آشنایی با گیاهان دهانی و دهانشویه های طبیعی

0

رپورتاژ

استفاده از دهانشویه طبیعی همراه با مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن، راه خوبی برای کاهش باکتری‌های دهان و حفظ (یا دستیابی به) سلامت و بهداشت مطلوب دهان است. دهانشویه طبیعی بدون الکل ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. در بازاری که استفاده از افزودنی‌های مصنوعی تسلط دارد، بسیاری از اثرات طولانی‌مدت این مواد نسبتاً جدید مانند سدیم لوریل سولفات (SLS) و تریکلوزان هنوز ناشناخته است. یک دهان‌شویه طبیعی ساخته شده از روغن‌های ضروری خالص (مایعات مقطر استخراج شده از گل‌ها، برگ‌ها، پوست، ساقه، ریشه، درختچه‌ها و درختان) و مواد گیاهی می‌تواند سلامت دهان و دندان‌هایتان را تضمین کند. بعضی دهان‌ شویه‌ها این ویژگی را دارند اما گاهای ما می‌توانیم با استفاده از محصولات طبیعی چنین محصولی بسازیم.

نخ دندان

ما در مورد تمامی خواص مفید انواع دهان‌ شویه‌های طبیعی و تجاری صحبت خواهیم کرد اما هرگز نمی‌توانید بدون استفاده از مسواک، خمیر دندان و نخ دندان بهبود سلامت دهان و دندان خود را تضمین کنید. از خمیردندان‌های گیاهی برای حفظ سلامت دهان و دندان خود کمک بگیرید. مسواک نرمی برای محافظت از مینای دندان تهیه کنید و نیازی به سخت مسواک زدن نیست.  نخ دندان را به عنوان یک وسیله کوچک اما پرکاربرد همیشه در کیف خود داشته باشید. قیمت به صرفه این محصول و کوچک بودن آن دلیل خوبی برای همراه داشتن یک مدل نخ دندان کوچک در هرجایی است. پس از غذا پرکاربرد ترین و راحت‌ترین وسیله‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید نخ دندان است.

 

دهان شویه‌های تجاری ساخته شده از مواد طبیعی

بیشتر دهان شویه‌های تجاری حاوی الکل برای از بین بردن باکتری‌ها هستند و هرکسی که از دهان شویه‌های مبتنی بر الکل استفاده کرده باشد با احساس سوزش خود آشناست. در حالی که الکل به صورت کوتاه مدت موثر است، نتیجه نهایی این است که بدن ما در برابر آنتی بیوتیک‌های موجود در این محصولات مراقبت از دهان مقاومت نشان می‌دهد. علاوه بر این، ناراحتی ناشی از سوزش آنها می‌تواند به اندازه کافی ناخوشایند باشد که مصرف کنندگان بخواهند این بخش از روال مراقبت از دهان خود را متوقف کنند. استفاده از دهان شویه حاوی سفید کننده یا فلوراید می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به التهاب لثه و بیماری لثه کمک کند. بعضی از برندهای تجاری آشنا دهان شویه‌هایی با استفاده از متریال طبیعی روانه بازار کرده‌اند. همه چیز بستگی به نیاز شما دارد. می‌توانید از دهان شویه‌ای استفاده کنید که در عین طبیعی بودن متریال از مواد سفید کننده دندان تولید شده است.

نعناع

شرایط پزشکی، داروها و حتی عادات مسواک زدن می‌تواند باعث حساسیت دهان شود. هنگامی که دهان به ویژه مستعد است، انتخاب گزینه‌های ملایم‌تر مانند خمیر دندان طبیعی و دهان شویه بدون الکل می‌تواند از ناراحتی بیشتر جلوگیری کند. عصاره‌های گیاهی بافت دهان را بهبود می‌بخشد و برای کمک به تسکین بافت‌های حساس دهان را هیدراته، می‌کند. یکی از این مواد طبیعی که تاثیر مثبت بالایی در تسکین شرایط لثه و دندان‌ها دارد نعناع و خصوصا برگ نعنای تازه است. جویدن نعنای تازه یک روش قدیمی برای از بین بردن بوی بد دهان، بهبود سلامت لثه‌ها است. روش دیگر جوشاندن نعناع تازه یا خشک است. به مدت 10 دقیقه ـب را بجوشانید. آب را درون لیوان ریخته و نعناع را به آن اضافه کنید. پس از سرد شدن آماده مصرف این دهان شویه هستید.

دارچین

خشکی دهان (خشکی دهان) می‌تواند یکی از عوارض جانبی برخی داروها، شیمی درمانی یا انتخاب سبک زندگی باشد. استفاده منظم از دهانشویه مبتنی بر الکل نیز می‌تواند منجر به کاهش تولید بزاق شود. خشکی دهان به همان اندازه که برای سلامت دهان مضر است و ناراحت کننده است و بزاق ناکافی، خطر پوسیدگی و بیماری لثه را افزایش می‌دهد. پیشنهاد ما استفاده از دارچین به عنوان یک دهان شویه طبیعی است. سلامت دهان و دندان یک شاخص عالی برای سلامت کلی بدن است. عفونت مخاط دهان می‌تواند منجر به التهاب در سایر قسمت‌های بدن شود، زیرا مخاط دهان مسیر مستقیمی را برای ورود به جریان خون فراهم می‌کند. خاصیت ضدالتهابی و ضد باکتریایی دارچین برای بهبود چنین شرایطی استفاده می‌شود. می‌توانید از جوشانده دارچین با روشی که توضیح داده شد استفاده کنید.

روغن دارچین

روغن‌های ضروری و عصاره‌های گیاهی موجود در دهانشویه‌های طبیعی مانند تونیک دندان و لثه به دلیل خواص درمانی آن‌ها ارزشمند هستند. شستشوی دهان بدون مواد نگهدارنده طبیعی که حاوی روغن‌های ضروری خاصی هستند، خواص ضدباکتری، ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضدقارچی دارند که معمولاً در بیشتر محصولات تجاری دهان شویه یافت نمی‌شوند.

روغن دارچین نیز به اندازه دم کرده دارچین تاثیر بالایی در درمان التهاب لثه‌ها و بهبود شرایط دندان خواهد داشت. این محصول طبیعی جا از خاصیت‌های درمانی برای لثه جلوی پوسیدگی دندان‌ها را می‌گیرد و در صورت پوسیدگی سطحی از ادامه روند جلوگیری می‌کند. از این محصول به همراه مقداری آب استفاده کنید.

 

اسطوخودوس

کسانی که عملکرد ایمنی آنها به خطر افتاده است می‌توانند از روغن این گیاه برای بهبود سلامت دهان و دندان خود کمک بگیرند. دیابتی ها، بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند و مبتلایان به آرتریت روماتوئید بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های لثه و تحریک دهان ناشی از مواد مصنوعی هستند. اسطوخودوس به دلیل خاصیت ضد درد و ضدالتهابی ثوی که دارد با درمان درد لثه و آرام کردن مشکلات دندان کمک بزرگی برای کسانی که تحت درمان‌های سخت هستند خواهد بود. در مصرف مقدار این روغن دقت کنید. یک الی دو قطره از آن را به آب ولرم مخلوط کرده و روزانه چند بار از این محلول معجزه‌گر برای درمان و بهبود در خود استفاده کنید.

 

تقاضای مصرف کنندگان برای مواد غذایی طبیعی و ارگانیک و محصولات مراقبت شخصی در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. مردم جایگزین‌های سالم‌تری می‌خواهند و همچنین می‌خواهند کنترل بیشتری بر آنچه بدنشان روزانه در معرض آن قرار می‌گیرد، داشته باشند. انتخاب و خرید غذا و محصولات ارگانیک و محصولات بهداشتی طبیعی راه‌های ساده‌ای برای ایجاد حس بهتری نسبت سبک زندگیمان هستند.

نویسنده: سارااقبالی

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.