اکنون بسیاری از قابلیت‌های مسیریاب ویز در گوگل مپس هم هست ولی چرا هنوز خیلی‌ها ویز را بهترین اپلیکیشن مسیریاب می‌دانند؟

10

ویز بهتر است یا گوگل مپس؟

شاید تا چند ماه پیش، جواب این پرسش خیلی آسان بود و همه رای به برتری ویز می‌دادند. اگرچه گوگل مپس رابط کاربری ساده‌تری داشت ولی مسیریاب ویز کارهای بسیار بهتری انجام می‌داد و ویژگی‌های مهم و کاربردی داشت که گوگل مپس فاقدشان بود.

اما گوگل از ابتدای امسال شروع به انتقال ویژگی‌های مهم و جالب ویز به گوگل مپس کرد تا هم این شائبه به وجود بیاید که غول وب دنیا بیشتر طرفدار مسیریاب خودساخته‌اش است تا مسیریابی که خریده است و هم گوگل مپس کم‌کم به ویز نزدیک شود.

اکنون، کاربران گوگل مپس می‌توانند از بهترین ویژگی‌های ویز مانند گره‌های ترافیکی، خطرات پیش‌رو در جاده، موانع و کندی‌ها، تصادف‌ها و مهم‌تر از همه تله‌های سرعت پلیس بهره ببرند. گوگل مپس از ماه اکتبر به بعد می‌تواند به شما بگوید در جاده پیش‌روی شما چه خبر است و انواع هشدارهای ترافیکی را دریافت کنید.

اگر این روزها از هر دو مسیریاب گوگل مپس و ویز استفاده کنید؛ به جز رابط کاربری آن‌ها، تفاوت عمده و بزرگ دیگری در ویژگی‌ها و امکانات نخواهید دید. این وضعیت باعث رشد کاربران گوگل مپس شده است و البته کاربران متعصب هنوز فقط مسیریاب ویز را روی گوشی خود نصب شده دارند.

پس، آیا باید شاهد برتری و افزایش کاربران گوگل مپس نسبت به ویز باشیم؟ در جواب باید بگوییم هنوز اپلیکیشن ویز یک ویژگی دارد که گوگل مپس فاقد آن است و باعث برتری او می‌شود.

۳۰ هزار ویراستار

ویژگی بزرگ ویز و بزرگ‌ترین برگ برنده آن در قابت با دیگر اپ‌های مسیریاب، به اولین روزهای توسعه این نرم‌افزار و پیش از خریداری شدن توسط گوگل برمی‌گردد.

ویز بیش از ۳۰ هزار کاربر ویرایشگر نقشه دارد که برخی از آن‌ها تمام وقت و برخی دیگری بیش از یک نصف روز مشغول ویرایش دایمی و لحظه‌ای نقشه‌ها هستند. اهمیت این افراد بیشتر از هشدارهای نرم‌افزارهای درباره یک تله سرعت یا گره‌های ترافیکی و تصادفی است.

این افراد دایما در حال ویرایش نقشه‌ها هستند. مثلا، وقتی در یک منطقه طوفان شروع می‌شود؛ به سرعت نقشه‌های جدیدی را به‌روزرسانی می‌کنند تا مکان پناهگاه‌ها را نشان دهد یا هشدارهای جدید به زبان‌های دیگر ترجمه شوند.

شرکت ویز برای این افراد انواع فاکتورهای تشویقی را در نظر گرفته و نفرات برتر به سفرهای رایگانی دعوت می‌شوند یا پاداش‌هایی ویژه در طول سال می‌گیرند.

ویز در ابتدای توسعه خود، زمانی که هنوز به اندازه کافی بودجه برای توسعه نقشه‌هایش داشت؛ فهمید بزرگ‌ترین ارزش داشتن یک پایگاه داده از کاربران وفادار و ویراستار است تا بتوانند به سرعت نقشه‌ها را به‌روزرسانی کنند.

این کاربران داوطلب بزرگ‌ترین سرمایه ویز هستند که باعث متفاوت شدن این برنامه مسیریاب با دیگر رقبا شده‌اند. آن هم در بازاری که به سرعت و در آینده‌ای نزدیک شاهد جنگ مسیریاب‌ها هستیم.

علاوه بر گوگل مپس که دارد رشد خوبی را تجربه می‌کند؛ باید اپلیکیشن بازطراحی شده اپل مپس را هم در نظر داشته باشیم که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چندین مسیریاب دیگر هم به این رقابت افزوده می‌شوند تا مشخص شود انتخاب‌های متعددی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

شما مختار هستید هر مسیریابی را که دوست دارید؛ نصب و استفاده کنید ولی اگر سراغ ویز رفتید؛ فراموش نکنید که یک ارتش کاربر داوطلب بسیار متعهد برای به‌روزرسانی نقشه‌ها دارید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. محمد ثمینی می گوید

    ضمن عرض سلام و ادب
    جناب آقای دکتر، موضوعی که مطرح فرمودین بسیار برای من جالب بود؛ اما از کنار رابط کاربری به‌راحتی گذشته‌اید! رابط کاربری ویز فقط بهتر از نقشهٔ گوگل نیست! اصلاً قابل مقایسه نیست! وقتی شما در اتومبیل از ویز استفاده می‌کنید، دقیقاً مناسب شرایط، به‌اصطلاح زووم می‌شود، اطلاعات غیر ضروری حذف شده، اگر خطایی در حرکت شکل گیرد، به‌صورت مسیر جدید را به شما نمایش می‌دهد، هر بار که به خیابان یا بزرگراه جدیدی وارد می‌شوید، می‌توانید در بالای صفحه ببینید که دقیقاً چند کیلومتر (و یا حتی چند صد متر) دیگر باید تغییر مسیر بدهید و..
    گوگل از این اشتباه‌ها در محصولاتش زیاد داشته است. ظاهراً سال ۲۰۱۳ گوگل ویز رو خریده ولی..
    شاد و سلامت باشید.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      درسته. راستش وقتی مطلب مقایسه‌ای می‌نویسیم همیشه در این بیم هستیم که متهم به طرفداری بشیم، برای همین این دغدغه گاهی روی نوشتن ما تاثیر می‌گذاره و از صراحت ما کم میکنه.

      1. محمد ثمینی می گوید

        با نهایت احترام، بنده قصدم اتهام و مانند آن نبود. از آن‌جا که مطالب شما اغلب جدی و قابل توجه بوده و با تحقیق ارائه می‌شود، به‌نظرم رسید این توضیح را تقدیم کنم.

  2. Keivan می گوید

    نکته ای که اینجا نادیده گرفته آید اینه که گوگل مپ قابلیت ناوبریش برای منطقه ما غیر فعال است در غیر اینصورت میتونستید کاملا مقایسه واقعی داشته باشیم .

  3. مصطفی می گوید

    به نظر من هم رابط کاربری ها اصلا قابل مقایسه نیست. نمای مناسب برای رانندگی و راهنمای صوتی هم چیزهایی هستند که در نقشه‌ی گوگل (حداقل برای ما) قابل دسترس نیستند و ویز خیلی جلوتره.
    اگر چه خودم فقط از نقشه‌‌ی گوگل استفاده می‌کنم.

  4. فرهاد می گوید

    باشه، شما مسیر مقصد رو روی گوگل مپس مشخص کن، حالا روی آیکون شروع کن کلیک کنید، چی شد؟ به دلیل تحریم های آمریکا، گزینه ناوبری در ایران کار نخواهد کرد، تمام، پس به همین دلیل و چندین دلیل دیگر ویز بهترین گزینه برای مسیریابی با خودرو است،

  5. فلاح می گوید

    سلام. ناوبری گوگل مپس که اسکرین رو روشن نگه داره و دستورات کلامی بده ، با ای پی های ایران کار نمیکنه

  6. Ahoora می گوید

    تورو خدا دست از سر این ویز بردارید…..انقدر انگشتش نکنید…..کلی ادم دارن بوسیله ویز،تاکسی اینترنتی خرجی زنوبچه میدن….
    یه کاری نکنید دوباره فیلترش کنن.

  7. مهدی اشراقی می گوید

    سلام و روز همگی بخیر
    موضوعاتی که همه عزیزان فرمودند کاملا متین
    ولیکن من بعنوان یک کاربر نرم‌افزار ویز ، بایستی عرض کنم ویز با تمام این تفاسیر ، خالی از اشکال نیست مثلا همین گرافیک آن ، بعضاً در برخی تقاطعاتی که به چند مسیر منشعب می‌شوند و پیش روی ما قرار می‌گیرند متأسفانه مسیر‌های دیگر را با ظاهری خیلی کم‌رنگ ، به حالت سایه‌ و تا حدود زیادی غیر قابل تشخیص برای ما نمودار می‌کند و تشخیص مسیر اصلی که بصورت های‌لایت مشخص کرده‌است را بسیار مشکل می‌نماید ، که این نقیصه را براحتی می‌توانست با خطوطی ممتد در حاشیه‌های آن مشخص نماید و یا همین محدوده‌های ترافیکی که در کلانشهر‌ها بمانند تهران وجود دارد بوضوح بمانند نرم‌افزارهای مشابه موجود ایرانی مشخص نماید .

  8. بنی می گوید

    تو رو خدا ویزو قط نکنید☹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5