سیر، یک روز طعنه زد به پیاز! حمله فیس‌بوک به اپل در یک آگهی تمام‌صفحه در روزنامه‌های معتبر آمریکایی

0

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری دل خوشی از هم ندارند و در قالب طعنه و کنایه در آگهی‌های ویدئویی و حملات قانونی از خجالت هم درمی‌آیند. فیس‌بوک هم در گذشته به کرات در مناسباتی به اپل حمله کرده.

اما به تازگی فیس‌بوک دشمنی خود با اپل را به صورت تازه‌ای بروز داده است. این شرکت در چند روزنامه آمریکایی معتبر و پرشمارگان، یک آگهی تمام‌صفحه منتشر کرده که در آن ادعا شده که اپل به قیمت فشار و نابودی شرکت‌های کوچک است که سرپا است.

به علاوه در پستی هم که فیس‌بوک در وبلاگ رسمی خود منتشر کرده تاکید کرده که این شرکت از اپیک گیمز در دعوی قانونی‌اش، حمایت خواهد کرد. حتما می‌دانید که اپل سهم بیشتری از فروش گیم‌های اپیک گیمز در اپ استور خود خواسته بود و این دو با هم به مشکل برخورده بودند.

در این آگهی نوشته شده که اپل با گردآوری دیتا، متوجه تغییرات و رویکردهای جدید موبایلی می‌شود و در واقع با رانت اطلاعات و آگهی‌های هدفدار، شرکت‌ها و اقتصادهای کوچک را هدف می‌گیرد.

این آگهی در روزنامه‌هایی مانند نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست با تیتر «ما پشت شرکت‌های کوچک علیه اپل ایستاده‌ایم» چاپ شده است.

یکی از دلایل خشم فیس‌بوک ممکن است این باشد که اپل در iOS 14 راه گردآوری دیتا به سبک قبل توسط فیس‌بوک را بسته است. دیگر فیس‌بوک نمی‌تواند به راحتی سابق متوجه رفتار و علایق کاربران شود و آنها را با آگهی‌های متناسب بمباران کند.

در واقع اپل از سال اینده به کاربران اطلاع خواهد داد که کدام یک از اپلیکشن‌ها رفتار آنها را پایش و رصد می‌کنند و خب، بدیهی است که بیشتر کاربران وقتی مطلع شوند که اپلیکیشنی آنها را رصد می‌کند، اجازه این کار را از آن اپلیکیشن سلب می‌کنند. پس این طوری دیگر خبری از آگهی‌های متناسب و شخصی‌سازی شده برای هر کاربر نخواهد بود!

به این ترتیب آنها فقط آگهی‌های کلی و بی‌هدف را می‌توانند نمایش بدهند و پول کمتری هم گیرشان می‌آید. انتظار می‌رود که فیس‌بوک در صدر شرکت‌های متضرر جا بگیرد. اما این شرکت در آگهی خود ادعای حمایت از شرکت‌های کوچک را کرده است و گفته است که چون 10 میلیون شرکت و اقتصاد کوچک هر ماه از سیستم آگهی‌های فیس بوک استفاده می‌کنند، نگران تغییرات تازه است.

فیس بوک نوشته که با آغاز همه‌گیری بیماری کرونا، 44 درصد شرکت‌های کوچک تا متوسط، استفاده از آگهی‌های شخصی‌سازی شده را در رسانه‌های اجتماعی، افزایش داده‌اند.

فیس‌بوک تخمین می‌زند که قطع آگهی‌های شخصی‌سازی‌شده باعث 60 درصد فروش کمتر خواهد شد.

مارک زاکربرگ هم اعلام کرده است که دعوای قانونی علیه اپل به همین خاطر راه خواهد انداخت. این را هم باید بگویم که خود اتحادیه اروپا هم در پی اجرایی کردن قانونی برای محدود کردن آگهی‌های شخصی‌سازی شده است.

از سوی دیگر DMAی اروپا خواستار این شده که اپل بین اپ‌های خودش و اپ‌های شرکت‌های ثالث تبعیضی قائل نشود.

برخی گمانه‌زنی کرده‌اند که فیس‌بوک با این جنجال در پی منحرف کردن توجه از مشکلات امنیتی خودش و قضیه اپلیکیشن وی پی ان Onavo است که ادعا شده بود که رفتار جاسوس‌افزاری از خود نشان داده است!

در این میان چه کسی راست می‌گوید؟!

باید بگوییم که هر یک از شرکت‌های بزرگ گوشه‌ای از حقیقت که به نفع خودشان است را رونمایی کرده‌اند. بنابراین نقش سازمان‌های مستقل دفاع از حقوق کاربران و مشتریان پررنگ‌تر می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…
منبع 9to5mac
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.