آموزش پاک‌سازی حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی بدون حذف آن‌ها

حذف کامل یک اکانت، آخرین گزینه برای پاک کردن ردپای دیجیتالی خودتان است

0

دلایل زیادی برای پاک‌سازی کامل یا بخشی از یک اکانت شبکه اجتماعی و دور ریختن محتواهای منتشر شده روی آن وجود دارد.

ممکن است پست‌ها و محتواهایی روی شبکه اجتماعی خود داشته باشید که حدس بزنید کارفرمای جدید شما آن‌ها را دوست ندارد یا شریک جدید زندگی شما نباید آن‌ها را ببیند و مایه شرم‌سازی هستند.

گاهی اوقات هم دیگر به پست‌هایی که منتشر کردید؛ اعتقادی ندارید یا نظر و رویه شما تغییر کرده است و نمی‌خواهید با برچسب‌های قبلی شناخته شوید.

حذف کامل یک اکانت شبکه اجتماعی، آخرین کاری است که مجبور به انجام دادنش هستید. می‌توانید بدون حذف یک حساب کاربری، برخی پست‌ها را پاک کنید یا یک حساب کاربری را به طور کامل سفید کرده و از صفر شروع کنید.

می‌توانید نگاهی به حساب کاربری خود در چند سال گذشته بیندازید؛ مثلا ۵ یا ۱۰ سال و دنبال پست‌هایی بگردید یا دوره‌ای را انتخاب کنید که دیگر اعتقادی به آن ندارید یا نباید این پست‌ها به نام شما هنوز روی شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشند.

روش‌هایی هست که در هر شبکه اجتماعی از دست پست‌های دارای خاطرات بد، اتفاقات ناگوار، لحظات شرم‌آور و … رها شوید. در ادامه، سه شبکه اجتماعی بزرگ را بررسی و روش‌های پاک کردن پست‌ها و محتواها بدون حذف آن‌ها را خواهیم گفت:

توییتر

این شبکه اجتماعی گزینه‌های بیشتری برای پاک‌سازی تاریخچه نسبت به اینستاگرام و فیسبوک ارائه می‌دهد. چون توییتر رویکردی بازتر نسبت به برنامه‌ها و توسعه‌دهنده‌های شخص ثالث دارد. به این معنی که برنامه‌ها و توسعه‌دهندگان دیگر می‌توانند ابزارهایی برای حذف توییت‌های قدیمی ایجاد کنند.

بنابراین، مجموعه‌ای کامل از قابلیت‌ها برای پاک‌سازی حساب کاربری توییتر خود دارید اما شاید پیش از آن بخواهید تاریخچه توییتر خود را دانلود کنید. از صفحه تنظیمات در نسخه تحت وب روی گزینه Your Twitter data کلیک کنید و بعد آرشیوی از داده‌های خود دانلود کنید. برای مشاهده توییترهای خود روی کامپیوتر باید دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

برای حذف پست‌های قبلی به روش دستی می‌توانید پست مورد نظر را انتخاب کرده و روی فلش کوچک کنار آن کلیک کنید و گزینه Delete را بزنید تا آن پست حذف شود. انگار که هرگز نبوده است. فقط فراموش نکنید که هنگام حذف یک پست، نظرات و پاسخ‌های خود را پالایش کنید. در نسخه موبایل هم به این شکل می‌توان یک پست یا چندین پست را حذف کرد.

اگر می‌خواهید توییت‌های زیادی را حذف کنید و مدت‌ها است در توییتر فعال هستید؛ اپلیکیشنی مانند TweetDelete بهتر می‌تواند شما را به مقصد برساند. این برنامه اجازه می‌دهد مجموعه‌ای از توییت‌ها را در یک بازه زمانی خاص (سه ماه پیش، شش ماه پیش و غیره) یا براساس یک کلمه کلیدی خاص به سرعت پاک کنید.

اگر نسخه پولی این برنامه را با پرداخت ۱۵ دلار بخرید؛ می‌توانید در یک مرحله توییت‌های بیشتری را پاک کرده و تنظیمات پیشرفته‌تری خواهید داشت.

Tweet Deleter اپلیکیشن مشابه دیگری است ولی روی پاک کردن توییت‌ها کنترل بیشتری دارد. می‌توانید یک محدوده تاریخی مشخص کنید یا نوع خاصی از پست‌ها؛ مثلا پست‌های دارای تصویر؛ را جست‌وجو کرده و بعد پاک کنید. نسخه رایگان این برنامه با محدودیت‌هایی روبرو است؛ مثلا فقط ۵ توییت در روز پاک می‌کند ولی اگر نسخه اصلی را با ۱۲ دلار خریداری کنید؛ بی‌نهایت توییت را در یک روز حذف می‌کند.

توییتر دسترسی برنامه‌های شخص ثالث را به ۳۲۰۰ توییت آخر شما محدود کرده است. در نرم‌افزارهایی مانند TweetDelete و Tweet Deleter می‌توانید یک کپی از همه توییت‌های خود روی سیستم دانلود کنید و بعد به راحتی و بدون محدودیت میان همه توییت‌ها مواردی که می‌خواهید را پیدا و حذف کنید.

به برنامه Jumbo برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS هم باید اشاره کنیم. در میان مجموعه‌ای از ویژگی‌های حریم خصوصی، این نرم‌افزار به روشی مشابه دو نرم‌افزار بالا، توییت‌های شما را حذف کند.

فیسبوک

پیش از حذف تاریخچه فعالیت خود در فیسبوک، شاید بخواهید یک نسخه از همه محتواها و پست‌هایی که منتشر کرده‌اید؛ داشته باشید.

اگر به صفحه تنظیمات فیسبوک خود در وب بروید؛ با کلیک روی گزینه Your Facebook information می‌توانید از اطلاعات خود یک نسخه دانلود کنید.

فیسبوک برخلاف توییتر، به برنامه‌های شخص ثالث اجازه نمی‌دهد به پست‌های شما دسترسی داشته باشند و آن‌ها را حذف کنند ولی یک ابزار حذف گروهی دارد که شامل چند ویژگی جالب می‌شود.

در نسخه وب، روی نماد آواتار خود در گوشه بالا سمت راست کلید و بعد گزینه Manage posts را انتخاب کنید. صفحه بعدی پست‌ها شما و پست‌های تگ شده را نشان می‌دهد. برای محدود کردن پست‌هایی که در این صفحه است؛ شاید نیاز داشته باشید از فیلترها استفاده کنید؛ مثلا، برای رفتن به یک سال خاص!

سپس از شما سوال می‌شود که می‌خواهید این پست‌ها را پاک کنید که باید Next را بزنید. در صفحه نهایی می‌توانید پست‌ها را پنهان یا پاک کنید و همی‌طور تگ‌ها را از روی آن‌ها بردارید.

اگر از اپلیکیشن فیسبوک موبایل استفاده می‌کنید؛ روند کار مشابه است. باید روی آواتار خودتان در سمت چپ ضربه بزنید و بعد آیکون سه نقطه را انتخاب و روی Manage posts بزنید. در اینجا هم می‌توانید انواع پست‌ها را با فیلترها پیدا کرده و پنهان کنید یا به طور کامل حذف کنید و تگ‌های خود روی پست‌های دیگران را بردارید.

برای برگرداندن یک لایک خود روی پستی، در مرورگر وب دسکتاپ یا اپلیکیشن موبایل فیسبوک، صفحه پروفایل خود را باز کنید و روی آیگون یا دکمه سه نقطه بزنید. بعد Activity log را انتخاب کنید تا فعالیت‌های خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز پاک کنید.

همان‌طور که گفتیم؛ در فیسبوک ابزارهای شخص ثالث متنوع و زیادی برای حذف انبوهی پست‌ها نداریم. فقط می‌توان به اپلیکیشن Jumbo در اندروید و iOS اشاره کرد که می‌تواند نگاهی به حساب کاربری فیسبوک شما بیندازد و پست‌هایی که در چند ماه گذشته منتشر کردید را حذف کند. این پست‌ها روی گوشی شما قابلیت ذخیره شدن دارند تا پیش از حذف کامل، یک نسخه یادگاری از آن‌ها داشته باشید.

اینستاگرام

در اینستاگرام، گزینه‌های حذف گروهی پست‌های محدودتری نسبت به توییتر و فیسبوک داریم. تقریبا می‌توان گفت این برنامه نمی‌خواهد شما محتوایی از حساب کاربری خود حذف کنید.

به هر حال، پیش از هر کاری باید یک نسخه از محتواهای خود دانلود کنید که تقریبا فرآیند آسانی دارد. وارد صفحه اینستاگرام خود در نسخه وب شوید؛ روی آواتار خود کلیک کنید و از بخش Settings وارد Privacy and Security شوید و در نهایت Request Download را بزنید.

وقتی نوبت به حذف یک پست می‌رسد؛ باید این کار را از طریق اپلیکیشن‌های موبایل انجام دهید. برای مشاهده پست‌های خود روی آواتار ضربه بزنید و بعد روی هر عکس یا ویدئویی که می‌خواهید پاک شود؛ ضربه بزنید تا به نمایش درآید. سپس روی نماد سه نقطه در بالا سمت راست آن پست بزنید و با لمس Delete آن را به طور کامل حذف کنید یا با زدن Archive آن را آرشیو کرده تا جز خودتان، فرد دیگری آن را مشاهده نکند.

حذف نظرات در اینستاگرام هم بسیار آسان است. یک نظر و کامنت را به سمت چپ سوایپ کنید و بعد روی آیکون سطل زباله ضربه بزنید تا حذف شود. می‌توانید هر نظر و کامنت روی پست خودتان یا دیگران را به این روش پاک کنید.

چندین اپلیکیشن پولی برای حذف انبوه پست‌ها در اینستاگرام داریم ولی باز باید به اپلیکیشن Jumbo برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS اشاره کنیم که همان کار مشابه توییتر و فیسبوک را برای شما در اینستاگرام می‌کند.

می‌توانید با Jumbo پست‌های اینستاگرام قدیمی خود را از یک تاریخ به بعد پاک کنید. از یک پست قبلی تا ۷۲ پست قبلی و همین‌طور تا ۶ سال قبل را می‌توانید با این برنامه حذف کنید. Jumbo هنگام پاک کردن این پست‌ها، به طور خودکار یک نسخه از آن‌ها را روی گوشی شما ذخیره می‌کند.

نسخه پولی Jumbo گزینه‌ها و تنظیمات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد ولی به نظر می‌رسد همین اپ رایگان هم یکی از بهترین ابزارها برای پاک کردن پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…
منبع گیزمودو
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.