تحقیق بزرگ جدید نشان می‌دهد که چرا ورزش باید اولین انتخاب در درمان افسردگی باشد

0

به گفته محققان دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA)، ورزش باید درمان اولیه افسردگی و سایر شرایط رایج سلامت روان باشد.

جامع‌ترین بررسی تحقیقات تا به امروز نشان می‌دهد که علائم خفیف تا متوسط ​​افسردگی، اضطراب و ناراحتی روانی را می‌توان با فعالیت بدنی کاهش داد. طبق تحقیقات آنها، ورزش 1.5 برابر موثرتر از مشاوره و داروها است.

این مطالعه نشان می‌دهد که مداخلات ورزشی 12 هفته‌ای یا کوتاه تر، علائم اختلالا روان را بیشتر کاهش می‌دهد.

بن سینگ، نویسنده ارشد فیزیولوژیست ورزش بالینی از UniSA می‌گوید: «مهم این است که این تحقیقات نشان می‌دهد که برای ایجاد تغییر مثبت در سلامت روانی  نیازی به ورزش زیاد نیست.»

اختلالات سلامت روان عامل اصلی مشکلات سلامت در سراسر جهان است. سلامت روانی ضعیف برای افراد و برای کل جامعه پرهزینه است، سلامت روانی ضعیف در سال 2019 بر 1 نفر از هر 8 نفر تأثیر گذاشته است و مطالعات اخیر نشان می‌دهد که از هر 5 نفر یک نفر در طول میانسالی سطوح بالاتری از پریشانی روانی را تجربه می‌کند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که بیمارانی که از افسردگی، اضطراب یا سایر اشکال پریشانی روانی رنج می‌برند، ممکن است به همان اندازه که از روان‌درمانی یا درمان دارویی سود می‌برند، از فعالیت بدنی نیز بهره ببرند.

از آنجایی که مطالعات فردی  طیف گسترده ای از انواع فعالیت بدنی، شدت فعالیت، زیر گروه های جمعیت و گروه های مقایسه‌ای را بررسی کرده‌اند، ممکن است برای پزشکان ممکن است بررسی فعالیت بدنی در درمان اختلالات سلامت روان دشوار باشدو

بنابراین سینگ و همکارانش در UniSA نوع وسیع تری از مطالعه به نام بررسی چتر umbrella review  را برای ارزیابی اینکه چگونه انواع فعالیت‌های بدنی بر افسردگی، اضطراب و پریشانی روانی در بزرگسالان تأثیر می گذارد، انجام دادند.

یک مرور چتری به جای مطالعات فردی، مجموعه ای از مرورها را بررسی می کند تا تصویری کلی از آنچه تحقیقات موجود در مورد یک موضوع خاص پیدا کرده‌اند، گرد آورد.

تیم تحقیقاتی تمام مطالعات واجد شرایط منتشر شده قبل از سال 2022 را از 12 پایگاه داده الکترونیکی استخراج کرد. به طور کلی، آنها 97 مرور را تجزیه و تحلیل کردند که شامل 1039 کارآزمایی با بیش از 128119 شرکت‌کننده بود.

هنگام مقایسه اثرات ورزش با مراقبت‌های معمول در همه جمعیت ها، آنها دریافتند که ورزش علائم افسردگی، اضطراب و ناراحتی روانی را 1.5 برابر بهتر از گفتگو درمانی یا دارو بهبود می بخشد.

سینگ می‌گوید : «ما همچنین دریافتیم که همه انواع فعالیت‌های بدنی و ورزش مفید هستند، از جمله ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، تمرینات مقاومتی، پیلاتس و یوگا.»

به نظر می رسید که برخی از انواع ورزش به روش‌های مختلف کمک کننده باشد. به عنوان مثال، یوگا و سایر تمرینات ذهن و بدن بیشترین کمک را به کاهش اضطراب کردند، در حالی که ورزش مقاومتی بیشترین کمک را به کاهش افسردگی کرد.

ورزش با شدت بالا بهبود بیشتری برای افسردگی و اضطراب فراهم می‌آورد، در حالی که دوره‌های تمرین طولانی‌تر در مقایسه با دوره‌های کوتاه و متوسط، تأثیرات کمتری داشت .

این واقعیت که مداخلات طولانی‌تر نسبت به مداخلات کوتاه‌تر مؤثر نبودند، ممکن است به نظر بر خلاف عقل سلیم باشد. نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که ممکن است این یافته نشان دهد که افراد ممکن است ادامه برنامه‌های ورزشی طولانی‌تر را که ممکن است بر مزایای روان‌شناختی تأثیر بگذارد، دشوار بدانند.

زنان باردار یا به تازگی زایمان کرده اند، افراد مبتلا به افسردگی، اچ آی وی و بیماری کلیوی و افراد سالم بیشترین بهره را از ورزش بردند.

توجه مهم: یافته‌ها این را رد نمی‌کند که دارو و درمان درمان‌های مهمی برای بسیاری از شرایط سلامت روان هستند. بلکه پیشنهاد می کنند که ورزش نیز یک درمان مهم است و درمانی که شایسته تمرکز مجدد است.

این بررسی در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.