بهترین فیلم های عزت الله انتظامی به همراه خلاصه و معرفی آنها و بیوگرافی

0

عزت الله انتظامی فعالیتش را از دوران نوجوانی در عرصه تئاتر آغاز می کند. او مدتی به آلمان می رود و در آنجا دوره های بازیگری را می گذراند. پس از بازگشت به کشور همچنان در عرصه بازیگری تئاتر فعالیت می کند. او در سال 1348 اولین حضورش را در سینما با فیلم تحسین شده گاو به کارگردانی داریوش مهرجویی تجربه می کند. انتظامی با بازی دراین فیلم مورد توجه محافل سینمایی قرار می گیرد و پس از این است که مجموعه ای از آثار ماندگار سینمای ایران با نقش آفرینی او ساخته می شود. انتظامی در کارنامه بازیگری اش با کارگردانان مطرحی همچون علی حاتمی، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی همکاری داشته است. این فعالیت متداوم و هنرآفرینی بی مانند او در عرصه سینما لقب آقای بازیگر را برای او ارمغان داشته است. در میان انبوهی از فیلم های او می توان به آثار شاخصی همچون: گاو، دایره مینا، آقای هالو، صادق کرده، ستارخان، کمال الملک، حکم، اجاره نشین ها، هامون، روسری آبی، روز واقعه، روز فرشته و چهل سالگی اشاره کرد.

فیلم چهل سالگی

فرهاد در آستانهٔ چهل سالگی قرار دارد. او با همسرش – نگار- و دخترش زندگی می کند. روزی به او خبر می رسد که کورش کیان که زمانی قصد ازدواج با نگار را داشته، به ایران برمی گردد.

فیلم چهل سالگی به کارگردانی علیرضا رئیسیان در سال 1388 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم لیلا حاتمی، محمدرضا فروتن، عزت الله انتظامی و فرزان اطهری به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم راه آبی ابریشم

«راه آبی ابریشم» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمد بزرگ نیا و تهیه کنندگی حسن بشکوفه ساخت سال ۱۳۸۸ است که در ۲۷ مهر ۱۳۹۰ در سینماهای ایران اکران شده است. این فیلم یکی از پرهزینه ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است. داستان در هزار سال پیش اتفاق می افتد که یک ناخدای ایرانی به نام سلیمان تصمیم می گیرد برای اولین بار مال التجاره با ارزشی را از بندر سیراف و با عبور از میانه اقیانوس هند به بندر خانفو در کشور چین برساند و در این سفر که از خلیج فارس آغاز می شود، اتفاقات مختلفی رخ می دهد.

فیلم راه آبی ابریشم به کارگردانی محمد بزرگ نیا در سال 1388 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم بهرام رادان، پگاه آهنگرانی، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پیام دهکردی، عزت الله انتظامی و مهدی میامی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم جمشید مشایخی

در این مستند زندگی نامه استاد جمشید مشایخی را از زبان شاگردان و همکارانی چون عزت الله انتظامی، علی نصیریان، داوود رشیدی، حمید سمندریان… خواهید شنید.

فیلم جمشید مشایخی به کارگردانی امیرمهرتاش مهدوی در سال 1386 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر مستند و بیوگرافی می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، حمید سمندریان، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، هادی مرزبان، مرتضی احمدی و داریوش اسدزاده به هنرمندی پرداخته‌اند.

عزت الله انتظامی

فیلم شب

فیلم شب در ژانر درام محصول سال 1386 است. در این فیلم بازیگران به نامی چون عزت الله انتظامی، خسرو شکیبایی و امین حیایی به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت که توانست عنوان سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در بخش سینمای ایران را کسب کند. داستان از این قرار است که گروهبان برای تحویل دادن مجرمی سابقه دار به زندان یکی از شهرستان ها، مجبور می شود که به همراه مجرم و دستبند، شبی را در مشهد بگذراند و…

فیلم شب به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال 1386 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، امین حیایی و خسرو شکیبایی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم مینای شهر خاموش

داستان فیلم درباره دکتر بهمن پارسا (شهباز نوشیر)، جراح موفق قلب است که پس از 33 سال از آلمان به ایران برمی گردد و پس از عمل موفقیت آمیز یک جانباز جنگ، همراه پیرمردی به نام قناتی و بهرامی به شهر بم می روند.

فیلم مینای شهر خاموش به کارگردانی امیرشهاب رضویان در سال 1385 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، شهباز نوشیر، صابر ابر، مهران رجبی، رؤیا جاویدنیا و مریم مسچیان به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم حکم

وقتی حکمی رو صادر میکنند حتما باید اجرا بشه اگه بترسی یا نتونی کنار بیایی با حکم یا خودتو کنار بکشی حکم برای خودت صادر میشه…

فیلم حکم به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1383 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، لیلا حاتمی، بهرام رادان، خسرو شکیبایی، پولاد کیمیایی، لادن طباطبایی، مریلا زارعی، سعید پیردوست، جلال پیشواییان و سامان ارسطو به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم روز واقعه

عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می شنود که او را به یاری فرا می خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می رسد و در آن زمان «حقیقت» را بر سر نیزه می بیند..

فیلم روز واقعه به کارگردانی شهرام اسدی در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر ماجراجویی و درام می‌باشد. در این فیلم علیرضا شجاع نوری، عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، مهدی فتحی، محمدعلی کشاورز و لادن مستوفی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما

فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما با بازی عزت الله انتظامی ، اکبر عبدی ، مهدی هاشمی و… داستان میرزا ابراهیم خان عکاس باشی است که در سفر به فرنگ به سر می برد و در آرزوی ازدواج با معشوقه اش پس از بازگشت است. او در سفر شیفته سینماتوگراف می شود. مریضی مظفرالدین شاه او را نگران آینده سینماتوگراف می کند و از شاه کسب تکلیف می کند. شاه به فراشباشی سفارش می کند تا میرزا ابراهیم خان را نزد پسرش ولیعهد بفرستد ولی فراشباشی اشتباهاً او را نزد پدر شاه ناصرالدین شاه می فرستد و ….

فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما به کارگردانی محسن مخملباف در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، اکبر عبدی، مهدی هاشمی، محمدعلی کشاورز، فاطمه معتمدآریا، ماهایا پطروسیان، داریوش ارجمند، جهانگیر فروهر، مرتضی احمدی، سعید امیرسلیمانی، محرم زینال زاده و پروانه معصومی به هنرمندی پرداخته‌اند.

عزت الله انتظامی

فیلم کشتی آنجلیکا

سال ها پیش کشتی آنجلیکا با محمولهٔ ارزشمندی از طلا و نقره در دریا غرق شده است. احمد بیک موفق می شود محل غرق شدن کشتی را بیابد و در پی خارج ساختن گنجینهٔ آن برآید. او برای این کار با پسر حاکم شیراز و به شرط تقسیم غنایم عازم محل غرق کشتی آنجلیکا می شود اما …

فیلم کشتی آنجلیکا به کارگردانی محمد بزرگ نیا در سال 1367 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، داریوش ارجمند، مهدی فتحی، پرویز پورحسینی و آتیلا پسیانی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم در مسیر تندباد

در بحبوحه ی جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط ارتش متفقین دکتر راستان برای مداوای شوهر خواهر خود به ایل قشقایی می رود. در آن جا با امیر هوشنگ، از بزرگان ایل و یاغی گری های قباد و دسته اش آشنا می شود. او به شیراز باز می گردد.تا اینکه…

فیلم در مسیر تندباد به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سال 1367 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و درام می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، مجید مظفری، شهلا ریاحی، فردوس کاویانی، اصغر همت، فرزانه کابلی، حمید جبلی، حسین پناهی، فریبا کوثری، منوچهر آذری، مهوش صبرکن و عطاءالله زاهد به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شیرک

فیلم شیرک در ژانر اجتماعی محصول سال 1366 است. داریوش مهرجویی کارگردانی این فیلم را به عهده دارد. “شیرک” برنده جایزه ویژه هیأت داوران از ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. در خلاصه این فیلم آمده است که روستای محل سکونت «شیرک» مورد هجوم گرازها است. پدر شیرک را گرازها کشته اند. حاج خالو دشتبان روستا نیز به دلیل پیری و کم سو بودن چشم نمی تواند به خوبی انجام وظیفه کند.

فیلم شیرک به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1366 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، حمید جبلی، فرزانه کابلی و مهدی اسدی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم چمدان

اعضای خانواده ای در راه سفر به یکی از شهرهای شمالی کشور، در کنار جاده، چمدانی می یابند. داماد خانواده با شیطنت دیگران را ترغیب می کند که چمدان را بگشایند. اما با منع پدر همسرش روبرو می شود. عاقبت چمدان از باربند اتومبیل آنها می افتد.

فیلم چمدان به کارگردانی جلال مقدم در سال 1365 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، پروانه معصومی، امین تارخ، عزت الله مقبلی و داریوش عیاری به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم شیر سنگی

فیلم شیر سنگی در ژانر تاریخی محصول سال 1365 است. مسعود جعفری جوزانی این فیلم را کارگردانی کرده و در فیلم شیر سنگی بازیگران به نامی چون علی نصیریان، عزت الله انتظامی، حمید جبلی و… به بازیگری پرداخته اند. داستان از این قرار است که جسد یک انگلیسی که با داس کشته شده ، در منطقه بختیاری ، روی لوله های نفت پیدا می شود. کوهیار ، پسر رییس طایفه علی یار ، و خدامراد ، که مجسمه شیر سنگی می سازد ، جسد را می بینند و دفن می کنند.

فیلم شیر سنگی به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در سال 1365 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام می‌باشد. در این فیلم علی نصیریان، علیرضا شجاع نوری، عزت الله انتظامی، حمید جبلی، ولی الله شیراندامی، اصغر همت و شمسی فضل الهی به هنرمندی پرداخته‌اند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5