ربودن دیجیتالی کودکان به چه معنی است و چه کسانی از آن سوء استفاده می‌کنند؟!

0

شاید روزگاری دور در تاریخ طولانی بشر، عکس و عکاسی کودک یک اختراع جدید بوده ولی امروزه با وجود اسمارت‌فون‌ها و دوربین‌های دیجیتالی دیگر یک امر بدیهی شده است.

این روزها، والدین سعی می‌کنند تصاویری زیادی از کودکان خود به‌خصوص در سنین پایین چند ماهگی تا چند سالگی گرفته و روی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

به همین دلیل، کودکان امروز این شانس را دارند که عکس‌های بیشتری از اولین روزها و ماه‌های زندگی خود داشته باشند.

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد والدین به طور میانگین ۱۱۶ عکس از فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

Child Rescue Coalition یا کمینه نجات کودکان می‌گوید تقریبا ۹۰ درصد کودکان امروزی صاحب عکس روی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هستند. این موضوع در کنار تمام مزایایی که دارد؛ عامل ایجاد یک خطر و تهدید بزرگ به نام «digital kidnappers» است.

وقتی والدین لباس‌های شیک و نو بر تن کودک‌شان کرده، عکس می‌گیرند و در فضای عمومی به اشتراک می‌گذارند؛ ممکن است افراد غریبه و بیگانه هم این عکس را مشاهده کرده و از آن‌ها برای ایجاد یک دنیای مجازی و فانتزی جدید استفاده کنند.

به این پدیده «digital kidnapping» گفته می‌شود. کاربران roleplay اینستاگرام با استفاده از این تصاویر و هشتک‌هایی مانند #AdoptionRP و #KidRP و #BabyRP و #OrphanRP برای خودشان یک هویت و شخصیت جدید می‌سازند.

عکس‌های حرفه‌ای کودکان به سرقت می‌روند

آن‌ها تصاویر کودکان را منتشر کرده و خودشان را پدر و مادری خوشحال نشان می‌دهند یا برادر و خواهر خوشبخت جا می‌زنند. وانمود می‌کنند بسیار مهربان هستند و بر نگه‌داری از کودک تسلط و آگاهی کامل دارند.

گاهی اوقات از این تصاویر کودکان برای دوست‌یابی و یا فریب دیگران از طریق درخواست کمک یا مظلوم‌نمایی سوءاستفاده می‌کنند و بازدیدکننده‌های حساب کاربری خود را افزایش می‌دهند.

در بسیاری از موارد، ربایندگان دیجیتالی تلاش می‌کنند کاربران اینستاگرام را به سوی یک لینک یا تبلیغ یک حساب کاربری و محصول خاصی سوق دهند. آن‌ها تلاش می‌کنند با زیباشناسی و معصومیت عکس‌های کودکان قربانی بگیرند و برای خود فالور جمع کنند.

اینستاگرام با سرقت تصاویر دیگران برخورد می‌کند و نقض قوانین و سیاست‌های این شبکه اجتماعی است ولی هنوز فیلترها و الگوریتم‌های مسدودسازی این شبکه اجتماعی این‌قدر پیشرفت نکرده‌اند تا بتوانند تصاویر کودک سرقتی را کشف کنند.

به علاوه، برای پلیس دشوار است ربایندگان دیجیتالی را کشف و شناسایی کند. غالب اوقات این افراد سعی می‌کنند با دست‌کاری، ویرایش و فیلترهای خود اینستاگرام تصاویر کودکان را تغییراتی بدهند تا از عکس اصلی فاصله بگیرد.

اجازه بدهید در انتهای این مطلب، یک خبر خوب هم به والدین بدهیم. غالبا، ربایندگان دیجیتالی سراغ عکس‌های بسیار زیبا و حرفه‌ای می‌روند و با عکس‌های معمولی و سطح متوسط کودکان کاری ندارند.

بنابراین؛ اگر شما یک پدر یا مادری هستید که عکس‌های معمولی از کودک‌تان به اشتراک می‌گذارید؛ احتمال قربانی پدیده digital kidnapping نخواهید بود.

هرچقدر سوژه‌های جذاب‌تر و ناب‌تری برای عکاسی از کودک‌تان انتخاب کنید؛ خطر بیشتری در کمین شما است.

بهتر است با تغیر تنظیمات حریم خصوصی خود در اینستاگرام، فقط افراد خصوصی و مطمئن را اجازه بدهید تصاویر کودک‌تان را مشاهده کنند یا اینکه عکس‌های فتوشاپی و بسیار خاص کودک را به طور دایرکت و خصوصی برای دیگران بفرستید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.