تلاش یک شرکت لوازم خانگی برای نجات جان هم‌وطنان

0

رپورتاژ

در اواخر سال 1398 هم‌زمان با شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در جهان، نیاز به دستگاه ونتیلاتور برای کمک به تنفس بیماران به یک­باره تشدید و تامین ونتیلاتور به تعداد کافی به یک بحران تبدیل شد. این دستگاه راهبردی، پیشرفته و پیچیده، کار تنفس را برای بیمارانی که دچار مشکلات تنفسی هستند انجام می‌دهد. به‌دنبال این بحران، کشورهای دارنده تکنولوژی ساخت ونتیلاتور، صادرات آن را ممنوع اعلام کردند تا مطمئن شوند که ونتیلاتور د اختیار تمام مراکز درمانی آنها قرار بگیرد. دولت ایران با توجه به منتفی شدن امکان واردات ونتیلاتور، از شرکت پویندگان راه سعادت به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در حوزه تجهیزات پزشکی، خواست که ظرفیت محدود خود برای تولید ونتیلاتور را به سرعت افزایش دهد.

دستگاه ونتیلاتور دارای دو بخش است که یکی بخش الکترونیک و دیگری بخش کمپرسور است. پویندگان پیش از این بخش الکترونیک را طراحی و تولید کرده بود و موفق شده بود که استانداردهای اروپایی را برای آن اخذ کند. اما به دلیل دوری نسبی بخش کمپرسور از حوزه‌ی توانمندی‌ پویندگان، قرار بود که خرید این بخش از یک تولیدکننده هندی در دستور کار قرار گیرد. پس از شدت گرفتن بحران کرونا، شرکت هندی با استناد به منع صادرات ونتیلاتور از سوی دولت آن کشور، از ارسال دستگاه‌ها خودداری کرد. مدیران شرکت پویندگان به دلیل آشنایی و شناخت قبلی از دانش و تجربه‌ی شرکت لوازم خانگی کن، بلافاصله با مدیران این شرکت تماس گرفتند و از آنها برای ساخت بخش کمپرسور درخواست همکاری کردند. مدیران کن نیز چالش ساخت این بخش را به دلیل اهمیت ملی پروژه در نجات جان هم­وطنان ‌پذیرفتند.

پس از نمونه‌سازی سریع و تست نمونه، کار طراحی و تولید به موازات آغاز شد. در شهریور ماه 1399 (کم‌تر از سه ماه بعد)، هزار دستگاه زیرمجموعه‌ی کمپرسور با موفقیت به شرکت پویندگان تحویل داده شد که پس از انجام تست‌های کیفی، در قالب محصول نهایی راهی مراکز درمانی کشور شدند. به دلیل تجربه‌ی شرکت کن در مدیریت صدای محصولات لوازم خانگی، کمپرسورهای تولید شده در این شرکت دارای ویژگی‌هایی برتر نسبت به نمونه‌های وارداتی هستند. اضافه‌شدن مدار هشدار هم ویژگی بهبود یافته‌ی دیگری از بخش کمپرسور ایرانی است.

شرکت لوازم خانگی کن با داشتن چهار دهه تجربه در تولید محصولات با کیفیت و در تراز جهانی، همواره به عنوان یک شرکت نوآور در حوزه لوازم خانگی شناخته شده است. در سال‌های اخیر نیز با تاسیس مرکز نوآوری مستقل و با سرمایه‌گذاری و حمایت کن، ورود به عرصه‌ی تولید نسل جدید لوازم خانگی تسهیل و تسریع شده است. ورود سریع گروه لوازم خانگی کن به عرصه‌ی تولید بخش کمپرسور دستگاه ونتیلاتور، با هدف عمل به مسئولیت اجتماعی، اقدامی جسورانه در دل یک بحران ملی و با هدف نجات جان هم‌وطنان به شمار می‌رود. از سوی دیگر، همین تجربه‌ی موفق نشان می‌دهد که توان نوآوری در این گروه به سطح بسیاری بالایی رسیده است. به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که به زودی شاهد عرضه‌ی محصولات و خدمات بسیار نوآورانه‌ی این شرکت در بازار ایران و همچنین بازارهای صادراتی باشیم.

منبع: مسئولیت اجتماعی لوازم خانگی کن (can.ir)

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.