دندانپزشکی قلهک

0

رپورتاژ

اگر قصد مراجعه به دندانپزشکی را دارید باید بدانید قبل از هرگونه مشکل دهان و دندانی اقدامات لازم را انجام باید داد و هر چند وقت یکبار برای چکاب به دندانپزشک کودک خود مراجعه نمایید تا اگر مشکلی وجود دارد جلوتر برطرف شود.

پس منتظر نمایید تا دندان کودکتان خراب یا پوسیده شود. برنامه چکاپ ها را به گونه ای تنظیم کنید که اگر دندا ها ایراداتی داشت آساتتر بتوان آنرا درمان کرد.

به فرزند خود آموزش های لازم بهداشت دهان دندان را بدهید و روش مسواک زدن صحیح را از قبل آموزش دهید تا خود او بتواند به دنداهایش رسیدگی کند و از کودکی بااین مفهوم آشنا باشد.

برای مراجعه به مطب با کودک خود صحبت کنید و از اتفاق هایی که قرار است پیش بیاد او را آگاه سازید تا یک پیش زمینه نسبت به این موضوع داشته باشد. البته توضیحات باید به گونه ای باشد که متناسب با سن و برایش قابل فهم باشد.

او را از دندانپزشکی نترسانید و بعنوان تنبیه تهدید کودکتان استفاده نکنید. چون ذهنیت بدی نسبت بعه محیط پیدا خواهد کرد و این ترس تا همیشه همراه او خواهد ماند.

اتاق دندانپزشکی اطفال نیز بسیار مهم است. اینکه محیطی کودکانه داشته باشد و حسی شبیه اتاق بازی به کودک بدهد بسیار تأثیرگذار است و کودک شما محو تماشای اطراف می شود و از گریه کردن و ترس دست بر می دارد.

خوب است که از قبل دندانپزشک اسم کودک را بداند و هنگام وارد شدن آن را به اسم صدا بزند تا حس صمیمیتی بینشان ایجاد شود.

حتما توجه داشته باشید دندانپزشک انتخابی کودکتان لباسی در طرح های کودکانه بپوشد و طرح های کارتونی داشته باشد. اینگونه نیز ترس کودک از بین می رود.

والدین عزیزی که سلامت دهان و دندان کودکشان برایشان اهمیت دارد، باید از همان ابتدای کودکی مراقبت های خود را انجام دهند و شاید برای شما جالب باشد که این مراقبت حتی از قبل از شروع رشد دندان ها باید انجام گیرد. در ادامه به مراقبت هایی که باید صورت گیرد می پردازیم:

  • تمیز کردن لثه نوزاد

طبق صحبت بالا نتیجه این شد که،  مراقبت دهان و دندان کودک از لثه ها شروع می شود و این مراقبت در زمانی واجب تر است که فرزند شما غذای کمکی نیز میخورد. شاید الان برای شما سوال پیش بیاید که چگونه لثه کودک را تمیز کنیم؟

برای انجام این کار اول باید دست خود را تمیز بشویید و بعد از اینکه کودکتان تغذیه خود را خورد با دستمالی تمیز و آغشته به آب ولرم به آرامی بر لثه آن کشیده و تمیز نمایید. حتما توجه داشته باشید که دستمال یا پارچه مورد استفاده تان نرم و لطیف باشد تا به لثه آسیب وارد نشود.

اینگونه تمیز کردن باعث این می شود هرگونه مواد غذایی که روی لثه مانده است پاک شود و شما بعد از دو ساله شدن او می توانید از خمیردندان بدون فلوراید هم استفاده نمایید.

  • تمیز کردن به وسیله مسواک

بعد از اینکه دندان کودک شما رشد کرد، شما دیگر می توانید از مسواک استفاده نمایید و لازم نیست منتظر بمانید تمامی دندان های او بطور کامل در بیاید و بعد مسواک زدن را شروع نمایید.

اگر مسواک زدن برای کودک را زود شروع نمایید او را علاقمند کرده اید و تا آخر عمر به این کار عادت داده اید. برای اینکار می توانید مسواک زیبایی برایش خریداری کنید تا علاقمندی آن چند برابر شود.

لازم به ذکر است که برای نوزادان می توانید از مسواک انگشتی استفاده نمایید.

کامپوزیت دندان از روش های ترمیم دندان است و به دلیل رنگ طبیعی اش همچون دندان های اصلی مورد استقبال افرارد زیادی قرار گرفته است. با استفاده از این روش می توان دندان های آسیب دیده و ایراد دار خود را ترمیم نمایید و صاحب لبخندی زیبا شوید.

کامپوزیت لایه ای نازک است و اغلب به رنگ دندان های بیمار ساخته می شود و بر روی دندان نصب می شود و ظاهرش به گونه ای است که با دیگر دندان ها تفاوتی ندارد و شبیه آنها است. از این روش به منظور نامنظمی، فرم بد و تغییر رنگ دندان ها و موارد دیگری همچون شکستگی و لب پر شدن دندان ها استفاده می شود.

برای روش کامپوزیت دندان از آلیاژ نقره و کامپوزیت استفاده می شود. کامپوزیت رزین فعال شده با نور هستند که وقتی اشعه آبی به آن بخورد محکم می شود.

این مواد نرم هستند و قابلیت انعطاف پذیری دارند و هزینه کمتری را نیز دارا می باشند و به دندان های طبیعی بسیار نزدیک هستند و به راحتی برای شما نصب می گردد.

کامپوزیت یک روش کم هزینه است و در آن مینای دندان تراش نمی خورد و به راحتی بر روی دندان بیمار چسبیده می شود و همه مراحل انجام آن در مطب دندانپزشکی انجام می شود و احتیاج به لابراتور نیست.

علاوه بر این موارد که جنبه زیباسازی و ترمیمی دارند، در حال حاضر با  یپشرفت علم دندان پزشکی درمانی برای لبخند لثه ایی درست شده که باعث بالا رفتن اعتماد به نفس افراد می شود این درمان در دندان پزشکی و با بی حسی موضعی صورت می گیرد و لبخند فرد اصلاح می شود این افراد موقع خندیدن بخاطر کوتاه بودن دندان هایشان لثه رخ می دهد. اگر لب شما کوتاه باشد نیز تز روش های دیگر ترمیمی باید استفاده نمایید . با تزریق ژل و بوتاکس حالت لب خود را تغییر دهید.

بعد از انجام کامپوزیت دندان احتیاج است مراقبت هایی را انجام دهید تا عمر کامپوزیت دندان طولانی شود. بعد از گذاشتن کامپوزیت امکان این وجود دارد که دردی را حس کنید و یا هنگام غذا خوردن مشکل داشته باشید اما بعد از مدتی این حالت از میان می رود.

اما بهتر است که بعد انجام کامپوزیت چند روزی را از خوردن غذاهای سفت و سخت خودداری نمایید تا مشکلی ایجاد نشود و بعد از بهبودی کامل میتوانید طبق روال هر چیزی را که دوست دارید بخورید و بیاشامید.

رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار تاثیرگذار است. برای انجام این کار احتیاج نیست کار خارق العاده ای انجام دهید همین مسواک زدن و کشیدن نخ دندان که شاید به نظر ساده برسد کافی است تا دندان هایی زیبا را برای عمر طولانی داشته باشید.

از خوردن نوشیدنی هایی همچون قهوه و نوشابه نمی گوییم پرهیز کنید، اما بعد از خوردن حتما دندان های خود را مسواک بزنید تا آسیبی به رنگ کامپوزیت وارد نشود.

بعضی اوقات رعایت نکردن صحیح مراقبت از دندان ها باعث میشود کامپوزیت دندان ترک بردارد و احتیاج به ترمیم پیدا کند. پس طبق برنامه مداوم هر شش ماه یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنید تا اگر ایراداتی وجود داشت برطرف شود.

از مسواک نرم استفاده کنید و حداقل سه بار در روز مسواک بزنید و طبق نظر دندانپزشکتان از دهانشویه استفاده نمایید.

با رعایت این موارد میتوانید مطمئن باشید که دندان های سالمی خواهید داشت.

پوشش های سرامیکی و کامپوزیتی مزایای زیادی را از نظر تعمیر و عملکرد و همچنین زیبایی از نظر متقاضی به همراه خواهد داشت. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • حفاظت از ساختار ضعیف دندان
  • جلوگیری از گسترش ترک دندان
  • کابرد آن برای ترمیم های پس از عصب کشی
  • پوشش دهی مناسب شکستگی دندان
  • تصحیح عملکرد دندان برای جویدن غذا پس از شکستگی دندان
  • حفاظت از دندان در برابر سایش
  • راه اتصال بریج به دندان
  • پوشش مناسبی برای ایمپلنت
  • اصلاح بد رنگی دندان
  • اصلاح فرم، طول و پهنای دندان
  • تصحیح بد شکلی دندان
  • بستن فواصل دندانی (دیاستما)
  • اصلاح به هم ریختگی جزیی دندان ها

ارتودنسی دندان به دلیل اینکه مدت زمان طولانی دوره درمانش طول می کشد خیلی از افراد به انجام آن علاقه ندارند و دوست دارند روشی را برای خود انتخاب کنند که نتیجه زودتری را بدست آوردند.

روش هایی که درحال حاضر وجود دارد مقدار زمان کمتری را برای درمان می برد و زودتر به آنچه که می خواهید می رسید و استقبال از روش های جدید به مراتب خیلی بیشتر است.

از جدیدترین متد های دندانپزشکی که با تجهیزات جدید و به روز برای درمان به روش ارتودنسی موارد زیر را نام میبریم:

  • ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی از روش های جدید می باشد که به جای استفاده از براکت و سیم ارتودنسی از پلاک های طلقی و شفاف استفاده می نمایند. این روش برای کسانی که علاقه ندارند سیم و براکت های ارتودنسی روی دندانشان مشخص باشند این روش برایشان مناسب است و برای افراد بزرگسال و دارای موقعیت و شرایط خاص توصیه می شود و بیشتر انجام می گیرد.

از مزایای مهم این روش درمانی نامرئی بودنش را میتوان نام برد و همچنین متحرک بودن آن است که شما می توانید برای غذا خوردن و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان آن را خارج کرده و مجدد به جای خود بازمی گردانید.

در این روش برای اینکه نتیجه خوبی حاصل شود باید پلاک بین 20 تا 24 ساعت بر دندانی که قرار است ترمیم شود قرار بگیرد.

  • ارتودنسی دیمون

از دیگر روش های ارتودنسی دندان روش دیمون می باشد. که سرعت درمان در آن بسیار بالا است. براکت هایی که در این روش استفاده می شود، که سیستم خودکار دارند و می توانند شفاف یا فلزی باشد. منظور از سیستم خودکار این است که باز و بسته می شوند و باعث حرکت دندان ها می شود.

از مزیتی که ارتودنسی دیمون دارد در بین دندان ها اصطحکاک کمتر ایجاد می کند، باعث حرکت سریعتر دندان می شود و نیازی به مراجعه مداوم به دندانپزشک در دوره های کوتاه و کمم فاصله نیست.

ظاهر زیبای براکت ها در ارتودنسی دیمون نیز از مزیت هایی است که نسبت به دیگر روش های دیگر دارد و همچنین سیستمی که در این روش به کار گرفته می شود باعث کمتر شدن درد می شود.

  • مینی اسکرو

مینی اسکرو از نمونه هایی هستند که در روش درمانی ارتودنسی جدید یا قدیم نقش موثری دارد. از این روش برای زمانی استفاده می شود که دندانپزشک معالج با توجه به شرایطی که بیمارش دارد قصد این را دارد که یک دندان را حرکت دهد بدون اینکه دیگر دندان ها جابجاشود.

در این روش به راحتی میتوانند جایگاه دندان را اصلاح نمایند و فضاهای بین دندان ها را می بندد و همچنین در صاف کردن دندان ها  و از بین بردن انحرافاتی که در بین دندان ها وجود دارد از این طریق برطرف می کنند.

بعد از انجام ارتودنسی دندان مراقبت هایی لازم است انجام دهید، یکی از این موارد این می باشد که از خوردن خوراکی های رنگی، سفت، ذرت و تنقلات باید پرهیزکرد.

در مقابل مواد غذایی که دارای کلسیم است به شدت توصیه می شود و مصرف انواع ویتامین ها مواد معدنی مانعی ندارد. نوشیدنی های خنک نیز می توان خوردنش در این دوران برای شما بسیار لذتبخش باشد.

از روش ارتودنسی دندان برای بهبود ایرادات دندانی زیر استفاده می شود:

  • از میان بردن فاصله بین دندان ها
  • تراز کردن دندان ها
  • صاف کردن دندان‌ کج
  • بهبود گفتار
  • توانایی جویدن
  • بهبود سلامتی لثه ها و دندان ها
  • جلوگیری از ساییدگی و آسیب‌دیدگی دندان‌ها

ابزاارهای ارتودنسی به چند نوع هستند که یکی از آنان را با نام ابزارهای ثابت می شناسند. این ابزارها پرکاربرد ترین ابزارها هستند و متخصص ارتودنسی برای مشکلاتی مثل ناهماهنگ بودن دندان ها استفاده می نمایند.

از این ابزارها می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • بریس
  • براکت
  • سیم
  • بند

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.