کدام دانشگاه جهان برای تحصیل در رشته پزشکی بهتر است؟

0

رپورتاژ

برای اینکه با بهترین دانشگاه جهان برای تحصیل در رشته پزشکی آشنا شویم، می توانیم به فهرست رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان سازمان THE و یا QS World مراجعه کنیم، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که همیشه بهترین دانشگاه های دنیا، بهترین انتخاب برای تحصیل پزشکی محسوب نمیشوند. در ادامه در این خصوص اطلاعات خوبی را دریافت خواهید کرد.

به غیر از فاکتورهای کیفیت آموزشی، اعتبار مدارک دانشگاهی، رنکینگ جهانی، آمار اشتغال بعد از فارغ التحصیلی، مواردی نظیر قوانین سخت پذیرش تحصیلی دانشگاه، شهریه سالانه و هزینه زندگی دانشجویی و الزام به دریافت ویزای تحصیلی جزو معیارهایی هستند که در نظر بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی از اهمیت بالاتری به نسبت رتبه جهانی دانشگاه پزشکی برخوردارند.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در سرتاسر جهان دارای قوانین مختلفی است. برای مثال در دانشگاه های آمریکا، تحصیل در رشته پزشکی در مقطع ارشد و پس از تکمیل سطح کارشناسی در رشته ای که مستقیماً با پزشکی در ارتباط نیست، انجام می شود.

اما در نقاط دیگر دنیا نظیر انگلیس، دانشجویان این امکان را دارند تا از همان ابتدا در مقاطع کارشناسی بالینی نیز ثبت نام کنند. اما چنانچه قصد تحصیل در رشته پزشکی در هر یک از دانشگاه های دنیا را داشته باشید، باز هم دوره و سالهای تحصیلی شما طولانی تر از دوره های تخصصی غیر بالینی خواهد بود.

از این رو بهتر است با وسواس و دقت بیشتری دانشگاه پزشکی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا از هر نظر متناسب با نیازهای شما بوده و شرایط تحصیلی ایده آلی را برای شما فراهم کند.

برای اینکه بتوانید با دید بازتری در مورد انتخاب دانشگاهی خارجی برای تحصیل در رشته پزشکی تصمیم گیری کنید، پیشنهاد می کنیم تا در ادامه با معرفی 5 دانشگاه برتر پزشکی دنیا و جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های پزشکی جهان با ما همراه باشید.

دانشگاه آکسفورد

رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد یک دوره تحصیلی سنتی و حضوری است که به دو بخش پیش بالینی pre-clinical و دوره های بالینی clinical تقسیم می شود. در سالهای اول ورود به رشته پزشکی آکسفورد، مسائل نظری و یا به اصطلاح تئوری با کمی تماس با بیمار و کار عملی به دانشجویان آموزش داده می شود.

اما در سالهای بعدی، آنها به مرحله آموزشی بالینی وارد می شوند و زمان بسیار بیشتری را در بیمارستان جان رادکلیف می گذرانند. بد نیست بدانید که هر ساله در حدود 150 دانشجو برای تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه پذیرفته می شوند و 30 نفر دیگر نیز در دوره تحصیلات تکمیلی به این رشته می پیوندند و به مطالعه رشته پزشکی در تنها 4 سال می پردازند.

دانشگاه هاروارد

دانشکده پزشکی و مشهور تحصیلات تکمیلی هاروارد 3 ماموریت اصلی آموزش، انجام تحقیقات و ارائه خدمات درمانی و بالینی را برای خود در نظر گرفته است. هاروارد سیستم یادگیری مبتنی بر حل مسئله و مشکل را در برنامه درسی رشته پزشکی معرفی کرده است.

رشته های متنوع پزشکی در این دانشگاه ارائه می شود، برای مثال رشته تخصصی تحقیقات زیست پزشکی یکی از آنها است که تنها 30 دانشجو در سال می پذیرد.

دانشگاه کمبریج

در این دانشگاه نیز دانشجویان می توانند هماند آکسفورد در مقطع کارشناسی پزشکی اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی و ثبت نام کنند. همچنین دانشجویان مقاطع تکمیلی دارای چندین گزینه برای تحصیل در رشته پزشکی به صورت شتاب گرفته accelerated و یا نسخه فشرده دوره های پیش بالینی و بالینی هستند.

بد نیست بدانید که برای هر جایگاه دوره های پزشکی کمبریج 6 نفر در نظر گرفته شده و در مجموع 260 نفر در هر سال پذیرفته می شوند. اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه کمبریج علاوه بر داشتن نمرات تحصیلی درخشان و فوق العاده در دروس تخصصی و آزمون BMAT، نیازمند بودجه و تمکن مالی بالایی نیز هست.

دانشگاه امپریال کالج لندن

برخلاف اغلب دانشگاه های پزشکی انگلیس، دانشجویان رشته پزشکی از همان ابتدا در تماس با بیماران و انجام دوره های آموزشی عملی هستند. دوره کارشناسی 6 ساله پزشکی در این دانشگاه شامل مدرک کارشناسی علوم و MBBS می شود.

دوره های پزشکی امپریال کالج لندن به شدت علمی، فشرده و سخت بوده و بر روی دوره های بالینی و تکنیک های پژوهشی تمرکز دارد. پذیرش تحصیلی این موسسه آموزشی بسیار سخت بوده و نیازمند نمرات عالی دانشجو در دروس تخصصی نظیر شیمی و زیست، نمره بالا در آزمون BMAT، نمره بالا در مدرک زبان انگلیسی و انجام موفق مصاحبه است.

دانشگاه استنفورد

دانشکده تحصیلات تکمیلی استنفورد، رشته های پزشکی ارشد و دکترا را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهند. در حال حاضر 6 برنده جایزه نوبل، 31 عضو آکادمی ملی علوم و 42 عضو موسسه پزشکی در میان پرسنل دانشگاهی استنفورد حضور دارند.

این دانشگاه در حال انجام تحقیقات برجسته ای در زمینه های سرطان، ژنتیک، ایمونولوژی و علوم اعصاب است و خدمات درمانی مختلفی را برای بزرگسالان وکودکان ارائه می دهد.

برترین دانشگاه های پزشکی جهان 2021

بنابر جدیدترین رنکینگ بهترین دانشگاه های پزشکی جهان سازمان آموزش عالی تایمز THE، بیست دانشگاه برتر پزشکی دنیا شامل موارد زیر می شوند:

دانشگاه آکسفورد، انگلیس

دانشگاه هاروارد، آمریکا

دانشگاه کمبریج، انگلیس

امپریال کالج لندن، انگلیس

دانشگاه استنفورد، آمریکا

دانشگاه تورنتو، کانادا

دانشگاه ییل، آمریکا

دانشگاه جان هاپکینز، آمریکا

دانشگاه یو سی ال ، انگلیس

دانشگاه کارولینسکا، سوئد

دانشگاه مک مستر، کانادا

دانشگاه ملبورن، استرالیا

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، آمریکا

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، آمریکا

دانشگاه کلمبیا، آمریکا

کینگز کالج لندن، انگلیس

دانشگاه پنسیلوانیا، آمریکا

دانشگاه ملی سنگاپور، سنگاپور

دانشگاه دوک، آمریکا

دانشگاه واشنگتن، آمریکا

 

اکنون که نمایی کلی از برترین دانشگاه های پزشکی در دنیا بدست آوردید، فکر می کنید کدام دانشگاه جهان برای تحصیل در رشته پزشکی برای شما بهتر است؟ تحصیل در کانادا را انتخاب میکنید یا آمریکا و انگلیس و غیره؟ اگر تنها قصد اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی دانشگاه های پزشکی آمریکا و یا انگلیس را دارید، باید به چند نکته مهم توجه کنید.

رقابت بر سر اخذ پذیرش تحصیلی این دانشگاه ها بسیار شدید بوده و قوانین پذیرش این دانشگاه کاملاً سختگیرانه است، از ریزنمرات تحصیلی و مدرک زبان گرفته، تا مقالات علمی، انگیزه نامه و برنامه تحصیلی و نمرات آزمون های بین المللی، همگی باید در سطح بالایی باشند. در عین حال، فرد باید توانایی پرداخت شهریه های بسیار بالای این دانشگاه ها را برای حداقل 4 تا 6 سال متمادی به دلار آمریکا و یا پوند انگلیس داشته باشد.

فارغ از تمام این موارد، روند درخواست ویزای تحصیلی آمریکا و یا انگلیس هم سختی های خاص خود را دارد.

اما شما می توانید به تناسب بودجه تحصیلی خود به سراغ سایر دانشگاه های برتر پزشکی در مقاصد تحصیلی محبوب دیگری نظیر تحصیل پزشکی در کانادا، اوکراین، ایتالیا، ترکیه و یا قبرس رفته و با مدارک دانشگاهی معتبر، کیفیت آموزشی بالا، شرایط پذیرش تحصیلی فوق العاده و شهریه های منطقی به تحصیل در رشته پزشکی بپردازید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.