عکسی بسیار جالب و داستان ثبت آن: کروکودیل پدر با 100 نوزاد روی پشت خود

0

یک عکاس حیات‌وحش در یک منطقه حفاظت‌شده حیات‌وحش در هند بود که ناگهان کروکودیلی را دید که بیش از 100 نوزاد بر پشتش سوار شده‌اند.

Dhritiman Mukherjee -عکاس حیات وحش- همیشه در جستجوی مناظری از حیات وحش در خطر انقراض است که در عین حال تا به حال کمتر پیش آمده باشد که مشابه آنها ثبت شده باشد.

این هر دو هدف زمانی محقق شد که این منظره غیرعادی Gharial، یک نوع کروکودیل  هندی، را دید.

خود موکرجی می‌گوید که بیش از آنکه خودش را هنرمند بداند، کسی است که با هدف علمی و حفاظت از جمعیت گونه‌های در معرض انقراض عکس می‌گیرد.

این عکاس 25 سال در این زمینه کار کرده و معمولاً 300 روز هر سال بیرون خانه است.

او در ژوئن 2017 به پناهگاه ملی چمبال هند سفر کرده بود که کمی کمتر از 200 مایلی جنوب شرقی دهلی نو قرار دارد. موکرجی پس از هفته‌ها گردش این صحنه را شمار کرد که البته نتیجه شانس محض نبود، بلکه حاصل ارتباط خوب او با کارشناسان محیط زیست و حیات وحش آن منطقه هم بود.

او می‌گوید: «من یک شبکه محلی بسیار خوب دارم. من مدام از مردم محلی، دانشمندان، طبیعت‌شناسان و مقامات بخش جنگل اطلاعات دریافت می‌کنم و این اولین سفر من به منطقه نبود. من چند بار اینجا بوده‌ام… »

این کروکودیل به خصوص نوزادهایش را البته از 7-8 حیوان ماده‌ای که با آنها جفت‌گیری کرده بود، دارد.

کروکودیل‌ها بچه‌های خود را در دهان خود حمل می‌کنند، اما غاریال Gharial پوزه بسیار باریکی دارد که این امر را غیرممکن می‌کند. از این رو، جوجه‌ها باید به سر و پشت بچسبند تا هم از آنها  محافظت شود و هم ارتباط نزدیک با والدین فراهم شود.

غاریال ها از جمله نر‌ها بسیار خجالتی هستند و از انسان‌ها دوری می‌کنند. با این حال، هنگامی که نر از جوجه‌های جوان خود محافظت می‌کند، می‌تواند بسیار پرخاشگر باشد و اگر عکاس بیش از حد به ساحل رودخانه نزدیک شود، ممکن است به خطر بیفتد. بسیاری از عکس‌های موکرجی در آن روز با لنز دوربین 70-200 میلی‌متری از فاصله ایمن گرفته شده بود.

غاریال ( Gavialis gangeticus ) که همچنین به عنوان گاویال شناخته می‌شود، یکی از اعضای ماهی خوارهای راسته کروکودیل است که عمدتاً در رودخانه‌های هند و نپال یافت می‌شود.

غاریال های نر پس از رسیدن به بلوغ جنسی در حدود سن 11 سالگی، برآمدگی بینی پیازی توخالی در نوک پوزه پیدا می‌کنند. این برجستگی شبیه یک گلدان سفالی است که در محلی به آن «غرا» می‌گویند و نام حیوان به همین خاطر این شده است. این دستگاه به نر اجازه می‌دهد صدا‌یش را تقویت کند و صدای خش‌خشی را منتشر کند که می‌تواند در فاصله بیش 60 متر هم شنیده شود.

غاریال یک گونه به شدت در خطر انقراض بود و هنوز هم است. در چند سال گذشته، تعداد آن‌ها افزایش یافته است. تنها حدود 650 عدد از آنها تا سال 2017 در رودخانه‌های آب شیرین هند و نپال باقی مانده بود.

تخمین‌زده می‌شود که جمعیت غاریال از 5000 به 10000 نفر در سال 1946 به کمتر از 250 نفر در سال 2006 کاهش یافته بود. با این حال، برنامه پرورش و رهاسازی آنها، تعدادشان را اندکی افزایش داده است.

علت اصلی کاهش جمعیت غاریال به دلیل تخریب زیستگاه آن توسط سد‌هایی که جریان رودخانه‌ها را مختل می‌کنند. همچنین شن و ماسه از سواحل رودخانه‌ها استخراج می‌شود که باعث کاهش مناطق لانه‌سازی و ذخیره‌سازی برای تنظیم حرارت آنها می‌شود و نیز خطر گرفتار شدن در تور‌های ماهیگیری وجود دارد.

موکرجی در رشته فیزیک از کالج فارغ التحصیل شده و سپس مدرک فوق لیسانس خود را در محیط زیست به پایان رساند. بارها تغییر شغل داد تا اینکه سرانجام عکاسی را انتخاب کرد.

موکرجی یک عکاس تمام وقت حیات وحش است و در 40 کشور جهان کار کرده.

«من تعداد زیادی عکاسی زیر سطح آب انجام می‌دهم. من در قطب جنوب زیر یخ و در آب‌های گرینلند و ایسلند شیرجه‌زده‌ام. من از یک آتشفشان در کنگو بالا رفته‌ام. من با آناکوندا، کروکودیل، کوسه و اورکا شیرجه‌زده‌ام.»

موکرجی خوشحال است که عکس جدید او باعث ایجاد ارتباط عاطفی با بینندگان شده باشد و حمایت مردم برای پیشگیری از انقراض این گونه را در پی داشته باشد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.