درمان دیسک کمر با کمربند طبی

0

رپورتاژ

کمردرد دلایل مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به آسیب‌ دیدگی ورزشی قدیمی، افزایش وزن ، بارداری یا فرآیند طبیعی بالا رفتن سن اشاره کرد.
یک راه برای تحمل دردها و تیر کشیدن‌های مداوم کمردرد این است که مسکن مصرف کنید، استراحت کنید و امیدوار باشید که درد در نهایت روزی از بین برود. اما انسان‌های مدرن امروزی پرمشغله‌ تر از آن هستند که بتوانند به خودشان اجازه چند روز استراحت بدهند.
بنابراین یکی از روش های حمایت از ساختار کمر و محافظت از آن، استفاده از کمربند طبی است.

کمربند طبی چیست؟

کمربند طبی ابزاری کارآمد است که بعضی از افراد به دلایل مختلف چون نشستن‌های طولانی، تصادفات، مشکلات مادرزادی و … به آن نیازمند می‌شوند. فرقی نمی‌کند به‌صورت مقطعی به کمردرد دچار شده باشید و یا این درد به صورت طولانی مدت با شما است، اگر بهترین کمربند طبی را انتخاب نمایید، می‌توانید عوارض آن را تا حدی کم کرده و از شدت این دردها بکاهید.
با توجه به اینکه درد در ناحیه کمر از شایع‌ترین گزارش‌های پزشکی است و عوامل مختلفی باعث بروز آن می شوند، استفاده از ابزارهای حمایتی در جهت کاهش علائم ضروری است. در ادامه علاوه بر معرفی بهترین کمربند طبی برای کاهش درد کمر، به عوارض استفاده ی نامناسب از کمربند ها پرداخته می شود.

برای خرید سریع و مشاوره برای انتخاب بهترین کمربند طبی با متخصصان دکترمهندس در ارتباط باشید.

 

انواع کمربند طبی:

انواع مختلفی از کمربندهای طبی وجود دارد که هر کدام کارکرد خاص خود را دارد. متدوال‌ترین نوع آن کمربندهای طبی مناسب برای قسمت پایین کمر هستند که از ستون فقرات کمری محافظت می‌کنند. این نوع کمربندهای طبی، بهترین نوع کمربند برای تسکین درد ناشی از ابتلا به فتق،دیسک کمر، سیاتیک و … هستند.

کمربند طبی برای دیسک کمر

درمان‌های خاصی برای دیسک فتق وجود دارند که باید درباره آن با پزشک مشورت کنید. دیسک برآمده وضعیت پیچیده‌ای نیست و ممکن است نیاز به عمل جراحی نداشته باشد. فقط لازم است بهترین کمربند طبی را انتخاب کرده و بپوشید تا به کاهش درد کمک کرده و بهبودی شما را فراهم نماید.

کمربند های آتل دار، کمربندهایی هستند که در ساختار خود آتل هایی برای جذب نیرو و فشار به کمر تعبیه شده است. چنین کمربند هایی در مراحل کمردرد های خفیف مربوط به فتق دیسک کمر تجویز می گردد.

انواع مختلفی از چنین کمربند هایی طراحی و تولید شده اند که در جنس آتل با یکدیگر تفاوت دارد. به عنوان مثال اگر جنس آتل از پلی پروپیلن باشد،آتل دار نرم و اگر از پلی آمید باشد، آتل دار سخت نامیده می شود. وجود چهار آتل در این نوع کمربند ها، باعث ثابت نگه داشتن ستون فقرات می شود و خم و صاف شدن بیش از حد را محدود می کند.
درست است که کمربند های آتل دار، بهترین کمربند طبی برای درد کمر نیستند، اما برای بهبودی فتق دیسک کمر و لغزش و یا جا به جایی مهره های کمری بر روی هم کاربرد دارند. با این حال برای کاهش درد عضلات کمر نیز موثر هستند.

کمربند طبی برای گودی کمر:

انواع مختلفی از کمربند ها برای جلوگیری از افزایش انحنای ستون مهره ها که در رشد نوجوانان ایجاد میشود، وجود دارد. این کمربند ها به عنوان یک پشتیبان برای جلوگیری از افزایش انحنای ستون مهره ها در رشد اسکلتی عمل میکنند. این کمربند ها ستون مهره ها را صاف نگه می دارند و همواره از افزایش انحنای ستون مهرها جلوگیری میکنند. با این حال در متوقف کردن پیشرفت انحنا در درصد قابل توجهی از نوجوانان  نابالغ مؤثر است.
کمربند های طبی که به منظور بهبود گودی کمر طراحی می شوند، دارای پد هایی هستند تا گودی کمر را پر نمایند و حتی در افرادی که به طور طبیعی دارای گودی کمر نمی باشند و قوس طبیعی کمر آنها به علت بزرگی شکم و یا بیماریهای ستون فقرات کاهش پیدا کرده کاربرد دارد. به علاوه چنین کمربند هایی به عنوان بهترین کمربند طبی برای درد کمر نیز شناخته می شوند و برای کاهش درد و گرفتگی عضلات و لگیمانهای موجود درناحیه کمر و شکم نیز موثر می باشد.

کمربند طبی برای سیاتیک

کمربند طبی برای سیاتیک می تواند فشرده سازی و پشتیبانی کافی را برای جلوگیری از آسیب بیشتر و تقویت روند بهبودی ایجاد کند.

از آنجایی که بیشتر درد های مربوط به سیاتیک ریشه در مشکلات دیسک کمر و ستون فقرات دارند، استفاده از کمربند طبی می تواند بسیار موثر باشد، زیرا کمربند های طبی فشار وارده بر مهره ها را کاهش داده و در نتیجه تحریک اعصاب  سیاتیک نیز کاهش پیدا می کند. علاوه بر این استفاده از کمربند طبی کمک می کند که کمر در بهترین وضعیت خودش قرار داشته باشد و هرگونه فشار اضافی ناشی از نشستن ها و ایستادن های اشتباه از بین برود.

برای مشاوره و انتخاب بهترین کمربند طبی کلمه دکترمهندس را در گوگل سرچ کنید و در سایت دکترمهندس انواع کمربند طبی را مشاهده کنید.

نحوه بستن کمربند طبی:

  • بهترین وضعیت برای پوشیدن این کمربند این است که بر روی تخت دراز بکشید.
  • توجه داشته باشید، مارک کمربند که بر روی کمربند وجود دارد، بایستی در بالای کمر باشد.
  • حال کمربند را در اطراف کمر قرار دهید و تا جایی که مناسب و راحت است، آن را بکشید.
  • در پایان، استرپ های کناری را برای محکم کردن بیشتر کمربند بکشید و بچسبانید.

زمان و نوع مصرف کرست کمر مطابق با نظر پزشک معالج است و تنها لازم است از این کمر بند در طول دوره ی درمان استفاده شود.

عوارض بستن کمربند طبی در طولانی مدت:

ستون فقرات شما به وسیله عضلات کمر و شکم، تثبیت شده و محافظت می‌شود. از آنجا که  کمربند های طبی مانند عضلات خارجی عمل می‌کنند، استفاده از آنها به مدت طولانی می‌تواند باعث ضعیف شدن عضلات واقعی بدن شود. وقتی شما از کمربندهای طبی استفاده می‌کنید، عضلات ستون فقرات کمتر کار می‌کنند، بنابراین به مرور شل می‌شوند و به تدریج ضعیف‌تر می‌شوند.
این ضعیف شدن تدریجی عضلات باعث می‌شود که ستون فقرات شما ثبات خود را به مرور از دست دهد و احتمال آسیب‌دیدگی آن افزایش می‌یابد.
اگر شما به درد مزمن کمر مبتلا هستید، باید علت اصلی کمر درد شما به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد. کمربندهای طبی باید فقط به طور موقتی و تا زمان که مشکل شما حل شود مورد استفاده قرار گیرند.

برای اطلاعات بیشتر درمورد کمربند ها و انتخاب بهترین کمربند طبی مقاله بهترین کمربند طبی برای دیسک کمر در سایت دکترمهندس را مطالعه کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.