صداهای محیطی و راهکارهایی برای کاهش تاثیر روی سلامتی

0

رپورتاژ

شهرنشینی و زندگی مدرن همه ما در را در محاصره صدا و آلودگی صوتی قرار داده است . از صحبتهای همکاران در محیط کار بگیرید تا صدای ترافیک بیرون تا کوچکترین صدای موسیقی که از هدست های دوستان به گوش می رسد. ما معمولا سر و صداهایی که در محیط اطراف و در زندگی روزمره با آنها سر و کار داریم را به حساب نمی اوریم. اما واقعیت این است که صدای تجهیزات ساخت و ساز که از دور دست به گوش می رسد، صدای زنگ آسانسور یا حتی سوت زدن و همهمه مردم اطراف ما می توانند به طور جدی بر سلامت ما تاثیر گذار باشند.

پژوهشگر و روانشناس محیطی آرلین برونزافت، دارای دکترا از دانشگاه نیویورک گفته است، سر و صدا در گوش فرد است. هنگامی که گوش ها امواج صوتی را دریافت می کنند و آن را به نیمه مغز برای پردازش ارسال می کند؛ این وظیفه مغز است که تشخیص دهد این صدا ناخواسته، نا خوشایند یا مزاحم است. در این بین استفاده از فوم آکوستیک تا حدی جلوی نفوذ نویز را میگیرد. ولی استفاده از این فوم های عایق نیز نیازمند دانش فنی و نصب مناسب می باشد.

تاثیر آلودگی صوتی بر سلامتی چیست؟

صداهایی که بازدهی شما را در کار کمتر می کنند

در تحقیقی که اخیرا ماریا کونیکووا در نیویورکر چاپ کرد نشان داد که ۷۰ درصد شرکت ها پلان آزاد هستند. این شکل از معماری معایبی دارد که شامل گسترش سریع بیماریها، نبود کنترل محیط می باشد. مهم ترین عیب این شکل از معماری این است که صدای تولید شده می تواند بر روی بهره وری تاثیر منفی بگذارد

محققان دریافتند که ترکیب خاصی از شرکت های پلان آزاد قابلیت به یاد آوری اطلاعات و انجام کارهای ابتدایی مانند عملیات ریاضی را مختل می کند. چرا؟ سر و صدای ایجاد شده نه تنها می تواند موجب حواس پرتی شود، بلکه مورد مهم تر این است که باعث ایجاد استرس می شود. در یک مطالعه آزمایشگاهی از بانوان که سر و صدای محیط پلان آزاد در آن شبیه سازی شده بود، محققان دریافتند که سطوح افینفرین این افراد بالاتر از میزان کنترل بود- که نشان دهنده موقعیتی مشابه “جنگ یا پرواز” است. از شرکت کنندگان بلافاصله خواسته شد که یک سری معماهای حل نشدنی را کامل کنند. آنهایی که در گروه تحت استرس بودند تلاش کمتری برای حل آنها کردند، که نشان دهنده انگیزه کمتر انهاست.

تاثیر صدای هواپیما بر سلامتی

یک منطقه یا محله پر سر و صدا می تواند واقعا شما را بکشد.مطابق گزارش سازمان جهانی سلامت در سال ۲۰۱۱ و مرکز تحقیقات اتحادیه اروپا ، قرار گیری طولانی مدت در معرض یک همسایه پر سر و صدا، مخصوصا اگر شامل سر و صداهای محیطی مانند فرود و صعود هواپیما یا ریل راه اهن باشد، می تواند فشار خون را بالا ببرد و ریسک حملات قلبی مهلک را افزایش دهد.بهتر است همسایه خود را متقاعد کنید اگر نمی تواند سر و صدای خود را کمتر کند در دیوارهای منزلش از عایق صدای دیوار ساختمان استفاده کند.

راهکارهایی برای کاهش نویز:

استفاده از عایق های صوتی در ساختمان:

استفاده از انواع عایق های صوتی مانند رول فوم سایلنت در کف و زیر سازی ساختمان تا حد زیادی مانع از انتقال صدا به واحدهای دیگر می شود. همچنین سایر انواع عایق های فومی مانند فوم پلی اتیلن در دیوارها و ساختمان تا حد زیادی باعث جلوگیری از نفوذ نویز و صداهای مزاحم می شود.

گوش کردن به موسیقی اوضاع را کمی بهتر میکند

بسیاری از افراد از موسیقی برای خنثی کردن اثر سر و صدا های مزاحم در محیط استفاده می کنند. موسیقی می تواند حال شما را بهتر کند. قابل توجه است که، گوش دادن به موسیقی ای که دوست ندارید برای به یاد اوری اطلاعات بهتر از موسیقی ای است که شما دوست دارید، اما موسیقی از هر نوعش با مزایای سکوت برای حافظه قابل مقایسه نیست.با این وجود استفاده از انواع مرغوب عایق صوتی برای کاهش نویز و صدا ها در ساختمان گزینه مناسب تریست.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.