همه چیز درباره شامپوهای ضد شوره

0

رپورتاژ

شوره سر شرایطی است که در آن توده های سلول های پوستی تجمع کرده و پوسته هایی ایجاد می کنند که روی موها دیده می شوند. شوره سر در واقع ریخته شدن سلول های مرده پوست است و نباید با خشکی پوست سر اشتباه گرفته شود. اگر دارای شوره کم تا متوسط باشید، می توانید آن را با شامپوهای ضد شوره موجود در فروشگاه ها درمان کنید. این نوع شامپوها می توانند خارش، حساسیت و پوسته ریزی پوست سر را متوقف کنند.

تا انتهای این مقاله با ما باشید تا یاد بگیرید در یک شامپو ضد شوره باید دنبال چه ترکیباتی باشید، و اینکه هر کدام از ترکیبات موجود در آن چگونه با انواع مختلف مو واکنش نشان می دهند.

در یک شامپو ضد شوره چه ترکیباتی باید وجود داشته باشد؟

پیش از آن‌که به دنبال شامپوهای شوره بگردید، مهم است که بدانید شوره سر معمولاً به یکی از دلایل زیر ایجاد می شود:

  • وجود مخمر مالاسزیا روی پوست سر
  • عملکرد سباسیوس و تولید چربی بیش از اندازه
  • پاسخ سیستم ایمنی بدن شما به حضور مخمر

در نتیجه اکثر شامپوهای ضد شوره حاوی عناصری هستند که سبب کاهش مخمر روی پوست سر شده و یا اینکه مانع از تولید چربی اضافه توسط غدد چربی می‌شوند. برخی از ترکیبات ضد شوره به دلیل شرایط مناسبی که برای پوست سر ایجاد می کنند، عملکردی همانند یک شامپو ضد ریزش مو نیز دارند.

ترکیبات ضد شوره

تولید کنندگان از ترکیبات مختلفی در شامپو ضد شوره استفاده می کنند. در ادامه برخی از آن ها را به شما معرفی کرده و توضیح می‌دهیم هر کدام از آن‌ها چگونه به کاهش شوره کمک می‌کنند.

سیکلوپیروکس

این ترکیب معمولا در درمان یک بیماری خاص پوست سر (درماتیت سبورئیک) استفاده می‌شود. سیکلوپیروکس موجود در شامپو ضد شوره یک داروی ضد قارچ است که با جلوگیری از رشد قارچ، مخمرهای روی پوست سر را کاهش می‌دهد و در نتیجه یکی از شرایط لازم برای ایجاد شوره سر را از بین می‌برد.

قطران زغال سنگ

این ترکیب برای درمان شوره سر و دیگر بیماری هایی که همراه با پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر هستند (پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک) استفاده می‌شود. قطران زغال سنگ متعلق به دسته ای از داروها است که به عنوان کراتوپلاستیک شناخته می شوند. حضور این ماده در یک شامپو ضد شوره سبب می‌شود سلول‌های مرده را از سطح پوست خارج کرده و رشد سلول های پوستی را کاهش دهد.

کتوکونازول

این ماده یک ترکیب ضد قارچ است که به از بین بردن قارچ‌های مالاسزیا کمک می‌کند. قارچ‌های مالاسزیا سبب تحریک غدد چربی و تولید بیشتر آن می‌شوند و در نتیجه ایجاد شوره را تشدید می‌کنند.

اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یک اسید هیدروکسی بتا است. وجود آن در شامپو ضدشوره از چسبیدن سلول‌های پوستی به یکدیگر جلوگیری کرده و می‌تواند سلول‌های پوسته پوسته شده را از بین ببرد.

سولفور و اسید سالیسیلیک

افزودن گوگرد به سالیسیلیک اسید در یک شامپو ضد شوره کمک می‌کند که تجمع سلول‌های پوستی کاهش یابد. از طرف دیگر گوگرد دارای خواص ضد میکروبی است.

سلنیوم سولفید

حضور این ماده آنتی باکتریال در ترکیبات یک شامپو ضد شوره دو فایده اصلی دارد. اول اینکه سرعت فرایند پوسته پوسته شدن و تغییرات سلولی را کاهش می‌دهد. در مرحله بعد رشد مخمرهای پوست سر را کاهش می‌دهد.

زینک پریتیون

این ماده که به عنوان ZPT نیز شناخته می‌شود، با کاهش رشد مخمر، کاهش تولید چربی توسط غدد پوست و همچنین کاهش تولید بیش از اندازه سلول‌های پوستی، به بهبود شرایط پوست سر کمک می‌کند.

چرا بعضی شامپو‌های ضد شوره بی اثر هستند؟

همانگونه که دیدید تعداد بسیار زیادی ترکیبات ضد شوره وجود دارند که در همه شامپوها مشترک نیستند. بسته به شرایط پوست سر و موهای شما ممکن است برخی از آن‌ها بر روی موهای شما اثرگذار باشند و برخی دیگر نباشند. به همین دلیل نمی توان با قطعیت گفت که یک شامپو ضد شوره بی اثر است، زیرا ممکن است ترکیب مناسب نوع شوره سر شما درون آن وجود نداشته باشد.

از طرف دیگر ممکن است یک شامپو برای شرایط پوست سر شما عالی باشد اما مناسب نوع موهایتان نباشد. بنابراین برای انتخاب بهترین شامپو برای شوره سر خود شرایط مختلفی را باید در نظر بگیرید. در ادامه برخی از این شرایط را با هم مرور می‌کنیم.

دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین شامپو ضد شوره

موهای وز

اگر دارای موهایی وز هستید بهتر است از شامپوهای حاوی ZPT استفاده کنید. در یک مطالعه تحقیقاتی از زنان دارای شوره سر خواسته شد که از شامپوهای حاوی 1 درصد ZPT و یا حاوی 2 درصد کتوکونازول استفاده کنند. 75 درصد از زنانی که از شامپوهای حاوی ZPT استفاده کردند از آن راضی تر بودند زیرا در مقایسه با شامپوی حاوی کتوکونازول موهایشان وز کمتری پیدا کرد.

رنگ مو

قطران زغال سنگ می تواند رنگ موها را تیره تر کرده و یا آن‌ها را رنگ پریده کند. به همین خاطر اگر موهایی روشن دارید، توصیه می‌کنیم که از شامپو ضد شوره حاوی قطران زغال سنگ استفاده نکنید.

جنسیت

مردان به دلیل اینکه لایه محافظ پوستی متفاوتی نسبت به زنان دارند، بیشتر مستعد داشتن شوره مو هستند. مطالعات انجام شده نشان داده اند که شوره سر مردان به شامپوهای حاوی یک درصد ZPT نسبت به زنان، بهتر عکس العمل نشان می‌دهند.

موهای چرب

مطالعات نشان داده اند که شامپوهای حاوی سلنیوم سولفاید می‌توانند موهای چرب را چرب‌تر از قبل کنند. بنابراین اگر موهایی چرب دارید بهتر است از شامپو ضد شوره حاوی سلنیوم سولفید استفاده نکنید.

5 شامپو ضد شوره توصیه شده

در ادامه به شما پنج شامپوی ضد شوره را که ممکن است به کاهش شوره و خارش پوست سر کمک کنند معرفی می کنیم. توجه به این نکته الزامی است که انتخاب یک شامپو ممکن است تا حدودی نیاز به سعی و خطا داشته باشد تا بتوانید بهترین شامپوی ضد شوره مو را انتخاب کنید.

  1. شامپو ضد شوره هگور کلیمبازول 50

شامپو کلیمبازول ۵۰ هگور با ترکیباتی موثر به نابودی عامل تکثیر قاچ مالاسزیا، رفع خارش، التهاب، قرمزی و شوره سر کمک می کند. تاثیرات این شامپوی هگور ماندگار است و شوره سر مجددا باز نمی گردد. این شامپو مناسب برای درمان شوره های خفیف انواع مو است.

ویژگی‌ها: ضد التهاب و خارش پوست سر، حاوی کلیمبازول با خواص ضد قارچ، آبرسانی و حفظ رطوبت موها و پوست سر

  1. شامپو ضد شوره پیروکتون اولامین هگور

شامپو پیروکتون اولامین هگور انتخابی مناسب برای مقابله با شوره‌های مقاوم است. این محصول عفونت های قارچی پوست سر را از بین می برد و شوره سر را درمان می کند.

ویژگی ها تنظیم pH پوست سر، ضد التهاب و خارش، آبرسانی و حفظ رطوبت پوست و موی سر، بهبود چرخه سلولی پوست و جلوگیری از پوسته ریزی

  1. شامپو موردکلوران

شامپو ضد شوره مورد کلوران، برای درمان شوره چرب سر است. استفاده از این شامپو چربی پوست سر را کنترل و موها را نرم، روشن و درخشان می کند.

  1. شامپو تقویت کننده و ضد شوره خشک اورین

شامپو ضد شوره خشک و تقویت کننده اورین علاوه بر اینکه می‌تواند پوسته ریزی کف سر را به طور کامل از بین ببرد، نرمی و رطوبت پوست سر را افزایش می‌دهد. با استفاده مداوم از این شامپوی فاقد پارابن خیالتان از عدم بازگشت مجدد شوره‌ها راحت شده و خارش پوست سر کاهش می‌یابد.

  1. شامپو ضد شوره فیتو اسکوام مخصوص موهای خشک

شامپو ضد شوره موهای خشک فیتو اسکوام علاوه بر از بین بردن آلودگی ها و سلول‌های مرده پوست، در آبرسانی و رفع خشکی پوست سر موثر است. شما می توانید بهترین شامپو ضد شوره خارجی و ایرانی را از فروشگاه شمال مال خرید کنید.

منبع: shomalmall.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.