هواوی با معرفی یک سرویس مسیریابی و نقشه جایگزین گوگل مپس، میلیون‌ها کاربر را غافل‌گیر کرد

0

به نظر می‌رسد گوگل بیشتر از هواوی در ماجرای تحریم‌ها متضرر شده است و هرگز حذف سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های این شرکت از روی گوشی‌های غول چینی دست بالاتر را برایش فراهم نکرده است.

در حالی‌که تصور می‌شد اعمال تحریم‌های ایالات متحده بر ضد هواوی که یک نتیجه آن حذف اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل از روی گوشی‌ها و دستگاه‌های همراه هواوی بود؛ باعث سقوط این شرکت شود؛ روند رو به رشد این شرکت را متوقف نکرده است.

هواوی طبق همان نقشه و برنامه قبلی خود پیش می‌رود؛ گوشی‌های هواوی میت ۳۰ و پی ۴۰ معرفی شدند؛ فروشگاه اپلیکیشن‌های این شرکت راه‌اندازی شد و صدها توسعه‌دهنده در حال کار روی آن هستند.

البته، این تحریم‌ها تاثیراتی روی فروش گوشی هواوی داشته است. در سال گذشته، پیش‌بینی می‌شد هواوی بیش از ۳۰۰ میلیون گوشی بفروشد ولی فقط ۲۴۰ میلیون گوشی فروخت.

همین‌طور، تصور می‌شد هواوی بتواند سامسونگ را در صدر جدول فروشندگان گوشی بگیرد و به دو قطبی سنتی سامسونگ و اپل در بالای جدول خاتمه دهد که این‌طور نشد و فقط توانست فروشی بیشتر از اپل داشته باشد.

آنچه مسلم است؛ هواوی با قدرت تمام دارد به کار خودش ادامه می‌دهد و روی استراتژی جایگزین کردن اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های بومی به جای نمونه‌های گوگل اصرار دارد. هواوی منتظر برداشته شدن تحریم‌ها و بازگشت گوگل نمانده و دارد پلتفرم و اکوسیستم خودش را تکمیل می‌کند.

به طور مثال، سرویس «App Search» هواوی یک ترفند سریع و جالب برای یافتن جایگزین‌هایی برای اپ‌های گوگل است.

جایگزین گوگل مپس روی گوشی‌های هواوی

اما در تازه‌ترین غافل‌گیری این شرکت، سرویس نقشه‌یابی و مسیریابی HERE WeGo را در AppGallery جایگزین گوگل مپس کرده است. یک انتخاب هوشمندانه که می‌تواند برای میلیون‌ها کاربر مفید باشد.

در ماه‌های گذشته، خبرهای زیادی درباره همکاری هواوی با شرکت‌هایی مانند TomTom برای توسعه یک سرویس و اپلیکیشن مسیریابی شنیده می‌شد و مشخص بود این شرکت دارد تلاش می‌کند یکی از بزرگ‌ترین خلاءهای موجود روی گوشی‌هایش را پر کند.

این روزها، اپلیکیشن نقشه و مسیریابی برای کاربران اهمیت بسیار بالایی دارد و در وضعیت‌های مختلفی مانند رانندگی با ماشین، کرایه خودرو، پیاده‌روی و همه‌جا از آن استفاده می‌کنند. کسب‌وکارهای زیادی مبتنی بر این سرویس‌های ناوبری هستند و کاربران زیادی برای یافتن مقصد یا فروشگاه و رستوران خاصی باید از این اپ‌ها استفاده کنند.

HERE WeGo یک نام معروف و شناخته شده نیست ولی عقبه بسیار محکمی دارد. منشا این نرم‌افزار به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد. اگر برنامه نقشه‌یاب Navteq را به خاطر بیاورید که بعدا با OVI و در ادامه با Nokia Maps در سیستم‌عامل سیمبین جایگزین شد؛ پدران HERE WeGo هستند. Navteq برای خودروهایی مانند بی‌ام‌و و آئودی نیز توسعه داده شده و حتی نسخه‌هایی از آن برای ویندوز مایکروسافت بومی شد.

الان، برنامه HERE WeGo همه نیازمندی‌های یک اپلیکیشن نقشه، مسیریابی و ناوبری را برای کاربران دارد. بسیاری از ویژگی‌های پایه‌ای که در گوگل مپس سراغ دارید را اینجا هم دریافت می‌کند که مهم‌ترین آن دسترسی به نقشه‌هایی دقیق و با جزئیات زیاد روی گوشی‌های موبایل است.

این برنامه در حالت آفلاین کار می‌کند و می‌تواند یک جایگزین معتبر برای سرویس گوگل مپس باشد. اگر آن‌طور که هواوی تصور می‌کند؛ میلیون‌ها کاربر این شرکت از گوگل مپس به HERE WeGo کوچ کنند؛ چه کسی بزرگ‌ترین افت و شکست را تجربه خواهد کرد؟

شرکت HERE Technologies توسعه‌دهنده اپلیکیشن و سرویس HERE WeGo است. این شرکت در ماه گذشته به طور رسمی اعلام کرد HERE WeGo را جایگزین گوگل مپس کرده است. همکاری هواوی با شرکت HERE Technologies مشخص نیست ولی قطعا طولانی و ادامه‌دار خواهد بود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.