فیلم های شبیه جومانجی Jumanji، کدام فیلم‌ها هستند؟

0

جومانجی نام فیلمی فانتزی ماجراجویی است محصول سال ۱۹۹۵ به کارگردانی جو جانستون که رابین ویلیامز، بانی هانت، کیرستن دانست و برادلی پیرز در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم اقتباسی از کتابی کودکانه به همین نام در سال ۱۹۸۱ و به قلم کریس فن آلسورگ است. دنباله‌ای مستقل با عنوان جومانجی: به جنگل خوش آمدید در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شده‌است. در سال ۲۰۱۹، جومانجی: مرحله بعدی نیز اکران شد.

داستان از جایی آغاز می‌شود که پسر جوانی به نام آلن پریش یک جعبه بازی پیدا می‌کند و با کمک دختر همسایه (سارا ویتل) بازی را آغاز می‌کند. اما پس از آغاز بازی آلن به طرز عجیبی در حباب وسط صفحه جذب می‌شود و سارا در حالی که توسط خفاش‌ها محاصره شده فرار می‌کند. ۲۶ سال از آن زمان می‌گذرد تا خانواده شپرد به آن خانه نقل مکان می‌کنند و با پیدا کردن جومانجی بازی را از سر می‌گیرند. این موضوع باعث ملحق شدن آلن پریش به آنها می‌شود اما آنها برای ادامه بازی به یک همبازی دیگر نیاز دارند و برای همین به سراغ سارا ویتل می‌روند تا بازی را باهم دنبال کنند.


1- فیلم Zathura: A Space Adventure (2005)

سال تولید : ۲۰۰۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : اسکات کروپف، ویلیام تیتلر و مایکل دِ لوکا
کارگردان : جان فاوریو
فیلمنامه‌نویس : جان کمپس و دیوید کوپ، برمبنای نوشتهٔ کریس وان آلسبرگ
فیلمبردار : گیلرمو ناوارو
آهنگساز(موسیقی متن) : جان دبنی
هنرپیشگان : جاش هاچرسن، جونا بوبو، داکس شپارد، فرانک آز، کریستن استوارت و تیم رابینز
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه

وقتی ناگهان پدرِ ̎والتر بادوینگ̎ (هاچرسن) دوازده‌ ساله و برادر کوچک‌ترش، ̎دَنی̎ (بوبو) را برای مأموریتی تجاری فرامی‌خوانند، دو پسربچهٔ کوچکی که فکر می‌کرده‌اند اوقات خوشی را با پدرشان خواهند گذراند، حالا تصور می‌کنند که اوقاتی کسالت‌بار انتظارشان را می‌کشد ـ به‌خصوص که پدرشان اکیداً دستور داده که از خانه خارج نشوند. ̎والتر̎ که تا آن وقت زیاد با ̎دَنی̎ هم‌بازی نبوده بیشتر به خاطر همان کسالت و بی‌حوصلگی، رضایت می‌دهد با ̎دَنی̎ به نوعی بازی فکر بپردازد که ̎دَنی̎ موقع قایم‌موشک در زیرزمین پیدا کرده است. اما بچه‌ها خیلی زود درمی‌یابند که بازی ̎زاتورا̎ با درون‌مایهٔ فضائی‌اش، قابلیت‌هائی نامتعارف دارد ـ چرخاندن و انداختن تاس ناگهان خانهٔ ̎بادوینگ‌ها̎ را به فضا پرتاب می‌کند و در چشم به هم زدنی، ̎دَنی̎ باید با روبات‌های خطرناک، موجودات ماورای زمینی خشمگین و باران سنگ‌های میان‌سیاره‌ای، در خارج از آتمسفر زمین روبه‌رو شوند. در حالی‌که پسرها در فکرند که چه‌طور راهی پیدا کنند تا به خانه‌شان برگردند، فضانوردی زمینی (شپارد) که او نیز راهش را گم کرده است، به‌طور غیرمنتظره‌ای به کمکشان می‌آید.


2- فیلم Journey 2: The Mysterious Island (2012)

سفر ۲: جزیره اسرارآمیزفیلم سه‌بعدی ماجراجویی آمریکایی در سبک علمی تخیلی به کارگردانی براد پیتون است. این دومین فیلم در یک سری از فیلم‌های سفر، و دنباله سفر به مرکز زمین می‌باشد. پس از اولین فیلم، عاقبت در آخرین رمان ژول ورن، این زمان جزیره اسرارآمیز است.

بازیگرانی همچون دواین جانسون، مایکل کین، جاش هاچرسون، ونسا هاجنز، لوئیس گازمن، و کریستین دیویس در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم توسط ریچارد اوتن، برایان گان و گان خوانده شده، و سناریو نیز توسط گان برایان و مارک نوشته شده‌است. سفر ۲: جزیره اسرارآمیز در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۲ در آمریکا منتشر شد.


3- وقایع نامه اسپایدرویک –  The Spiderwick Chronicles

▪ کارگردان: مارک واترز.
▪ فیلمنامه: کاری کیرک پاتریک، دیوید برنبائوم، جان سیلز بر اساس کتابی از تونی دی ترلیزی و هالی بلیک. ▪ موسیقی: جیمز هورنر
. ▪ مدیر فیلمبرداری: کالیب دشانل.
▪ تدوین: مایکل کان.
▪ طراح صحنه: جیمز دی. بیزل.
▪ بازیگران: فردی هایمور[جرد/سایمون]، مری لوئیز پارکر[هلن]، نیک نولتی[مولگارت]، سارا بالجر[مالوری]، اندرو مک کارتی[ریچارد]، جوآن پلورایت[عمه لوسیندا]، دیوید استراتیرن[آرتور اسپایدرویک]، هاگسکوئل[ست روگن]، تیمبلتاک[مارتین شورت].
▪ ١٠٧ و ٩٧ دقیقه.
▪ محصول ٢٠٠٨ آمریکا.
▪ نام دیگر: The Spiderwick Chronicles: The IMAX Experience.
▪ ژانر: ماجرایی، خانوادگی، فانتزی، مهیج.

هلن گریس که به تازگی از شوهرش جدا شده، به همراه پسران دوقلویش جرد و سایمون و دختر بزرگش مالوری به خانه ای قدیمی در املاک اسپایدرویک متعلق به عمه لوسیندا اثاث کشی می کنند. در شب اول اقامت شان در خانه جدید، مالوری پشت دیواری کاذب یک آسانسور کوچک و یک کلید عجیب پیدا می کند. جرد با استفاده از آسانسور و کلید به اتاقی مخفی راه پیدا می کند که متعلق به صاحب قدیمی خانه آرتور اسپایدرویک است.

جرد با استفاده از کلید صندوقی را باز کرده و نوشته های آسپایدرویک را می یابد. کتابچه ای که حاوی اسرار سرزمین پریان است و اسپایدرویک طی یاداشتی از یابنده خواسته تا محتویات خطرناک کتاب را نخواند. اما جرد اخطار را نادیده گرفته و مهر از کتاب برمی گیرد.

مدتی بعد جرد با موجود کوتوله ای به نام تیمبلتاک برخورد می کند که از موجوداتی کوچک و معمولاً نامرئی با وی سخن می گوید و اینکه موجودی پلید به نام مولگارت در صدد دستیابی به کتابچه اسپایدرویک است تا بر تمامی سرزمین پریان حکمرانی کند.

اسپایدرویک سال ها قبل ناپدید شده، اما قبل از رفتن حصاری جادویی پیرامون خانه برای حفاظت از دخترش تعبیه کرده است. جرد موضوع را با برادر و خواهرش در میان می گذارد، اما آنها حرف های جرد را جدی نمی گیرند. تا اینکه سیمون توسط گابلین های شرور مولگارت دزدیده و به اسارت گرفته می شود. همزمان جرد با گابلینی خوش قلب و دشمن مولگارت به نام هاگسکوئل آشنا می شنود. مولگارت سایمون را رها می کند تا کتابچه را برای وی بیاورد.

اما جرد و مالوری او را از کار برحذر می کنند و در نتیجه با حمله گسترده گابلین ها به خانه روبرو می شوند. به نظر می رسد تنها کسی که می تواند به آنها کمک کند وارث خانه، یعنی لوسیندا دختر سالخورده اسپایدرویک است. اما عمه لوسیندا به آنها می گوید تنها راه نجات آنها یافتن آرتور اسپایدرویک است…


4- فیلم Goosebumps (2015)

مورمور (انگلیسی: Goosebumps) فیلمی در ژانر کمدی ،ترسناک ،ماجراجویی به کارگردانی راب لترمن است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

دنباله این فیلم با نام مورمور۳: هالووین جن‌زده در حال ساخت است

داستان[ویرایش]
مورمور از روی مجموعه کتاب‌های آر.ال. استاین با نام ]دایره وحشت ساخته شده است.داستان پسر نوجوانی را به نام زک را روایت می کند که به شهر جدید نقل مکان می کنند.در همسایگی آن ها آر.ال استاین به همراه دخترش هانا زندگی می کند.آر.ال دوست ندارد خودش و دخترش با کسی ارتباط داشته باشد.زک با دختر استاین آشنا می شود.شبی زک صدای جیغ دختر استاین را می شنود و با دوستش چمپ به خانه استاین می روند.در آنجا یکی از کتاب های دایره وحشت را باز می کنند و باعث می شود که…


5- فیلم کاسپر – Casper

سال تولید : ۱۹۹۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : کالین ویلسن
کارگردان : براد سیلبرلینگ
فیلمنامه‌نویس : شری استونر و دی‌ینا آلیور، برمبنای شخصیتی خلق شده توسط جوزف اوریولو
فیلمبردار : دین کیوندی.
آهنگساز(موسیقی متن) : جیمز هورنر.
هنرپیشگان : کریستینا ریچی، بیل پولمن، کتی موریارتی، اریک آیدل و بن استاین. صداها: مالاچی پی‌یرسن، جو نیپوت، جو آلاسکی و براد گارت.
نوع فیلم : رنگی.
صدا : ۱۰۰ دقیقه.

وارثان قدیمی از دکتری به‌نام “جیمز هاردی” (پولمن)، متخصص مسایل ماوراءالطبیعه دعوت می‌کنند تا خانه را از ارواح پاک‌سازی کند و او با دخترش، “کت” (ریچی) به قصر می‌رسد. در نخستین برخورد، سه روح شرور به‌نام “دیلاق” (نیپوت)، “خپله” (گارت) و “بوگندو” (آلاسکی) مزاحم می‌شوند. اما در ضمن روح خوبی به‌نام “کاسپر” (پی‌یرسن) با “کت” دوست می‌شود. “کاسپر” تعریف می‌کند که در کودکی از یک بیماری مرده است اما پدرش دستگاهی ساخته که می‌تواند مرده را زنده کند. در میانه ماجرا “دکتر هاردی” نیز مورد هجوم سه روح شریر قرار می‌گیرد که وارد بدن او می‌شوند و می‌میرد. اما “کاسپر” بدن مرده او را وارد آن دستگاه می‌کند و در حالی که می‌تواند خود را به زندگی برگرداند به‌خاطر “کت”، پدرش را به زندگی بازمی‌گرداند. بنابراین فرشته‌ای در قالب و صورت مادر “کت” ظاهر می‌شود و به “کاسپر” اجازه می‌دهد در مهمانی منزل “کت”، تا نیمه شب مثل “سیندرلا” زنده شود. “کاسپر” می‌آید و با “کت” می‌رقصد. ساعت دوازده شب “کاسپر” دوباره به شکل روح در می‌آید. در پایان مهمانی، سه روح هم به‌‌عنوان ساکنان منزل با “دکتر هاردی”، “کت” و “کاسپر” تشکیل خانواده‌ای خوشبخت را می‌دهند.


6- فیلم احمق‌ها – The Goonies

سال تولید : ۱۹۸۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ریچارد دانر و هاروی برنهارد
کارگردان : دانر
فیلمنامه‌نویس : کریس کولامبوس، برمبنای داستانی نوشته استیون اسپیلبرگ.
فیلمبردار : نیک مک‌لین
آهنگساز(موسیقی متن) : دیو گروسین.
هنرپیشگان : شان استین، جان برولین، جف کوئن، کوری فلدمن، کِری گرین، آن رمزی، جو پانتولیانو، مارتا پلیمپتن، که هوی کوآن جان ماتوسکی و رابرت دیوی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۴ دقیقه.

در شهرک آستوریا، یک بسازبفروش بزرگ می‌خواهد یک ردیف خانه را به‌زور از صاحبان‌شان بخرد و خانه‌سازی کند. گروهی نوجوان – «میکی» (استین)، «چانک» (کوئن)، «ماوت» (فلدمن)، «دیتا» (کوآن) – که اسم دسته‌شان را «احمق‌ها» گذاشته‌اند، در خانه «میکی» و زیر نظر برادر بزرگ‌تر او، «براند» (برولین) جمع می‌شوند. پسرها هنگام تمیز کردن انبار زیرشیروانی، به نقشه‌ای برمی‌خورند که محل غرق یک کشتی بادبانی دزدهای دریائی را نشان می‌دهد. سپس در رستورانی متروک در نوک یک صخره، دهانه یک تونل زیرزمینی را پیدا می‌کنند که در واقع مخفیگاه گروه خلافکار «ماما فراتلی» (رمزی) و پسرانش، «جیک» (دیوی) و «فرانسیس» (پانتولیانو)، است. پسر بچه‌ها سر در پی یافتن گنجینه‌ می‌گذارند. اما «چانک» به چنگ خانواده «فراتلی» می‌افتد که او را همراه با «اسلات» (ماتوسکی)، پسر خنگ خانواده، زندانی می‌کنند، سپس به‌دنبال بقیه می‌روند. دسته «احمق‌ها» به کشتی غرق شده می‌رسند ولی درست در همان زمان خانواده «فراتلی» آنان را گیر می‌اندازند. «چانک» و «اسلات» که در این مدت با هم رفیق شده‌اند، به کمک بچه‌ها می‌شتابند. کشتی مملو از غنایم و گنجینه‌های گران‌بهاست. در اینجا یکی از تله‌هائی که سر راه‌شان دریا می‌رسانند. کیسه جواهری که تصادفاً یکی از پسربچه‌ها در جیبش گذاشته، چنان گران قیمت از کار در می‌آید که می‌توانند با آن جلوی خید اجباری خانه‌های‌شان را بگیرند.


7- فیلم Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children (2016)

خانهٔ دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب (به انگلیسی: Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children) یک فیلم آمریکایی در سبک ماجراجویی و فانتزی تاریک، به نویسندگی جین گولدمن و کارگردانی تیم برتون است، که بر اساس رمانی به همین نام به قلم رانسم ریگز ساخته شده‌است. در این فیلم بازیگرانی همچون اوا گرین، ایسا باترفیلد، کریس اودوود، الیسون جنی، الا پورنل، ترنس استامپ، روپرت اورت، جودی دنچ، او-لن جونز و ساموئل ال. جکسون ایفای نقش می‌کنند. نخستین نمایش خانهٔ دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۶، و در طی جشنواره فیلم «فنتستیک فست» در آستین، تگزاس بود، و سپس در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ توسط فاکس قرن بیستم در ایالات متحده اکران شد.

نوجوان ۱۶ ساله ای به نام «جِیک پورتمن» می‌خواهد یک پناهگاه مخفی در یک جزیره را پیدا کند که در آنجا کودکان غیرعادی که دارای توانایی‌های خاصی هستند توسط یک زن نگهداری می‌شوند. جِیک قصد دارد با کودکان و افراد ساکن در این جزیره آشنا شود ولی متوجه می‌شود که اتفاقاتی درحال وقوع است که ممکن است برای آنها خطرناک باشد …


8- Home Alone 2: Lost in New York (1992)

تنها در خانه ۲: گمشده در نیویورک (به انگلیسی: Home Alone 2: Lost in New York) کمدی اسکروبال آمریکایی و محصول سال ۱۹۹۲ می‌باشد. این فیلم، دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های تنها در خانه می‌باشد.

خلاصه داستان[ویرایش]
یک سال پس از اتفاقات قسمت اول فیلم، خانوادهٔ مک‌کالیستر تصمیم می‌گیرند تا برای تعطیلات کریسمس به میامی بروند. آن‌ها خود را آماده سفر می‌کنند و این بار یادشان هست تا کوین را با خود ببرند. اما در فرودگاه کوین به جای پدرش شخص دیگری را دنبال می‌کند و اشتباهی سوار هواپیمای نیویورک می‌شود و به نیویورک می‌رود.

در آن‌جا متوجه می‌شود که دزدانی که قبلاً می‌خواستند به خانه‌اش (در قسمت اول) دستبرد بزنند یعنی هری و مارو، از زندان فرار کرده‌اند و با دیدن کوین به فکر انتقام می‌افتند و کوین با خبر می‌شود که می‌خواهند از یک اسباب بازی فروشی بزرگ سرقت کنند کوین با نقشه‌های خود اجازه نمی دهد آنها به هدفشان برسند و به آقای دانکن کمک بزرگی می کند و در نهایت آنها دستگیر می‌شوند.


9- شب در موزه – NIGHT AT THE MUSEUM

سال تولید : ۲۰۰۶
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : مارک بارناتان، کریس کولامبوس، باب دیوکسی و شون لوی
کارگردان : لوی
فیلمنامه‌نویس : بن گارانت و توماس لنن، برمبنای داستانی نوشتهٔ خودشان از کتاب میلان ترنک
فیلمبردار : گیلرمو ناوارو
آهنگساز(موسیقی متن) : آلن سیلوستری
هنرپیشگان : بن افلک، دیک وان دایک، میکی رونی، جیک چری، بیل کابز و رابین ویلیامز
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه

̎لری دیلی̎ (استیلر) رؤیابین مهربانی است که همیشه می‌دانسته کارهای بزرگی در زندگی انجام خواهد داد فقط نمی‌دانسته چه‌طور. هیچ‌یک از ایده‌ها یا ابداعاتش عملی نشده‌اند و بنابراین با اکراه و از روی اجبار است که کاری را به‌عنوان نگهبان شب موزهٔ تاریخ طبیعی قبول می‌کند تا مگر بتواند زندگی باثبات‌تری در اختیار خودش و پسر ده ساله‌اش، ̎نیک̎ (چری) بگذارد. اما او در نخستین شب نگهبانی‌اش درمی‌یابد که چه کار مشکلی دارد ـ شب که فرا می‌رسد یک طلسم مصری، اشیاء و فیگورهای مومی را زنده می‌کند! در حالی‌که ̎آتیلا̎ در راهروها و تالارهای موزه جنگی به راه انداخته، سربازهای مینیاتوری رُمی به جان هم می‌افتند و یک دایناسور تی ـ رکس هم دلش هوای بازی و دنبال استخوان دویدن کرده و ̎لری̎ هم تنها کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد این است که از آن‌جا فرار کند. او هر شب، علاوه بر آن که مجبور است بقایای دومیلیون سال آشفتگی را جمع‌وجور کند، باید ضمناً حواسش‌ هم باشد که هیچ‌یک از اشیاء موزه ـ از آن میمون بخش آفریقا گرفته تا آن آدم نئاندرتال در قسمت ماقبل تاریخ ـ پایشان را از آن عمارت بیرون نگذارند، چون اگر بگذارند، نور روز آنها را به غبار تبدیل می‌کند. ̎لری̎ دست به دامن مجسمهٔ مومی ̎پرزیدنت روزولت̎ (ویلیامز) می‌شود و برای کنترل اوضاع از او کمک می‌طلبد ولی ̎تدی̎ اعتقاد دارد که مردی به بزرگی ̎لری̎ نیاز زیادی به کمک ندارد. اما ̎لری̎ در این زمینه چندان با ̎تدی روزولت̎ موافق نیست؛ این به هر حال کاری نیست که ̎لری̎ به خاطرش استخدام شده ولی حالا که شده فرصت مراقبت از موزه‌ای را که اشیاء تاریخی‌اش واقعاً زنده‌ می‌شوند، نمی‌تواند از دست بدهد.


10- فیلم هوک – HOOK

سال تولید : ۱۹۹۱
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : کاتلین کندی، فرانک مارشال و جرالد ر.مولن
کارگردان : استیون اسپیلبرگ
فیلمنامه‌نویس : جیم و. هارت و مالیا اسکاچ مارمو، بر مبنای داستانی نوشتهٔ نیک کاسل و هارت از نمایش‌نامهٔ جیمز م.باری
فیلمبردار : دین کیوندی
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز
هنرپیشگان : داستین هافمن، رابین ویلیامز، جولیا رابرتس، باب هاسکینز، مگی اسمیت، کارولاین گودل، چارلی کورسمو و فیل کالینز
نوع فیلم : رنگی، ۱۴۴ دقیقه

ـ ̎پیتر بنینگ̎ (ویلیامز)، وکیل متنفذ و موفق، زن و دو فرزندش را برای تعطیلات کریمس به دیدن ̎مادر بزرگ وندی̎ (اسمیت) به لندن می‌برد. او که غرق در مشغله‌های حرفه‌ای، از توجه و نزدیکی کافی به بچه‌هایش بازمانده، یک شب از مراسم جشنی به خانهٔ ̎وندی̎ باز می‌̎ردد و در می‌یابد که بچه‌ها ناپدید شده‌اند. در یادداشتی به امضاء ̎کاپیتان جیمز هوک̎ از او دعوت می‌شود تا برای بازپس گیری آنان به ̎نورلند̎ برود. ̎وندی̎ بیهوده می‌‌کوشد او را متقاعد کند که ̎پیتر بنینگ̎ همان ̎پیتر پن̎، کودک ابدی است که به دنیای افسانه‌ای خود پشت کرده و آدمی بزرگ شده، تا اینکه ̎تینکر بل̎ (رابرتس) پری کوچک می‌آید و ̎پیتر̎ را با خود به ̎نورلند̎ می‌برد. او غافل از هویت واقعی‌اش، قادر به مصاف با ̎هوک̎ (هافمن) نیست و دار و دسته قبلی‌اش ـ ̎پسران گم شده̎ را هم نمی‌شناسد. اما سرانجام با اصابت تصادفی توپی به سرش، گذشته را به یاد می‌آورد، اینکه چطور او با ̎وندی̎ و برادرانش در ̎نورلند̎ بازی می‌کرد، چطور دلباختهٔ ̎وندی̎ شد و پیر شدن تدریجی او را دور از نورلند نظاره کرد و سرانجام برابر ناامیدی ̎تینکربل̎، با نوهٔ ̎وندی̎، ̎مویرا ̎ (گودل) ازدواج کرد. او اینک می‌تواند دوباره مثل ̎پیتر پن̎ به پرواز در آید، اعتماد بچه‌هایش را جلب کند و به کمک پسران گم‌شده، ̎هوک̎ خبیث را شکست دهد.


11- فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)

جومانجی: به جنگل خوش آمدید ( یک فیلم آمریکایی در ژانر اکشن کمدی و ماجراجویی به کارگردانی جیک کاسدان و نویسندگی کریس مک‌کنا، جف پینکنر، اسکات روزنبرگ و اریک سامرز محصول سال ۲۰۱۷ است. این فیلم به عنوان دنباله مستقل فیلم جومانجی محصول سال ۱۹۹۵ با بازی رابین ویلیامز فقید به شمار می‌رود. دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک، کارن گیلان، نیک جوناس، مدیسون آیسمن مورگان ترنر و بابی کاناوله از جمله بازیگران فیلم هستند. جومانجی: به جنگل خوش آمدید توسط سونی پیکچرز در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ در ایالات متحده به نمایش درآمد.

دنباله این فیلم، تحت عنوان جومانجی: مرحله بعدی در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.


12- فیلم Dora and the Lost City of Gold (2019)

دورا و شهر گمشده طلا یک فیلم کمدی ماجراجویی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی جیمز بابین است. این یک اقتباس لایو اکشن از مجموعه تلویزیونی انیمیشن نیک جونیور Dora the Explorer و همچنین انیمیشن Nickelodeon سریال Dora and Friends است. در این فیلم ایزابلا مونر، یوجنیو دربز، مایکل پنیا، اوا لونگوریا و دنی ترژو به عنوان صداپیشه بوتس بازی می کنند. عنوان شهر گمشده طلا بر اساس شهر افسانه ای اینکاها، Paititi ساخته شده است. Dora and the Lost City of Gold

در اعماق جنگل پرو، دورا مارکز 6 ساله، دختر کاوشگران جنگل کول و النا، روزهای خود را با دوست میمونش بوتس، پسر عموی 7 ساله اش دیگو و دوستان خیالی کوله پشتی و نقشه به ماجراجویی می گذراند. خنثی کردن سوایپر روباه دزد. یک روز، دیگو و خانواده اش به لس آنجلس می روند در حالی که دورا و والدینش همچنان در جستجوی شهر مخفی طلای اینکاها، پاراپاتا هستند.

پس از 10 سال کاوش، والدین دورا مکان پاراپاتا را رمزگشایی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند در حالی که به شهر گمشده سفر می‌کنند، دورای 16 ساله را به دبیرستان دیگو در لس آنجلس بفرستند. دورا در کنار یک دیگوی 17 ساله و خانواده‌اش، با سامی و رندی هم‌شاگردی ملاقات می‌کند. با توجه به هوش دورا، سامی او را به عنوان رقیب خود می بیند. با این حال، رندی از هوش دورا و رفتار بسیار خوب او با او سرگرم می شود و به او علاقه پیدا می کند. دورا از زندگی جدید خود لذت می برد، اما دیگو از رفتار عجیب و غریب او خجالت می کشد. زمانی که دورا در رقص مدرسه به طور عمومی با یک آهنگ کنگا می رقصد، به تمسخر و صدا زدن چند نفر از همسالان آنها ختم می شود. هنگامی که دیگو بیرون می رود، دورا سعی می کند او را دلداری دهد، اما دیگو می گوید که او دیگر در جنگل نیست، که منجر به درگیری بین آنها می شود.

روز بعد، در یک سفر کلاسی به یک موزه، دورا و دیگران به آرشیو خارج از نمایشگاه آن اغوا می شوند، جایی که توسط مزدوران تحت رهبری پاول دستگیر می شوند و آنها را به پرو می فرستند. هنگامی که آنها فرود می آیند، مردی به نام آلخاندرو که ادعا می کند دوست والدین دورا است، به آنها کمک می کند تا فرار کنند. در این روند، مزدوران با کمک سوایپر نقشه دورا را می دزدند. الخاندرو گزارش می دهد که والدین دورا ناپدید شده اند و مزدوران به امید ورود به پاراپاتا برای سرقت گنجینه های آن در جستجوی آنها هستند. دورا تصمیم می گیرد ابتدا با کمک الخاندرو پدر و مادرش را پیدا کند، در حالی که دیگو برای مراقبت از دورا همراه می شود و نوجوانان دیگر به امید نجات همراه می شوند.


13- فیلم Night at the Museum: Battle of the Smithsonian (2009)

شب در موزه: نبرد اسمیتسونین (انگلیسی: Night at the Museum: Battle of the Smithsonian) فیلمی آمریکایی در ژانر اکشن کمدی فانتزی به کارگردانی شاون لوی است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. نویسندگان این فیلم رابرت بن گارانت و توماس لنون بوده‌اند. بن استیلر نقش اصلی فیلم را ایفا می‌کند و ایمی آدامز، اوون ویلسون، استیو کوگان، هانک آزاریا، کریستوفر گست، آلن شابا، جان برنثال و رابین ویلیامز دیگر بازیگران هستند.

این فیلم در ۲۲ می ۲۰۰۹ توسط استودیوهای قرن بیستم اکران شد. این فیلم مانند قسمت قبلی، شب در موزه، نقدهای ضد و نقیضی دریافت کرد و با فروش بیش از ۴۱۳ میلیون دلاری، یک موفقیت در گیشه بود. دنبالهٔ فیلم شب در موزه: راز مقبره در ۲۰۱۴ اکران شد.

خلاصه داستان[ویرایش]
ماجرای فیلم ادامه قسمت اول (Night at the Museum ۲۰۰۶) است که پیرامون اتفاقاتی است که در موزه اسمیتسونیان واشینگتن رخ می‌دهد .(بن استیلر) که بعد از اتفاقات داستان اول از شهر خارج شده بعد از گذشت چند وقت به شهر بر می‌گردد و متوجه می‌شود که موزه قبلی تعطیل شده و تمام اشیاء عتیقه این موزه به موزه جدیدی در واشینگتن انتقال پیدا کرده‌است. شخصیتهای جدید این قسمت ماجراهای جالب و خنده داری را رقم می‌زنند که هر بیننده‌ای را به خودشان جلب می‌کنند.


14- فیلم Inkheart (2008)

اینکهارت که در ایران با نام نقش دل دوبله شده است، فیلمی فانتزی به کارگردانی ایان سافتلی و محصول سال ۲۰۰۸ میلادی است. این فیلم بر پایه رمانی با همین نام ساخته شده است.

این فیلم در مورد مورتیمر است که روزی همسرش رابه داخل یک کتاب می اندازد سال ها بعد او با یکی از شخصیت های همان کتاب ملاقات می کند.


15- فیلم Journey to the Center of the Earth (2008)

سفر به مرکز زمینفیلم ماجراجویی سه‌بعدی به کارگردانی اریک بریوینگ و با بازی برندن فریزر، جاش هاچرسون و آنیتا بریم محصول آمریکا است که در ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۸ منتشر شد.

همچنین دنباله این فیلم با نام سفر ۲: جزیره اسرارآمیز در سال ۲۰۱۲ ساخته شد.


16- فیلم Alice in Wonderland (2010)

آلیس در سرزمین عجایب (نام فیلمی در ژانر فانتزی تاریک از تیم برتون است که بر اساس رمان معروف لوئیس کارول به همین نام ساخته شده‌است. این فیلم در ۵ مارس سال ۲۰۱۰ میلادی اکران شد. این فیلم هفتمین همکاری جانی دپ و تیم برتون بعد از فیلم موزیکال سوئینی تاد بود. این فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس شد.

قسمت دوم این فیلم به نام آلیس آنسوی آینه در سال ۲۰۱۶ ساخته شد.

آلیس دختر امپول زن چارلز کینگزلی جهانگرد است که در ۷ سالگی خواب سرزمین عجایب را می‌بیند و به آن‌جا وارد می‌شود. ۱۳ سال بعد آلیس برای ازدواج با لرد هانریش به اجبار به یک مهمانی وارد می‌شود و سپس با دنبال کردن یک خرگوش، به یک چاله عمیق سقوط می‌کند و برای بار دوم وارد سرزمین عجایب می‌شود. در آن‌جا می‌فهمد که ملکه سرخ علیه خواهرش ملکه سفید شورش کرده و اوضاع سرزمین عجایب به هم ریخته‌است. او باید شمشیر نورانی را که در قصر ملکه سرخ است به دست بیاورد و به وسیله آن سر اژدهای ملکه را از تنش جدا کند. آلیس در مسیرش با موجودات زیادی از جمله یک کرم ابریشم دانا که همیشه در حال قلیان کشیدن است، یک گربه که می‌تواند نامرئی شود، یک موش و همین‌طور فردی به نام کلاه‌دوز دیوانه آشنا می‌شود و بعدها با کمک آن‌ها شمشیر را به دست می‌آورد و به قصر ملکه سفید می‌رود. روز نهایی فرا می‌رسد و دو ملکه با ارتششان به میدان جنگ می‌روند. آلیس با اژدهای ملکه سرخ وارد جنگ می‌شود و با شمشیر سرش را از تنش جدا می‌کند. ملکه سرخ شکست می‌خورد و به همراه شوالیه اش تبعید می‌شود. درآخر، آلیس که کارش را در سرزمین عجایب تمام کرده با نوشیدن خون اژدها دوباره به دنیای واقعی برمی گردد و با ازدواج با هانریش مخالفت می‌کند. بعد به همراه دوست پدرش به سمت رؤیای پدرش که سفر به تمام نقاط جهان بود می‌رود.


17- فیلم وقایع‌نگاری نارنیا: شیر، زن جادوگر و لباس‌ها – THE CHRONICLES OF NARNIA: THE LION, THE WITCH AND THE WARDROBE

سال تولید : ۲۰۰۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : مارک جانسن و فیلیپ استیوئر
کارگردان : اندرو آدامسن
فیلمنامه‌نویس : آن پیکاک، کریستوفر مارکوس، استیون مک‌فیلی و آدامسن، برمبنای کتابی نوشتهٔ ک. ا. لوئیس
فیلمبردار : دانلد مک‌آلپاین
آهنگساز(موسیقی متن) : هَری گرگسن ـ ویلیامز
هنرپیشگان : جرجی هنلی، اسکندر کینز، ویلیام موزلی، آنا پاپلول، تیلدا سوئینتن، جیمز مک‌اووی، جیم برودبنت، کیران شاه، ری وینستون، دون فرنچ و جیمز کازمو
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۰ دقیقه

خواهر و برادرهای ̎خانوادهٔ پونسی̎ (̎پیتر̎/ موزلی، ̎سوزان̎/ پاپلول، ̎ادموند̎/ کینز و ̎لوسی کوچک̎/ هنلی)، پس از گسترش بمباران‌های لندن، به اتفاق مادرشان به ملک آرام و دوردستی که پروفسور (برودبنت) در آن زندگی می‌کند، می‌روند. موقع بازی قایم‌موشک، ̎لوسی̎ وارد گنجه‌ای بزرگ می‌شود و ناگهان خود را در جنگلی پوشیده از برف می‌یابد. او در آن‌جا با یک ̎فون̎ (رب‌النوع دشت و جنگل در اساطیر رُمی) به نام ̎آقای تامنوس̎ (مک‌اووی) روبه‌رو می‌شود که نیم انسان ـ نیم بز است و شگفتی خود را از دیدن ̎لوسی̎ ـ که او را ̎دختر حوا̎ می‌نامد، ابراز و او را به اقامتگاه راحت و دل‌چسب خود دعوت می‌کند. ̎فون̎ اظهار می‌دارد که ̎نارنیا̎ تحت سلطهٔ ملکهٔ خبیثی به نام ̎جادوگر سفید̎ (سوئینتن) است که آن سرزمین را در زمستانی ابدی نگه داشته و صد سالی مانع ورود کریسمس به آن‌جا شده است. با آن‌که ملکه فرمان داده تا هر آدمی در ̎نارنیا̎ پیدا شد باید بلافاصله به او تحویل شود ولی ̎آقای تامنوس̎ به ̎لوسی̎ اجازه می‌دهد به سفر خود ادامه دهد. موقع دومین سفرش از طریق گنجه، برادرش، ̎ادموند̎ نیز ̎لوسی̎ را هم‌راهی می‌کند اما بلافاصله ملکه، ̎ادموند̎ را پیدا می‌کند و فریبش می‌دهد که اگر بعداً خواهر و برادرهایش را نیز هم‌راه بیاورد، او را پادشاه نارنیا خواهد کرد. در سفر بعدی، ̎پیتر̎ و ̎سوزان̎ به خواهر و برادرشان، ̎لوسی̎ و ̎ادموند̎ می‌پیوندند و در آن‌جا ̎خانم و آقای بیور̎ (با صدای وینستون و فرنچ) از ایشان پذیرائی می‌کنند و شادمانه از ورود قریب‌الوقوع منجی شیروشِ بزرگ، ̎اصلان̎، خبردارشان می‌کنند. از سوی دیگر، ̎ادموند̎ که از جمع بچه‌ها جدا شده و به سراغ ملکه رفته، اسیر این ساحرهٔ خبیث شده و به اتفاق ̎فون̎ در سلولی سرد و یخ محبوس شده است. ساحره که از ورود قریب‌الوقوع‌ آن موجودات مزاحم باخبر شده، گرگ‌های وحشی‌اش را به استقبال‌شان می‌فرستد. اما با ورود ̎اصلان̎ به صحنه، ماجرا جنبه‌ای متفاوت به خود می‌گیرد. ̎اصلان̎ برای نجات ̎نارنیا̎ و ساکنانش، معامله‌ای با ملکه انجام می‌دهد و برای دست یافتن به یک هدف خیر بزرگ خودش را قربانی می‌کند.


18- فیلم یک رشته وقایع ناگوار لمونی اسنیکت – LEMONY SNICKET’S A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS

سال تولید : ۲۰۰۴
کشور تولیدکننده : آلمان و آمریکا
کارگردان : براد سیلبرلینگ
فیلمنامه‌نویس : رابرت گوردون، برمبنای رمان‌هائی نوشتهٔ دانیل هندلر
فیلمبردار : امانوئل لوبسکی
آهنگساز(موسیقی متن) : توماس نیومن
هنرپیشگان : جیم کری، مریل استریپ، جود لو، امیلی براونینگ، لیام ایکن، لوئیس گوسمان، بیلی کانلی، کارا هافمن و شلبی هافمن
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه

̎خواهر و برادرهای بودلر̎ ـ ̎وایولت̎ (براونینگ) که عاشق اسباب‌بازی‌های پیش‌رفته است، ̎کلاوس̎ (ایکن) و ̎سانیِ̎ کوچولو (کارا هافمن و شلبی هافمن) ـ زندگی بی‌دغدغه‌ای با پدر و مادرشان دارند تا این‌که خانه‌شان در آتش از بین می‌رود و پدر و مادرشان نیز کشته می‌شوند. ثروت هنگفتی برای بچه‌ها باقی می‌ماند که وقتی به سن بلوغ برسند، می‌توانند آن را تحویل بگیرند. و بدین‌ ترتیب است که بچه‌های خانوادهٔ ̎بودلر̎ تحت قیومیت یکی از خویشاوندان‌شان به نام ̎کنت اولاف̎ (کری) ـ بازیگری بی‌کار ـ درمی‌آیند که می‌خواهد بر پول و ثروت بچه‌ها چنگ بیندازد. پس از مدت کوتاهی، بچه‌ها متوجه می‌شوند که ̎کنت اولاف̎ نیّت خیری ندارد و بدین جهت سعی می‌کنند به کمک ̎عمه جوزیفین̎ (استریپ) زنی به شدت کج‌خیال، و ̎عمو مانتی̎ (کانلی) که عاشق مارهاست، از توطئه‌های مختلف ̎اولاف̎ جان سالم به‌در ببرند.


19- فیلم هری‌پاتر و سنگ جادوگر – HARRY POTTER AND THE SORCERER’S STONE

سال تولید : ۲۰۰۱
کشور تولیدکننده : انگلستان و آمریکا
محصول : دیوید هیمن
کارگردان : کریس کولامبوس
فیلمنامه‌نویس : استیون کلاوز، بر مبنای رمانی نوشتهٔ ج. ک. رولینگ
فیلمبردار : جان سیل
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز
هنرپیشگان : دانیل رادکلیف، ریچارد هریس، مگی اسمیت، رابی کولترین، جان هرت، جولی والترز، بانی رایت، کریس رنکین، روپرت گرینت، اما واتسن، تام فلتن، جان کلیز و آلن ریکمن
نوع فیلم : رنگی، ۱۵۲ دقیقه

̎هری پاتر̎ (رادکلیف) پسرک یتیم یازده ساله، که در خانهٔ محقرِ خاله و شوهر خاله‌ای که دوستش ندارد زندگی می‌کند، یک روز از ̎هاگرید̎ (کولترین) مردی غول‌پیکر، می‌شنود که پدر و مادرش جادوگرهای قدرتمندی بودە‌اند. ̎هری̎ برای تحصیل در مدرسهٔ معتبر هاگوارتس انتخاب می‌شود. هاگوارتس یک مدرسهٔ شبانه‌روزی برای جادوگرهاست که بیرون از دنیای کسالت‌بار و معمولی آدم‌ها (یا ̎ماگل̎‌ها)، در قلمرو سحر و جادو و خیال وجود دارد. در هاگوارتس، ̎هری̎ خیلی زود دوستانی پیدا می‌کند. به او گفته‌اند پدر و مادرش توسط جادوگر سیاه که کسی جرأت بردن نامش را هم ندارد کشته شده‌اند. دردهای عمیق زخم روی پیشانی ̎هری̎ از یک‌سو احیای دوبارهٔ ̎لرد ولدمور̎ (همان جادوگر سیاه) را خبر می‌دهد و از سوی دیگر او را به یک مبارزهٔ طولانی فرا می‌خواند…


20-  گودال‌ها – HOLES

سال تولید : ۲۰۰۳
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : لوئل د. بلنک، مایک مداووی، ترزا تاکر ـ دیویس و اندرو دیویس
کارگردان : دیویس
فیلمنامه‌نویس : لوئیس ساکار، برمبنای رمانی نوشتهٔ خودش
فیلمبردار : استیون سینت جان
آهنگساز(موسیقی متن) : جوئل مک‌نیلی
هنرپیشگان : شیا لابوف، هنری وینکلر، برندن جفرسن، جیک م. اسمیت، کلیو تامس، بایرون کاتن، میگل کاسترو، ماکس کاش، سیگورنی ویور، جان وویت و تیم بلیک نلسن
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۷ دقیقه

̎استنلی یلناتس̎ (لابوف)، نوجوانی است که در تمامی زندگی به او گفته‌اند که به خاطر قولِ دروغین جدّش به یک فال‌گیر، مردان خاندان ̎یلناتس̎، همگی نفرین شده‌اند. از آن‌جا که پدرش و حالا خودش، مدام بدبیاری می‌آورند، ̎استنلی̎ این نفرین‌شدگی را باور کرده است. این بدبیاری وقتی به اوج می‌رسد که یک جفت کفش ورزشی ـ که معلوم می‌شود دزدی است ـ عملاً از آسمان بر سرش فرود می‌آید. قاضی دادگاه، ̎استنلی̎ را محکوم به اقامتی در اردوگاه گرین لیک می‌کند که دارالتأدیبی است در دل بیابان. در همان‌جاست که ̎استنلی̎ با دارودسته‌ای ناجور ـ رهبرشان، ̎ایکس ـ ری̎ (جفرسن)، ̎اسکوئیدِ̎ فرصت‌طلب (اسمیت)، ̎زیرو̎ی ریزه‌میزه ولی تیز و فرز (تامس)، آرمپیتِ قلدر و خشن (کاتن)، ̎زیگ‌زاگِ̎ کج‌خیال (کاش) و ̎مگنت̎ (کاسترو) ـ هم چادر می‌شود. سرپرست زندان (ویور) ایده‌های خودش را دربارهٔ اصلاح این نوجوانان درارد که عبارت است وادار کردن آنان به کندن حفره‌هائی به عمق یک متر نیم زیر آفتاب سوزان بیابان. در حالی‌که مشاور حقوقی اردوگاه، ̎پندانسکی̎ (نلسن) هرچه در توان داشته باشد برای کمک به بچه‌ها انجام می‌دهد، ̎آقای سر̎ (وویت)، دست راست سرپرست زندان، موجود بی‌رحم و ترسناکی است که از آزار دادن ̎استنلی̎ و دوستانش لذت می‌برد. دیری نگذشته که ̎استنلی̎ پی می‌برد رئیسِ زندان کنجکاو است بداند آیا نوجوان‌ها موقع حفاری‌های خود به چیزی هم احیاناً برمی‌خورند یا نه؛ و بعد متوجه می‌شود مسئله‌ای هست که با آنان در میان گذاشته نشده و آن هم احتمال دارد به همان نفرین خانوادهٔ ̎یلناتس̎ ارتباط داشته باشد.


21- فیلم جادوگران – The Witches

سال تولید : ۱۹۸۹
کشور تولیدکننده : انگلستان و آمریکا
محصول : مارک شیواس
کارگردان : نیکلاس روگ
فیلمنامه‌نویس : آلن اسکات، برمبنای کتابی نوشته روآلد دال.
فیلمبردار : هاروی هریسن
آهنگساز(موسیقی متن) : استنلی مایرز.
هنرپیشگان : آنجلیکا هیوستن، مای زترلینگ، جیسن فیشر، روآن اتکینسن، بیل پاترسن، برندا بلتین و چارلی پاتر.
نوع فیلم : رنگی، ۹۱ دقیقه.

آلمان. پسربچه‌ای به نام «لوک» (فیشر) پیش از خواب به قصه مادربزرگش، «هلگا» (زترلینگ) گوش می‌دهد. «هلگا» به «لوک» می‌گوید که در زمینه جادوگری تجربه‌هائی دارد، و یک انگشتش را هم در این راه از دست داده است. او می‌خواهد نوه‌اش را برای رویاروئی با جادوگرانی آماده کند که مدام نقشه قتل بچه‌ها را می‌کشند؛ جادوگرانی که همیشه چشم‌های ارغوانی، کفش‌های نوک پهن (چون انگشت شست ندارند) و دستکش و شامه تیزی دارند که جادوگران او را می‌ربایند و پس از مدتی، به شکل یک تصویر در یکی از نقاشی‌های خانه‌شان ظاهر می‌شود. در طول سال‌ها، تصویر دخترک به پیرزنی تبدیل می‌شود و دست آخر هم از بین می‌رود. پس از این ماجرا، پدر و مادر «لوک» در یک تصادف رانندگی کشته می‌شوند و «لوک» با مادربزرگش تنها می‌ماند. آنان به انگلستان سفر می‌کنند و «هلگا» یک جفت به یک تفریحگاه ساحلی می‌رود. همان زماان، تمام جادوگران انگلستان به این تفریحگان می‌آیند تا در سمینار «چگونه بچه‌های انگلستان را بریائیم» به ریاست «خانم ارنست» (هیوستن) شرکت کنند. جادوگران خود را اعضای «کمیسیون سلطنتی جلوگیری از اعمال خشونت به کودکان» جا زده‌اند. «لوک» در حین پرسه زدن‌هایش در هتل، ناخواسته از جلسه آنان سر در می‌آورد و می‌فهمد که «خانم ارنست» همان «جادوگر اعظم» است. رئیس جادوگران می‌گوید که معجونی جادوئی درست کرده که بچه‌ها را به موش تبدیل می‌کند. جادوگرها با بو کشیدن به مخفیگاه «لوک» می‌رسند و با خوراندن معجون، او را به موش تبدیل می‌کنند. حال «لوک» باید جلوی دسیسه «خانم ارنست» را بگیرد، که البته برای یک موش کار سختی است و در این راه به کمک «هلگا» هم نیاز دارد…


22- فیلم  ماتیلدا – MATILDA

سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : مایکل شامبرگ، استیسی دال و دانی د ویتو
کارگردان : د ویتو
فیلمنامه‌نویس : نیکلاس کازان و رابین سویکورد، بر مبنای کتابی نوشتهٔ روئال دال
فیلمبردار : استفان چاپسکی
آهنگساز(موسیقی متن) : دیوید نیومن
هنرپیشگان : مارا ویلسن، د ویتو، ری پرلمن، امبت داویتس، پم فریس و برایان لوینسن
نوع فیلم : رنگی، ۹۸ دقیقه

̎ماتیلدا وارم‌وود̎ (ویلسن) دختر جوان بی‌نهایت کنجکاو و باهوشی است که با والدین عامی و بی‌فرهنگ خود (د ویتو و پرلمن) که اصلاً به او توجهی ندارند، بسیار تفاوت دارد. او با بالا رفتن سن، آرام آرام، کشف می‌کند دارای قدرت حرکت دادن اشیاء از دور است. یک روز وقتی یکی از معلم‌هایش برای نخستین‌بار به او محبت می‌کند، در می‌یابد که می‌تواند از این توانائی در راه از بین بردن رنج‌هایش و کمک به دوستانش استفاده کند؛ تا این‌که بدجنسی‌هائی که ̎خانم ترانچ‌بول̎ (فریس)، رئیس مدرسه، نسبت به والدین و برادر بزرگش روا می‌دارد، کم‌کم خشم او را بر می‌انگیزد…


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.