چرا رنو مگان، محبوب قشر متوسط است؟

0

رپورتاژ

کمپانی رنو، سدان معروف مگان را برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ میلادی معرفی کرد. تاکنون چهار نسل از رنو مگان تولید شده. از میان این چهار نسل مدل عرضه شده در سال ۲۰۰۲ یعنی نسل دوم آن به کشور ما وارد شد. تولید این نسل که بسیار هم موفق بود و توانست در سال ۲۰۰۳ رقیبان تراز اولش مانند مزدا ۶ و سیتروئن C3 را پشت سر بگذارد و به عنوان خودروی سال اروپا معرفی شود، تا پایان ۲۰۰۸ ادامه داشت و در نهایت در سال ۱۳۸۶ وارد ایران شد.

در زمانی که عرصه رقابت بین سدان‌های خانوادگی تازه وارد خارجی مانند نیسان ماکسیما، زانتیا سیتروئن و مزدا ۳ بسیار داغ بود مگان نسل دو وارد کشور ما شد. این خودرو اما با وجود همه این رقبای قوی، توانست بازار خود را کسب کند و حضور چشم‌گیری داشته باشد. تا جایی که در سال ۸۷ پارس‌خودرو اقدام به مونتاژ این خودرو در داخل کرد.

چرا این‌همه استقبال؟

گرچه خط مونتاژ رنو مگان نسل دو دقیقاً زمانی در ایران شروع به کار کرد که تولید این خودرو در فرانسه متوقف و نسل سوم آن جایگزین شده بود، اما حتی همین حقیقت نیز باعث نشد تا از توجهات عمومی نسبت به آن کاسته شود. ولی چرا این خودرو در ایران تا این حد محبوب شد؟

با نیم‌نگاهی به ظاهر این خودرو متوجه می‌شویم که طراحی بدنه مگان در عین سادگی، زیبا و چشم‌نواز بود و از فرمی تبعیت می‌کرد که محدود به زمان نمی‌شد. مشکلی که رقبایی چون مزدا ۳ یا زانتیا سیتروئن با آن مواجه بودند. طراحی زانتیا سیتروئن چندان به روز نبود و به دلیل شباهتش به طراحی‌ها قدیمی موجود در بازار کشور جذاب به نظر نمی‌رسید و طراحی مزدا ۳ نیز برای مدت زمان کوتاهی مناسب بود و به سرعت به سمت کهنه شدن پیش می‌رفت.

نکته دیگر اما کیفیت ساخت این خودرو و امکانات رفاهی و ایمنی‌اش بود. خودرویی مانند ماکسیما با کیفیت ساخت هم‌سطح مگان و امکانات رفاهی و ایمنی هم‌رده‌اش قیمتی بسیار بالاتر از مگان داشت. قیمتی که طیف وسیعی از قشر متوسط را از دایره مشتریان این خودرو خارج می‌کرد. اما مگان با قیمت اولیه ۲۵ میلیون وارد کشور شد. قیمتی که برای قشر متوسط چندان بالا نبود و قابل تأمین. اگر هم می‌خواهید بدانید الان رنو مگان چه قیمتی دارد، می‌توانید سری به دیوار و دیگر اپلیکیشن‌های فروش خودرو بزنید.

از دیگر دلایل این استقبال می‌توان به موتور قدرتمند و مصرف پایین آن اشاره کرد. موفقیت مگان در ایران به اینجا ختم نشد و تا جایی ادامه پیدا کرد که نهادهای مختلف کشوری به عنوان خودروی تشریفاتی و اداری از آن استفاده می‌کردند. حتی مدتی به عنوان خودروی رسمی در نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی شناخته می‌شد.

زیر کاپوت رنو مگان

مگان تا سال ۱۳۹۳ در ایران مونتاژ شد. بعد از آن پارس‌خودرو مونتاژ خودروهای دیگر را جایگزین آن کرد. جایگزین‌هایی که به گرد پای موفقیت مگان هم نرسید. مگان در تیپ‌های مختلف با حجم موتورهای متفاوت در ایران مونتاژ شد. ابتدا مدل E1 با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی و جعبه دنده دستی تولید شد. یک سال بعد مگان E2 با موتور ۲۰0۰ سی‌سی و جعبه دندهٔ اتوماتیک به تولیدات قبلی اضافه شد. در ادامه پارس‌خودرو مگان‌های ۲۰۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی را با هر دو جعبه دنده اتوماتیک و دنده‌ای تولید کرد که با اختلاف قیمتی نه چندان چشمگیر عرضه می‌شدند. البته مگان E1 و E2 در امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی نیز اختلاف‌هایی دارند، مانند تهویه مطبوع اتوماتیک و سنسور باران و مه‌شکن جلو که در تیپ E2 دیده می‌شود.

هنوز هم مشتری خوب دارد

اما این خودروی موفق با وجود اینکه نمونه صفر در بازار ندارد و جوان‌ترین مدلش در بازار مربوط به ۵ سال قبل است، مورد توجه بوده و بازار خرید و فروش خوبی هم دارد. فروش یک مگان حتی از مدل‌های وارداتی سال ۸۶ در بازار ایران کار سختی نیست، چرا که هم قیمت نسبتاً مناسبی در برابر نمونه‌های صفر داخلی دارد و هم کیفیت و امنیت و مصرف پایین. در حال حاضر در بازار ایران مگان بین ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد که منوط به سال تولید و کارکردش است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.