD برای ذخیره‌ی عکس‌ها استفاده می‌کنند هم می‌تواند کاملاً مفید باشد، چرا که آنها می‌توانند در هنگام سفر، عکس‌هایشان را بدون دردسر روی آی‌پدشان تماشا کنند.

Seagate Goflex: ظرفیت بسیار بالا، اما نه چندان کوچک:
Goflex Satellite برای یک درایو قابل‌حمل، کمی زیاده از حد بزرگ است. اما این بزرگی را علاوه بر ظاهر فیزیکی‌اش، در ظرفیت حافظه‌اش هم لحاظ کرده است. 500 گیگابایت حافظه GoFlex، به شما اجازه می‌دهد که صدها فیلم و عکس را با خودتان جابجا کنید، باتری Goflex Satellite ، پنج ساعت دوام می‌آورد که زمان قابل‌قبولی به حساب می‌آید، اما نرم‌افزاری که برای استفاده از آن نوشته شده، خیلی جالب نیست و کار با آن را کمی مشکل کرده است. پورت پرسرعت USB3.0 تعبیه‌شده روی دستگاه برای انتقال صدا و تصویر، یک مزیت عمده برای GoFlex محسوب می‌شود.
199 دلار برای این حجم از حافظه‌ی پرتابل می‌تواند قیمت بسیار مناسبی باشد. به شرطی که با اندازه بزرگ و نرم‌افزار نه چندان راحت آن کنار بیایید.

Kingstone Wi-Drive : به بزرگی آی‌فون، اما کمی نازکتر از آن:
فلش‌درایو جدید شرکت Kingstone در دو اندازه‌ی 16 و 32 گیگابایتی، شبکه وایرلس مخصوص به خودش را راه‌اندازی می‌کند و به شما اجازه‌ی اتصال سه دستگاه آی‌فون یا آی‌پد را به طور همزمان به آن می‌دهد. Wi-Drive وزن بسیار سبکی دارد و طبق گفته‌ی Kingstone، تا چهار ساعت می‌تواند بی‌نیاز از شارژ مجدد کار کند.
نکته‌ی قابل‌توجه در کار با Wi-Drive آن است که در هنگام کار با این دستگاه، کاربر می‌تواند همچنان از اتصال اینترنت WiFi بهره‌مند باشد. امکانی که معمولاً در سایر دستگاه‌های WiFi وجود ندارد. با این‌حال برای شارژ کردن آن همیشه باید کابل USB آن را همراه داشته باشید، چرا که مثل AirStash دارای پورت USB داخلی برای اتصال به کامپیوتر نیست.

Wi-Drive در بازه‌ی قیمتی بالاتری نسبت‌ به سخت‌افزارهای مشابهش قرار می‌گیرد. اگر واقعاً قصد خرید این دستگاه را دارید، 130 دلار برای مدل 16 گیگابایتی و 180 دلار برای مدل 32 گیگابایتی آن کنار بگذارید.

Pansonic DY-PS10 : همه‌ی ویژگی‌ها در یک درایو:
درایو پرتابل پاناسونیک DY-PS10 همانند AirStash قابلیت خواندن حافظه‌ی SD و اندازه‌ی فیزیکی‌ای مشابه Wi Drive را دارد. اما برخلاف AirStash کارت‌های حافظه‌ی 64 گیگابایتی را هم می‌پذیرد و برخلاف سایر درایوهایی که تا اینجا معرفی کردیم، می‌تواند تا 10 ساعت روی باتری کار کند. با تمام این مزایای وسوسه‌انگیز، پاناسونیک تاریخی زودتر از 15 سپتامبر (اوسط مهر ماه) را برای به بازار فرستادن این محصول 190 دلاری انتخاب نکرده است و این، تازه فقط شامل بازار ژاپن می‌شود! بنابراین شاید بتوانید برای به‌دست آوردن این درایو، فقط در ماه‌های پایانی سال 1390 برنامه‌ریزی کنید!

AirVideo:
AirVideo در دسته‌ی اپلیکشن‌های آی‌فون و آی‌پد قرار می‌گیرد. اپلیکیشنی که انتقال استریم از کامپیوترتان را از طریق شبکه‌ی وایرلس ممکن می‌سازد، و حتی اگر سعی کنید ویدیویی با فرمت غیرسازگار را اجرا کنید، آن را بصورت همزمان تبدیل و سپس پخش می‌کند.
این اپلیکیشن برای اجرای ویدیوهایی که از طریق iTunes دریافت می‌شوند، مناسب نیست.


بعد از انتخاب درایور قابل‌حمل‌تان، نوبت به فیلم‌هایی می‌رسد که قرار است روی آی‌فون یا آی‌پد تان تماشا کنید. فیلم‌های روی DVD یا BlueRay حجیم‌تر از آنند که بخواهید همه‌ی ظرفیت درایو تان را با کپی کردن تنها چند فیلم مصرف کنید. بنابراین بهتر است حجم هر فیلم را تا حدود یک گیگابایت پایین بیاورید و سپس آن را روی یکی از درایو هایی که از بین گزینه‌‌های بالا یا موارد مشابه در بازار تهیه‌ کرده‌اید، کپی کنید. بعلاوه اینکه تماشای فیلم با کیفیت بالای DVD یا بلو-ری و یا با کیفیت کمی تنزل‌یافته‌ی فایل تبدیل‌شده، روی صفحه‌های نمایش کوچکی مثل آ‌ی‌فون یا آی‌پد تفاوت چندانی نخواهد داشت.

برای تبدیل از روی DVD به فرمت قابل‌قبول برای آی‌پد و آی‌فون، نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند. بطور مثال، Handbrake، نرم‌افزار رایگانی است که می‌تواند روی Windows، Mac OS و یا Linux (اوبونتو، یا فدورا) نصب شود و فیلم‌های موردنظرتان را از روی دی‌وی‌دی،‌یا بلو-ری، و یا از بازه‌ی وسیعی از فایل‌های رسانه‌ای، به فرمت قابل‌پخش برای آیپد تبدیل کند. با استفاده از تنظیمات این رایگان‌افزار، می‌توانید نوع دستگاهی را که تمایل دارید فیلم‌تان را روی آن تماشا کنید، انتخاب کنید تا بر اساس اندازه‌ی صفحه‌نمایش آن، فایل خروجی حجیم‌تر، با کیفیت بالاتر (مناسب آی‌پد بطور مثال) و یا کم‌حجم‌تر با کیفیت مناسب برای صفحه نمایش کوچکتر (مثل آی‌فون) داشته باشید.


حال که درایو پرتابل مورد نظرتان را تهیه و فیلم‌هایی را هم که قصد تماشایشان را در طول سفر چندساعته‌تان دارید، روی آن ذخیره کردید، شاید تنها نگرانی‌تان باقی‌مانده، این باشد که باتری درایو وایرلس‌تان، کفاف طول‌مدت سفر را ندهد. بنابراین اگر با ماشین‌ سفر می‌کنید و یا اگر خوش‌شانس باشید و با وسیله‌ی نقلیه‌ای که برای مسافرانش فندک الکتریکی تعبیه کرده، (تقریباً همه‌ی ماشین‌ها و بعضی از پروازهای اروپا این یک مورد را لحاظ می‌کنند) می‌توانید با استفاده از تبدیل USB مثل این، Wi-Drive، GoFlex و یا AirStash خود را بی‌نیاز به باتری، همواره به منبع انرژی متصل نگاه دارید.

شما از بین درایوهای وایرلسی که صحبت‌شان رفت، کدام‌یک را امتحان کرده‌اید؟ آیا از درایو وایرلس دیگری استفاده کرده‌اید که به نظرتان محصول مفید و بی‌دردسری آمده باشد؟ شاید بد نباشد که تجربه‌ی خودتان را در این مورد، با دوستان دیگرتان هم در میان بگذارید!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. فارس پیام می گوید

    بسیار زیبا بود

  2. احمدی می گوید

    ممنون پست بسیار مفیدی بود

    داشتم فکر می کردم چه خوب شد که از مطالب نویسنده های مهمان هم استفاده می کنید
    کیفیت سایت خیلی بهتر شده.

  3. آقای باهوش (BriskGent) می گوید

    اولش اون پاناسونیکه چشممو گرفت ولی بعدش که اون تقریبا شارژر معرفی شد نظرم عوض شد به Seagate Goflex
    خیلی عالیه بود ، متشکر

  4. امید می گوید

    فعلا همه یه جورایی نقص دارن اما از همه کاملتر پاناسونیک بود.
    دوامِ کم باتری … حجیم بودن…محدودیت در اتصال از جمله نقایص این دستگاه هاست.

  5. مهندس بیکار می گوید

    ممنون،
    مفید واقع شد.

    راستی دکتر چرا دیگه اپلیکیشن های برتر هفته رو معرفی نمیکنید؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      باید 10 اپ کاربردی جمع بشن تا یه پست من در موردشون بنویسم. در مورد اندروید الان می‌تونم یه پست داشته باشم، اما برای آی او اس فعلا اینقدر اپ جدید کاربردی جمع نکردم برای سری جدید!

  6. Mohsen Hashemi می گوید

    سلام
    من دستگاه سی گیت رو دارم. مشکلی که هست اینه که برای پخش فیلم زمان نسبتاً زیادی رو برای لود کردن می گیره و عکس المعلش نسبتاً کند است. برای دیدن یه قیلم 700 مگابایتی حدود 2 دقیقه زمان لازم داره.

    البته به عنوان حافظه خارجی سیم fire wire داره که انتقاال اطلاعات رو سریعتر از یو اس بی 3 می کنه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5