تعرفه پانسمان زخم در منزل

0
رپورتاژ

چکیده : این روزها پانسمان زخم به خصوص در شرایطی که پانسمان هر زخم مخصوص و متفاوت است، به یکی از دغدغه های اصلی همراهان و خانواده ی بیماران تبدیل شده است.

این روزها پانسمان زخم به خصوص در شرایطی که پانسمان هر زخم مخصوص و متفاوت است، به یکی از دغدغه های اصلی همراهان و خانواده ی بیماران تبدیل شده است. به همین منظور در ادامه به بررسی پانسمان مناسب انواع مختلف زخم و مزایای استفاده از خدمات پانسمان زخم در منزل، همچنین تعرفه ارائه این دسته از خدمات در منزل پرداخته شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انواع پانسمان زخم

همانطور که میدانید بدن انسان در شرایط گوناگون ممکن است دچار آسیب دیدگی و جراحت شود و در این خصوص یکی از راهکارهای جلوگیری از پیشروی زخم و بهبود هرچه سریعتر آن، استفاده از پانسمان است که بر روی زخم قرار میگیرد. اما در این میان توجه به این نکته نیز مهم است که در شرایط متفاوت باید از پانسمان مخصوص و متناسب با زخم استفاده کرد. به همین جهت در ادامه به بررسی و معرفی پانسمان زخم در منزل و انواع آن، پرداخته خواهد شد.

  • زخم جراحی

زخم های ناشی از عمل های جراحی و یا جراحت اعضای مختلف بدن، یکی از رایج ترین انواع زخم است که میتوان با پانسمان از گسترش آن جلوگیری کرد و همچنین به بالا بردن سرعت بهبود زخم کمک کند. اصولا برای پانسمان زخم های جراحی از باند و گاز استریل استفاده میشود.

  • زخم عفونی

در صورتی که آلودگی های محیطی وارد زخم های ناشی از جراحت و یا هر نوع زخم دیگری بشود، امکان ایجاد عفونت و زخم های عفونی ایجاد میشود. زخم های عفونی میتوانند خطرات زیادی ایجاد کنند و باید نسبت به تخلیه آنها و پانسمان مخصوص آنها اقدام شود. از آنجایی که زخم های عفونی با درد و تورم و سوزش همراه است، میتواند مشکلات زیادی ایجاد کند و یکی از راهکارهای کنترل این عفونت ها استفاده از آنتی بیوتیک و تعویض پانسمان است. پانسمان های آلرژینات و هیدروکلوئید میتوانند گزینه مناسبی برای درمان این زخم ها به شمار بروند.

  • زخم اگزما

زخم های اگزما که با خشکی پوست، سوزش و زخم شدن نواحی مختلف بدن شروع میشود، میتواند مشکلات زیادی را در زندگی روزمره برای فرد ایجاد کند، معمولا این زخم با کمک لوسیون و کرم های مرطوب کننده درمان میشوند، اما در پاره ای از موارد نیاز است تا از پانسمان مخصوص و مرطوب استفاده کرد.

  • زخم سوختگی

همانطور که میدانید زخم های ناشی از سوختگی در شرایط مختلفی ایجاد میشوند و ممکن است سطح متفاوتی از درمان برای هر نوع از سوختگی بسته به نوع آن، نیاز باشد. سوختگی ممکن است در اثر برخورد با جسم داغ، قرار گرفتن در معرض بخار، برخورد با مواد شیمیایی یا اشعه های الکتریکی و… ایجاد شود. در چنین شرایطی علاوه بر از بین بردن تاول، باید نسبت به برطرف کردن آن با پانسمان اقدام کرد. پانسمان های مورد استفاده در سوختگی باید از نوع مخصوص بوده و رطوبت کمی ایجاد کند.

  • زخم دیابت

یکی از مشکلاتی که افراد دیابتی تجربه میکنند بهبود کم سرعت زخم ها و به طور کلی بهبود بیماریست. از این رو افراد دیابتی بیشتر از بقیه افراد باید مراقب وضعیت سلامت خود باشند. از طرفی دیگر با بالا رفتن میزان قند خون، همچنین افرادی که انسولین تزریق میکنند، احتمالا بروز زخم در نواحی پا، همچین بروز بیماری های چشمی، قلبی و کلیوی بالا میرود. به طور کلی توصیه میشود برای پانسمان زخم دیابتی از پانسمان های هیدروکلوئید، ژل، فوم، پانسمان های آغشته به ید و آغشته به نقره استفاده شود.

  • زخم بستر

یکی از مشکلات بزرگی که افراد بیمار، بخصوص بیمارانی که تحرکی ندارند تجربه میکنند زخم بستر است که اصولا در نواحی پشت ایجاد میشود. متاسفانه زخم بستر به طور کامل بهبود نمیابد و تنها میتوان با پانسمان مداوم از آسیب به سایر بخش ها جلوگیری کرده و زخم را کنترل کرد. پانسمان اینگونه از زخم ها مخصوص بوده و بهتر است از پانسمان های آنتی باکتریال استفاده شود.

  • زخم ناشی از بیماری های خود ایمنی

یکی از بیماری های ناشناخته و مزمن که این روزها شایع شده، بیماری خود ایمنی است که در آن گلبول های سفید خون به نواحی مختلف بدن حمله کرده و ممکن است بدون وجود هیچ عامل بیرونی، بیماری ایجاد شود. زخم های ناشی از بیماری خود ایمنی به طور کامل از بین نمیروند و با مسائلی مانند استرس، رعایت نکردن رژیم غذایی و… تشدید میشوند. برای پانسمان این زخم ها میتوان از باند و گاز و پانسمان های آنتی باکتریال استفاده کرد.

موارد مهمی که در پانسمان زخم باید توجه شود؟

از آنجایی که پانسمان زخم و بهبود بیمار، یکی از موارد مهم در خدمات پزشکی و پرستاری محسوب میشود، رعایت برخی نکات پایه ای بسیار اهمیت دارد و باید از آنها آگاه شد، به طور مثال باید از پانسمان مخصوص استفاده کرد. چرا که هر لحظه ممکن است خطر جان افراد را تهدید کند. در ادامه به مواردی اشاره خواهد شد که در زمانی کوتاه میتواند باعث بالا بردن سرعت بهبود زخم و جراحت شود.

  • برای اینکه بهبودی بیمار هرچه زودتر حاصل شود، باید نسبت به بیماری و جراحت وارده آگاهی یافته و از پانسمان مخصوص استفاده کنید.
  • در صورتی که وضعیت بیمار مطابق با پیش بینی های پزشک معالج پیش نرفت، بهتر است هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید و یا از یک پرستار برای پانسمان زخم در منزل، کمک بگیرید.
  • پیش از آماده کردن تجهیزات پانسمان و… بهتر است دست های خود را به دقت بشویید و برای پانسمان از دستکش یکبار مصرف و بهداشتی استفاده کنید.
  • پیش از انجام پانسمان زخم از سرم های شستشو یا مواد ضد عفونی کننده برای بهبود زخم استفاده کنید.

مزایای پانسمان زخم در منزل

همانطور که میتوانید حدس بزنید، اغلب افرادی که درخواست پانسمان زخم دارند، کسانی هستند که جراحت های ناشی از بیماری دارند، به همین دلیل دریافت این خدمات در منزل میتواند کمک شایانی به بهبود وضعیت بیمار کند. در ادامه لیستی از مزایای دریافت خدمات پانسمان در منزل پرداخته شده است:

  • پانسمان زخم میتواند از وقوع خونریزی مجدد جراحت جلوگیری کند
  • پانسمان زخم از وارد شدن میکروب به زخم جلوگیری کرده، به بهبود زخم کمک میکند.
  • یکی از مشکلات مطرح که باعث تغییر وضعیت بیماری میشود، تعریق ناحیه اطراف زخم است که میتواند به مشکلاتی مانند نفوذ تعریق به داخل زخم منجر شود.
  • پانسمان زخم میتواند به حفظ دما و شرایط زخم نیز کمک بزرگی کند.

عوامل موثر در تعرفه پانسمان زخم در منزل

همانطور که میتوانید حدس بزنید، تعرفه پانسمان زخم در منزل ثابت نبوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله نوع زخم، نوع پانسمان، هزینه پرستار، هزینه ایاب و ذهاب و… میتواند در تعرفه پانسمان زخم در منزل موثر باشد. طلوع طب یکی از موسسات فعال در حوزه ارائه خدمات کمک درمانی در منزل است که سابقه ی طولانی فعالیت در این زمینه باعث شناخت انواع چالش ها شده و در موقعیت های مختلف میتواند یکی از بهترین گزینه ها به شمار برود. شما میتوانید به منظور کسب اطلاعات در مورد انواع خدمات پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی توسط این مجموعه و یا مشاوره رایگان، از وبسایت این مجموعه دیدن کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5