بهترین فیلم های اکشن با امتیاز بالای imdb – فهرست 79 فیلم

6

ژانر اکشن تعریف‌های مختلفی دارد. مثلا این یکی از تعاریف است: فیلم ژانر اکشن یا حادثه‌ای، یکی از ژانرهای فیلم است که در آن یک یا چند قهرمان اصلی با مجموعه‌ای از درگیری‌های فیزیکی، رزمی و جنگی روبرو می‌شوند. قهرمان اصلی فیلم برای پیروزی باید بر دشمنان خود غلبه کند.

بعضی وقت‌ها ما نیاز داریم که فیلم‌هایی با ضرب‌آهنگ کند، عاشقانه یا اصلا انیمیشن‌ یا مستند ببینیم، اما گاهی هم دوست داریم یک فیلم اکشن و حادثه‌ای پر از فراز و نشیب و مملو از صحنه‌های تعقیب و گریز یا زد و خورد ببینیم تا آدرنالین خونمان بالا برود. در دل خودمان را جای قهرمان‌های این فیلم‌ها می‌گذاریم و لذت می‌بریم.

در اینجا فهرستی از 79 فیلم اکشن با نمره imdb بالا می‌بینید. به راحتی می‌شود دو سه برابر اینها هم فیلم‌های اکشن پیدا کرد و به فهرست افزود. منتها هر فهرستی را باید از جایی شروع کرد و به تدریج به آن فیلم افزود یا حتی کم کرد.

1- فیلم رستگاری در شاوشنک  The Shawshank Redemption

بهترین فیلم های اکشن

9.3/10

فیلم رستگاری در شاوشنک ساخته ی فرانک دارابونت که رتبه اول بهترین فیلم تاریخ در سایت معتبر IMDB را دارد با بازی فوق العاده مورگان فریمن داستان اندی دوفرین بانکدار جوانی است که به جرم قتل همسر و معشوقه پنهانی اش به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم می شود. وی تأکید می کند که جرمی مرتکب نشده، ولی قاضی او را گناهکار اعلام میکند. او سالهای زیادی را در این زندان می گذراند. آلیس بوید رِدینگ یکی از زندانی های سیاه پوست است که به این شهرت دارد که می تواند هر چیزی را در زندان فراهم کند و …

فیلم رستگاری در شاوشنک به کارگردانی فرانک دارابونت در سال 1994 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون، ویلیام سدلر، کلنسی براون، گیل بیلاز , جیمز ویتمور به هنرمندی پرداخته‌اند.


2- فیلم پدر خوانده
The Godfather

9.2/10
کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا

 

اولین قسمت از سه گانه پدرخوانده ساخته ی فرانسیس فورد کاپولا و بازی جاودانه ی مارلون براندو در در نقش دون کورلئونه و آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه که از نظر بسیاری از منتقدین بهترین فیلم تاریخ سینما است در جشن عروسی کانی، دختر دون ویتو کورلئونه، در لانگ بیچ نیویورک، لانگ آیلند شروع می شود. وقت پدرخوانده برای شنیدن خواهش های دوستان و زیردستان چاپلوس پر شده است. یکی از این خواهش ها را پسرخوانده ی او، جانی فونتی خواننده مطرح می کند. آن خواهش چیست؟

فیلم پدر خوانده به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا در سال 1972 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد. در این فیلم آل پاچینو، دایان کیتون، آلکس روکو، جیمز کان , مارلون براندو به هنرمندی پرداخته‌اند.


3- فیلم داستان عامه پسند
Pulp Fiction

8.9/10
کارگردان: کوئنتین تارانتینو

فیلم داستان عامه پسند به کارگردانی کوئینتن تارانتینو و با بازی بروس ویلیس ، جان تراولتا و اوما تورمن مطابق دیگر فیلم های تارانتینو ساختار غیر خطی دارد . این فیلم که در رقابت یا فیلم زیر درختان زیتون عباس کیارستمی موفق به بردن نخل طلای جشنواره فیلم کن شد چند داستان را موازی روایت میکند تم اصلی داستان درمورد دو گانگستر است که میخواهند یک کیف دزدیده شده از رییسشان را پس بگیرد ….

فیلم داستان عامه پسند به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در سال 1994 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم جان تراولتا، ساموئل ال جکسون، اوما تورمن، هاروی کایتل، تیم راث، آماندا پلامر، ماریا دی میدیروش، وینگ ریمز، اریک استولتس، روزانا آرکت، کریستوفر واکن , بروس ویلیس به هنرمندی پرداخته‌اند.


4- فیلم تلقین
Inception 

8.8/10
کارگردان: کریستوفر نولان

فیلم تلقین به کارگردانی کریستوفر نولان و با بازی لئوناردو دی کاپریو و تام هاردی و برنده 4 جایزه اسکار در سال 2010 داستان دزدی است که بوسیله تکنولوژی به اشتراک گذاری رویا اطلاعات حساس و مخفی شرکت ها را می دزدد . او یک ماموریت میگیردکه به همراه گروهی باید یک ایده را از مغز مدیر شرکتی بدزدد….

فیلم تلقین به کارگردانی کریستوفر نولان در سال 2010 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم لئوناردو دیکاپریو، کن واتانابه، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، الن پیج، تام هاردی، کیلین مورفی، تام برنگر , مایکل کین به هنرمندی پرداخته‌اند.


5- فیلم باشگاه مشت زنی
Fight Club 

8.8/10
کارگردان: دیوید فینچر

فیلم باشگاه مشتزنی شاهکار دیوید فینچر و با بازی بیاد ماندنی برد پیت و ادوارد نورتون که بسیار مورد توجه قرار گرفت داستان جوانی است که پی می برد به کمک مشت بازی با دست های خالی، بیش از هر زمان دیگری احساس زنده بودن می کند. او و تایلر دردن که دوستانی صمیمی هستند، هفته ای یک بار با هم ملاقات می کنند تا با هم مشت بازی کنند ولی کم کم باشگاه آنها محبوبیت زیادی پیدا می کند و…

فیلم باشگاه مشت زنی به کارگردانی دیوید فینچر در سال 1999 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و آلمان و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم برد پیت، ادوارد نورتون، هلنا بونهام کارتر، میت لوف , جرد لتو به هنرمندی پرداخته‌اند.


6- فیلم خوب بد زشت
The Good, the Bad and the Ugly 

8.8/10
کارگردان: سرجیو لئونه

فیلم خوب بد زشت ساخته ی سرجیو لئونه و با بازی کلینت ایستوود به عنوان فیلم 9ام لیست سایت IMBD شناخته می شود و به نظر عده ای بهترین فیلم وسترن ساخته شده است ولی در میان ناباوری هیچ جایزه ای در اسکار برنده نشد داستان خوب و زشت است که با هم کار می کنند و به گول زدن کلانترهای مناطق مختلف و پول در آوردن از این راه می پردازند. بد، آدمکشی حرفه ای است. این سه نفر در راه پیدا کردن گنجی ۲۰۰ هزار دلاری در مقابل هم قرار می گیرند.

فیلم خوب بد زشت به کارگردانی سرجیو لئونه در سال 1966 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایتالیا و اسپانیا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم کلینت ایستوود، لی وان کلیف , ایلای والاک به هنرمندی پرداخته‌اند.


7- فیلم 1917

8.6/10
کارگردان: سم مندس

سم مندس کارگردان بریتانیایی پس از ساخت دو فیلم جیمز باند به سراغ ساخت فیلم 1917 رفته است. پرونده این فیلم جنگی اولین بار در سال 2018 باز شد. این فیلم به دلیل تصویر برداری پیچیده جز پروژه های سخت و زمان بر بوده است که در لوکیشن های مختلفی فیلمبرداری شده. بازیگر نقش اول این فیلم دین چارلز چپمن، قبلا برای بازی در سریال بازی تاج و تخت، جایزه گرفته است. فیلم 1917 برنده دو جایزه بهترین تصویر متحرک در ژانر درام و بهترین کارگردان تصویر متحرک جشنواره گلدن گلوب 2020 شد، همچنین در 11 رشته مختلف اسکار 2020 از جمله بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین کارگردانی بفتا، کاندید شده است. از دیگر بازیگران به نام این فیلم می توان به جرج مکای، دنیل میز و کالین فرث اشاره کرد. اتفاقات این فیلم در جنگ جهانی اول رخ می دهد و داستان دو سرباز است که طی عملیات غیرممکنی باید در خط مقدم بجنگند و پیام مهمی را انتقال دهند. پیامی که جان هزاران نفر در گرو انتقال آن است.<<<بزودی نسخه با کیفیت این فیلم با دوبله اختصاصی جایگزین می شود.>>>

فیلم 1917 به کارگردانی سم مندس در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و آمریکا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم دین-چارلز چپمن، جرج مکای، دنیل میز , کالین فرث به هنرمندی پرداخته‌اند.


8- فیلم شهر خدا
City of God 

8.6/10

شهر خدا، داستان تبهکاران شهری فقیر و نکبت زده درحومه ریودوژانیروی برزیل است. این فیلم داستان این تبهکاران را بر اساس یک داستان واقعی از دهه ۱۹۶۰ تا دهه ۱۹۸۰ دنبال می کند. دو گروه تبهکاری که یکی به رهبری «لیتل دیدز» و دیگری به رهبری «کاروت» هستند، می خواهند یکدیگر را از دور خارج کنند و توزیع مواد مخدر شهر را به تنهایی در دست بگیرند.

فیلم شهر خدا در سال 2002 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور برزیل و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد.


9- فیلم نجات سرباز رایان
Saving Private Ryan 

8.6/10
کارگردان: استیون اسپیلبرگ

فیلم نجات سرباز رایان جزو بهترین ساخته های استیون اسپیلبرگ و برنده 5 اسکار از جمله بهترین کارگردانی است این فیلم سربازان آمریکایی است که در جنگ جهانی دوم برای کمک به فرانسوی ها و به ساحل نرماندی تحت اشغال آلمان ها می رسد. در همین حال خبری به دفتر فرمانده میرسد که هر 3 پسر مادری کشته شده اند و تنها جیمز پسر چهارم او در جنگ همچنان زنده است برای همین کاپیتان میلر مامور میشود به همراه گروهی او را یافته و به آمریکا برگردانند…

فیلم نجات سرباز رایان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال 1998 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم تام هنکس، تام سایزمور، ادوارد برنز، بری پپر، وین دیزل، جووانی ریبیسی، جرمی دیویس، مت دیمون , پل جیاماتی به هنرمندی پرداخته‌اند.


10- فیلم سکوت بره ها
The Silence of the Lambs 

8.6/10
کارگردان: جاناتان دمی

فیلم سکوت بره ها به کارگردانی جاناتان دمی از روی کتاب معروف و پرفروش توماس هریس ساخته شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. همچنین بازی فوق العاده آنتونی هاپکینز و جودی فاستر بسیار در بالا رفتن کیفیت این فیلم نقش داشت که 2 اسکار از 5 اسکاری که به این فیلم تعلق گرفت برای آنها بود .داستان فیلم مربوط به دکتر روانشناسی است که با استفاده از علم روانشناسی می تواند محیط اطراف خود و انسان های آن را تحت تأثیر قرار دهد و خیلی راحت بر آنها مسلط شود. کم تر کسی می توانست جلوی او طاقت بیاورد وی علی رغم کارهایش فردی آزادی خواه بود و میخواست مانند بقیه انسان ها زندگی کند ولی پلیس مسئله را بسیار خطرناک دانسته بود و سعی می کرد وی را در زندان های امنیتی نگهداری کند . وی به خون خواری نیز معروف شده و در مواردی به کندن پوست صورت، جویدن گردن و رگ های قربانی نیز دست می زد.

فیلم سکوت بره ها به کارگردانی جاناتان دمی در سال 1991 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم جودی فاستر، آنتونی هاپکینز، اسکات گلن , تد لواین به هنرمندی پرداخته‌اند.


11- فیلم هفت
seven 

8.6/10
کارگردان: دیوید فینچر

فیلم هفت که در ایران نیز معروف است ساخته ی دیوید فینچر با بازی های فوق العاده کوین اسپیسی، برد پیت و مورگان فریمن و نامزد یک جایزه اسکار داستان «بازرس نیلز» جوان است که به قسمت جنایی اداره پلیس انتقال یافته و جانشین «ویلیامز» افسر مجرب پلیس می گردد. وقوع قتلهای زنجیره ای فجیع و ناتوانی او در امر دستگیری عامل آن باعث می شود که ویلیامز به کمک او بشتابد.اما…

فیلم هفت به کارگردانی دیوید فینچر در سال 1995 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم برد پیت، مورگان فریمن، آر لی امی , جان کریستوفر مک گینلی به هنرمندی پرداخته‌اند.


12- فیلم حفره
Le Trou 

8.5/10
کارگردان: ژاک بکر

حفره به فرانسوی: Le Trou فیلمی فرانسوی به کارگردانی ژاک بکر محصول سال ۱۹۶۰ است. داستان فیلم، که از ماجرایی واقعی در زندان سانته برگرفته شده، در لوکیشن های بسیار بسته می گذرد و درباره نقشه چند زندانی برای گریز از زندان است. چند زندانی با مجازات های سنگین و حبس طولانی که در یک زندان با تدابیر امنیتی شدید زندانی هستند، تصمیم به فرار می گیرند. پس از مدت زمان طولانی برای شناسایی مسیر و حفر تونل، ورود یک هم سلولی جدید که ظاهراً جرم سنگینی هم ندارد، برنامه آنها را به هم می ریزد… .

فیلم حفره به کارگردانی ژاک بکر در سال 1960 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و ایتالیا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم میشل کنستانتین، ژان کرودی، Philippe Leroy، مارک میشل , ریموند مونیر به هنرمندی پرداخته‌اند.


13- فیلم گلادیاتور
Gladiator 

8.5/10
کارگردان: ریدلی اسکات

فیلم معروف گلادیاتور به کارگردانی ریدلی اسکات که در سال 2000 ساخته شد و در آن بازیگرانی چون راسل کرو ،خواکین فینیکس که آهنگسازی فیلم نیز بر عهده هانس زیمر است که در ایران بیشتر برای آهنگسازی فیلم های کریستوفر نولان او را می شناسند فیلم همچنین در 12 رشته نامزد جایزه اسکار شد که در 5 رشته از جمله بهترین بازیگر مرد برای راسل کرو برنده شد. داستان فیلم در مورد ژنرال ماکسیموس است که ارتش روم به رهبری او روم را نجات می دهد. امپراتور بدون توجه به پسر کثیفش، کومودوس، از ماکسیموس می خواهد تا زمام امور را به دست گیرد و یک جمهوری مستقل پدید آورد. کومودوس پدر را به قتل می رسانَد و دستور اعدام ماکسیموس و خانواده او را در اسپانیا صادر می کند. ولی ماکسیموس …

فیلم گلادیاتور به کارگردانی ریدلی اسکات در سال 2000 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، درک جاکوبی، جایمن هانسو , ریچارد هریس به هنرمندی پرداخته‌اند.


14- فیلم پیانیست
The Pianist 

8.5/10
کارگردان: رومن پولانسکی

فیلم پیانیست به کارگردانی رومن پولانسکی و با بازی آدریان برودی در سال 2002 ساخته شد. هر دوی آنها برای بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری برنده اسکار شدند همچنین فیلم در رشته بهترین فیلم نامه نیز برنده اسکار شد ولی بهترین جایزه این فیلم گرفتن نخ طلای بهترین فیلم درجشنواره کن آن سال بود. داستان فیلم برگرفته از داستان زندگی آقای ولادیسلاو اشپیلمان یکی از بهترین نوازندگان پیانو در لهستان و در زمان هولوکاست میباشد و نشان می دهد که چگونه این نوازنده مشهور یهودی برای نجات و زنده ماندن از دست نازی ها در جنگ جهانی دوم فرار میکند و چگونه امید خود را برای بهتر شدن دنیا از دست نمی دهد….

فیلم پیانیست به کارگردانی رومن پولانسکی در سال 2002 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آلمان و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم آدرین برودی، توماس کرتشمن، فرانک فینلی، امیلیا فاکس، میخاو ژبروفسکی , اد استوپارد به هنرمندی پرداخته‌اند.


15- فیلم رفتگان
The Departed 

8.5/10
کارگردان: مارتین اسکورسیزی

فیلم رفتگان با بازی جک نیکلسون ، مت دیمون و لئوناردو دی کاپریو به کارگردانی مارتین اسکورسیزی که برنده 4 جایزه اسکار شد و برای اولین بار جایزه بهترین کارگردانی را برای مارتین اسکور سیزی به ارمغان آورد در مورد یک پلیس مخفی در یک گروه تبهکاری و یک جاسوس از همان گروه در بین پلیس ها است که تلاش می کنند تا یکدیگر را شناسایی کنند در حالی که پلیس به شدت با این گروه تبهکاری در جنگ است…

فیلم رفتگان به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال 2006 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم لئوناردو دیکاپریو، مت دیمون، جک نیکلسون، مارک والبرگ، مارتین شین، ری وینستون، ویرا فارمیگا , الک بالدوین به هنرمندی پرداخته‌اند.


16- فیلم ترمیناتور 2
Terminator 2: Judgment Day 

8.5/10
کارگردان: جیمز کامرون

فیلم ترمیناتور 2 در ادامه ترمیناتور قبلی با بازی آرنولد شوارتزنگر که برنده 4 جایزه اسکار شد و مانند فیلم قبل با اقبال عمومی در سینماها مواجه شد داستان آدم مکانیکی است که 11 سال بعد از اینکه نتوانست زنی را بکشد حالا باید از پسر آن زن در مقابل آدم مکانیکی های جدید تر و پیشرفته تر مراقبت کند…

فیلم ترمیناتور 2 به کارگردانی جیمز کامرون در سال 1991 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم آرنولد شوارتزنگر، لیندا همیلتون , رابرت پاتریک به هنرمندی پرداخته‌اند.


17- فیلم مظنونین همیشگی
The Usual Suspects 

8.5/10
کارگردان: برایان سینگر

فیلم مظنون همیشگی ساخته برایان سینگر با بازی کوین اسپیسی که برنده دو جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر توسط کوین اسپیسی شد داستان پنج خلافکار حرفه ای است که به صورت یک باند تبهکار دور هم جمع می شوند و جنایات متعددی انجام می دهند. جنایات آن ها را شخصی به نام کایزر شوزه که شخصی مرموز و ترسناک است طراحی می کند و از طریق وکیلی به نام کوبایاشی، به آنها منتقل می کند. آنها در حین سرقت از یک کشتی، کشته می شوند و فقط وربال و یک ملوان اهل مجارستان زنده می مانند. ملوان مجاری را به بیمارستان می برند و پلیس وربال را دستگیر می کند و از او می خواهد داستان اتفاقات و شخصیت کایزر شوزه را تعریف کند….

فیلم مظنونین همیشگی به کارگردانی برایان سینگر در سال 1995 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم استیون بالدوین، گابریل بیرن، چاز پالمینتری، کوین پولاک، پیت پاستویت، کوین اسپیسی، سوزی آمیس، بنیسیو دل تورو , جیانکارلو اسپوزیتو به هنرمندی پرداخته‌اند.


18- فیلم روزی روزگاری در غرب
Once Upon a Time in the West 

8.5/10
کارگردان: سرجیو لئونه

روزی روزگاری در غرب که به نظر منتقدان بهترین فیلم وسترن تاریخ است با کارگردانی سرجیو لئونه ساخته شد و حضور بازیگران بزرگی چون کلودیو کاردیناله، چارلز برانسون و هنری فوندا فیلم را در بین مردم محبوب ساخت .فیلم داستانی حماسی در مورد یک غریبه ی مرموز با ساز دهنی است که به جمع نیروهایی که برای حمایت از یک بیوه ی زیبای بدنام که جانش توسط یک قاتل بی رحم که در راه آهن کار می کند به خطر افتاده است، می پیوندد.

فیلم روزی روزگاری در غرب به کارگردانی سرجیو لئونه در سال 1968 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم کلودیا کاردیناله، هنری فوندا، جیسون روباردز، چارلز برانسون، گابریله فرزتی , پائولو استوپا به هنرمندی پرداخته‌اند.


19- فیلم لئون
Léon: The Professional 

8.5/10
کارگردان: لوک بسون

فیلم لئون با بازی ژان رنو و ناتالی پورتمن و گری اولدمن به کارگردانی لوک بسون که یکی از محبوب ترین فیلم های دهه 90 و تاریخ سینما است داستان آدم کشی حرفه ای به نام «لئون» است در آپارتمانی در محله ی ایتالیایی های نیویورک زندگی می کند. «استانسفیلد» ، مأمور فاسد پلیس، تمام خانواده ی همسایه را می کشد و تنها دختر دوازده ساله شان، «ماتیلدا» که برای خرید بیرون رفته جان سالم به در می برد.«ماتیلدا» به «لئون» پناه می برد و خیلی زود این دو با یک دیگر دوست می شوند…

فیلم لئون به کارگردانی لوک بسون در سال 1994 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم ژان رنو، گری الدمن، ناتالی پورتمن , دنی آیلو به هنرمندی پرداخته‌اند.


20- فیلم جوکر
Joker 

8.4/10
کارگردان: تاد فیلیپس

فیلم سینمایی جوکر به تاریخچه ی شکل گیری شخصیت جوکر می پردازد و اتفاقات این فیلم در دهه ی هشتاد میلادی و در شهر گاتهام جریان دارد. این فیلم داستان آرتور فلک را روایت می کند که یک کمدین شکست خورده است و اتفاقاتی باعت می شود که باعث می شود او …

فیلم جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و کانادا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، فرانسیس کانروی، برت کالن، شیا ویگهام، بیل کمپ , گلن فلشلر به هنرمندی پرداخته‌اند.


21- فیلم رویاپرداز آمریکایی
American Dreamer 

8.4/10
کارگردان: دریک بورت

یک راننده بدشانس که با جابجا کردن یک دلال مواد مخدر در شهر پول درمی آورد خودش را در شرایط مالی بدی می بیند و تصمیم می گیرد بچه دلال مواد را گروگان بگیرد و…

فیلم رویاپرداز آمریکایی به کارگردانی دریک بورت در سال 2018 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم جیم گافیگان، تامی بلانچارد، الهندرو هرناندز، ایزابل آرایزا , روبی جونز به هنرمندی پرداخته‌اند.


22- فیلم انتقام جویان : پایان بازی
Avengers: Endgame 

8.4/10
کارگردان: آنتونی روسو – جوزف روسو

بعد از نابود کردن نیمی از جهان به دست تانوس ، انتقام جویان باقی مانده باید برای درست کردن خرابکاری های اعمال این تایتان دیوانه و بازگشت جهان به تعادل اولیه دست به کار شوند.

فیلم انتقام جویان : پایان بازی به کارگردانی آنتونی روسو و جوزف روسو در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم رابرت داونی جونیور، کریس اوانز، مارک روفالو، کریس همزورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، پل راد، بندیکت کامبربچ، بری لارسون، زویی سلدانا، اوانجلین لیلی، تام هیدلستون، تیلدا سوئینتن، ناتالی پورتمن , تام هالند به هنرمندی پرداخته‌اند.


23- فیلم آیلا : دختر جنگ
Ayla: The Daughter of War 

8.4/10
کارگردان: جان اولکای

این فیلم بر اساس داستان واقعی است. در دهه ی پنجاه میلادی گروهبان سلیمان در جنگ کره ای ها شرکت می کند. او کودکی را که تمام خانواده اش را در جنگ از دست داده است پیدا می کند و نام او را آیلا می گذارد. در روزهای پایانی جنگ به سلیمان گفته می شود که باید به خانه بازگردد. اما او نمی خواهد آیلا را ترک کند و از تمام قدرتی که دارد استفاده می کند تا او را با خود ببرد. اما…

فیلم آیلا : دختر جنگ به کارگردانی جان اولکای در سال 2017 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ترکیه و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم چتین تکیندور، اسماعیل حاجی اوغلو، علی آتای، مراد ییلدریم , مرال چتین کایا به هنرمندی پرداخته‌اند.


24- فیلم روزی روزگاری در آمریکا
Once Upon a Time in America 

8.4/10
کارگردان: سرجیو لئونه

فیلم جنایی روزی روزگاری در آمریکا با بازی رابرت دنیرو و کارگردانی سرجیو لئونه که نامزد 2 جایزه گلدن گلاب شد داستان یک گانگستر سابق بعد از 30 سال به منطقه شرقی منهتن برمیگردد. جایی که باید با گذشته و پشیمانی هایش رو به رو شود…

فیلم روزی روزگاری در آمریکا به کارگردانی سرجیو لئونه در سال 1984 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم رابرت دنیرو، جیمز وودز، الیزابت مک گاورن، جو پشی، برت یانگ، تیوزدی ولد , تریت ویلیامز به هنرمندی پرداخته‌اند.


25- فیلم پیر پسر
Oldboy 

8.4/10

فیلم پیر پسر ساخته پارک چان ووک کارگردان معروف کره ای که از معروفترین و بهترین فیلم های ساخته شده در کره است توانست جایزه ویژه هیئت داوران کن در از آن خود کند و از اصلی ترین نامزد های کسب جایزه نخ طلای کن بود در این فیلم اوته سا مردی خوشگذران در حالیکه به دلیل مستی بازداشت شده است در روز تولد دخترش دزدیده می شود و برای مدت ۱۵ سال در یک اتاق زندانی می شود. در طول ۱۵ سال هیچ کس به سراغ او نمی آید و هر بار که اقدام به خودکشی می کند توسط افراد ناشناس درمان شده و به اتاق قبلی برگردانده می شود. بعد از سپری شدن ۱۵ سال به همان مرموزی روز اول آزاد می شود. در حالیکه در طول این ۱۵ سال فقط یک سؤال در ذهنش باقی مانده است. چرا من؟ …

فیلم پیر پسر در سال 2003 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور کره جنوبی و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد.


26- فیلم جانگوی از بند رهاشده
Django Unchained 

8.4/10
کارگردان: کوئنتین تارانتینو

فیلم جانگوی از بند رها شده ساخته کوئینتون تارانتینو با بازی لئوناردو دی کاپریو ، جیمی فاکس، کریستوف والتز و ساموئل ال جکسون که شاید جزو خشن ترین فیلم های این کارگردان باشد توانست برنده دو جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگری برای کریستوف والتز بازیگر سرشناس آلمانی و بهترین فیلم نامه برای خود تارانتینو شود داستان فیلم در مورد یک مرد سیاه پوست است که به کمک یک شکارچی آلمانی تلاش دارد زنش را از بردگی مردی نژاد پرست و پولدار که به شدت ستمگر است رها کند….

فیلم جانگوی از بند رهاشده به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در سال 2012 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم جیمی فاکس، کریستف والتس، لئوناردو دیکاپریو، کری واشینگتن، ساموئل ال جکسون، والتون گوگینس، دنیس کریستوفر، جیمز رمار , دان جانسون به هنرمندی پرداخته‌اند.


27- فیلم ایندیانا جونز و مهاجمین صندوقچه گمشده
Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark 

8.4/10
کارگردان: استیون اسپیلبرگ

در سالهای 1930 باستان شناس و ماجراجوی آمریکایی، ایندیانا جونز توسط دولت آمریکا استخدام می شود و ماموریت پیدا می کند صندوق مقدس گم شده را که نازی ها در پی یافتن آن هستند پیدا کرده و با خود به آمریکا بیاورد…

فیلم ایندیانا جونز و مهاجمین صندوقچه گمشده به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال 1981 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم هریسون فورد، کارن آلن , پل فریمن به هنرمندی پرداخته‌اند.


28- فیلم اینک آخرالزمان
Apocalypse Now 

8.4/10
کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا

فیلم اینک آخر الزمان ساخته فرانسیس فوردکاپولا براندو اقتباسی آزاد از رمان دل تاریکی جوزف کنراد است و به عناون یکی از تاثیرگذار ترین فیلم ها در باره ی جنگ ویتنام شناخته می شود فیلم همچنین برنده دو جایزه اسکار از جمله برای بهترین فیلم برداری برای ویتوریو استورارو فیلم بردار شهیر ایتالیایی شد. در زمان جنگ ویتنام و آمریکا، به یک سروان آمریکایی دستور می دهند سرهنگی را که از تپه عقب نشینی کرده و به سلیقه خود نیرو فراهم آورده و می جنگد را از کار برکنار کند. سروان برای عزیمت به محل اختفای سرهنگ، وقایعی عجیب و تکان دهنده ای را پشت سر می گذارد….

فیلم اینک آخرالزمان به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا در سال 1979 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم مارلون براندو، رابرت دووال، مارتین شین، فردریک فورست، آلبر هال، سم باتومز، لاری فیشبرن , دنیس هاپر به هنرمندی پرداخته‌اند.


29- فیلم سگدانی
Reservoir Dogs 

8.3/10
کارگردان: کوئنتین تارانتینو

در فیلم سگدانی ، پس از اینکه یک سرقت ساده از جواهر فروشی با شکست مواجه می شود ، افرادی که از آن سرقت جان سالم به در برده اند ، به این نتیجه می رسند که یکی از آن ها ، مامور مخفی است و…

فیلم سگدانی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در سال 1992 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم هاروی کایتل، تیم راث، مایکل مدسن، کریس پن، استیو بوشمی , کوئنتین تارانتینو به هنرمندی پرداخته‌اند.


30- فیلم درسو اوزالا
Dersu Uzala 

8.3/10

در سال ۱۹۰۲ کاپیتان ولادیمیر آرسنیف از سوی دولت روسیه تزاری برای نقشه برداری از مناطق شمالی سیبری به این منطقه فرستاده می شود و گروهی از سربازان نیز او را همراهی می کنند. در طی انجام این مأموریت آنها با یک شکارچی محلی به نام درسو اوزالا آشنا می شوند که راهنمایی آنان را بر عهده می گیرد….

فیلم درسو اوزالا در سال 1975 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ژاپن و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد.


31- فیلم غلاف تمام فلزی
Full Metal Jacket 

8.3/10
کارگردان: استنلی کوبریک

فیلم غلاف تمام فلزی شاهکار جنگی استنلی کوبریک است. فیلم از جایی شروع میشود که عده ای داوطلب در کمپی نظامی تربیت می شوند و بعد از طی کردن دوره ی آموزشی عده ای از آنها به عنوان نظامی و یکی به عنوان خبرنگار عازم جنگ ویتنام میشوند و ….

فیلم غلاف تمام فلزی به کارگردانی استنلی کوبریک در سال 1987 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم متیو موداین، آدام بالدوین، وینسنت دن آفریو، آر لی امی، دوریان هاروود، آرلیس هاوارد، کوین ماجور هاوارد , اد اوراس به هنرمندی پرداخته‌اند.


این نوشته را هم بخوانید:

برترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما: فهرست 40 تایی

سینما بدون سوژه اصلی عشق و عاشقی چه معنایی دارد؟! سینما از همان روزهای نخستینش بدون این مضمون بی‌معنی بود. همچنانکه ترانه و شعر و نقاشی و داستان و رمان را بدون مضمون عشق، اصولا به کلی معنای خود را از دست می‌دهند، سینما هم بدون این سوژه،…

32- فیلم شجاع دل
Braveheart 

8.3/10
کارگردان: مل گیبسون

فیلم شجاع دل به کارگردان و بازیگری مل گیبسون از مطرح ترین فیلم های دهه 90 است که توانست 5 جایزه اسکار از جمله برای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را بدست آورد .پس از تسلط انگلستان بر اسکاتلند ، ویلیام والاس که همسرش توسط نیروهای انگلیسی به دلیل کشتن سربازی که قصد تجاوز به او را داشت اعدام شد با جمع کردن مردم اسکاتلند به عنوان رهبر بر علیه انگلیسی ها و شاه ادوارد اول شورش میکند…

فیلم شجاع دل به کارگردانی مل گیبسون در سال 1995 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم مل گیبسون، سوفی مارسو، پاتریک مک گوئن , کاترین مک کورمک به هنرمندی پرداخته‌اند.


33- فیلم صورت زخمی
Scarface 

8.3/10
کارگردان: برایان دی پالما

فیلم صورت زخمی به کارگردانی برایان دی پالما با بازی ماندگار آل پاچینو در نقش تونی مونتانا و حضور میشل فایفر توانست در 3 بخش نامزد جایزه گلدن گلاب از جمله برای آل پاچینو شود ولی این فیلم در میان ناباوری در هیچ رشته ای حتی بهترین بازیگر نقش اول برای آل پاچینو نتوانست در اسکار حضور پیدا کند.در سال 1980 در میامی یک از پناهنده های کوبایی که به امریکا فرستاده شده اند مسوولیت یک کارتل مواد مخدر را به دست میگیرد و بلند پروازی خود را آغاز میکند…

فیلم صورت زخمی به کارگردانی برایان دی پالما در سال 1983 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد. در این فیلم آل پاچینو، استیون باوئر، میشل فایفر، مری الیزابت ماسترانتونیو، پل شنار، هریس یولین، اف موری آبراهام , رابرت لوجا به هنرمندی پرداخته‌اند.


34- فیلم زد – Z 

8.3/10
کارگردان: کاستا گاوراس

به دنبال قتل یک چپی برجسته یک کاراگاه تلاش میکند قتل را رمز گشایی کند در حالی که دولت…

فیلم زد به کارگردانی کاستا گاوراس در سال 1969 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم ایو مونتان، ایرنه پاپاس، ژاک پرن , ژان-لویی ترنتینیان به هنرمندی پرداخته‌اند.


35- فیلم ام

8.3/10
کارگردان: فریتس لانگ

فیلم ام به کارگردانی فریتز لانگ کارگردان کارگردان شهیر آلمانی از معروف ترین فیلم های کلاسیک است. وقتی پلیس در یک شهر در آلمان در گرفتن یک قاتل کودک ناتوان است دیگر جنایتکاران برای دستگیری او به کمک می آیند ….

فیلم ام به کارگردانی فریتس لانگ در سال 1931 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم پیتر لوره، گوستاف گروندگنس , گئورگ جان به هنرمندی پرداخته‌اند.


36- فیلم بیا و بنگر
Come and See 

8.3/10

بعد از پیدا کردن یک تفنگ قدیمی پسر جوانی به نیروهای مقاومت شوروی می پیوندد تا در مقابل نیروهای آلمانی بایستد و وحشت جنگ جهانی را تجربه میکند …

فیلم بیا و بنگر در سال 1985 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور روسیه و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد.


37- فیلم پست فطرت های لعنتی
Inglourious Basterds 

8.3/10
کارگردان: کوئنتین تارانتینو

روایت شخصی و جالب کوئینتن تارانتینو از جنگ جهانی دوم و یهودی کشی و در نهایت سرنوشت هیتلر به قدری جذاب بود که توانست توجه جهانی را به خود جلب کند این فیلم که از بازگیرانی همچون برد پیت و میسل فاسبندر بهره می برد توانست در 8 بخش نامزد اسکار شود و برای کریستوفر والتز بازیگر آلمانی این فیلم جایزه اسکار به همراه بیاورد و همچنین استعدادی شگرف را به دنیای بازیگری معرفی کند. زمان جنگ جهانی دوم در فرانسه تحت اشغال نازی ها، گروهی از یهودی های آمریکایی دور هم جمع میشوند تا به سبک خودشان انتقامشان را از نازی ها بگیرند…

فیلم پست فطرت های لعنتی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در سال 2009 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم برد پیت، کریستف والتس، مایکل فاسبندر، الی راث، دیانه کروگر، دانیل برول، تیل شوایگر، ملانی لوران , هاروی کایتل به هنرمندی پرداخته‌اند.


38- فیلم شمال از شمال غربی
North by North west 

8.3/10
کارگردان: آلفرد هیچکاک

«راجر تورنهیل» (گرانت) مدیر تبلیغاتی موفق اما خودخواه، روزی با مأموری مخفی بهنام «جرج کاپلان» اشتباه گرفته میشود. اشتباهی که منجر به کشانده شدنش به دنیائی از مخاطرات و دسیسه ها شده و او را وا میدارد برای حفظ جان خود ـ در حالی که به پلیس هم نمیتواند متوسل شود ـ تمام کشور را زیر پا بگذارد. در طول این مسیر رهآورد او عشقی تازه به زنی به نام «ایوکندال» (سینت) است…

فیلم شمال از شمال غربی به کارگردانی آلفرد هیچکاک در سال 1959 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم کری گرانت، اوا ماری سنت، جیمز نویل میسون , جسی رویس لندیس به هنرمندی پرداخته‌اند.


39- فیلم قاپ زنی
Snatch 

8.3/10
کارگردان: گای ریچی

فیلم کمدی گانگستری گای ریچی که توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد و در بین دوست داران سینما بسیار محبوب شد از حضور بازیگرانی مطرحی چون برد پیت، جیسون استاتهام و بنیسیو دل تورو بهره میبرد .«تورکیش» و «تامی» از بوکسوری ایرلندی به نام «میکی» می خواهند تا در یک مسابقه ی مشت زنی شکست بخورد. از طرف دیکر یک گنگستر روسی، «باریس» که از گنگستری یهودی «فرانکی»می خواهد که از طرف او روی مسابقه شرط بندی کند و در عین حال از صاحب یک مغازه ی گرویی نیز می خواهد تا با هم دستان کودنش پولهای شرط بندی را بدزدند…

فیلم قاپ زنی به کارگردانی گای ریچی در سال 2000 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد. در این فیلم بنیسیو دل تورو، دنیس فارینا، آلن فورد، رابی جی، استیون گراهام، لنی جیمز، وینی جونز، برد پیت , جیسون استاتهام به هنرمندی پرداخته‌اند.


40- فیلم فرار بزرگ
The Great Escape 

8.2/10

«فرار بزرگ»، فیلمی در ژانر اکشن-ماجراجویی و درام و محصول سال 1963 سینمای کشور آمریکاست. از بازیگران این فیلم می توان به «استیو مک کوئین»، «جیمز گارنر» و «ریچارد آتنبرو» اشاره کرد. این فیلم نامزد دریافت 13 جایزه از جشنواره های مختلف بین المللی همچون گلدن گلوب و آکادمی اسکار شد و نهایتا توانست 3 جایزه «بهترین بازیگر مرد»، «بهترین فیلم»، «یکی از ده فیلم برتر سال» را از آن خودش کند. فرار بزرگ همچنین در رتبه 144 لیست برترین فیلم های تاریخ سایت معتبر «آی ام دی بی» قرار دارد. داستان این فیلم که در بستری از رویدادهای واقعی تاریخی به تصویر کشیده می شود؛ روایت گر داستان فرار اسرای جنگی متفقین در طول جنگ جهانی دوم از اردوگاه آلمانی هاست که چندین هزار نفر برای این فرار بزرگ برنامه ریزی کرده بودند.

فیلم فرار بزرگ در سال 1963 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم پل بریکهیل، استیو مک کوئین، جیمز گارنر، ریچارد اتنبرا، جیمز دونالد، چارلز برانسون، دونالد پلیسنس، جیمز کابرن، دیوید مک کالوم، گوردون جکسون , جان لیتون به هنرمندی پرداخته‌اند.


41- فیلم ارتش سایه ها
Army of Shadows 

8.2/10
کارگردان: ژان پیر ملویل

فیلیپ گربیر یک مهندس و یکی از سران انقلاب فرانسه می باشد. او توسط یک خائن لو رفته است و در یک کمپ زندانی شده، با این حال تصمیم به فرار دارد…

فیلم ارتش سایه ها به کارگردانی ژان پیر ملویل در سال 1969 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و ایتالیا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم لینو ونتورا، سیمون سینیوره، ژان پیر کسل، پل کروشه , پل موریس به هنرمندی پرداخته‌اند.


42- فیلم برای چند دلار بیشتر
For a Few Dollars More 

8.2/10
کارگردان: سرجیو لئونه

دو جایزه بگیر ماهر و چیره دست به دنبال فراری که برای سر او جایزه تعیین شده است می باشند. این دو برای به دست آوردن تمامی جایزه علاوه بر مبارزه با فراری باید از پس همدیگر برآیند که در این راه.…

فیلم برای چند دلار بیشتر به کارگردانی سرجیو لئونه در سال 1965 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایتالیا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم کلینت ایستوود، لی وان کلیف، جان ماریا ولونته، لوئیجی پیستیلی، کلاوس کینسکی، یوزف اگر، ماریو برگا , آلدو سامبرل به هنرمندی پرداخته‌اند.


43- فیلم یوجیمبو
Yojimbo 

8.2/10

فیلم یوجیمبو از معروف ترین کارهای آکیرا کوروساوا توانست نامزد یک جایزه اسکار و نامزد شیر طلایی جشنواره ونیز شود همچنین بازیگر این فیلم توشیرو میفونه توانست در جشنواره فیلم ونیز برنده دو جایزه بازیگری شود . در یکی از شهرهای ژاپن می گذرد ، شهری که قانونی در ان وجود ندارد و کلانتر شهر فاسد و کثیف است، اما بالاخره فردی برای اجرای عدالت از راه می رسد…

فیلم یوجیمبو در سال 1961 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ژاپن و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد.


44- فیلم بتمن آغاز می کند
Batman Begins 

8.2/10
کارگردان: کریستوفر نولان

فیلم بتمن آغاز می کند اولین سری از سه گانه بتمن کریستوفر نولان که از حضور بازیگران بزرگی مثل کریستین بیل ، مورگان فریمن، کیتی هولمز، لیام نیسن ، مایکل کین، گری اولدمن و کن واتانابه بهره می برد توانست نامزد یک جایزه اسکار شود .بعد از مدتها تمرین با استادش بتمن شروع میکند که گاتهام را از جنایت نجات دهد ولی گروهی به نام انجمن سایه ها تلاش دارد شهر گاتهام را نابود کند پس …

فیلم بتمن آغاز می کند به کارگردانی کریستوفر نولان در سال 2005 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم کریستین بیل، مایکل کین، لیام نیسون، کیتی هلمز، گری الدمن، کیلین مورفی، تام ویلکینسون، روتخر هاور، کن واتانابه , مورگان فریمن به هنرمندی پرداخته‌اند.


45- فیلم مخمصه
Heat 

8.2/10
کارگردان: مایکل مان

فیلم مخمصه به کارگردانی مایکل مان با بازی آل پاچینو، رابرت دنیرو و ول کیلمر یکی از بهترین فیلم های اکشن و پلیسی بشمار می رود و به طوری که سکانس های به یاد ماندنی آن شاید در خاطر هرکدام از دوستداران سینما ثبت شده باشد. فیلم داستان چند بانک زن حرفه ای است که در آخرین سرقت خود در مخمصه ای با پلیس گیر می افتند و در ادامه پلیس به دنبال دستگیری آنها است ولی …

فیلم مخمصه به کارگردانی مایکل مان در سال 1995 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم آل پاچینو، رابرت دنیرو، تام سایزمور، دایان ونورا، ایمی برنمن، اشلی جاد، میکلتی ویلیامسون، وس استودی، تد لواین، جان ویت , وال کیلمر به هنرمندی پرداخته‌اند.


46- فیلم محله چینی ها
Chinatown 

8.2/10
کارگردان: رومن پولانسکی

فیلم محله چینی ها فیلم معروف رومن پولانسکی با بازی خود او ، جک نیکلسون، فی داناوی و جان هیوستون توانست در 11 بخش نامزد اسکار شود ولی تنها موفق شد یک جایزه برای بهترین فیلم نامه را از آن خود کند ولی توانست 4 جایزه از رشته های اصلی گلدن گلاب را بدست آورد.فیلم، داستان جیک کارآگاه خصوصی لس آنجلسی و متخصص در امور افشای خیانت های زناشویی است که توسط زنی که خود را خانوم مالوری معرفی می کند استخدام می شود تا پرده از راز خیانت شوهر او بردارد. آقای مالوری که درگیر برنامه ای دربارهٔ سدسازی و آبرسانی در زمان قحطی است، توسط گیتس تعقیب می شود و چند عکس رسواکننده که نشانگر خیانتش بود، به طور اتفاقی در یکی دو روزنامهٔ محلی چاپ می شود. اما خیلی زود خانوم مالوری واقعی به این عمل کارآگاه اعتراض کرده و مشخص می شود همگی قربانی ماجرای رازآلودی شده اند….

فیلم محله چینی ها به کارگردانی رومن پولانسکی در سال 1974 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم جک نیکلسون، فی داناوی، جان هیلرمن، پری لوپز، برت یانگ , جان هیوستون به هنرمندی پرداخته‌اند.


47- فیلم گنج های سیرامادره
The Treasure of the Sierra Madre 

8.2/10
کارگردان: جان هیوستون

این فیلم جان هیوستون کارگردان شهیر دوران کلاسیک هالیوود با بازی همفری بوگارت و والت هیوستون توانست 3 اسکار از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نویسی را بدست آورد و همچنین توانست برای بهترین فیلم نیز نامزد شود. فیلم داستان فرد سی.دابز و باب کورتین که هر دو مشغول کار در مکزیک هستند و با پیرمردی به نام هاوارد آشنا شده و متوجه می شوند که هاوارد یک کاشف باتجربه طلاست. به همین خاطر آن ها تصمیم می گیرند تا با همراهی هاوارد به دنبال طلا بروند و خود را از وضع بدی که دارند نجات دهند…

فیلم گنج های سیرامادره به کارگردانی جان هیوستون در سال 1948 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم هامفری بوگارت، والتر هیوستون، تیم هالت، بروس بنت، بارتون مک لین , آلفونسو بدویا به هنرمندی پرداخته‌اند.


48- فیلم گاو خشمگین
Raging Bull 

8.2/10
کارگردان: مارتین اسکورسیزی

فیلم گاو خشمگین به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و با بازی رابرت دنیرو و جو پشی توانست برنده 2 اسکار از جمله بهترین بازیگری برای رابرت دنیرو شود و همچنینی موفق شد در 6 رشته دیگر نامزد شود. فیلم تصویر زندگی جیک لا موتا بوکسور معروف امریکایی است. تصویری از عاشقی هایش و به قهرمانی رسیدنش، از دلهره ها و شک هایش و از مغلوب شدنش در مبارزه با غول شهرت…

فیلم گاو خشمگین به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال 1980 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ورزشی می‌باشد. در این فیلم رابرت دنیرو، جو پشی، کتی موریارتی، نیکولاس کولاسانتو، تریسا سالدانا , فرانک وینسنت به هنرمندی پرداخته‌اند.


49- فیلم نابخشوده
Unforgiven 

8.2/10
کارگردان: کلینت ایستوود

فیلم نابخشوده به کارگردانی کلینت ایستوود که علاوه برخودش از حضور بازیگران بزرگی همچون جین هکمن، مورگان فریمن و ریچارد هریس بهره می برد توانست در 9 بخش نامزد اسکار شود که موفق شد 4 تای آن را برنده شود از جمله بخش های مهمی چون بعترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل داستان فیلم در سال ۱۹۸۸ در ایالت وایومینگ می گذرد، زنی روسپی توسط دو گاوچران مجروح و از ریخت می افتد. کلانتر شهر (جین هکمن) تنها به جریمه کردنشان اکتفا می کند. اما دوستان زن برای کسی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می گذارند. ویلیام مانی (کلینت ایستوود) هفت تیرکش که توبه کرده ولی هنوز گذشته زشتش عذابش می دهد به کمک دوست قدیمی اش (مورگان فریمن) و یک مرد جوان آخرین کار خود را شروع می کند.

فیلم نابخشوده به کارگردانی کلینت ایستوود در سال 1992 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم کلینت ایستوود، جین هکمن، مورگان فریمن، ریچارد هریس، جیمز ولوت , سال روبینک به هنرمندی پرداخته‌اند.


50- فیلم راننده تاکسی
Taxi Driver 

8.2/10
کارگردان: مارتین اسکورسیزی

فیلم مارتین اسکورسیزی با بازی به یاد ماندنی رابرت دنیرو و جودی فاستر که برای بهترین فیلم و برای هر دوی این بازیگر ها توانست نامزد جایزه اسکار شود و همچنان به عنوان با یاد ماندنی ترین فیلم های رابرت دنیرو شناخته می شود. تراویس بیکل شخصیت اصلی این فیلم جوان ۲۶ ساله است که از کم خوابی مزمن رنج می برد. او که برای فرار از بیخوابی شغل تاکسیرانی در شب را انتخاب می کند هر چه بیشتر با جنایت ها در سطح شهر نیویورک آشنا می گردد. در این میانه تراویس با بتسی که یکی از داوطلبان حاضر در دفتر انتخاباتی سناتور چالز پالانتین نامزد انتخابات ریاست جمهوری آشنا می گردد…

فیلم راننده تاکسی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال 1976 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم رابرت دنیرو، جودی فاستر، سیبل شفرد، هاروی کایتل , پیتر بویل به هنرمندی پرداخته‌اند.


51- فیلم نفرت
La Haine 

8.1/10
کارگردان: متیو کاسوویتس

«نفرت»، فیلمی در ژانر اکشن-جنایی و درام و محصول سال 1995 سینمای فرانسه است. این فیلم پس از اکران موفقش در سال 1995 و با حضور در جشنواره های بین المللی، توانست نامزد دریافت 23 جایزه شود و نهایتا 8 جایزه همچون «بهترین فیلم»، «بهترین کارگردانی»، «بهترین تدوین» و «بهترین تهیه کنندگی» را با خود به خانه ببرد. همچین این فیلم در رتبه 228 فهرست بهترین فیلم های سایت «آی ام دی بی» قرار دارد. نفرت، داستان زندگی 3 جوان فرانسوی، درست یک روز پس از یک شورش بزرگ را روایت می کند. آن ها با سرقت یک اسلحه، مرتکب کارهایی می شوند که عواقب سنگینی را برایشان به دنبال دارد.

فیلم نفرت به کارگردانی متیو کاسوویتس در سال 1995 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم ونسان کسل، هوبرت کانده، سعید تغماوی، عبدالحمد قیلی , جوزف مومو به هنرمندی پرداخته‌اند.


52- فیلم مهمان نامرئی
The Invisible Guest 

8.1/10
کارگردان: اوریل پائولو

«مهمان نامرئی»، فیلمی در ژانر جنایی-رازآلود و درام و محصول سال 2016 کشور اسپانیاست. این فیلم با حضور در جشنواره های مختلف، علاوه بر استقبال مخاطبین و منتقدین، توانست در 5 رشته نامزد دریافت جایزه شود و نهایتا 2 جایزه را از آن خود کند. مهمان نامرئی داستان یک تاجر موفق را روایت می کند که متهم به قتل شده و تنها 3 ساعت زمان دارد تا یک دفاعیه مستدل ارائه دهد و از اتهامی که به او شده، تبرئه شود اما برای اثبات بی گناهی اش، اسرار زیادی باید برملا شوند.

فیلم مهمان نامرئی به کارگردانی اوریل پائولو در سال 2016 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور اسپانیا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم ماریو کاساس، آنا ویگنر، Jose Coronado، باربارا لنی، فرانچسک اوریا , پاکو توس به هنرمندی پرداخته‌اند.


53- فیلم فورد در برابر فراری
Ford v Ferrari 

8.1/10
کارگردان: جیمز منگولد

داستان بر اساس اتفاقات واقعی ای بوده که در گذشته رخ داده است و قصه یک تیم عجیب و البته مصمم از طراحان و مهندسان آمریکایی را حکایت میکند. این تیم توسط یک طراح با استعداد به نام کرول شلبی و همچنین یک راننده انگلیسی به نام کن مایلز هدایت میشود. کن مایلز و کرول شلبی موظف به انجام وظیفه طرح کامل ساخت یک اتومبیل از ابتدا تا انتها هستند.

فیلم فورد در برابر فراری به کارگردانی جیمز منگولد در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و فرانسه و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم مت دیمون، کریستین بیل، جان برنثال، کترینا بلف , جاش لوکاس به هنرمندی پرداخته‌اند.


54- فیلم مکس دیوانه: جاده خشم
mad max: fury road 

8.1/10
کارگردان: جرج میلر

در آینده ای دور، در حالی که تنها بیابانی خشک از زمین باقی مانده است، باقیمانده ی نسل انسان ها برای زنده ماندن حاضرند یکدیگر را از بین ببرند. اما در این میان ، مردی جوان به نام مکس ، که خانواده اش را از دست داده است ، در جستجوی صلح می باشد و… این فیلم به کارگردانی جورج میلر از سری فیلم های مکس دیوانه است که از دهه 80 تا کنون بسیار پرطرفدار بوده. اولین نسخه این فیلم با معرفی کردن ستاره ای به سینمای جهان به نام مل گیبسون همراه بود. باوجود افتی که در ساخت نسخه های بعدی این فیلم وجود داشته، اما در این نسخه شاهد درخشش فیلم بالاخص در جلوه های ویژه و موسیقی هستیم.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم به کارگردانی جرج میلر در سال 2015 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم تام هاردی، شارلیز ترون، نیکلاس هولت، جاش هلمن، رزی هانتینگتون وایتلی، رایلی کیئو , کورتنی ایتون به هنرمندی پرداخته‌اند.


55- فیلم بیل را بکش 1
Kill Bill 1 

8.1/10
کارگردان: کوئنتین تارانتینو

در فیلم بیل را بکش 1 ،یک عروس بعد از کمای طولانی، بیدار میشود. اثری از بچه ای که قبلا در شکم داشته نیست. تنها چیزی که در ذهن دارد، انتقام گرفتن از تیم قاتلینی است که به او خیانت کردند، تیمی که خودش هم زمانی عضو آن بود….

فیلم بیل را بکش 1 به کارگردانی کوئنتین تارانتینو در سال 2003 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم اوما تورمن، لوسی لیو، ویویکا ای فاکس، داریل هانا، دیوید کاراداین، مایکل مدسن، جولی دریفوس , چیاکی کوری یاما به هنرمندی پرداخته‌اند.


56- فیلم جایی برای پیرمردها نیست
No Country for Old Men 

8.1/10
کارگردان: ایتن کوئن – جوئل کوئن

جایی برای پیرمردها نیست داستان یک شکارچی بنام «لولین ماس» است که روزی بطور اتفاقی با اجساد گروهی از تبهکاران، که بخاطر بهم خوردن معامله مواد مخدر یکدیگر را کشته اند روبرو می شود. او این ماجرا را به پلیس خبر می دهد و….

فیلم جایی برای پیرمردها نیست به کارگردانی ایتن کوئن و جوئل کوئن در سال 2007 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم تامی لی جونز، خاویر باردم، جاش برولین، وودی هارلسون، کلی مک دانلد , گرت دیلاهانت به هنرمندی پرداخته‌اند.


57- فیلم وی مثل وندتا
V for Vendetta 

8.1/10
کارگردان: جیمز مک تیگو

داستان فیلم در انگلستان و آینده ای نزدیک میگذرد. حکومتی فاشیستی بر انگلستان حاکم است و همه تحت فرمان یک رهبر بزرگ هستند. شهر تحت حکومت نظامی است و هر گونه اعتراض و مخالفتی به شدت سرکوب می شود و مدام دولت مردم را از تروریست ها می ترساند. در این شرایط ایوی بعد از حکومت نظامی از خانه بیرون می رود و توسط پلیس مخفی دستگیر میشود . در همین حال مرد سیاه پوشی به نام وی که یک ماسک خندان بر صورت دارد او را از دست پلیس نجات می دهد و…

فیلم وی مثل وندتا به کارگردانی جیمز مک تیگو در سال 2005 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم ناتالی پورتمن، هوگو ویوینگ، استیون ری , جان هرت به هنرمندی پرداخته‌اند.


58- فیلم سامورایی
Le Samouraï 

8.1/10

فیلم سامورایی ساخته ژان پیر ملویل با بازی آلن دلون داستان قاتلی به اسم جف کاستلو است که در کمال خونسردی برای پول آدم میکشد و در یکی از قتل هایش که صاحب یک کلاب را به قتل میرساند متوجه می شود زنی شاهد قتل بوده و قبل از اینکه کاری بکند توسط پلیس دستگیر می شود و …..

فیلم سامورایی در سال 1967 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد.


59- فیلم راکی
Rocky 

8.1/10
کارگردان: جان جی. آویلدسن

راکی بالبوآ ورزشکار رشته تازه کار بوکس که نتوانسته بود به قهرمانی برسد در مسابقه ای با قهرمان سنگین وزن جهان به نام آپولو کرید توانست با پشت کار او را شکست دهد.

فیلم راکی به کارگردانی جان جی. آویلدسن در سال 1976 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ورزشی می‌باشد. در این فیلم سیلوستر استالونه، تالیا شایر، برت یانگ، کارل ویترز , بورگس مریدیت به هنرمندی پرداخته‌اند.


60- فیلم بن هور
Ben-Hur 

8.1/10
کارگردان: ویلیام وایلر

جودا بن هور، شاهزاده ای یهودی است که به وسیله دوست رومی اش دستگیر و به بردگی فرستاده می شود. او بعد از سال ها به کشورش بر می گردد تا خانواده اش را آزاد کند.

فیلم بن هور به کارگردانی ویلیام وایلر در سال 1959 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم چارلتون هستون، جک هاوکینز، هایا هاراریت، استیون بوید، هیو گریفیث، مارتا اسکات، کتی اودانل , سام جافی به هنرمندی پرداخته‌اند.


61- فیلم لوگان
Logan 

8.1/10
کارگردان: جیمز منگولد

لوگان یک فیلم ابرقهرمانی و الهام گرفته از مجموعه کتاب کمیک لوگان مرد سال دیده، اثر مارک میلر و استیو مک نایون است… اتفاقات فیلم سال 2029 را نشان می دهد. نزدیک به 25 سال است که جهش یافته جدیدی به دنیا نیامده. در این میان لوگان که با بالا رفتن سنش قدرت های خود را از جمله زود درمانی تا حد زیادی از دست داده به همراه کالیبان در مکانی دور افتاده در ایالت تگزاس زندگی می کند. مهم ترین کار لوگان هم مراقبت از پروفسور ایکس است که با بالا رفتن سنش ذهنش به هم ریخته شده و نمی تواند قدرت هایش را کنترل کند..این دو به دنبال نجات یک دختر جهش یافته هستند. دولت در یک عملیات مخفیانه در نظر دارد که جهش یافته های زیر سن قانونی را دستگیر کرده و سپس آن ها را به سلاح هایی مرگبار تبدیل کند…

فیلم لوگان به کارگردانی جیمز منگولد در سال 2017 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و کانادا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم هیو جکمن، پاتریک استوارت , دافنه کین به هنرمندی پرداخته‌اند.


62- فیلم مبارز
Warrior 

8.1/10

پسری پس از بازگشت از جنگ برای شرکت در مسابقات MMA پیش پدرش که مربیش بوده بازمیگردد تا برای مسابقات آماده شود. از طرفی دیگر مردی خانواده دار و معلم برای اینکه بتواند قسط های خانه اش را بدهد برای شرکت در این مسابقه آماده می شود و…

فیلم مبارز در سال 2011 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ورزشی می‌باشد.


63- فیلم دختر ناپدید شده
Gone Girl 

8.1/10
کارگردان: دیوید فینچر

داستان این کتاب و فیلم در مورد مردیست که همسرش را در پنجمین سالگرد ازدواجشان گم می کند اما تمام انگشت ها بسمت او نشانه می رود بطوریکه لقب قاتل زنان به وی داده می شود…

فیلم دختر ناپدید شده به کارگردانی دیوید فینچر در سال 2014 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم بن افلک، رزمند پایک، نیل پاتریک هریس، تایلر پری، کری کان، کیم دیکنز , پاتریک فوگیت به هنرمندی پرداخته‌اند.


64- فیلم شکارچی گوزن
The Deer Hunter 

8.1/10
کارگردان: مایکل چیمینو

در گرماگرم جنگ ویتنام مایکل ورونسکی به دنبال دوست خود می گردد تا او را به خانه اش بازگرداند…

فیلم شکارچی گوزن به کارگردانی مایکل چیمینو در سال 1978 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم رابرت دنیرو، مریل استریپ، جان کازال، کریستوفر واکن، جان سوج , جرج دزوندزا به هنرمندی پرداخته‌اند.


65- فیلم مردی که لیبرتی والانس را کشت
The Man Who Shot Liberty Valance 

8.1/10
کارگردان: جان فورد

یک سناتور به نام رانسوم استادارد برای تشییع جنازه و تدفین مردی فقیر به شهر شینبون بازمی گردد و برای یک خبرنگار کنجکاو، داستان واقعی مردی که لیبرتی والانس را از پای درآورد را بازگو می کند.

فیلم مردی که لیبرتی والانس را کشت به کارگردانی جان فورد در سال 1962 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم جان وین، جیمز استوارت، ورا مایلز، رابرت دانر، لی ماروین، ادموند اوبراین , جان کوالن به هنرمندی پرداخته‌اند.


66- فیلم ۱۲ میمون
Twelve Monkeys 

8/10
کارگردان: تری گیلیام

در سال ۱۹۹۶ جهان به مکانی ناامن برای زندگی بشر تبدیل گشته؛ به طوری که بیش از ۵ میلیارد نفر بر اثر یک ویروس کشنده از بین رفته اند و یک درصد باقی مانده از انسان ها مجبورند برای در امان ماندن از مرگ در زیر زمین زندگی کنند. در سال ۲۰۳۵ عده ای از دانشمندان برای یافتن راه حلی برای درمان این ویروس، زندانیان را به زمان گذشته می فرستند…

فیلم ۱۲ میمون به کارگردانی تری گیلیام در سال 1995 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم بروس ویلیس، جاون سدا، مادلین استو , برد پیت به هنرمندی پرداخته‌اند.


67- فیلم الماس خونین
Blood Diamond 

8/10
کارگردان: ادوارد زوئیک

ادوارد زوییک فیلمساز آمریکایی، کارگردان فیلم هایی مانند درباره شب گذشته، گلوری، زندگی عادی، افسانه های پاییز و عشق و داروهای دیگر ، الماس خونین و برخی آثار دیگر است. الماس خونین در جشنواره های مختلف از جمله اسکار و بفتا و گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه شده است. این فیلم روایتگر داستان قاچاقچی به نام دنی آرچر قاچاقچی الماس و رودزیایی الاصل است که در دوران کودکی پدر و مادر خود را در درگیری های خونبار دهه ۱۹۷۰ از دست داده است. طی این سی سالی که از عمرش گذشته، سربازی مزدور و تاجری ناکام بوده است. وقتی می خواهد با الماس هایی که در بدن یک بز جاساز شده است از مرز بی ثبات سیرالئون عبور کند، مأموران گشتی او را دستگیر می کنند. او در زندان می فهمد که یک ماهی گیر از مخفی گاه یک الماس صورتی رنگ گرانقیمت خبر دارد. آن دو با هم به دنبال این الماس روانه می شوند و یک روزنامه نگار آمریکایی به نام مدی بوین به دنی دلبسته می شود. ماهیگیر مصمم به نجات دادن خانواده خود است ولی دنی به پیدا کردن الماس می اندیشد…

فیلم الماس خونین به کارگردانی ادوارد زوئیک در سال 2006 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم لئوناردو دیکاپریو، جایمن هانسو، جنیفر کانلی، آرنولد وسلو، جیمی میستری , مایکل شین به هنرمندی پرداخته‌اند.


68- فیلم شاهین مالت
The Maltese Falcon 

8/10
کارگردان: جان هیوستون

فیلم شاهین مالت در مورد یک کارآگاه است که با پیگیری یک جرم به پرونده جرم سه نفر دیگر نیز می رسد که هر کدام داستان خود را دارند …

فیلم شاهین مالت به کارگردانی جان هیوستون در سال 1941 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم هامفری بوگارت، مری آستور، گلادیس جرج، پیتر لوره، بارتون مک لین، لی پاتریک , سیدنی گرین استریت به هنرمندی پرداخته‌اند.


69- فیلم کازینو رویال
Casino Royale 

8/10
کارگردان: مارتین کمپل

جیمز باند ماموریت دارد تا یک بانکدار را که پولهای سازمان های تروریستی را در بازار جهانی سرمایه گذاری می کند متوقف کندو گروه او را سرنگون کند …

فیلم کازینو رویال به کارگردانی مارتین کمپل در سال 2006 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم دنیل کریگ، اوا گرین، مدس میکلسن، جانکارلو جانینی، جفری رایت، جودی دنچ، کاترینا مورینو، ایوانا ملیسویک , سیمون آبکاریان به هنرمندی پرداخته‌اند.


70- فیلم اولتیماتوم بورن
The Bourne Ultimatum 

8/10
کارگردان: پل گرینگرس

جیسون بورن مبتلا به فراموشی شده است و به دنبال نشانه هایی از گذشته خود است. به مسکو، لندن، پاریس و مادرید می رود تا آنچه را که می خواهد پیدا کند ولی او به عنوان یک تروریست نیز تحت تعقیب است. جیسون بورن مبتلا به فراموشی شده است و همچنان به دنبال نشانه هایی از گذشته و احتمالاً آینده اش می باشد و به همین دلیل به مسکو، لندن، پاریس و مادرید می رود تا آنچه را که می خواهد، بیابد و این در حالی است که وی تحت تعقیب یک تروریست نیز هست.

فیلم اولتیماتوم بورن به کارگردانی پل گرینگرس در سال 2007 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم مت دیمون، جولیا استایلز، دیوید استراترن، اسکات گلن، پدی کانسیداین، ادگار رامیرز، آلبرت فینی , جون آلن به هنرمندی پرداخته‌اند.


71- فیلم آرواره ها
Jaws 

8/10
کارگردان: استیون اسپیلبرگ

یک کوسه بزرگ شروع به تخریب یک شهر میکند و تمامی بندر آن شهر را در دست خود میگیرد. اکنون یک سری از افراد سعی در توقف کردن او دارند و…

فیلم آرواره ها به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال 1975 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم روی شایدر، رابرت شاو، ریچارد درایفس، لورن گری , مورای همیلتون به هنرمندی پرداخته‌اند.


72- فیلم ماجرای نیمروز
High Noon 

8/10
کارگردان: فرد زینمان

را در سر دارد، خبردار می شود که فرانک میلر تبهکاری که چند سال پیش به زندان فرستاده با قطار نیمروز و به قصد انتقام از او به آن شهر خواهد آمد. دوستانش می کوشند تا وی را ترغیب به ترک شهر نمایند، اما او فرار را چاره کار نمی داند و تصمیم می گیرد تا با آن فرد و هم دستانش مواجه شود…

فیلم ماجرای نیمروز به کارگردانی فرد زینمان در سال 1952 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این فیلم گری کوپر، توماس میچل، لوید بریجز، کتی هورادو، گریس کلی، اوتوی کروگر، لان چینی جونیور، هری مورگان , ایو مک وی به هنرمندی پرداخته‌اند.


73- فیلم از گور بازگشته
The revenant 

8/10
کارگردان: آلخاندرو گونزالس ایناریتو

داستان فیلم درباره شکارچی پوستی به نام “هیو گلس” (لئوناردو دیکاپریو) است که در حین شکار مورد حمله ی یک خرس قهوه ای قرار گرفته و دو مرد که در این شکار همراه او بودند، وسایلش را دزدیده و او را نیمه جان رها می کنند؛ او جان سالم به در می برد و ۳۵۰ مایل را در طبیعت وحشی می پیماید تا از کسانی که به او خیانت کرده اند، انتقام بگیرد.

فیلم از گور بازگشته به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو در سال 2015 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم لئوناردو دیکاپریو، تام هاردی، دامنل گلیسون , ویل پولتر به هنرمندی پرداخته‌اند.


74- فیلم به خاطر یک مشت دلار
A Fistful of Dollars 

8/10
کارگردان: سرجیو لئونه

در یک دهکده، بویی جز بوی مرگ به مشام نمی رسد. قانون وجود ندارد و اسلحه حرف اول و آخر را می زند. یک غریبه ( با بازی کلینت ایستوود ) وارد این دهکده شده و این آغازگر ماجرایی تازه است …

فیلم به خاطر یک مشت دلار به کارگردانی سرجیو لئونه در سال 1964 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایتالیا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد.


75- فیلم تسخیرناپذیران
The Untouchables 

7.9/10
کارگردان: برایان دی پالما

تسخیرناپذیران: فیلمی آمریکایی اثر برایان دی پالما است. بازیگرانی همچون رابرت دنیرو و شون کانری و کوین کاستنر در آن نفش آفرینی می کنند.این فیلم از دیدگاه بسیاری از منتقدان یکی از شاهکارهای دهه هشتاد میلادی است. از نقاط قوت این فیلم می توان به کارگردانی بی نظیر آن اشاره کرد.بازی در این فیلم نقطه پرتابی برای بازیگرانی همچون کوین کاستنر و اندی گارسیا بوده است. کوین کاستنر پس از این فیلم به ستاره ای بسیار محبوب بدل شد و سه سال بعد از بازی در این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار برای نقش آفرینی در فیلم با گرگ ها می رقصد شد و اندی گارسیا هم پس از بازی در این اثر به ستاره ای قدرتمند بدل گشت.آنچه در این فیلم بیش از همه جلب نظر می کند بازی خیره کننده دنیرو و کانری است که بر بازی دیگران سایه افکنده است. شون کانری بخاطر بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار گشت.این فیلم پس از سی سال چنان محبوبیتی کسب کرده است که دی پالما تصمیم دارد قسمت دوم آن را با حضور نیکلاس کیج بسازد.

فیلم تسخیرناپذیران به کارگردانی برایان دی پالما در سال 1987 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم کوین کاستنر، شان کانری، چارلز مارتین اسمیت، اندی گارسیا، رابرت دنیرو، ریچارد بردفورد، جک کهو , پاتریشا کلارکسون به هنرمندی پرداخته‌اند.


76- فیلم در کمال خونسردی
In Cold Blood 

7.9/10
کارگردان: ریچارد بروکس

فیلم در کمال خونسردی ، داستان دو مرد جوان است که به تنهایی بی فایده هستند اما به همکاری هم تبدیل به جنایتکاران برزگی می شوند.آنها وارد خانه خانواده ای ثروتمند می شوند اما پس از اینکه متوجه می شوند پولی در خانه نیست….

فیلم در کمال خونسردی به کارگردانی ریچارد بروکس در سال 1967 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم رابرت بلیک، اسکات ویلسون، پال استوارت، جراررد اس.الاکلین، جف کوری , جان فورسایث به هنرمندی پرداخته‌اند.


77- فیلم ترور
I as in Icarus 

7.9/10
کارگردان: آنری ورنوی

فیلمی که با اقتباسی آزاد از ترور جان اف کندی ساخته شده است . داستان رییس جمهوری خیالی است که ترور میشود و یک کاراگاه به تحقیق در مورد توطئه پشت این قتل می پردازد….

فیلم ترور به کارگردانی آنری ورنوی در سال 1979 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور فرانسه و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم ایو مونتان به هنرمندی پرداخته‌اند.


78- فیلم روز شغال
The Day of the Jackal 

7.8/10
کارگردان: فرد زینمان

در فیلم روز شغال ، پس از تلاش نافرجام برای ترور دوگل ، در اوت سال ۱۹۶۲، گروه OAS با مشکلات قابل توجهی رو به رو می شود و بسیاری از روسای آن شناسایی می شوند. رییس جدید گروه، « سرهنگ رودن » تصمیم می گیرد تا آدم کشی حرفه ای را که هیچ ارتباطی با گروه ندارد اجیر کند؛ مردی انگلیسی با اسم رمز « شغال »…

فیلم روز شغال به کارگردانی فرد زینمان در سال 1973 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم ادوارد فاکس، میشل اوکلر، آلن فرناند، ورنن دابچف، اولگا ژرژ-پیکو , بری اینگام به هنرمندی پرداخته‌اند.


79- فیلم گانگستر آمریکایی
American Gangster 

7.8/10
کارگردان: ریدلی اسکات

یک پلیس نیویورک مامور میشود تا یک رئیس مواد مخدر هارلم را متوقف و دستگیر کند و …

فیلم گانگستر آمریکایی به کارگردانی ریدلی اسکات در سال 2007 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم برایان گریزر، راسل کرو، دنزل واشنگتن، چویتل اجیوفور، کوبا گودینگ جونیور، جاش برولین، تد لواین، آرماند آسانته، جان اورتیز , جان هاکس به هنرمندی پرداخته‌اند.


این نوشته‌ها را هم دوست خواهید داشت:

معرفی 64 سریال تلویزیونی محبوب و تازه سال 2018 بر اساس آرای IMDB

دنیای سرگرمی‌سازی یک لحظه استراحت نمی‌کند و مطابق با سلیقه‌های مختلف، فیلم و سریال و موسیقی تولید می‌کند. هر چقدر هم سلیقه شما خاص یا عجیب باشد، اگر در فهرست بلندبالای تولیدهای تازه بگردید، سرانجام به محصولات مورد علاقه خود خواهید رسید.…

بهترین فیلم های توشیرو میفونه : فهرستی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌های او

توشیرو میفونه (1920 - 1977) بازیگر ژاپنی مشهوری بود بود که در ۱۷۰ فیلم ایفای نقش کرده‌است. او به خاطر همکاری با فیلم‌ساز برجسته ژاپنی- آکیرا کوروساوا -در ۱۶ فیلم بین سال‌های ۱۹۴۸–۱۹۶۵ شناخته شده‌است. از همکاری‌های او با کوروساوا می‌توان به…

بهترین فیلم‌ های ایرانی دهه 80 – فهرست 49 فیلم محبوب دهه هشتاد بر اساس امتیاز imdb

سینمای دهه 80 ایران هم برای خودش سینمای خاصی بود. تقابل امید در برابر ناامیدی و سینمایی که هنوز هم مثل الان بی‌هدف و گیشه‌ای تمام‌عیار نشده بود.فیلم خوب یا دست‌کم تلاش برای ساختن فیلم‌ها با دغدغه خوب هنوز وجود داشت و هنوز سینما از…

فیلم‌های خوبی که بین سال‌های 2000 تا 2010 دوست داشتم

فرانک مجیدی: مدتی پیش، «حمیدرضا علاقه‌بند» تعدادی از وبلاگ‌نویسان، از جمله من را برای شرکت در بازی وبلاگی انتخاب ده فیلم برتر دهه‌ی اول قرن 21 دعوت کرد که متاسفانه به دلیل مشغله‌های درسی نتوانستم آن را اجابت کنم. حالا در نیمه‌ی اول فوریه‌ی…

بهترین و خاطره‌انگیزترین فیلم‌های دهه ۹۰ میلادی – فهرست 57 فیلم خوب و دیدنی- چرا اینقدر محبوب‌اند؟…

امروز می‌خواهم در این مورد صحبت کنم که چرا تصور می‌کنم فیلم‌های دهه 90 برای ما اینقدر محبوب هستند. وقتی این سال‌ها، فهرست نامزدهای جایزه اسکار و نیز جشنواره‌های معتبر دیگر فیلم اعلام می‌شود و این فهرست‌ها را با فهرست‌های دهه 90 مقایسه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. علی می گوید

    فیلم رویاپراز آمریکایی امتیاز اشتباهی دارد https://www.imdb.com/title/tt6769326/ این فیلم اصلا خوب نیست و امیتازش 6.2 هستش.

  2. مسعود می گوید

    اوه اوه چه فیلمهایی تقریبا ۹۵ درصدشون را دیدم یکی از یکی بهتر ولی دوتا فیلم را از همه بیشتر دوست دارم اولی رستگاری در شاوشنگ دومی هم ترمیناتور ۲

  3. امیر محمد می گوید

    چرا سه گانه بتمن نولان توش نیست

  4. مهدی می گوید

    دوازده یار اوشن و Punisher هم نیست تو لیست.

  5. Omid sa می گوید

    سلام.
    من همبشه سعی کردم از نقدها و مطالب زیبای شما چیزی رو از دست ندم و تقریبا همیشه هم موفق بودم.
    انصافا مطالب شما همیشه به من کمک کردن و باعث لذت بردن بیشتر من از دنیای سینما بودن.
    صمیمانه ازتون تشکر میکنم.
    موفق باشید.

  6. رضا می گوید

    پس قسمت آخر هری پاتر کجاست که انقدر خوب بود!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5