شکل‌گیری یک اکوسیستم بزرگ تجاری: ۳۹ میلیون امریکایی صاحب بلندگوی هوشمند هستند

0

از هر ۶ کاربر امریکایی یکی صاحب بلندگوی هوشمند است.

گزارش اخیر موسسه NPR and Edison Research نشان می‌دهد نزدیک به ۳۶ میلیون کاربر ایالات متحده (۱۶ درصد کل امریکایی‌ها) صاحب بلندگوی هوشمند هستند و این بازار نسبت به ژانویه سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۲۸ درصد رشد کرده است.

طبق این گزارش؛ هنوز بلندگوی اکوی آمازون پیشتاز بازار است و ۱۱ درصد کاربران دارای بلندگوهای هوشمند از دستیار صوتی دیجیتالی الکسای آمازون استفاده می‌کنند در حالی‌که تنها ۴ درصد کل کاربران بلندگوهای هوشمند از یک گوگل هوم دارند.

البته، خریدها و تخفیف‌های روزهای پایانی سال مانند روزهای «جمعه سیاه» و «دوشنبه سایبری» نیز در افزایش این آمار بی‌تاثیر نبوده است. حداقل ۷ درصد از صاحبان بلندگوهای هوشمند گفته‌اند که در همین‌ روزهای حراجی پایان سال یک بلندگو خریداری کردند. ۴ درصد این افراد نیز گفته‌اند که اولین بلندگوی هوشمند خود را خریداری کردند.

هر دو شرکت آمازون و گوگل سعی کردند از روزهای حراجی پایان سال نهایت استفاده را ببرند و بازار را به سوی خود بکشانند. هر دو شرکت با تخفیف‌ها و پاداش‌هایی سعی کردند خریداران را ترغیب به خرید یک بلندگوی هوشمند کنند.

تحلیل‌گران بازار اعتقاد دارند این دو شرکت برای فروش بیشتر بلندگوی هوشمند؛ ناچار شدند چندین دلار از سود خود صرفه‌نظر کنند ولی مردم را به استفاده از این دستگاه‌ها عادت دهند.

هزینه برای تغییر عادت

در گزارش منتشر شده به موارد استفاده کاربران از بلندگوهای هوشمند و موفقیت آن‌ها در خانه‌ها اشاره است. مردم با این بلندگوها بیشتر موسیقی گوش می‌دهند یا به دنبال کنترل از راه دور تلویزیون و دیگر تجهیزات خانه‌های هوشمند هستند.

۶۴ درصد از مردم یک بلندگوی هوشمند را با هدف استفاده در خانه‌های هوشمند و کنترل از راه دور تجهیزات خانه با دستورات صوتی خریداری کردند.

همچنین، ۶۶ درصد گفتند که از قابلیت‌های سخن‌وری این دستگاه لذت می‌برند و خودشان یا اعضای خانواده و دوستان را سرگرم می‌کنند. آن‌ها از بلندگوها می‌خواهند موسیقی پخش کند، آب‌وهوا را گزارش بدهد، سوالاتی می‌پرسند و به دنبال یک سری اطلاعات عمومی یا سرگرم‌کننده هستند. برخی هم اخبار ورزشی و نتیجه بازی‌ها را از بلندگوها سوال می‌کنند.

۳۰ درصد این افراد می‌گویند بلندگوی هوشمند را جایگزین تلویزیون کردند و بیشتر اوقات از بلندگو استفاده می‌کنند. بیشتر از ۷۱ درصد مردم تمایل دارند با این بلندگوها محتوای صوتی (موسیقی، اخبار، رادیو یا پادکست) گوش کنند.

استفاده از بلندگوهای هوشمند موجب شده تا مردم کم‌کم فرهنگ و عادت استفاده از دستیارهای صوتی را پیدا کنند. ۴۴ درصد افراد اظهار کردند از هنگامی که یک بلندگوی هوشمند در خانه دارند؛ از دستیار صوتی تلفن‌های همراه بیشتر از قبل استفاده می‌کنند.

این گزارش نشان می‌دهد که میزان ساعت استفاده از بلندگوهای هوشمند نیز به مرور در حال افزایش است. ۵۱ درصد افراد صاحب بلندگوی هوشمند گفته‌اند که نسبت به ماه اول؛ ساعت‌های بیشتری با این دستگاه‌ها هستند و البته ۳۳ درصد هم گفته‌اند هیچ تغییری رخ نداده است.

نقش اینترنت پرسرعت و دسترسی به سرویس‌های گوناگون

آمار و ارقام و اطلاعات تحلیلی نشات گرفته از این گزارش؛ به یک موضوع مهم دیگر هم اشاره می‌کند و آن نتایج و فواید دسترسی به یک اینترنت پرسرعت و پایدار به همراه دسترسی به سرویس‌های مختلف است.

در واقع، هنگامی می‌توان از اینترنت پرسرعت صحبت کرد که به طور عملی و روزمره وارد زندگی مردم شود؛ باعث افزایش و تغییر فرهنگ و عادت شود و بستری برای فروش محصولات و فناوری باشد.

بلندگوهای هوشمند بخشی از یک زنجیره و اکوسیستم هستند که صدها و هزاران کسب‌وکار را سود می‌رساند و شرط اولیه و لازمه آن یک اتصال اینترنت پرسرعت است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.