آیا برنامه گوگل برای بهبود سیستم پیامک‌ اندروید به معنای مرگ SMS سنتی است؟

2

یکی از برنامه‌های بزرگ و اساسی گوگل در اندروید؛ تغییر استراتژی و نحوه کار پیامک‌ها است.

گوگل این هفته تایید کرده برنامه طولانی مدتی برای بهبود سیستم پیامک‌ها در اندروید دارد و می‌خواهد ویژگی‌های جدیدی بدان اضافه کند. چیزی تقریبا شبیه به iMessage اپل.

با شناختی که از گوگل داریم و صبحت‌های مطرح شده از جمله «برنامه طولانی مدت» بهبود سیستم پیام‌رسان اندروید؛ به نظر می‌رسد نقشه گوگل چیزی فراتر از یک بهبود ساده در اپلیکیشن Android Messages باشد.

اگرچه بهبود پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید یکی از اصلاحات حتمی گوگل است ولی این شرکت به دنبال چیزی فراتر از این است. مثلا، احتمالا با شروع تلاش‌های چندین ساله و همراه کردن اپراتورهای تلفن همراه و سازندگان گوشی‌های موبایل؛ به دنبال استفاده از یک پروتکل و استاندارد یکسان برای پیامک‌ها به نام Rich Communications Services است.

ممکن است این تغییرات کمی طولانی و خسته‌کننده باشد چون راضی کردن اپراتورها و بازیگرهای اصلی صنعت مخابرات بسیار سخت و زمان‌بر است. اما در نهایت، برای هر فردی که از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کند؛ یک معامله و برد بزرگ است.

به این دلیل که استاندارد RCS مدرن‌تر است و کاربران اندرویدی را به ویژگی‌های پیشرفته‌تری در پیام‌رسانی SMS می‌رساند. مثلا کاربران می‌توانند از فایل‌های گیف، استیکرها، متن‌های مختلف دریافت پیامک و هر چیز دیگری که از یک پیام‌رسان در سال ۲۰۱۸ انتظار دارند؛ در پیامک‌های خود استفاده کنند.

در حال حاضر، گوشی‌های اندرویدی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان اندرویدی چنین ظرفیت‌هایی دارند ولی تنوع و گستردگی مدل‌های گوشی‌های اندرویدی و همین‌طور اپراتورهای موبایل باعث شده هر گوشی موبایلی به طور یقین از این ویژگی‌ها پشتیبانی نکند.

ممکن است شما بتوانند در پیام‌رسان‌های گوشی‌های سامسونگ از گیف و استیکر استفاده کنید ولی مطمئن نخواهید بود یک کاربر موتورلا این پیامک‌ها را دریافت می‌کند.

بنابراین، تلاش گوگل برای اجماع روی یک استاندارد می‌تواند پایانی بر این سردرگمی‌ها باشد. گوگل می‌گوید تا کنون نزدیک به ۵۵ اپراتور موبایل و ۱۱ سازنده گوشی اندرویدی با وی همکاری می‌کنند که مطمئنا راضی کردن‌شان ساده نخواهد بود.

از آن‌جایی که اندروید به سختی به‌روزرسانی می‌شود و تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی یا اپراتورهای موبایل به سختی و پس از سال‌ها حاضر به ارایه بسته‌های به‌روزرسانی می‌شوند؛ پیش‌بینی می‌کنیم تغییرات گوگل در سیستم پیامک اندروید سال‌ها طول بکشد تا به دست کاربران برسد.

اما این تغییرات بزرگ گوگل یک پیام آشکار دیگر هم دارد: مرگ تدریجی SMS.

پیامک به شکل سنتی و قدیمی آن روی به فراموشی خواهد رفت و شاهد پایان کار یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین سیستم‌های پیام‌رسانی در قرن حاضر خواهیم بود.

مرگ SMS

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان می‌داد استفاده از پیامک، با ۷ میلیارد کاهش ارسال پیامک روبرو شده است درحالی‌که اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی رشد بزرگی را تجربه می‌کنند و صدها میلیارد پیامک افزایش یافتند.

به مرور، شاهد رشد و محبوبیت پیام‌رسان‌هایی مانند iMessage، فیسبوک مسنجر، واتساپ و تلگرام بودیم. امروزه؛ استفاده ایرانی‌ها از تلگرام بیشتر از پیامک است.

با ظهور شبکه‌های 5G باید انتظار داشته باشیم پیام‌رسان‌ها باز هم رشد کنند و استقبال مردم از پیامک‌ها کمتر شود. گوگل هم علی‌رغم میل باطنی خود ناچار است به تدریج استراتژی خود و اندروید روی SMS را تغییر دهد و به سوی جفت کردن پیام‌رسان‌های متنی با اندروید برود.

خود گوگل هم دو سال پیش چنین تهدیدی را حس کرد و پیام‌رسان «الو» را عرضه کرد ولی به نظر می‌رسد کمی دیر شده بود و مردم با پیام‌رسان‌های دیگری خو کرده‌اند.

گوگل در این سال‌ها آشفتگی زیادی در پیش بردن یک راهبرد موفق در مورد پیامرسان‌ها از خود نشان داده است. همین حالا هم ظاهرا مدتی توسعه پیامرسان الو را می‌خواهد متوقف کند و روی سرویس پیامک مدرن خود متمرکز شود. انتظار می‌رود در نهایت شاهد ارایه نسخه دسکتاپ پیامک اندروید هم باشیم تا کاربران بتوانند روی لپ‌تاپ و کامپیوتر رومیزی نیز پیامک‌ها را دریافت و ارسال کنند.

به هر حال باید تصریح کنیم که برنامه گوگل این بار هم عرضه یک پیامرسان قابل رقابت با پیامرسان‌های موفق نیست و اصلا این سرویس این هدف را دنبال نمی‌کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    مورد مهمی که باید بهش توجه بشه اینه که داده‌ها در دوطرف رمزنگاری/گشایی نمیشن و قابل رصد هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.