چگونه فید اخبار را در گوگل نیوز و گوگل دیسکاور برای خودمان سفارشی‌سازی کنیم

می‌توانید به طرز ساده‌ای مقالات یا سورس‌هایی که تمایل ندارید را حذف کنید

0

در اندروید، چند روش برای دسترسی به گوگل نیوز و چند روش برای سفارشی‌سازی فید سرویس‌های گوگل نیوز و گوگل دیسکاور وجود دارد.

ما در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم فیدهای گوگل نیوز و گوگل دیسکاور را مناسب خودتان دربیاورید؛ منابع خبری این سرویس‌ها را محدود کنید و به گوگل بگویید به چه چیزهایی علاقه دارید و مقالاتی که واقعا دوست دارید را برای خواندن در آینده، ذخیره کنید.

چگونه گوگل نیوز تصمیم می‌گیرد چه چیزی را نمایش دهد؟

در اپلیکیشن Google News، دو بخش اصلی برای اخبار وجود دارد: For you و Headlines. بخش Headlines به چیزی که شما علاقه دارید؛ وابسته نیست و مهم‌ترین اخبار و و مقالات دیده شده در منطقه شما یا جهان را نمایش می‌دهد. معمولا در این بخش بیشتر محتوا و اخبار سیاسی مشاهده می‌کنید.

اما گوگل نیوز در بخش For you صرفا محتواهایی که فکر می‌کند شما علاقه‌مند خواندن‌شان هستید را نمایش می‌دهد. علاقه‌مندی شما براساس جست‌وجوهای گوگل، وبگردی‌ها و بازدید از سایت‌ها و مقالات در وب و سایر عوامل کشف می‌شود و گوگل نیوز بر همین اساس، مقالات خبری را در فید به شما نشان خواهد داد.

اغلب اوقات، مقالاتی که در فید گوگل نیوز می‌بینید؛ برایتان جالب و قابل توجه هستند ولی برخی اوقات هم مقالاتی نمایش داده می‌شود که کاملا ضد سلیقه و علاقه شما هستند و اصلا برایتان جالب نخواهند بود. خوش‌بختانه، سفارشی‌سازی گوگل نیوز آسان است و شما می‌توانید با کمی وقت گذاشتن، آن را به یک منبع مفید خبری تبدیل کنید.

آموزش گوگل نیوز برای نمایش محتوای دلخواه شما

اگر متوجه شدید در گوگل نیوز محتوای زیادی ظاهر می‌شود که کوچک‌ترین ارتباطی با علاقه‌های شما ندارند؛ چند روش آسان وجود دارد تا مطمئن شوید که دیگر در آینده این محتواها را نخواهید دید. ممکن هم هست مقاله و موضوعی ببینید که مطابق سلیقه شما است و دوست داشته باشید محتواهای بیشتری درباره آن بخوانید. می‌توانید به مرور زمان، فید گوگل نیوز را کاملا برای خودتان سفارشی‌سازی کنید. در اینجا نحوه سفارشی‌سازی گوگل نیوز را آوردیم:

۱- روی دستگاه اندرویدی خود، اپلیکیشن Google News را باز کنید.

۲- مطمئن شوید در برگه For you در پایین صفحه این برنامه هستید.

۳- آخرین مطالب فید یا ۵ محتوای آخر را اسکرول کنید. چون، تا حدود زیادی این مقالات براساس علاقه‌مندی شما نمایش داده شدند.

۴- مقاله‌ای که نمی‌خواهید از این به بعد نمایش داده شود را انتخاب و روی منوی پایین رونده (دکمه سه نقطه) در کارت ضربه بزنید.

۵- یک کارت در پایین صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود. بین گزینه‌های More stories like this یا Fewer stories like this یکی را انتخاب کنید.

پس از انجام این ترفند برای چندین مقاله، به تدریج فید گوگل نیوز شما کاملا مطابق سلیقه‌تان می‌شود و انگار کاملا دارید با یک فید جدید گوگل نیوز کار می‌کنید.

آموزش فید نیوز در گوگل دیسکاور برای نمایش محتوای دلخواه شما

اگر گوشی پیکسل ۶ یا پیکسل ۶ پرو دارید؛ احتمالا سرویس Google Discover را فعال کردید. با فعال بودن این ویژگی، وقتی صفحه‌نمایش را یک صفحه به چپ سوایپ می‌کنید؛ یک فید سفارشی گوگل دیسکاور ساده و فاقد تعداد زیادی ویژگی مشاهده می‌کنید که می‌توانند باعث حواس‌پرتی شما بشود. بسیاری از کاربران، این فید خبرخوان را به گوگل نیوز ترجیح می‌دهند؛ چون یافتن مقالات و اخبار کاملا مطابقه نیاز و سلیقه در آن آسان‌تر است.

نکته مهم این است که شما هنوز هم می‌توانید فید خبری را در گوگل دیسکاور، سفارشی کنید. اگر مقاله‌ای پیدا کردید که دوست ندارید یا می‌خواهید با موضوع آن، مقالات کمتری بخوانید؛ به سادگی روی منوی پایین رونده گوشه سمت راست پایین کارت ضربه بزنید.

شما در اینجا، چند گزینه دارید: Not interested in this و Not interested in [topic].

اگر گزینه Not interested in this را انتخاب کنید؛ به گوگل دیسکاور می‌گویید من این مقاله را دوست نداریم ولی اگر Not interested in [topic] را انتخاب کنید؛ در واقع گفتید که کلا موضوع این مقاله را دوست ندارم. به این روش، می‌توانید مقالات کمتری در ارتباط با موضوعی که تمایل ندارید در این فید خبری ببینید.

آموزش مسدودسازی منابع و خروجی‌ها

اگر بخواهید یک قدم بیشتر برای سفارشی‌سازی فید گوگل نیوز و گوگل دیسکاور بردارید؛ می‌توانید منابع خاصی را در گوگل نیوز مسدود کنید.

با ضربه زدن روی منوی سه نقطه در کارت، گزینه‌ای وجود دارد که به شما می‌گوید یکی از این دو مورد Hide stories from [source] یا Don’t show content from [source] را انتخاب کنید.

با ضربه زدن روی یکی از این دو گزینه، آن منبع در فهرست سیاه قرار می‌‌گیرد و مسدود می‌شود و دیگر شما هرگز خبرها و مقالات این منبع را در گوگل نیوز مشاهده نخواهید کرد.

اگر به الگوریتم‌های گوگل اجازه دهید کاملا ردیابی کنند شما چه چیزهایی را دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؛ متوجه خواهید شد که فیدهای خبری گوگل نیوز و گوگل دیسکاور به مرور زمان، کاملا آن چیزی می‌شوند که شما نیاز دارید. هرچه بیشتر از این فیدهای خبری استفاده کنید؛ به طور مرتب محتواهای مطابق با سلیقه شما را نشان می‌دهند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…
منبع 9to5google
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.