آیفون ۱۲ پرو مکس در برابر گلکسی نوت ۲۰ اولترا: جنگ پرچم‌دارهای برتر

بهترین اسمارت‌فون‌های اندروید و iOS رودرروی هم قرار گرفتند

0

سرانجام آیفون ۱۲ پرو مکس وارد بازار شد و ما می‌خواهیم آن را در مقابل بهترین گوشی اندرویدی سال، یعنی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا قرار دهیم.

گوشی اپل دارای چند مزیت شناخته شده مانند پردازنده بیونیک A14 است ولی گلکسی نوت ۲۰ اولترا با تراشه معروف اسنپدراگون +۸۶۵ و چند ترفند دیگر خودنمایی می‌کند.

قیمت هر دو گوشی از ۱۰۹۹ دلار آغاز می‌شود. بنابراین، اگر دنبال یک گوشی هوشمند ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستید؛ باید این مقایسه را رها کرده و دنبال گوشی‌های جذاب بازار باشید. این دو گوشی، پرچم‌دارهای برتر و رده بالایی هستند که قیمت‌های بسیار گرانی دارند.

همان‌طور که در ادامه خواهید دید؛ شباهت‌های زیادی میان این دو دستگاه وجود دارد و البته برخی مشخصات باعث ایجاد تفاوت میان آن‌ها می‌شوند. در این مقایسه سعی می‌شود شباهت‌ها و تفاوت‌ها، آن‌طور که از نزدیک دیده شده را با شما در میان بگذاریم ولی قطعا برخی موارد سلیقه‌ای یا براساس اولویت شما، بالا و پایین می‌شوند.

در ۶ بخش مختلف سعی کردیم آیفون ۱۲ پرو مکس را با گلکسی نوت ۲۰ اولترا مقایسه کنیم تا شناخت بهتری از هر دو گوشی به دست بیاید.

آیفون ۱۲ پرو مکس در برابر گلکسی نوت ۲۰ اولترا: قیمت و ارزش

آیفون ۱۲ پرو مکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم آغاز شده است. اگر ۱۰۰ دلار بیشتر بدهید؛ می‌توانید مدل ۲۵۶ گیگابایت را بخرید و اگر باز هم ۱۰۰ دلار بیشتر بدهید؛ یعنی ۱۳۹۹ دلار، مدل ۵۱۲ گیگابایتی را به خانه می‌برید.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا با قیمت بالاتری شروع می‌کند و مدل ۱۲۸ گیگابایتی با ۱۲ گیگابایت رم قیمتی ۱۲۹۹ دلار دارد. اگر ۱۴۹۹ دلار بپردازید؛ مدل ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی این گوشی را خریداری کردید.

در حالی‌که قیمت خرده‌فروشی‌های به طور کامل به نفع آیفون ۱۲ پرو مکس است؛ اما گلکسی نوت ۲۰ اولترا با قیمت‌های ۱۰۹۹ دلار برای مدل پایه و ۱۲۴۹ دلار برای مدل ۵۱۲ گیگابایت به فروش خواهد رسید. این قیمت‌های جدید از ابتدای ماه سپتامبر اعلام شدند و بعید نیست دقیقا به خاطر رقابت با آیفون ۱۲ پرو مکس باشد.

نمی‌توانیم در این بخش یک گوشی را برنده بدانیم؛ اگرچه در یک قیمت برابر گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا به‌صرفه‌تر است.

برنده: مساوی

آیفون ۱۲ پرو مکس در برابر گلکسی نوت ۲۰ اولترا: طراحی

واقعا شاهد یک نبر واقعی میان تایتان‌ها هستیم.

اگرچه هنوز آیفون ۱۲ پرو مکس یک گوشی هوشمند بزرگ و بد هیکل به نظر می‌رسد ولی طراحی جدید آن باعث شده برخی کاربران دوباره عاشق اپل شوند. نگه داشتن این گوشی در دست راحت است و به لطف ارتفاع بسیار کم آن، هنوز با یک دست می‌توان بسیاری از کارها را انجام داد.

قابلیت در جیب قرار دادن این گوشی برای افراد زیادی دردسرساز خواهد بود. اگر از قاب روی آن استفاده کنید که اوضاع بدتر می‌شود. در کل به نظر نمی‌رسد اندازه بزرگ آیفون ۱۲ پرو مکس زیاد مشکل‌ساز باشد یا حداقل به اندازه دیگر اسمارت‌فون‌های اندازه بزرگ مشکل‌آفرین شود.

همه کاربران نمایشگر تخت را دوست دارند و البته آرزو می‌کنند شکاف ناچ هم محو شود تا همه‌چیز یک دست و زیبا به نظر برسد. صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس از یک به‌روزرسانی بزرگ به نام Ceramic Shield بهره می‌برد که مقاومتی ۴ برابر نسبت به فشار و ضربه دیدن دارد.

همین‌طور، این صفحه‌نمایش با دارا بودن استاندارد IP68 در برابر آب و گردوغبار مقاوم است. این مقاومت صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس را همه کاربران دوست دارند و به وضوح نسبت به دیگر گوشی‌ها برتری دارد.

اما گلکسی نوت ۲۰ اولترا در زمینه طراحی نمی‌خواهد چیزی از آیفون ۱۲ پرو مکس کم داشته باشد. طراحی این گوشی ترکیبی از لبه‌های بالا و پایین مربعی و گرد شده بسیار زیبا بهره می‌برد که بدون شک راحت‌تر از آیفون ۱۲ پرو مکس در دست و جیب قرار می‌گیرد. شاید نقطه ضعف این صفحه‌نمایش، طراحی آبشاری از نظر برخی کاربران باشد.

بدنه پشتی فلزی مات گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز خیره‌کننده به نظر می‌رسد. اثر انگشت با سهولت از بین می‌رود ولی ماژول دوربین پشتی بزرگ آن کمی آزاردهنده است و توی ذوق می‌زند. این ماژول بزرگ اجازه نمی‌دهد گوشی به راحتی روی میز و سطح صاف قرار بگیرد و بسیاری از کاربران را به سوی استفاده از کاور سوق می‌دهد. این ماژول ضخامت گوشی را اضافه کرده و طراحی را خراب می‌کند.

با این اوصاف، آیفون ۱۲ پرو مکس (۶.۳ در ۳.۱ در ۰.۰۲۹ اینچ) از نظر ابعاد ارتفاع و عمق کوچک‌تر از گلکسی نوت ۲۰ اولترا (۶.۵ در ۳ در ۰.۰۳۲ اینچ) است و فقط گوشی سامسونگ کمی باریک‌تر است.

آیفون ۱۲ پرو مکس کمی سنگین‌تر است و ۲۲۷ گرم در برابر ۲۰۶ گرک گلکسی نوت ۲۰ اولترا است. طراحی این دو گوشی پرچم‌دار بسیار عالی و تا حدودی سلیقه‌ای است. نمی‌توان یک گوشی را برنده و دیگری را بازنده دانست. شما تصمیم بگیرید طراحی کدام گوشی را دوست دارید؟

برنده: مساوی

آیفون ۱۲ پرو مکس در برابر گلکسی نوت ۲۰ اولترا: صفحه‌نمایش

آیفون ۱۲ پرو مکس از صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل سود می‌برد. اما گلکسی نوت ۲۰ اولترا به یک نمایشگر ۶.۹ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰پیکسل مجهز شده است. نمایشگر گوشی سامسونگ از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز برخوردار است.

هر دو نمایشگر وقتی به تنهایی بررسی می‌شوند؛ تصاویر خیره‌کننده و پر جنب و جوشی دارند؛ به ویژه در هنگام نمایش محتوای HDR.

اما وقتی این دو نمایشگر در کنار هم قرار داده می‌شوند و یک محتوای HDR مانند Our Planet نتفلیکس پخش می‌شود؛ تفاوت‌های آشکاری میان آن‌ها بروز خواهد کرد.

نمایشگر گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس دقیق‌تر و عمیق‌تر است. رنگ‌های در نمایشگر سامسونگ غنی‌تر و واقعی‌تر نمایش داده شده‌اند ولی آیفون سعی می‌کند تصاویر را روشن‌تر نمایش دهد.

بزرگ‌ترین تفاوت میان نمایشگرهای این دو گوشی پرچم‌دار به نرخ تازه‌سازی تصویر برمی‌گردد؛ جایی که گلکسی نوت ۲۰ اولترا می‌تواند دامنه پویایی از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز داشته باشد ولی آیفون ۱۲ پرو مکس حداکثر روی ۶۰ هرتز متوقف می‌شود.

این یک عیب بزرگ برای آیفون است. وقتی نرخ تازه‌سازی تصویر در صفحه‌نمایش سریع‌تر می‌شود؛ روی عملکرد همه بخش‌های گوشی از پردازنده و سیستم‌عامل گرفته تا بازی‌ها و برنامه‌ها تاثیرگذار است و یک برتری بزرگ را پدید می‌آورد. اپل همیشه سعی کرده بالاترین سرعت و پاسخ‌گویی را در نرخ رفرش تصویر ۶۰ هرتز فراهم کند ولی در اینجا دامنه متغیر نرخ تازه‌سازی تصاویر، کیفیت بهتری دارد.

در تست‌ها، آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۱۹.۷ درصد طیف‌های رنگی sRGB را پوشش می‌دهد ولی در گلکسی نوت ۲۰ اولترا این آمار ۲۰۱ درصد است. افرادی که به تصاویر کم‌رنگ‌تر علاقه‌مند هستند؛ گوشی سامسونگ در این وضعیت پوشش‌دهی ۱۲۲ درصدی دارد.

روشنایی هر دو نمایشگر نزدیک به هم است. آیفون ۱۲ پرو مکس ۶۵۴ نیت و گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۶۶۲ نیت است. باز وقتی این دو نمایشگر را کنار هم قرار می‌دهیم؛ به نظر می‌رسد نمایشگر سامسونگ روشن‌تر است ولی این تفاوت زیاد نیست و قابل چشم‌پوشی خواهد بود. هر دو گوشی در نور روز کاملا قابل مشاهده هستند.

برنده: گلکسی نوت ۲۰ اولترا

آیفون ۱۲ پرو مکس در برابر گلکسی نوت ۲۰ اولترا: کارایی

در این بخش شاهد یک رقابت نزدیک نیستیم و پردازنده بیونیک A14 آیفون ۱۲ پرو مکس کاملا پشت پردازنده کوالکام اسنپدراگون +865 را به خاک می‌مالد. این وضعیت فقط برای گوشی سامسونگ نیست و دیگر اسمارت‌فون‌های اندرویدی پرچم‌دار بازار هم در اینجا بازنده هستند.

اگر منصفانه نگاه کنیم؛ هر دو گوشی به اندازه کافی سریع هستند تا بتوانند هر اپلیکیشن و بازی موبایلی را اجرا کنند. وقتی در تست‌ها بیش از ۱۰ برگه وب روی گوگل کروم باز کرده، چندین اپلیکیشن در حال اجرا داشته باشیم؛ همزمان ویدیو پخش شود و بازی کنیم؛ هر دو گوشی بدون مشکلی به کار خود ادامه می‌دهند.

اما آمارهای محک‌زنی پردازنده آیفون ۱۲ پرو مکس نشان می‌دهد یک سروگردن بالاتر از گلکسی نوت ۲۰ اولترا است. توسعه‌دهنده‌ها و سازندگان بازی‌های موبایل می‌توانند از این وضعیت بیشترین سود را ببرند.

در تست‌های کارایی Geekbench 5.0، آیفون ۱۲ پرو مکس امتیاز ۴۱۱۱ را به دست آورد که دومین گوشی پس از آیفون ۱۲ مینی در این زمینه است. نتایج گلکسی نوت ۲۰ اولترا چندان وحشتناک نیست و امتیاز ۳۲۹۴ را کسب کرده است که از گوشی‌های غیر آیفونی بالاتر است ولی تفاوت آن را با آیفون ۱۲ پرو مکس مقایسه کنید.

در تست ویرایش ویدئو Adobe Premiere Rush، آیفون ۱۲ پرو مکس حداکثر به ۲۸.۵ ثانیه نیاز دارد تا تمام رندرها و گرفتن خروجی ویدئوی‌های 4K تا 1080P را به پایان برساند. در گلکسی نوت ۲۰ اولترا این کارها یک ۱ دقیقه و ۱۶ ثانیه انجام می‌شوند.

برنده: آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس در برابر گلکسی نوت ۲۰ اولترا: عمر باتری و شارژدهی

در حالی‌که دیگر گوشی‌های آیفون ۱۲ از نظر عمر باتری عملکرد خوبی نداشتند و مورد انتقاد قرار گرفتند؛ اما آیفون ۱۲ پرو مکس تا حدودی این مشکل را برطرف کرده است.

در تست عمر باتری شامل وب‌گردی با روشنایی ۱۵۰ نیت، آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۰ ساعت و ۵۳ دقیقه دوام می‌آورد ولی گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۱۰ ساعت و ۲۷ دقیقه روشن است.

در این تست، هر دو نمایشگر روی ۶۰ هرتز تنظیم شدند. وقتی تنظیمات نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا را روی ۱۲۰ هرتز پویا قرار می‌دهیم؛ عمر باتری به ۷ ساعت و ۵۹ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. اگر در آیفون ۱۲ پرو مکس، قابلیت 5G را غیرفعال کنید؛ یک ساعت دیگر به عمر باتری گوشی افزوده می‌شود.

هر دو گوشی از شارژ بی‌سیم سریع مبتنی بر فناوری Qi پشتیبانی می‌کنند ولی آیفون ۱۲ پرو مکس به فناوری شارژ MagSafe نیز مجهز شده است. این فناوری، ترکیبی از Qi و یک آهن‌ربای دایره‌ای در پشت گوشی آیفون است. شارژر MagSafe با قیمت ۳۹ دلار از شرکت اپل قابل خریداری است.

یک نکته مهم، عدم وجود یک آداپتور شارژر USB-C در جعبه این گوشی آیفون است که بدون توجه به صحبت‌های اپل درباره حمایت از محیط زیست؛ باعث ناراحتی کاربران می‌شود. در جعبه گلکسی نوت ۲۰ اولترا شاهد یک شارژر سریع ۲۵ واتی است.

برنده: آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس در برابر گلکسی نوت ۲۰ اولترا: دوربین‌ها

با مجموعه‌ای از دوربین‌های دارای مشخصات متفاوت ولی شامل لنز واید، اولتراواید، تله‌فوتو در پشت و یک دوربین جلویی تشخیص چهره روبرو هستیم.

آیفون ۱۲ پرو مکس سنسورهای LiDAR و TrueDepth را به این مجموعه اضافه کرده است ولی در گلکسی نوت ۲۰ پرو شاهد سیستم فوکوس خودکار لیزری هستیم.

آیفون ۱۲ پرو مکس شامل چهار لنز ۱۲ مگاپیکسلی است. لنز واید این گوشی دهانه دیافراگم سریع f/1.6 دارد ولی لنز اولتراواید گشودگی دهانه کند f/2.4 دارد. دوربین تله‌فوتو و تشخیص چهره جلویی هم دهانه‌ای f/2.2 دارند.

در گلکسی نوت ۲۰ اولترا، لنز اصلی واید ۱۰۸ مگاپیکسلی با دهانه f/1.8 روبرو هستیم. دو لنز دیگر ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 برای اولتراواید و f/3.0 برای تله‌فوتو هستند. دوربین جلویی تشخیص چهره نیز ۱۰ مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 است.

عکس‌های روزانه هر دو گوشی بسیار عالی و قابل تحسین هستند. عکس‌های گرفته شده با آیفون ۱۲ پرو مکس کمی واقعی‌تر به نظر می‌رسند ولی این تفاوت آن‌قدرها واضح و قابل اشاره نیست. حتما افراد مختلف، نظرهای متفاوتی درباره کیفیت عکس‌های این دو گوشی دارند.

عکس‌های پرتره آیفون ۱۲ پرو مکس با هر دو دوربین جلو و پشتی بهتر هستند ولی دامنه زوم گلکسی نوت ۲۰ اولترا بهتر از آیفون ۱۲ پرو مکس است. این حرف‌ها یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس برای غالب کاربران یک گوشی با دوربین بهتری خواهد بود.

در عکس‌های شب، داستان متفاوت است و برتری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل خودش را نشان می‌دهد. عکس زیر با آیفون ۱۲ پرو مکس در حالت شب گرفته شده است:

و عکس زیر با گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا ثبت شده است:

واقعیت این است که عملکرد دوربین هر دو گوشی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد ولی نظرات به سوی آیفون ۱۲ پرو مکس متمایل است که هم در نور طبیعی روز و هم در شب تصاویر واقعی‌تری ثبت می‌کند.

برنده: آیفون ۱۲ پرو مکس

برنده نهایی: آیفون ۱۲ پرو مکس

برای کاربرانی که روی برند و سیستم‌عامل تعصبی ندارند؛ آیفون ۱۲ پرو مکس امتیازهای بهتری کسب کرده است. این گوشی مجموعه عالی از دوربین‌ها، پردازنده بی‌نظیر، طراحی جدید و چشمگیر، پشتیبانی نرم‌افزاری بی‌نظیر و چندین ویژگی هیجان‌انگیز جزئی دیگر دارد. شما می‌توانید ۴ الی ۵ سال از پشتیبانی و به‌روزرسانی اپل برخوردار باشید و هرگز یک گوشی قدیمی در دست نگیرید.

اما گلکسی نوت ۲۰ اولترا یک تجربه منحصربه‌فرد با S Pen ارائه می‌دهد که در آیفون نداریم. ماژول دوربین این گوشی بسیار عالی است و طراحی آن هم زیبا در چشم بسیاری از کاربران است. پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ کمتر از اپل است و در پردازنده یک بازنده کامل است.

به هر حال، هر دو دستگاه بسیار عالی هستند و در نهایت این شما هستید که باید سلیقه، تجربه، راحتی و اولویت‌های خود را وارد این مقایسه کنید و دست به انتخاب یک گوشی بزنید. البته، نباید از این نکته هم غافل بود که در ایران بحث‌های رجیستری و قیمت و در دسترس بودن گوشی اهمیت بسیار بالایی دارند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…
منبع لپ‌تاپ‌مگ
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.